- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (98 opinii)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
Prom Stena Estelle jest już w Trójmieście, na razie w stoczni
Stena Estelle - pierwszy z dwóch nowych promów Stena Line już jest w Trójmieście. Na razie w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Na trasę Gdynia-Karlskrona z pasażerami z Publicznego Terminalu Pasażerskiego w Porcie Gdynia wyruszy już 4 września o godz. 21.
Stena Estelle, bo tak na imię ma nowa jednostka, trafi do eksploatacji na trasie Gdynia-Karlskrona z chińskiej stoczni. Jak widać, nie obędzie się jednak bez wizyty w polskiej stoczni, gdzie prom przejdzie ostatnie przygotowania do rozpoczęcia pierwszej regularnej podróży. Wizyta w gdańskim zakładzie ma potrwać ok. dwóch tygodni.
Stena Estelle - wymiary i konstrukcja
Mając długość 240 m, Stena Estelle jest o 36 m dłuższa od pozostałych trzech E-Flexerów - Stena Edda, Stena Embla i Stena Estrid - eksploatowanych przez Stena Line. Nowy prom ma pojemność frachtową 3,6 tys. m i zapewnia miejsce dla 1,2 tys. osób. Stena Estelle, mając 240 m długości i zwiększoną pojemność - o 50 proc. więcej kabin - może zabrać o 30 proc. więcej pasażerów i 15 proc. więcej ładunku w porównaniu z obecnie kursującymi promami na trasie Gdynia-Karlskrona. Promy Stena Line obecnie pływające z Gdyni mają tylko 186 m dł (Stena Vision, Stena Sprint, Stena Nordica).
Terminal promowy w Gdyni. Może czas poszukać innego armatora?
Podobnie jak wszystkie statki typu E-Flexer ma zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba, śruby napędowej i sterów dla zwiększenia wydajności. Jest to także jednostka, która w przyszłości może być przystosowana do zasilania paliwem alternatywnym.
Kiedy pierwsze wypłynięcie promu Stena Estelle?
- Planowane wejście nowego promu na linię Gdynia - Karlskrona to niedziela, 4 września, o godz. 21 wypłynięcie z Gdyni. Rejsy Stena Estelle są już dostępne w naszym systemie rezerwacyjnym - poinformowała nas Agnieszka Zembrzycka w imieniu Stena Line Polska.
To nie koniec. Kolejny ze statków, czyli Stena Ebba, która jest jeszcze w stoczni w Chinach, trafi do Polski jeszcze w tym roku.
- Południowy Bałtyk jest kluczowym regionem dla Stena Line, a nasza trasa Gdynia-Karlskrona stanowi podstawę dla naszego dalszego rozwoju i ekspansji. Stena Estelle wraz z siostrzanym statkiem Stena Ebba wyznaczą nowe standardy zarówno w elastyczności i jakości usług, jak również zadowolenia klientów. Są to największe statki w naszej flocie w klasie E-Flexer. Jesteśmy dumni, że już wkrótce Stena Ebba i Stena Estelle połączą jedne z najbardziej dynamicznych rynków w Europie - powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Wśród cech wyróżniających E-Flexery od innych jednostek znajdą się m.in:
- Sprawny załadunek i rozładunek dzięki rampom przejazdowym na dwóch poziomach.
- Do 30 proc. większa wydajność energetyczna w porównaniu ze statkami we flocie, dzięki optymalnej konstrukcji kadłubów, śrub napędowych, gruszek dziobowych i sterów.
- Wszystkie pięć statków jest przystosowanych do zasilania gazem, co pozwala na zmianę paliwa na metanol lub LNG.
- Dwa najnowsze statki będą wyposażone tak, aby podczas zawinięć do portów mogły korzystać z zasilania z lądu, co pozwoli na ograniczenie emisji. Podłączenie do sieci elektrycznej umożliwi również w przyszłości konwersję na hybrydowy system akumulatorowy.
Nowy prom Steny Line już w Gdyni (28 opinii)
Miejsca
Opinie (109) 1 zablokowana
-
2022-08-16 16:38
Opinia wyróżniona
Ładnie wygląda i jest całkiem spory.
Jest szansa, że będzie więcej gości ze Szwecji do Trójmiasta przyjeżdzać. A to fajni turyści.
- 15 4
-
2022-08-16 16:55
240-186=36 !!! (3)
prosto z chińskiej stoczni ... Remontowej?
