• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Multimedia Polska musi zwrócić klientom opłaty

VIK
24 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Od lutego Multimedia Polska należy do Grupy Vectra. Od lutego Multimedia Polska należy do Grupy Vectra.

Multimedia Polska musi zwrócić konsumentom bezprawnie pobrane kary za wypowiedzenie umów przy braku zgody na wprowadzone przez operatora zmiany programowe. Chodzi o sprawę z 2016 roku. Sąd apelacyjny oddalił apelację spółki, ale też nieznacznie zmniejszył karę nałożoną przez UOKiK. Wyrok jest prawomocny.



Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w lutym 2016 zdecydował, że sieć kablowa Multimedia Polska ma zapłacić 4,81 mln zł kary i zapewnić klientom rekompensaty, ponieważ nie przyznawała im prawa do niezaakceptowania zmian na liście oferowanych kanałów i wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kosztów. We wtorek, 22 czerwca tego roku, UOKiK poinformował, że sąd apelacyjny nieznacznie zmniejszył karę nałożoną na Multimedia Polska przez prezesa urzędu, ale też oddalił apelację spółki - podał portal wirtualnemedia.pl.

Zarzutem postawionym firmie było gwarantowanie klientom jedynie liczby kanałów w ramach pakietu telewizji, natomiast wymiana kanału na inny miała nie upoważniać konsumenta do bezkosztowego wypowiedzenia umowy. Z ustaleń Urzędu, po analizie skarg klientów oraz rozmów sprzedażowych, wynikało, że operator wprowadzał zmiany w pakietach programów zawartych w umowach z abonentami. Z jednej strony dodawane były nowe kanały, ale z drugiej usuwane inne lub zamieniane. Urząd uznał, że takie postępowanie narusza zbiorowe interesy konsumentów.

Teraz operator musi zwrócić klientom opłaty pobrane za rozwiązanie umów. Dlatego też UOKiK zachęca do składania reklamacji w tej sprawie, bo to one będą podstawą do zwrotu pieniędzy. Firma będzie miała także obowiązek umożliwienia konsumentom objętym zmianami programowymi wypowiedzenie umowy w przypadku braku akceptacji zmian wprowadzonych przez operatora, zwrotu bezprawnie pobranych kar od konsumentów, którzy wypowiedzieli umowy z powodu braku akceptacji zmian programowych, skierowania do konsumentów informacji o przysługujących im prawach, które zostały naruszone, a także publikację decyzji na stronie internetowej.

Przypomnijmy, że dziś Multimedia Polska należy do spółki Vectra. W lutym tego roku sfinalizowano zakup 100 proc. akcji spółki. W wyniku transakcji grupa Vectra oferuje usługi ponad 1,7 mln abonentom, a w zasięgu jej sieci znajduje się ok. 4,4 mln gospodarstw domowych.
VIK

Miejsca

Opinie (58) 4 zablokowane

  • Marudy (2)

    Ktoś was zmusza do tych umów? Ktoś wymusza ich podpisanie? Tylko płacze i narzekania. Mi net z MM chodzi bardzo dobrze, umowy podpisuję wypowiadając stare i zawsze negocjuję dopóki oferta nie będzie zadowolajaca. Jak nie to mam alternatywę w postaci UPC albo Orange.

    • 0 4

    • upc lub orange? jak wspólnota-zarząd nie wyrazi zgody to dalej musisz się bujać z mm

      • 0 0

    • No proszę jaki twardziel z ciebie. Ciekawe co byś pisał, gdybyś nie był pracownikiem Mm.

