- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (214 opinii)
- 3 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (251 opinii)
- 4 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (229 opinii)
- 5 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (201 opinii)
- 6 Vectra i Multimedia Polska - kontrola UOKiK (26 opinii)
Sopocki dworzec: inwestorzy już dzwonią
Koniec z zapowiedziami - przyszedł czas na działanie. Sopot oficjalnie rozpoczął procedurę, która ma jeszcze w tym roku wyłonić firmę, z którą miasto podpiszę umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym dotyczącym przebudowy dworca i znajdujących się wokół niego terenów.
- Zakończy je podpisanie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym z firmą, która zaproponuje najlepsze warunki realizacji przedsięwzięcia. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty miasto weźmie pod uwagę proponowany podział zadań i ryzyk pomiędzy partnera publicznego i prywatnego, koncepcję urbanistyczno-architektoniczną, wielkość płatności gotówkowej na rzecz podmiotu publicznego oraz termin realizacji fazy inwestycyjnej przedsięwzięcia - mówi Anita Sałek z Wydziału Strategii Rozwoju Miasta w sopockim magistracie.
Inwestycja, której wartość szacuje się na około 230-240 mln zł, ma być realizowana na obszarze 17 tys. m kw. Chodzi o sam dworzec oraz o tereny położone w jego pobliżu, ograniczone ulicami: Podjazd , Kościuszki i Kolejową .
W ramach inwestycji zmodernizowany zostanie układ komunikacyjny wokół dworca, rekultywowane mają być przydworcowe tereny zielone. Poza budynkiem nowego dworca powstanie hotel, obiekty handlowo-usługowe, parkingi podziemne i naziemne.
Urzędnicy dają sobie na negocjacje mniej niż cztery miesiące, by umowę z inwestorem podpisać jeszcze w tym roku. Na brak ofert miasto prawdopodobnie narzekać nie będzie. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, bardzo poważnie zainteresowane inwestycją są trzy duże firmy z Polski, dwie z Niemiec oraz po jednej z Włoch i Francji.
Większym problemem, przynajmniej w chwili obecnej, jest kwestia działek, na których realizowana będzie inwestycja. Część z nich należy do miasta, a część do kolei. Urzędnicy zapewniają, że najpóźniej do 9 września zakończą prace nad aktami notarialnymi, które uporządkują sprawę działek i zapewnią miastu prawo dysponowania nimi.
Opinie (69) 6 zablokowanych
-
2010-06-16 12:54
sonda...
No Redakcjo. Daliście po garach dziś z tą sondą. Powinno się zaznaczyć wszystkie punkty, a nie "tylko" jeden z nich.
- 5 1
-
2010-06-16 10:35
(1)
i tak pewnei jakis wałek wyjdzie z tego....
- 16 21
-
2010-06-16 12:17
jasne, lepiej niech zostanie jak jest
przynajmniej żadnych wałków nie będzie
- 3 1
-
2010-06-16 11:51
Sopociacy jeśli nie jest wam obojętne jaki styl ma to miasto reprezentować, podejmijcie działanie, w końcu jest to NASZE miasto i MY możemy o nim decydować a nie jednostki z magistratu. Podejmijcie dyskusję...
W szczególności na daniach gdy będą podejmowane decyzje o przestrzennym zagospodarowaniu miasta 25 czerwca- 10 2
-
2010-06-16 11:28
Urzędnik doskonały
Chciałbym jeszcze dożyć tej chwili, kiedy URZĘDASY będą miały wszystko dopięte na ostatni guzik ale w naszym kraju jest to nie możliwe, brak im po prostu wyobraźni.
- 4 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2010-06-16 11:18
Niestety, jeśli chodnik nie będą odgrodzone od jezdni zasiekami przeciwsamochodowymi (tzw słupkami) to te okolica nigdy nie będzie wyglądać tak jak na wizualizacji.
- 6 0
-
2010-06-16 10:59
Będzie dużo gadania a skończy się na szklanym baraku i plastikowych oknach
. Aleja taksówek dalej będzie straszyć.
- 12 2
-
2010-06-16 10:58
Dlaczego nie ma jeszcze jednej opcji w sondzie?
Powinna być opcja : wszystkiego!
- 4 1
-
2010-06-16 10:53
Fajnie by było gdyby dworzec i otoczenie sie zmieniły
Choć PPP to ryzyko i korzyści dla stron, ale Sopot ma już w tym względzie doświadczenia. Partnerem dla jednostki samorządowej w zakresie rozwoju infrastruktury niezbędnej do zaspokojenia podstawowych usług publicznych (drogi, kolej, ...) jest nie tylko gmina , ale i PKP, w tej sytuacji jest ona zobowiązana do zapewnienia obywatelom alternatywy, bo przecież nie każdy musi chcieć płacić za przejazd lub tzw. peronówki, aby w przyszłości móc skorzystać z miejsc publicznych i związanych z nimi komercyjnych.
Znane są także inne modele współpracy w oparciu o partnerstwo publiczno-prywatne:
BT - buduj i przekaż natychmiast,
DBO - projektuj, buduj, eksploatuj,
BOR - buduj, eksploatuj, odnawiaj koncesję,
MOT - modernizuj, posiadaj/eksploatuj i przekaż,
BLT lub BRT - buduj, najmuj lub dzierżaw i przekaż.
Pożyjemy zobaczymy?- 5 0
-
2010-06-16 10:52
a co z secesyjnym charakterem Sopotu, czy naprawdę dworzec nie może się wpasować do zabudowy okolicznych kamienic( jakoś hotel Rezydent mógł) i znów powstanie wielka betonowa bryła...
brak słów...- 16 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.