- 1 Unieważniono przetarg na terminal zbożowy w Porcie Gdynia (23 opinie)
- 2 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (68 opinii)
- 3 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (111 opinii)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (70 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (44 opinie)
Rekordowy rozładunek statku z saudyjskim olejem napędowym
W Porcie Gdynia przeprowadzono rekordowy rozładunek zbiornikowca, który dostarczył 46 tys. metrów sześc. oleju napędowego pochodzącego z Arabii Saudyjskiej. Odbiorcą jest baza paliw PERN w Dębogórzu.
Paliwo, czyli 46 tys. m sześc. oleju napędowego, dostarczył dostarczył zbiornikowiec Seamarlin. To jak do tej pory największa partia produktu rozładowana jednorazowo w tej bazie.
Port Gdynia specjalizuje się w przeładunku gotowego oleju napędowego, który rurociągiem trafia do bazy paliw PERN w Dębogórzu. Jest ona kluczowym ogniwem zdywersyfikowanego systemu zaopatrywania Polski w paliwa płynne. Terminal umożliwia na znaczną skalę import paliwa drogą morską z dowolnego regionu świata.
Baza w Dębogórzu niedawno powiększyła się o dwa nowe zbiorniki na olej napędowy o pojemności 32 tys. sześc. każdy. W tym roku do eksploatacji trafi kolejny - podobnej wielkości zbiornik. Całkowita pojemność bazy to dziś 260 tys. sześc.
Inwestycje PERN w Dębogórzu do 2024 roku wyniosą 150 mln zł. Poza parkiem zbiornikowym, PERN intensywnie rozwija tu i modernizuje także front załadunkowy cystern kolejowych oraz powiększa bocznicę kolejową. W efekcie liczba załadowanych cystern kolejowych zwiększy się o połowę. Wzmocni to stabilność krajowego i międzynarodowego rynku logistyki produktów naftowych. Rozbudowa infrastruktury pozwoli również podnieść jakość świadczonych obecnie usług.
O potrzebie inwestycji w tym obszarze świadczy fakt, że już teraz jednostka notuje rekordowe załadunki na kolej z tej bazy. W 2021 roku wzrost w porównaniu z rekordowym 2019 rokiem wyniósł aż jedną piątą.
Realizowane są też modernizacje stanowiska przeładunku zlokalizowanego w porcie gdyńskim. W tym roku zostanie rozpoczęte pogłębienie podejścia do stanowiska, dzięki czemu możliwa będzie obsługa tankowców o zanurzeniu do 15 m. To istotnie zwiększy bezpieczeństwo ciągłości pracy instalacji przeładunkowej oraz umożliwi obsługę znacznie większych jednostek.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-04-28 09:33
Ładne te zbiorniki. Ale stoją jakoś bardzo blisko siebie. (7)
Czy mają ochronę przeciwrakietową ?
- 21 46
-
2022-04-30 10:42
ger
zapytaj sie amerykanow pewnie juz im sprzedali.
- 0 0
-
2022-04-28 19:18
Mają
Zostały pochlapane wodą z kropidełka pana w sukience za sowite wynagrodzenia....
- 4 2
-
2022-04-28 10:55
nie, ale mają na szczęście przeciwtrolową
- 7 0
-
2022-04-28 10:05
Jak widać zdań jest wiele i są podzielone. Jak zmarszczki na j..ach.
- 5 3
-
2022-04-28 09:44
(2)
Nie, ale zawsze możesz tam stać dzień i noc i jak jakas rakieta będzie leciec to szybko łap.
- 27 3
-
2022-04-28 10:06
a brałeś dziś leki ?
- 4 7
-
2022-04-28 10:00
Ty możesz nawet chwytać zębami, jak umiesz.
- 4 8
-
2022-04-29 08:04
Taką jasne (1)
Statek przypłynął z Niemiec. Wcześniej był w rosyjskim Primorsku. Jak znam życie to olej jest z Rosji tak jak do tej pory, tylko wożony jest do Niemiec co by zadymy w mediach nie było. Jakoś mi się nie chce wierzyć że nagle wozimy olej z Arabii Saudyjskiej jak mamy kontraktu z Rosjanami.
- 6 7
-
2022-04-29 08:37
Zwłaszcza że np. Lotos kupował w przeszłości ropę w Primorsku.
- 2 2
-
2022-04-28 14:19
Bedzie (1)
Taniej już się cieszę tam jest woda droższa od paliwa więc ceny poleca albo my (:
- 7 5
-
2022-04-30 10:38
on
a po ile jest tam woda 5xON no to bedzie taniocha.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.