• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding zbuduje kolejny prom

VIK
14 grudnia 2023, godz. 08:00 
Opinie (18)
Jednostka będzie miała prawie 64 m długości i 15,5 m szerokości. Jednostka będzie miała prawie 64 m długości i 15,5 m szerokości.

W Gdańsku powstanie prom pasażersko-samochodowy o napędzie hybrydowym do żeglugi w norweskich fiordach. Remontowa Shipbuilding właśnie podpisała kontrakt z Torghatten Nord AS, jedną z największych firm żeglugowych w Norwegii.



- Jednostka będzie obsługiwała połączenie Stornes-Bjørnerå. Statek o numerze budowy B 620 będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne z zamontowanymi w pionie silnikami elektrycznymi zasilanymi z baterii lub awaryjnie z agregatów. W normalnej operacji baterie będą doładowywane z sieci lądowej w czasie rozładunku/załadunku. Będzie to miało miejsce relatywnie często, jako że pojedyncze przejście jednostki będzie zajmowało nie więcej niż 12 minut - czytamy w komunikacie.
"Gdynia" już w Gdańsku

Prom zostanie zbudowany zostanie na podstawie projektu opracowanego przez The Norwegian Ship Design Company AS, wspieranego, w zakresie dokumentacji roboczej, przez Remontowa Marine Design & ConsultingRemontowa Holding. Przekazanie statku armatorowi planowane jest w I kwartale 2026 r. Jednostka będzie miała prawie 64 m długości i 15,5 m szerokości.


- Prom będzie eksploatowany w wymagających warunkach, wynikających choćby z faktu operowania w rejonie Koła Podbiegunowego. Jego projekt stawia szczególny nacisk na zastosowanie lekkich materiałów oraz implementację szerokiego zakresu rozwiązań i systemów, charakteryzujących się niskimi stratami, co w ostatecznym rozrachunku ma pozwolić na maksymalną możliwą redukcję zużycia energii - poinformowano w komunikacie.
Remontowa Shipbuilding ma już na swoim koncie budowę jednostek niskoemisyjnych, z których większość dostarczyła na rynek norweski. Dla Torghatten Nord w latach 2011-2013 zbudowała osiem promów, w tym cztery o napędzie LNG.


- Nowy kontrakt na budowę promu dla Torghatten Nord to jednocześnie kolejny krok w rozwoju kompetencji Stoczni jako dostawcy jednostek hybrydowych o zasilaniu bateryjnym. W latach 2018 - 2021 Remontowa Shipbuilding zbudowała łącznie sześć promów elektrycznych, w tym cztery dla armatorów z Norwegii i dwa dla armatorów z Wielkiej Brytanii - czytamy w komunikacie.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (18)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane