stat

Składany prom specjalnie na szwajcarskie jeziora

Prom ma być zaprojektowany w taki sposób, aby umożliwić jego montaż i demontaż w każdym miejscu na świecie. Cała konstrukcja ma być podzielona na elementy, które powinny zmieścić się do 45-stopowych kontenerów.
Prom ma być zaprojektowany w taki sposób, aby umożliwić jego montaż i demontaż w każdym miejscu na świecie. Cała konstrukcja ma być podzielona na elementy, które powinny zmieścić się do 45-stopowych kontenerów. źródło: Nelton/ do not copy or distribute without permission

Inżynierowie ze spółki Nelton rozpoczęli prace nad dokumentacją dotyczącą budowy promu z napędem hybrydowym, który pływać ma po wodach śródlądowych Jeziora Czterech Kantonów w Szwajcarii. Co ciekawe, jednostka ma składać się z modułów pakowanych do kontenerów, co ma umożliwić jej montaż i demontaż w każdym miejscu na świecie.



Inżynierowie spółki Nelton będą odpowiedzialni za przygotowanie dokumentacji technicznej statku. Jednostka będzie miała 40 metrów długości i 10 metrów szerokości. Statek będzie miał dwa piętra i będzie dostosowany do przewozu 300 osób.

Prom ma być zaprojektowany w taki sposób, aby umożliwić jego montaż i demontaż w każdym miejscu na świecie. Cała konstrukcja ma być podzielona na elementy, które powinny zmieścić się do 45-stopowych kontenerów. Poszczególne elementy nie będą też ze sobą spawane, ale skręcane. W związku z tym projektowana jednostka znacznie różni się od rozwiązań konstrukcyjnych, które są powszechne w przemyśle.

Okrętowe biuro projektowe Nelton znane jest z nietypowych rozwiązań. Spółka jest współtwórcą projektu pierwszego na świecie promu z napędem elektrycznym. Kadłub tego promu również został zbudowany w Polsce. Dokonała tego firma z Gdańska - Aluship Technology.

Nelton stworzył też koncepcję promu Elec3city - tak nazwany został projekt promu pasażersko-samochodowego, który ma obsługiwać alternatywną drogę wodną z Gdańska na Hel. Za pomysłem stoją firmy skupione w Klastrze Logistyczno-Transportowym Północ-Południe.

Wcześniej spółka Nelton przez 15 lat działała pod znakiem firmowym GSM Design Group i zapewniała pomoc projektowo-konstrukcyjną przy realizacjach jednostek pływających oraz offshore. Obecnie spółka zatrudnia 50 inżynierów oraz managerów, którzy są rozlokowani w dwóch ściśle współpracujących biurach projektowych umiejscowionych w Pruszczu Gdańskim oraz Szczecinie.

Pierwszy na świecie aluminiowy kadłub statku, który zasilany będzie wyłącznie energią elektryczną.



Przygotowanie do wodowania alustatku w kwietniu 2014 roku.

Opinie (19) 2 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i...