      • 2 0

  • Zastraszanie - to najlepszy sposób na klienta utrzymanie. (2)

    • 39 1

    • odpowiedz

      tak to jest ich metoda --nekanie sms-ami i telefonami straszac szantażując---nie polecam nawet odejsc mi nie dają choc jestem już z innym operatorem ,nie rozumiem dlaczego oni jeszcze są i trują ludziom życie zamiast wywiązac się z umowy

      • 0 0

    • W drugą stronę też to działa, choć nie nazwałbym tego zastraszaniem

      Ostatnio chcieli mi wcisnąć jakieś bzdety z nowym abonamentem tel, powiedziałem, że mają spadać i wysłałem papiery o przeniesienie nr do innego operatora. Efekt taki, że po 2 dniach miałem telefon z nową ofertą u obecnego operatora bo jednak nie chcą abym odchodził. Teraz abonament mam 4 zł niższy niż tam gdzie chciałem przenieść i 15 zł niższy niż miałem u siebie, pakiet internetu ponad 3x większy niż miałem i od razu (tam gdzie chciałem przenieść miałbym tyle po określonym czasie) i tak samo umowa na czas nieokreślony. A taki był problem aby zaproponować klientowi (który swoją drogą jest nim od dawna) atrakcyjną ofertę.

      • 0 0

  • Multimedia to paskarze (2)

    Kiedy kończy się umowa na światłowód to MM proponuje promocyjną cenę o 10 zł/mc wyższą niż poprzednio. A jak się zignoruje ich "zaproszenie" do przedłużenia umowy myśląc że tak jak w Orange cena zostanie taka sama a umowa się przedłuży jest w wielkiej d.... Bo umowa się przedłuży ale cena wzrośnie z 49 do 500 za miesiąc. Czemu tym się nie zajmie szanowny UOKiK??? BTW dziwię się ludziom że kupują tv od MM jak na Ali można mieć 12000 kanałów od 10zl/mc

    • 0 0

    • ... a okres wypowiedzenia trwa 3 miesiące i trzeba było płacić zbójecka stawkę. Raz mnie tak zrobili. Najciekawsze to, że wcale nie chciałem zmieniać operatora - po 2 latach skończyła się umowa "promocyjna" i z automatu dowalili mi x4 większą stawkę - niestety nie udało się podpisać następnej umowy okresowej (koszmarna obsługa klienta). Ps. żeby być sprawiedliwym, opisana historia miała miejsce parę lat temu, może teraz się poprawiło ?

      • 0 0

    • Skoro ludzie wolą płakać na forach internetowych,

      zamiast oficjalnie zgłaszać sprawy do szanownego UOKiKu, to szanowny UOKiK się niczym nie zajmie. Proste !!!

      • 0 0

  • (4)

    Ja korzystałem z multi na przymorzu i nie narzekalem. W up..c niby jest lepiej? Bierzesz umowe na 90 kanalow, na liscie masz 360, z czego prawie 3/4 trzeba dokupić, żeby wiec przeleciec kanaly, zobaczyc co leci ciekawego musze przeskakiwac ze 150 kanalow ktroych nawet nie mam w pakiecie. To naprawde irytuje i meczy. Tak teskie za mutli.

    • 20 13

    • Te, które chcę...

      A może wystarczy ustawić sobie swoją listę ulubionych kanałów, z pominięciem tych niepotrzebnych? Ja tak zrobiłam i jest ok.

      • 0 0

    • mozesz kanały wykluczyc z wyswietlania w telwizorze ustawiasz (2)

      • 6 0

      • (1)

        jak się ogląda przez dekoder? Bo nie potrafię jakoś tego ustawić

        • 4 0

        • jesli masz przystawkę dekodera to niewiem bo niemam

          ale praktycznie każdy telewizor od kilku lat ma możliwość korzystania z karty zamiast dekodera trzeba to zgłosić do dostawcy kablówki

          • 0 2

  • Opinia. (1)

    Jestem od początku powstania multimedia polska. Zaczęło się jeszcze pod nazwą broker. Czyli jestem od ponad 20 lat. Klientem i non stop są z nimi problemy to brak sygnału tv. Internet zarywał lub brak, notorycznie wylanczany sygnał tv o godzinie 1w nocy. Zmiany programów bez wcześniejszego uzgodnienia z klientem. Mają jakieś wew. Reg. Nie zgodne z prawem. Nie jednokrotnie prosiłem o zmniejszenie abonamentu w ramach reklamacji odpowiadali ze nie ma takiej możliwości trzeba jakieś podanie pisać w ramach rekompensaty. Od wczoraj podobno coś robią z programami,, z tego też powodu u mnie non stop przerywa obraz zatrzymuje się i laguje. Dzwonię do biura i nic albo się wyłączają albo nie odbierają.

