• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samorządowcy: zróżnicować godziny pracy

Michał Brancewicz, Michał Sielski
27 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 

Samorządowcy apelują do wojewody, by wpłynął na zmianę godzin pracy największych firm w Trójmieście należących do Skarbu Państwa. Wszystko po to, by w obliczu pandemii koronawirusa nie było tłoku w komunikacji miejskiej w godzinach szczytu.



Zmiana godzin pracy w największych firmach zmniejszy liczbę pasażerów w komunikacji?

Zgodnie z rozporządzeniem ministra zdrowia w pojazdach komunikacji miejskiej można obecnie zajmować tylko co drugie miejsce siedzące, by zachowana była odpowiednia odległość pomiędzy pasażerami.

Już teraz widać, że te wytyczne się nie sprawdzają. Nie wiadomo bowiem, kto ma liczyć i dyscyplinować pasażerów, jeśli przekroczony zostanie limit zajętych miejsc.

Czytaj też: Kto ma liczyć pasażerów?

W godzinach szczytu podstawiane są więc praktycznie wszystkie dostępne autobusy, trolejbusy i tramwaje, które "dublują" kursy. To bardzo kosztowne dla samorządów, które już wcześniej dopłacały do komunikacji publicznej. Jest też groźne dla zdrowia mieszkańców.

Jak pokazują przykłady z piątku, ludzie zdeterminowani, by dotrzeć na czas do pracy, za nic mają rządowe obostrzenia.

05:53 27 MARCA 20 (aktualizacjaakt. 12:45)

Zatłoczone autobusy w Gdańsku (101 opinii)

Co się dzieje w komunikacji miejskiej? Gdzie jest zarząd? Chyba chcą wykończyć połowę miasta? Czemu policja nie interweniuje? Przepełnione autobusy i tramwaje...dramat!
Co się dzieje w komunikacji miejskiej? Gdzie jest zarząd? Chyba chcą wykończyć połowę miasta? Czemu policja nie interweniuje? Przepełnione autobusy i tramwaje...dramat!


Dlatego pomorscy samorządowcy chcą zmian, które sprawią, że szczyt komunikacyjny zostanie rozciągnięty w czasie.

- Proponuję wystąpić do największych pracodawców w województwie z wnioskiem o zróżnicowanie godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy. Obecnie realizujemy zalecenie i napełnienie pojazdów komunikacji miejskiej nie przekracza liczby połowy miejsc siedzących. Jednakże wymaga to korzystania z wszelkich rezerw, a już teraz wielu kierowców przebywa na zwolnieniach lekarskich lub korzysta z opieki nad dzieckiem. - pisze prezydent Gdyni Wojciech Szczurek w piśmie do wojewody pomorskiego Dariusza Drelicha. - W kolejnych tygodniach może ich ubywać, np. z uwagi na kwarantanny. Rozciągnięcie szczytów komunikacyjnych związanych z rozpoczęciem i zakończeniem pracy pozwoli uniknąć ryzyka braku możliwości zapewnienia odpowiedniej liczby kursów w kolejnych tygodniach. Zarazem samo w sobie wydaje się być uzasadnione - jako środek zapobiegający przenoszeniu się choroby - nie tylko w kontekście komunikacji miejskiej.
W piątek, przy okazji spotkania z wojewodą, prezydent Gdańska również wręczyła oficjalne pismo w tej sprawie.

- W Gdańsku mamy najnowocześniejsze tramwaje, 50 proc. z nich to pojazdy, w których jest 28 miejsc siedzących. Specjalnie takie zamówiliśmy, by jak najwięcej pasażerów się w nich zmieściło, ale na stojąco. Więc dzisiaj tramwaj jadący przez całe miasto może zabrać 14 osób. To jest nieekonomiczne i nie gwarantuje dowiezienia ludzi do pracy - tłumaczyła w programie Onet Rano Aleksandra Dulkiewicz. - Wszystkie największe spółki należące do Skarbu Państwa, jak Lotos, Port Gdańsk i firmy z branży stoczniowej zaczynają pracę o 6 rano. Może należy te godziny trochę poprzestawiać, by ludzie mogli swobodnie dojechać do pracy.
Wojewoda nie ustosunkował się na razie do tych propozycji.

