• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prom na baterie i wycieczkowiec. Nowe projekty firmy Nelton

Prom zasilany bateriami powstanie na zlecenie Norwegów.
Prom zasilany bateriami powstanie na zlecenie Norwegów. fot. materiały prasowe

Inżynierowie ze spółki Nelton rozpoczynają pracę nad dokumentacją dotyczącą budowy dwóch ciekawych jednostek - promu elektrycznego dla stoczni z Norwegii i wycieczkowca na zlecenie stoczni z Niemiec.



Kontrakt podpisany ze stocznią Fjellstrand dotyczy zaprojektowania w pełni elektrycznego, zasilanego bateriami promu typu ZeroCat. Jednostka będzie miała 87,5 m długości i 20,8 szerokości, będzie mogła przewieźć do 120 samochodów, 12 samochodów ciężarowych i 296 pasażerów. Statek będzie zbudowany z aluminium z kadłubem katamaranu. Prom ma kursować na 12-kilometrowej trasie między Halhjem i Våge w regionie Hordaland w Norwegii.

Okrętowe biuro projektowe Nelton znane jest z nietypowych rozwiązań. Spółka jest współtwórcą projektu Ampere - pierwszego na świecie promu napędzanego wyłącznie bateriami. ZeroCat to większa i bardziej rozwinięta wersja Ampere. Zero emisji i niskie zużycie energii to kluczowe parametry takich jednostek.

Kolejnym zleceniem realizowanym przez firmę Nelton jest współpraca z firmą Kabe Design & Engineering przy projekcie nowego wycieczkowca budowanego przez stocznię Meyer Werft dla brytyjskiego armatora Saga. Statek będzie miał 234 m długości i 31 szerokości. Będzie mógł pomieścić 1000 pasażerów. Wszystkie kabiny pasażerskie na tym statku mają mieć balkony i żadna z około 540 kabin nie będzie kabiną wewnętrzną, czyli bez okien. Spirit of Discovery, bo taką nazwę będzie nosiła ta jednostka, w pierwszy rejs ma wyjść już latem 2019 roku.

Spółka Nelton działa od 15 lat, na początku pod znakiem firmowym GSM Design Group. Firma zapewnia pomoc projektowo-konstrukcyjną przy realizacjach jednostek pływających oraz offshore. Obecnie spółka zatrudnia 50 inżynierów oraz menedżerów, którzy pracują w dwóch ściśle współpracujących biurach projektowych w Pruszczu Gdańskim oraz Szczecinie.

Opinie (34)

  • (6)

    nie

    • 7 0

    • (1)

      dlaczego nie.

      • 0 1

      • Bo tak.

        • 0 0

    • Tak.

      Tak.

      • 0 0

    • (2)

      Marcin , dlaczego ty zawsze na nie

      • 0 1

      • (1)

        Bo nie.

        • 0 0

        • No nie

          • 0 0

  • Fajny.Brawo. (1)

    Nareszcie coś innego niż węgiel, jabłka i mielony gruz.

    • 12 2

    • I wódka, i kiełbasa

      Polska to jest klasa! ;-)

      • 1 0

  • (2)

    W Ikei mają dobre paluszki w dobrej cenie

    • 8 0

    • (1)

      Solone?

      • 0 0

      • Z prądem

        • 1 0

  • Polacy nie podskakiwać (1)

    Jak im będzie dobrze szło to ich wykupią Niemcy i koniec.

    • 4 3

    • PIS?

      tow. pietrowicz

      • 0 0

  • (5)

    Polacy potrafią, ale tylko ten gorszy sort, lepszy sort siedzi w warszawie i tylko krzyczy coś o smoleńsku i podnosi podatki, a wystarczy nie przeszkadzać i patrzcie co potrafimy.

    • 18 8

    • Jak zwykle jakiś Janusz politologii musiał wylać swój garnuszek jadu i wplątać coś nie na temat.

      Idź teraz na dział o modzie i dorzuć kilka swoich "mądrości:.

      • 2 3

    • (3)

      Zdziwil bys sie ile wyznawcow ma tutaj pisowskie scie*wo.

      • 4 2

      • Rzekł tolerancyjny (1)

        • 0 3

        • głupoty, zacofania i fanatyzmu nie można tolerować

          • 3 2

      • Na jednego mądrego dwóch głupich przypada więc nie ma co się dziwić

        • 1 2

  • Yes

    Brawo artyr

    • 4 1

  • Bezemisyjny? Prąd to skąd będzie pochodził? (2)

    Oszczędny? Na czym?
    Baterii to może starczyć na manewrowanie przy brzegu a na pływanie to chyba z napędem jadrowym.

    • 1 5

    • Brawo, Nelton już wysłał po ciebie swojego kierowce. (1)

      Taki mózg nie może się zmarnować.

      • 7 0

      • Już przygotowujemy nominację dla tego Pana!

        • 2 0

  • A zróbcie promik Nowy Port-Wisłoujście

    Taki tylko rowerowo-pieszy, elektryczny, co by jeździł w kółko... tam aż się prosi o coś takiego

    • 7 1

  • "Prom na baterie" ale na jakie już nie napisali (3)

    R20, R6?
    i ile tam ich wchodzi? :)

    • 1 3

    • ile ich wchodzi ?? aallleeee to śmieszne

      • 0 0

    • Trochę więcej niż w wibrator twojej żony.

      • 2 0

    • tobie musi dużo wchodzić.

      nie wiem ile i jakie.

      • 0 0

  • A może i u nas taki ładny, nowy, oszczędny prom by śmiagał? (1)

    Zawsze mnie zastanawia czemu w Polsce nigdy nie ma ani pieniędzy, ani chętnych do podobnych inwestycji... Przecież gdyby operator (Żegluga Gdańska czy jak oni się tam nazywają) zdecydowaliby się wymienić te stare Onyx'y, Opale, Grażyny na nowe, w pełni elektryczne jednostki pływające z Gdańska na Hel, zahaczając o Sopot i Gdynię, to taka inwestycja zwróci im się z nawiązką i to w zaledwie kilka lat...
    Teraz, to aż strach wsiadać na te kopcące starocie... No i ten smród nie do wytrzymania... Taka Energa, mogłaby podjąć się zbudowania stacji ładowania (darmowa reklama) też generując pewne, stałe przychody z ładowania takich jednostek...
    Zdaję sobie sprawę, że to z pewnością duuużaaa inwestycja ale trzeba się rozwijać, żeby potem spijać śmietankę... Szkoda, że nikt u nas nie planuje dalej niż rok do przodu...

    • 5 1

    • Wiesz ile tak prezesow, wiceprezesow, kierownikow, kapitanow, do wykarmienia

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane