- 1 Unimot rozbuduje bazę paliwową w Porcie Gdańsk (5 opinii)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (69 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (131 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
Rozpoczęło się pogłębianie gdyńskiego portu
Rozpoczęły się prace związane z pogłębianiem wewnętrznych akwenów Portu Gdynia. Inwestycja ma spowodować pogłębienie portowego basenu o około 2,5 metra, co pozwoli obsługiwać w terminalach 400-metrowe jednostki o zanurzeniu sięgającym nawet 15 metrów.
- Podstawowym celem realizacji tego projektu jest umożliwienie zawijania do portu największych na Bałtyku statków. Realizacja projektu przyczyni się do pełniejszego wykorzystania potencjału portu, wzrostu poziomu przeładunków w terminalach, a tym samym zwiększy konkurencyjność Portu Gdynia w rejonie Morza Bałtyckiego - mówił kilka miesięcy temu, podczas podpisywania umowy na realizację inwestycji Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Pogłębienie wewnętrznych akwenów portu jest częścią większej, prowadzonej od lat inwestycji.
W ubiegłych latach została już wykonana przebudowa nabrzeży: Norweskiego, Słowackiego oraz Włoskiego. Wykonano również skrócenie Północnej Ostrogi Pilotowej oraz przebudowę Ostrogi Pilotowej oraz Nabrzeża Portowego.
Wszystko to miało umożliwić wykonanie kluczowych dla portu pogłębień. Dziś bowiem portowy basen ma około 13,5 metra głębokości, a dzięki inwestycji mieć będzie aż 16 metrów.
W ramach prac wyczerpane zostanie około 4 mln metrów sześciennych urobku, który zdeponowany zostanie na tzw. klapowisku morskim. Żeby dobrze zobrazować skalę tej inwestycji, wystarczy napisać, że taka ilość urobku umożliwiłaby zasypanie 1600 pełnowymiarowych basenów olimpijskich.
Prace związane z pogłębianiem portu potrwać mają przez około 16 miesięcy.
Pogłębienie portu zostało zaprojektowane przez biuro Wuprohyd, a wykonawcą prac jest belgijska firma JanDeNul.
Pogłębiarka gotowa do pracy (6 opinii)
Miejsca
Opinie (78) 4 zablokowane
-
2022-11-09 10:33
kwp
kolejny powód do no posiadania mieczników i op. Musimy mieć MW. z prawdziwego zdarzenia.
- 0 1
-
2022-11-09 21:09
(1)
Całe to pogłębianie było i jest założone pod wpływanie większych jednostek kontenerowych. Bez przebudowy (m.in. pogłebienia) Helskiego cała ta robota jest bez sensu,a obrotnica 2 nie zadziała bez przeniesienia doku MW. A o porcie zewnętrznym cisza, choc ponoc port juz 2 lata temu miał zarezerwowany w budżecie 1mld zł.
- 0 1
-
2022-11-10 18:19
Helskie
A czy te duże kontenerowce nie mogłyby cumować przy Bułgarskim?
- 0 1
-
2022-11-11 11:25
15 metrów zanurzenia statku ?
Przy głębokości kanału 16 metrów to statki będą niemal szorować dnem..
- 0 1
-
2022-11-12 17:50
dzwonia,tylko gdzie dzwonia!.
- 0 0
-
2022-11-13 09:40
Czytać tego nie mogę. Akurat tak się składa że żaden poprzedni rząd nie zrobił tak dużo ale portu. Ale polaki tylko nie, nie I nie.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.