O autorze

autor

Michał Brancewicz

Gdańszczanin od urodzenia. Nie ukryje się przed nim żadna nowa inwestycja w mieście. Gra w piłkę nożną, jeździ na snowboardzie i rowerze. Próbuje swoich sił w scenariopisarstwie.

Opinie (327) ponad 20 zablokowanych

  • nie mogę pojąć: sprzedaż działki, sprzedaż kamienicy

    przez naszych samorządowców to przysłowiowy pikuś, robią to bez "mrugniecia", nie potrzebują niczyjej pomocy!
    a zapewnienie ...

    • 4 0

  • Ucz się

    Samorządowcy mogą sobie apelować, wojewoda jest z PIS, a ci raczej nie lubią samorządów.

    • 0 4

  • Sami sobie zmieńcie godzinty pracy.

    • 3 0

  • (1)

    największym zagrożeniem dla Polski jest koronawirus Covid-19 (2)
    największym zagrożeniem dla Polski i naszej wolności jest autokratyczna partia PIS

    • 1 7

    • a ktoś zabrania wyjazdu na zawsze

      do tych wspaniałych demokratycznych Niemiec, Francji czy innej Belgii?

      • 2 1

  • A pani prezydent

    to będzie tylko z rządem piłeczkę odbijać? Tak pomyśleć to już nie da rady tylko się prztykać

    • 4 1

  • Zalepić połowę siedzeń, na pozostałych siadamy (1)

    Kto nie ma siedzącego wypad, czy to takie trudne?

    • 3 0

    • Tak zarzadzic

      to potrafi dziecko z 6ej klasy szkoly podstawowej.Do tego zeby w tak kryzysowej sytuacji wsiadac do komunikacji miejskiej i nie zastanawiac sie,moge,czy nie moge to potrzebujemy kogos kto przewidzi koszty.Jazda w tloku,zarazenia,czekanie na w miare pusta komunikacje przez kilka godzin-Czy zwiekszenie mocy przewozowych.Kosztuje.Ile kosztuje 14 dni kwarantanny.Ja w 2005 roku czekalem na operacje kolana 6 miesiecy.Zwolnienie lekarskie.W prywatnej klinice kosztowalo polowe tego co mi placiliscie przez pol roku.

      • 0 0

  • (1)

    wsadźcie jarka z żoliborza za fajerę nich się na coś przyda

    • 2 3

    • On z racji wieku już się nie nadaje do tej roboty ale

      Ty wyglądasz na bystrzachę więc zapraszamy w szeregi kierowców i motorniczych.

      • 3 1

  • Ktoś tu z samorządowców coś chce zrobić od d..y strony

    Komunikacja w mieście działa w godzinach szczytu z większą ilością taboru a więc i ludzi. To tzw. ,,dodatki''. Kierowca jeździ rano następnie idzie do domu by po południu znowu jeździć. W związku z petycją samorządowców mam pytania :
    - Czy ZTM wie na jakich liniach jest to ,, przesilenie'' spowodowane przez pracowników tych firm
    - Czy Gait i inni przewoźnicy mają tylu pracowników aby wprowadzić ,,2-dodatki '' ? Bo jeżeli nie, to tłok będzie nadal tylko w innych godzinach.
    - Reasumując : pomysł teoretycznie dobry ale wpierw przygotować to oddolnie a nie manifestować do Wojewody. On nie kazał wprowadzić sobotnich rozkładów

    • 3 2

  • No i dobry pomysł, nie tylko w czasie epidemii

    1. 6.00
    2. 7.00
    3. 8.00
    4. 9.00
    5. 10.00 itd

    Mniej tłoku, mniej korków

    • 1 0

  • FAQ

    wszyscy muszą się dostosować, a jak nie to sie choruje Panie marszałku

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane