- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (33 opinie)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (72 opinie)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (147 opinii)
- 4 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 5 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
- 6 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (171 opinii)
Reserved już nie jest najważniejszą marką w LPP
Marka Reserved już nie jest najważniejsza w portfelu firmy odzieżowej z Gdańska. Dziś za prawie 40 proc. sprzedaży LPP odpowiada Sinsay, czyli marka ubrań kiedyś głównie dla młodzieży, a obecnie z dużo szerszym asortymentem. Jest kolorowo i... przede wszystkim tanio.
W portfelu LPP ma jeszcze markę młodzieżową Cropp stworzoną w 2004 roku oraz dwie przejęte w 2009 roku od krakowskiej firmy Artman, czyli House i Mohito. Po drodze firma LPP celowała w bogatszego klienta, wypuszczając na rynek w 2016 roku odzież pod szyldem Tallinder. Była to próba wejścia gdańskiej spółki w sektor premium. Niestety to się nie udało i zaledwie po kilku miesiącach od otwarcia pierwszego sklepu marki Tallinder spółka LPP zrezygnowała z jej rozwoju. Powód? Osiągane przez nią wyniki finansowe były znacząco poniżej przyjętego budżetu. Straty tej marki za cały 2016 rok miały wynieść ok. 20 mln zł.
Za to strzałem w dziesiątkę okazała się najmłodsza marka w portfelu LPP, czyli Sinsay, która pojawiła się na rynku w 2013 roku. Też marka młodzieżowa, ale zdecydowanie inna w stylistyce od Croop czy House. Dziś stała się ona główną siłą wśród marek LPP i zdetronizowała sztandarowy brand, czyli Reserved.
Jej oferta jest też już szersza i nie tylko dla nastolatek, ale także kobiet i mężczyzn. Wśród propozycji marki znajdują się również ubrania dla mam oraz produkty i akcesoria dla dzieci. Ofertę Sinsay uzupełniają elementy wyposażenia wnętrz oraz linia kosmetyków do makijażu i pielęgnacji.
- Od kilku lat marka Sinsay sukcesywnie zwiększa swoje znaczenie i udział w przychodach generowanych przez LPP. Postawiliśmy na wzmocnienie pozycji tego brandu zarówno w obrębie sieci stacjonarnej w Polsce i za granicą, jak też w e-commerce. Tylko w pierwszym kwartale bieżącego roku łączna sprzedaż Sinsay wzrosła o prawie 63 proc. rok do roku i odpowiadała już za niemal 40 proc. przychodów Grupy. Z jednej strony jest to wynik intensywnej omnichannelowej ekspansji marki w kraju, ale i poza jego granicami. Z drugiej strony to efekt naturalnego w obecnej sytuacji gospodarczej wzrostu popularności oferty z segmentu value for money - powiedziała nam Monika Wszeborowska, rzecznik prasowy LPP.
A zwłaszcza w trudnych czasach segment "value for money", czyli stosunek jakości do ceny, może być kluczowy. Już w ubiegłym roku LPP informowała, że stawia na sprzedaż tańszych marek w mniejszych miejscowościach. Jak widać efekty są, bo najmłodsza marka LPP oferuje też najtańsze produkty. Dziś udział Sinsay pod względem wysokości sprzedaży w portfelu LPP stanowi już 39,7 proc., a Reserved tylko 35,5 proc. Trzecie miejsce zajmuje marka Mohito z 8,7 proc. udziałem, a potem kolejno Cropp (7,4 proc.) i House (7,0 proc.).
Potencjał w tej marce dostrzegają też analitycy.
- Wraz z nadchodzącym spowolnieniem gospodarczym i erozją dochodu klienci będą wybierać produkty z niższej półki cenowej. Sądzimy, że głównym beneficjentem tego środowiska będzie Sinsay, oferujący relatywnie tanie produkty. Już obecnie Sinsay generuje ok. 40 proc. sprzedaży, a grupa intensywnie stawia na jego rozwój. Efekt ten będzie wspierany przez obecność uchodźców, których koszyk zakupowy jest przeważony podstawowymi produktami - piszą analitycy BM mBanku.
Miejsca
Opinie (116) ponad 20 zablokowanych
-
2022-09-28 19:12
produkty LPP kojarza mi się z pośpiesznie szytymi rzeczami
Prującymi się już od pierszego dnia. Lata całe nie kupowałem czegokolwiek od LPP, szkoda pieniędzy
- 7 3
-
2022-09-28 20:11
Tyle o ciuchach
teraz o jedzeniu szkoda że sklepy Żabka
nie sprzedane pieczywo wyrzucają i wcale się z tym nie kryją przyjeżdża śmieciara i panowie chleb odbierają i sru do śmieciary czasem to wypada ludzie się z głowę chwytają
a oni zbierają ten chleb na Karwinach był taki obrazek do oglądania ludzie na przystanku przecierali oczy .- 4 1
-
2022-09-28 21:46
Czy Reserved zbadali rynek? (2)
Jestem pewien że spora qczęść klientów nie wchodzi do ich sklepów bo odstraszają ich obrzydliwe anty-białe reklamy.
- 5 3
-
2022-09-29 00:26
(1)
Jakie??? Anty-białe?
To musi być trolling.- 2 0
-
2022-10-01 10:57
Bo niby co? Prawda boli?
- 0 0
-
2022-09-28 22:24
Sklep dla młodych. Ja zwracam uwagę na jakość, skład i klasykę która nie znudzi się po 1 sezonie. Wolę mieć kilka rzeczy dobrej jakości niż szafę pełną szmat.
- 9 0
-
2022-09-29 00:43
Czy sugerujesz się ceną, kupując ubrania?
Oczywiście, ale nie tak jak większość wybierając najtańsze tylko ja raczej sortuję malejąco i wybieram produkty najdroższe, z górnej półki. Za jakość się płaci, ale warto.- 4 1
-
2022-09-29 13:52
Ciuchy w Polsce to jak niemiecka chemia
w naszych sklepach.Niby ta sama a jednak słabsza niż pierwowzór.
- 2 0
-
2022-09-29 20:36
biednego
Biednego nie stać na tanie rzeczy.
Starsi mówili..za tanie pieniądze psi mięso jedzą..
a ja kupuję rzeczy na już..tylko w Salonach ..kiedy rzeczy które są klasowe są już przeceniane...
męskie mogą poczekać..na wyglądzie nie tracą..- 1 0
-
2022-10-06 18:34
Z wynikami LPP jest jak z ceną hamburgera
Widać od razu czy społeczeństwo Polskie się bogaci, czy też biednieje.
Wniosek?
Niestety nie wstajemy z kolan.- 1 0
-
2022-10-24 17:13
Sinsay=ładne ubrania na raz moze na dwa razy, rwą się wszystkie, dziecięce, dla dorosłych, porazka
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.