Inżynierowie ze spółki Nelton rozpoczynają pracę nad dokumentacją dotyczącą budowy dwóch ciekawych jednostek - promu elektrycznego dla stoczni z Norwegii i wycieczkowca na zlecenie stoczni z Niemiec.
Kontrakt podpisany ze stocznią Fjellstrand dotyczy zaprojektowania w pełni elektrycznego, zasilanego bateriami promu typu ZeroCat. Jednostka będzie miała 87,5 m długości i 20,8 szerokości, będzie mogła przewieźć do 120 samochodów, 12 samochodów ciężarowych i 296 pasażerów. Statek będzie zbudowany z aluminium z kadłubem katamaranu. Prom ma kursować na 12-kilometrowej trasie między Halhjem i Våge w regionie Hordaland w Norwegii.
Okrętowe biuro projektowe Nelton znane jest z nietypowych rozwiązań. Spółka jest współtwórcą projektu Ampere - pierwszego na świecie promu napędzanego wyłącznie bateriami. ZeroCat to większa i bardziej rozwinięta wersja Ampere. Zero emisji i niskie zużycie energii to kluczowe parametry takich jednostek.
Kolejnym zleceniem realizowanym przez firmę Nelton jest współpraca z firmą Kabe Design & Engineering przy projekcie nowego wycieczkowca budowanego przez stocznię Meyer Werft dla brytyjskiego armatora Saga. Statek będzie miał 234 m długości i 31 szerokości. Będzie mógł pomieścić 1000 pasażerów. Wszystkie kabiny pasażerskie na tym statku mają mieć balkony i żadna z około 540 kabin nie będzie kabiną wewnętrzną, czyli bez okien. Spirit of Discovery, bo taką nazwę będzie nosiła ta jednostka, w pierwszy rejs ma wyjść już latem 2019 roku.
Spółka Nelton działa od 15 lat, na początku pod znakiem firmowym GSM Design Group. Firma zapewnia pomoc projektowo-konstrukcyjną przy realizacjach jednostek pływających oraz offshore. Obecnie spółka zatrudnia 50 inżynierów oraz menedżerów, którzy pracują w dwóch ściśle współpracujących biurach projektowych w Pruszczu Gdańskim oraz Szczecinie.