- 0 8
-
2022-08-16 17:39
Z Polskiej stoczni wyszedł tylko pinokio i ekipa TVPutin (1)
- 5 1
-
2022-08-16 18:39
A nieprawda. Z polskich stoczni wychodzi całkiem sporo... mydelniczek. Nie tylko żaglowych, także dla brzuchatych leni.
- 1 0
-
2022-08-17 11:43
Liczyć może nauczyli, ale czytać już nie. Promy pływające z Gdyni te o długości 186, to nie promy E-Flexer, do których porównano Stena Estelle.
- 0 0
-
2022-08-16 17:39
Chińska stocznia.... (6)
no to może chociaż bandera będzie Polska?
- 1 9
-
2022-08-16 18:10
bo Stena to polska firma przecież (1)
- 4 1
-
2022-08-17 10:11
Wszystko jest Polskie dzięki PiS
- 1 0
-
2022-08-16 21:56
Małe żółte rączki budują najtaniej (1)
Taka prawda
- 1 0
-
2022-08-18 08:46
Nie tylko o te rączki chodzi.
- 0 0
-
2022-08-17 10:16
Tak, zagraniczni armatorzy stoją w kolejce po Polską banderę (1)
W TVP
- 1 0
-
2022-08-18 08:49
Zagraniczni armatorzy to nawet w swoich krajach po swoją banderę nie stoją
- 0 0
-
2022-08-16 17:43
Taka ciekawostka (2)
Wczoraj podczas szkwału jaki nawiedził Gdańsk prom zerwał się z cum. Nic na szczęście się nie uszkodziło, nie licząc cum oczywiście.
- 8 0
-
2022-08-16 18:06
Do strat można zaliczyć zablokowanie kanału żeglugowego na ok 2h. Holowniki dopychały prom, co skutkowało, że nie można było przepłynąć ze względu na prąd wody. Galeon musiał odwołać jeden swój kurs.
- 5 1
-
2022-08-16 18:08
oj nie pisz takich kłamstw, przecież PISowska trollownia udowadnia, ze ledwie pokropiło i nie było trzeba alertów RCB
- 6 1
-
2022-08-16 18:42
Prom budowany od 2018 do eksploatacji wszedł w 2020 roku. Więc jeśli płynie prosto z Chin z prędkością 22-23 węzły to coś długo mu to idzie. A z oknami to Stena Line miała problemy już na budowanych w Polsce promach 40 lat temu.
- 0 8
-
2022-08-16 18:47
(3)
Przecież ten prom nie jest fabrycznie nowy bo w eksploatacji jest od 2020 roku. Jeśli płynie prosto z Chin z prędkością 22-23 węzły to trochę długo mu to idzie. Ale ładny jest, to fakt.
- 6 17
-
2022-08-16 23:13
To bardzo ciekawe bo wyszedł z doku kilka miesięcy temu...
- 3 0
-
2022-08-16 23:52
Cygnus
Czy to znaczy, że od dwóch lat płynie do nas z prędkością 21 węzłów?!
- 5 0
-
2022-08-17 10:11
Węgiel pinokio płynie od marca.
- 4 3
-
2022-08-16 19:11
Co z tego że więcej kabin jak są podwójne (2)
Co z tego że więcej kabin jak są podwójnie żeby być samemu trzeba zapłacić 20 euro ️
- 0 8
-
2022-08-16 19:39
Ja123 (1)
Wszystkie i na wszystkich promach są podwójne lub poczwórne i nic więcej się nie dopłaca za to żeby być samemu pływam ta linią od 11lat co miesiąc więc nie opowiadaj głupot
- 3 0
-
2022-08-16 20:23
jojojo ty wiesz najwięcej
- 0 2
-
2022-08-16 21:28
(1)
Zbudowany w Chinach. Bardzo dobrze. Zamknąć resztę stoczni w Polsce. Przy okazji zamknąć kopalnie elektrownie huty cały przemysł. Jaki naród taka władza. Tępa
- 4 1
-
2022-08-16 21:58
Brutalna ekonomia, Niemców stać na dotacje dla stoczni
I nas stocznie tworzą świetne łodzie i jachty. Polacy chętnie noszą chińską odzież....
- 1 0
-
2022-08-17 07:44
A cóż tam, panie Gróbarczyk, z naszą flotą promów pasażerskich budowanych w państwowych stoczniach powstałych z kolan?
Czy można sformułować przysłowie; zobaczysz, jak polskie promy?
- 2 0
-
2022-08-17 10:17
szkoda, że nie ze stoczni europejskiej
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.