• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Recepcjonista z Sopotu trzeci najlepszy na świecie

Magda Mielke
10 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (162)
Najnowszy artykuł na ten temat Praca detektywa: wymagania, predyspozycje, zadania
Krzysztof Studziński jest laureatem 3. miejsca w międzynarodowym, prestiżowym konkursie The AICR World's Best Receptionist, który odbył się w Katarze. Krzysztof Studziński jest laureatem 3. miejsca w międzynarodowym, prestiżowym konkursie The AICR World's Best Receptionist, który odbył się w Katarze.

Międzynarodowe Stowarzyszenie Kierowników Recepcji i Menedżerów Hoteli (AICR) co roku przyznaje tytuł najlepszego recepcjonisty świata. W tym roku o laur ten zawalczył Krzysztof Studziński, recepcjonista z Sofitel Grand Sopot, i zdobył trzecie miejsce.



Czy lubisz swoją pracę?

The AICR World's Best Receptionist to konkurs, który daje możliwość recepcjonistom z całego świata zaprezentowania swoich umiejętności w zakresie doskonałości usług, doświadczenia w obsłudze klienta, wiedzy na temat pracy recepcji oraz pasji do gościnności. Coroczny konkurs organizuje Międzynarodowe Stowarzyszenie Kierowników Recepcji i Menedżerów Hoteli AICR (The International Association for Deputy Managers and Front Office Managers of Luxury Hotels) - sieć ponad 1000 hotelarzy z całego świata. Jego misją jest znajdowanie i rozwijanie talentów w branży oraz wspieranie ich inicjatywami edukacyjnymi i profesjonalnym doradztwem.


Aby wziąć udział w konkursie, recepcjonista musi wygrać najpierw krajowy konkurs AICR. W przypadku krajów, które nie mają swojej sekcji AICR (Polska się do nich zalicza), istnieje możliwość uczestnictwa w ramach "dzikiej karty".

Krzysztof jest absolwentem gdyńskiego Technikum Hotelarskiego. Krzysztof jest absolwentem gdyńskiego Technikum Hotelarskiego.
Krzysztof Studziński, recepcjonista z hotelu Sofitel Grand Sopot, postanowił skorzystać z tego rozwiązania. Wziął udział w konkursie online i rywalizował z innymi uczestnikami z całego świata. Talent i doskonałe umiejętności doprowadziły go do wygrania preselekcji i zakwalifikowania się do międzynarodowego finału w Katarze. Dzięki swojemu zaangażowaniu, profesjonalizmowi, pasji, gościnności, a także wielkiej empatii i życzliwości zdobył trzecie miejsce w światowej edycji tego konkursu.

- Kiedy byłem uczniem technikum hotelarskiego, usłyszałem o konkursie organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie AICR. Zacząłem marzyć! World Best Receptionist Contest, od kiedy pamiętam, uznawałem za kolokwialne "Top of the top" wyzwań branżowych, którego mogą się podjąć wyłącznie recepcjoniści 4- i 5-gwiazdkowych hoteli z całego świata - mówi Krzysztof Studziński. - To dla mnie niezwykłe wyróżnienie. Jestem wdzięczny za wszystko, co mam, za wszystko co kiedykolwiek osiągnąłem. Wiem, że jeszcze wiele doświadczeń przede mną.
EuroSkills. Jeden z najlepszych spawaczy w Europie pracuje w Trójmieście EuroSkills. Jeden z najlepszych spawaczy w Europie pracuje w Trójmieście

Krzysztof Studziński jest absolwentem Technikum Hotelarskiego w Gdyni. Jak sam mówi, udział w konkursie organizowanym przez AICR był jego marzeniem. Wcześniej z powodzeniem brał udział w innych konkursach branżowych, takich jak: Olimpiada Wiedzy Hotelarskiej, World Skills Poland, World Skills i Euro Skills.


Ekipa sopockiego hotelu nie kryje dumy z osiągnięcia swojego pracownika.