    • 1 0

    • No i pora na następne zawiadomienia - do UOKiKu.

      Bo cyrk z usługami trwa nadal.

      • 1 0

  • Przecież ta zamiana dzieje się nadal (7)

    Trochę nie rozumiem tego, że sprawa dotyczy tylko 2016 roku
    Ja jestem chyba dinozaurem bo Multimedię mam od 11 lat. Zaczynałem od 35 zł, teraz płacę 102, przy czym od 9 lat mam tą samą ofertę. Co roku ubywa kilka wartościowych kanałów a w zamien przybywa badziewia. Ale liczba kanałów w ofercie się zgadza.

    • 77 0

    • (6)

      To nie rozumiem po co sie ich tak kurczowo trzymasz?

      • 16 5

      • Niestety tam gdzie mieszkam, nikt inny nie oferuje usług (2)

        dil - myślisz, że nie próbowałem? Jestem na nich skazany

        • 18 0

        • Wystarczy złożyć rezygnacje

          Wystarczy złożyć wypowiedzenie i negocjować cenę. Nie zgadzać się na ich ceny. Wytłumaczenie - Nowy klient ma taniej niż dotychczasowy, skoro nie zależy im na starym kliencie trzeba powiedzieć ze się rezygnuje i koniec. Mają dać najtańszą opcję np. dla studenta + promocja blabla. Sprawdzona metoda. Później dzwoni punkt odzyskiwania klienta trzeba się nie zgadzać i negocjować. Robię tak od kilku lat :-)

          • 2 0

        • Jest coś takiego jak telewizja naziemna

          I internet mobilny

          • 3 1

      • Standardową praktyką przy montowaniu kablówki w bloku było niszczenie siatkowych anten na dachach. (2)

        Bo i dlaczego mają mieszkańcy mieć TV za darmo?

        • 11 0

        • Administrator budynku ma obowiązek umożliwić nieodpłaty odbiór kanałów cyfrowerj tv naziemnej (1)

          Prawo telekomunikacyjne Ustawa z dnia 21 lipca 2000 r.(Dz. U. Nr 73, poz.
          852 z dnia 6 września 2000 r. wraz z późn. zm.) "Właściciel lub użytkownik
          wieczysty nieruchomości nie mogą uniemożliwiać lub utrudniać osobom,
          posiadającym tytuł prawny do korzystania z nieruchomości lub jej części,
          korzystania z usług telekomunikacyjnych świadczonych użytkownikom przez
          operatorów publicznych

          Spółdzielnie modernizowały instalacje w bloku albo podpisywały umowę z operatorem np. upc do udostępniania podstawowych kanałów.

          • 7 1

          • Na moim osiedlu Multimedia Polska oferuje za mniej, niż 10 zł/mies. pakiet mini, ale trzeba mocno upierać się w BOK (mają taką

            Są tam kanały dostępne rozsiewczo i kilka 'gratis'. Taka była umowa administratora osiedla z ówczesnym Szel-Satem. Za zdjęcie anten zbiorczych i okablowanie budynku - pakiet mini. Na początku był on za darmo, ale potem wprowadzili opłatę 6,50 zł .

            • 0 0

  • Nareszcie!

    • 2 0

  • Klient (odbiorca ) nie jest po to aby dyskutować, klient ma płacić i nie marudzić.! Polski biznes

    • 3 0

  • Trafił swój do swego...Vectra jest rekordzistą ilości wystąpień UOKiK za łamanie praw konsumenta. I będą pewnie następne..

    Przykładowo - nie można zamienić dekodera z możliwością nagrywania na kartę C+ bez podpisania nowej umowy, czyli przedłużenia niewolnictwa o kolejne 2 lata.

    • 6 0

  • Jeszcze kilka chwil (1)

    i opertorzy kablówek odejdą jak wypożyczalnie kaset VHS w odchłań niebytu

    • 24 1

    • Oby

      pracowałem kilka lat w jednej dużej sieci na stanowisku specjalistycznym i muszę przyznać ze to buła garażowa firma..

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane