- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (62 opinie)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (113 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Senat chce zablokować fuzję Lotos-Orlen
Senat przyjął projekt nowelizacji ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym. Celem projektu jest m.in. zablokowanie fuzji PKN Orlen i Lotosu. Projekt trafi teraz do Sejmu. Teraz trafi on pod obrady Sejmu.
Wyniki finansowe Lotosu za 2021 r. Zysk netto wyniósł 3,21 mld zł
Ustawa zablokuje przejęcie Lotosu przez Orlen?
Politycy Koalicji Obywatelskiej twierdzą, że sprzedaż części aktywów rafineryjnych Lotosu i części sieci stacji benzynowych jest sprzeczna z interesem państwa. Tym bardziej, że stacje ma przejąć węgierski MOL, który - jak wyjaśniają - ma bliskie kontakty z Rosją.
Olechnowicz: Boję się degradacji Orlenu i likwidacji Lotosu
Senatorowie Prawa i Sprawiedliwości apelowali do senackiej większości o wycofanie się z prac nad projektem nowelizacji ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym.
Komisja Europejska zdecyduje o fuzji Lotos-Orlen
Przypomnijmy, że w połowie stycznia 2022 r. PKN ogłosił, że strategicznym partnerem, który obejmie 30 proc. wydzielonej rafinerii w Gdańsku, jest Saudi Aramco. Dodatkowo Aramco kupi też spółkę zajmującą się paliwami lotniczymi, Lotos Air-BP. Grupa Lotos sprzeda Aramco 100 proc. udziałów w Lotos SPV 1, podmiocie, do którego wydzielona zostanie zorganizowana część przedsiębiorstwa prowadzonego aktualnie przez Lotos Paliwa w zakresie hurtowej sprzedaży paliw. Natomiast węgierski MOL kupi 417 stacji paliw sieci detalicznej Lotosu za 610 mln dolarów. Dodatkowo PKN Orlen zawarł z MOL warunkową, ramową umowę sprzedaży, w wyniku której podmioty należące do Grupy Kapitałowej Orlen nabędą od MOL 144 stacje paliw zlokalizowane na Węgrzech oraz 41 stacji paliw zlokalizowanych na Słowacji, za łączną cenę 229 mln euro.
BCC chce kontroli NIK w sprawie przejęcia Lotosu
100 proc. udziałów Lotos Biopaliwa kupi Rossi Biofuel, natomiast 100 proc. akcji Lotos Terminale kupi Unimot Investments. Teraz transakcje czekają na zatwierdzenie przez Komisję Europejską. Fuzję i sprzedaż spółki z Grupy muszą następnie zatwierdzić akcjonariusze.
Miejsca
Opinie (167) ponad 10 zablokowanych
-
2022-04-28 16:00
Dlaczego nam Polakom żyje się lepiej niż innym . (2)
Przypomnę .
Dumny Polski Naród przy urnach wyborczych wybrał na posłów najlepszych synów ojczyzny. Ci w sejmie desygnowali premiera a ten dobrał sobie rząd. Rząd rzadzi tak aby jak najlepiej się żyło Dumnemu Polskiemu Narodowi.- 22 13
-
2022-04-28 18:09
(1)
proletariusze laczcie sie!,kraj sie rozwija,partia popuszcza pasa ,a alektorat za miske ryzu pracuje i jeszcze ukraincow wspiera!,cud ekonomiczny!!
- 5 9
-
2022-04-29 10:50
Słuszną linię ma nasza partia.
- 0 1
-
2022-04-28 17:59
przeciez wiekszosc w senacie maja POKOm,uchy niezdowoleni zelotos bedziekonkurencja dla firm zachodnich
asami chceli go sprzedac ruskom za grosze
- 30 11
-
2022-04-28 18:17
Ja siem nie zgadzam
- 2 11
-
2022-04-28 18:31
Żeby tak Putinowi sprzedać to by senat głosował na tak
- 34 6
-
2022-04-28 18:48
Ten senat to jakiś żart, kiepski żart.
- 27 9
-
2022-04-28 18:50
Senat
To totalna opozycja, która wszysko neguje co dobre dla naszego kraju. Ci ludzie z zarzutami prokurstorskimi nie POwinni tam być. POwinni spędzać czas za kratkami, a nie decydować o ważnych sprawach państwowych. To ludzie Putina i Brukseli, na pewno nie polscy.
- 27 9
-
2022-04-28 18:53
Senat tego anemicznego zdrajcy grodzkiego jest od dawna hamulcem dla Polski.
- 30 9
-
2022-04-28 19:01
Nawet jakby połączenie dało Polsce dwa razy tyle więcej korzyści to zasiedlający Gdańsk za Buga będą przeciw
- 29 10
-
2022-04-28 19:07
Opinia wyróżniona
krótka pamięć (5)
Pamiętacie jak grupa żywiec za wykupienie browaru Gdańskiego zmodernizuje go i co zrobili zlikwidowali browar gdański to samo z lotosem orlen wchłonie lotos i Obajtek stanie się właścicielem części orlenu ( lotosu)
- 62 43
-
2022-04-28 20:34
a z jakiej partyjki byl prezydent, ktory sprzedal browar? (2)
- 17 3
-
2022-04-29 08:52
Posadzki? (1)
Z Unii Wolności. Ale proces prywatyzacji rozpoczął się jeszcze za Jamroża
- 7 2
-
2022-04-29 09:01
Z PC.
- 2 5
-
2022-04-30 14:23
Hahhaha
Obiadek nie ma jak stać sie właścicielem Orlenu - chyba ze kupi udziały ale na to nawet on jest za biedny..
- 0 2
-
2022-04-30 20:19
K...mac
A co do tego ciemniaku ma browar. Ch
. Jki z PO robią wszystko co nie jest w interesie Polski. Nie wiem dla kogo bardziej to zalgane bydło pracuje. Czy dla Niemców czy dla ruskiego Mira. Samochody elektryczne wypierają spalinowe. Nawet spadek popytu na ropę o 20% będzie miało zasadniczy wpływ na dochodowość tego businessu. Stąd brak kasy na odtworzenie majątku, a co dopiero na inwestycje. Inwestycje potrzebne na przebranżowienie Lotosu. Drzeć ryja to trzeba było w UE, żeby nie wymuszała sprzedaży części stacji paliw. Obajtek poradził sobie z tym świetnie. Za 10 lat Lotosu nie będzie, a tak w dużej grupie kapitałowej coś mogą zdziałać i razem się uratować póki czas.- 1 1
-
2022-04-28 19:11
Nie znam się na tym, w sumie nie muszę (6)
Ale wychodzi na to, że rządzący dysponują tymi spółkami jak prywatni przedsiębiorcy.
Rząd = firma , która ma dwa dobrze działające oddziały, które na siebie zarabiają, ktoś wpada na pomysł żeby pewną część tych spółek sprzedać komuś bo... No właśnie, bo co?
Świat zna przypadki, kiedy duże spółki są sprzedawane, bo np. nie przynoszą zysków, pojawia się inwestor, który ma na to pomysł i ciągnie to dalej z różnym skutkiem.
No a tutaj mamy raporty, które mówią o zyskach i to nie małych, więc pytam tak zupełnie normalnie i bez żadnych napinek, dlaczego firma(rząd) pozbywa się spółek, które w ogólnym rozrachunku przynoszą ogromne zyski?- 11 16
-
2022-04-28 19:22
(4)
Nie pozbywa tylko łączy w jedną, docelowo zyski mają być jeszcze większe niż jak są dwie osobno.
- 9 5
-
2022-04-28 19:34
Rozumiem.
Tylko że z treści tego artykułu, wynika jasno, co kto bierze, kilka spółek idzie do zagranicznych rąk, natomiast dostajemy za to 144 stację. Na pierwszy rzut oka, tzw. okazji tutaj nie widać, wręcz przeciwnie.
- 2 4
-
2022-04-28 22:46
Niestety (1)
Pozbywa się większości aktywności a co najgorsze pozbywa się rynku hurtowego oraz kontroli nad importem paliw. to jest jak sprzedaż kury znoszącej złote jajka po kawałku jako zestawy rosołowe.
- 1 3
-
2022-04-29 00:09
Takie firmy jak lotos maja gora 10 lat zycia i wiekszosc podobnych w Europie juz wygineła...
- 3 0
-
2022-05-01 10:29
Sprzedaje Wegrom 417 stacji benzynowych.
Ale niczego sie nie pozbywa, tylko laczy w jedno. W to jedno, w ktorym Polska ma ledwie 26% udzialow. A to, czego sie wcale nie pozbywa, choc sie pozbywa, to ok. 50% polskich udzialow.
- 0 0
-
2022-04-30 14:15
Wyjaśniam
1. To nie pomysł rządu tylko Komisji Europejskiej, aby sprzedać 30% stacji.
2. Połączenie spółek to mniejsze koszty.
3. Połączenie spółek to większe zamówienia hurtowe ropy, a zatem większe rabaty.
4. Nic nie znika bo to jest fuzja i kluczowe wartości majątku zostają w polskich rękach.
5. Sprzedane stacje i tak będą zaopatrywać się w Orlenie bo nikomu nie będzie opłacało się wozić paliwa z zagranicy.
6. To jest transakcja wiązana. Orlen przejmie część stacji od MOL.
7. Znikają ciepłe posadki dla układu gdańskiego.- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.