- Naszą spektakularną historię współtworzą nasi pracownicy - ambasadorzy naszej marki Sofitel. To dzięki nim nasz hotel posiada niepowtarzalną atmosferę, nietuzinkowy charakter, to coś, do czego nasi goście wracają z uśmiechem na twarzy. Jednym z naszych ambasadorów jest utalentowany recepcjonista Krzysztof Studziński. Jesteśmy niesamowicie dumni, wzruszeni i szczęśliwi [z jego sukcesu - przyp. red.] - poinformowała obsługa Sofitel Grand Sopot na swoim profilu w mediach społecznościowych.
Job crafting Job crafting "uleczy" wypalenie zawodowe?
Międzynarodowy finał o "David Campbell Trophy" trwał dwa dni i wzięło w nim udział 17 zawodników z Europy, Azji, Afryki Północnej, Australii oraz Bliskiego Wschodu. Pierwszy etap to "back office" - polegał na rozwiązywaniu zadań związanych z pracą na zapleczu. W trakcie 1,5 godz. uczestnicy mieli odpowiedzieć na rozbudowaną skargę gościa na portalu OTA (Online Travel Agency, tj. Expedia, Booking.com itp.), wyliczyć krytyczne wskaźniki efektywności funkcjonowania jednostki hotelowej (KPI - Key Performance Indicators) oraz odpowiedzieć na prośbę rezerwacji "wymagającego" klienta - wraz z uwzględnieniem szczególnych próśb gościa oraz sugestiami miejsc wartych zobaczenia.

W drugim etapie zawodnicy podeszli do części "Front of House", w której musieli odegrać 10-minutowe scenki sytuacyjne. Za zadanie mieli obsłużyć dwóch gości (aktorów), stosując się do wszelkich procedur i wykazując nietuzinkowym podejściem. Jury oceniało m.in. język ciała recepcjonistów, ich empatię, pracę pod presją czasu i wymagań gości, kreatywność, wiedzę oraz elokwencję.


Zmagania recepcjonistów oceniało międzynarodowe jury, składające się z fachowców w branży: wykładowców wyższych uczelni hotelarskich w Szwajcarii, dyrektorów różnych pionów hoteli luksusowych oraz właścicieli firm doradczych z zakresu obsługi w hotelarstwie. Konkurs wygrała Bianca-Alexandra Bogdan, reprezentantka hotelu Mandarin Oriental w Dosze. Drugie miejsce zajął Elias Abou Jaoude, reprezentant hotelu Jumeirah Al Qasr z Dubaju.

Miejsca

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • Brawo i gratulacje dla młodego człowieka, któremu praca sprawia przyjemność :-)

    • 6 0

  • Znakomicie

    Bardzo Ci gratuluję, życzę wytrwałości, zdrowia I niegasnącego entuzjazmu.
    Niech praca będzie źródłem radości!
    Trzymaj się!

    • 8 0

  • napiszcie jak bedzie pierwszy trzeci sie nie liczy

    • 0 6

  • Gratulacje i dalszej satysfakcji z tego co Pan robi :)

    Personej szkoly napewno jest uradowany ze to ich absolwent :)

    • 5 0

  • Klasa

    Bardzo gratuluję

    • 6 0

  • Super - pracowity i ma wyniki

    Dlaczego my Polacy zamiast cieszyć się z sukcesu Polaka, to znajdzie się tyle zawiści w komentarzach.Każdy zawód jest potrzebny.

    • 9 0

  • Gratuluję. To naprawdę ogromne wyróżnienie. Mam nadzieję, że docenią to właściciele odpowiednio gratyfikując Pana.

    • 5 0

  • I super - wielki szacun - za tą niewdzięczna prace. Szacun też dla każdego kto podejmuje w tym kraju pracę czy zakłada firmę. Dzięki nam/ dzięki wam ten kraj ma pieniądze...

    • 7 0

  • Super

    Gratulacje!! Życzę kolejnych sukcesów.

    • 4 0

  • Gratki!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane