• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopocki dworzec: inwestorzy już dzwonią

Piotr Weltrowski
16 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nagroda dla sopockiego dworca i przestrzeni wokół
Tak, według wstępnej koncepcji, wyglądać ma w przyszłości otoczenie sopockiego dworca. Tak, według wstępnej koncepcji, wyglądać ma w przyszłości otoczenie sopockiego dworca.

Koniec z zapowiedziami - przyszedł czas na działanie. Sopot oficjalnie rozpoczął procedurę, która ma jeszcze w tym roku wyłonić firmę, z którą miasto podpiszę umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym dotyczącym przebudowy dworca i znajdujących się wokół niego terenów.



Czego najbardziej brakuje w okolicy sopockiego dworca?

Na zgłoszenia zainteresowanych firm urzędnicy poczekają do 9 września. Później rozpoczną się negocjacje z tymi inwestorami, których wnioski spełniać będą warunki formalne.

- Zakończy je podpisanie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym z firmą, która zaproponuje najlepsze warunki realizacji przedsięwzięcia. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty miasto weźmie pod uwagę proponowany podział zadań i ryzyk pomiędzy partnera publicznego i prywatnego, koncepcję urbanistyczno-architektoniczną, wielkość płatności gotówkowej na rzecz podmiotu publicznego oraz termin realizacji fazy inwestycyjnej przedsięwzięcia - mówi Anita Sałek z Wydziału Strategii Rozwoju Miasta w sopockim magistracie.

Inwestycja, której wartość szacuje się na około 230-240 mln zł, ma być realizowana na obszarze 17 tys. m kw. Chodzi o sam dworzec oraz o tereny położone w jego pobliżu, ograniczone ulicami: Podjazd zobacz na mapie Sopotu, Kościuszki zobacz na mapie SopotuKolejową zobacz na mapie Sopotu.

W ramach inwestycji zmodernizowany zostanie układ komunikacyjny wokół dworca, rekultywowane mają być przydworcowe tereny zielone. Poza budynkiem nowego dworca powstanie hotel, obiekty handlowo-usługowe, parkingi podziemne i naziemne.

Urzędnicy dają sobie na negocjacje mniej niż cztery miesiące, by umowę z inwestorem podpisać jeszcze w tym roku. Na brak ofert miasto prawdopodobnie narzekać nie będzie. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, bardzo poważnie zainteresowane inwestycją są trzy duże firmy z Polski, dwie z Niemiec oraz po jednej z Włoch i Francji.

Większym problemem, przynajmniej w chwili obecnej, jest kwestia działek, na których realizowana będzie inwestycja. Część z nich należy do miasta, a część do kolei. Urzędnicy zapewniają, że najpóźniej do 9 września zakończą prace nad aktami notarialnymi, które uporządkują sprawę działek i zapewnią miastu prawo dysponowania nimi.

Opinie (69) 6 zablokowanych

  • Peron SKM

    Co za różnica... Pewnie spartolą to tak jak peron SKM, który wygląda o wiele gorzej niż na Wyścigach. Miał być zabytkowy i och ach, a wyszła tandeta.

    • 15 4

  • super ale czemu to trwa tak długo...................

    • 1 3

  • Podoba mi się całe Trójmiasto...

    ale traktuję Twoją wypowiedź jako ironię :)

    • 0 0

  • zaden inwestor sie do tego nie zgłosi

    za mało tu funkcji komercyjnych zeby przyciągnąc kapitał prywatny, a deficytowych dużo: dworzec, takie duże skrzyzowanie i jeszcze parking, to na siebie nie zarobi, no ale niech próbują ... zobaczymy, powodzenia Sopot, trzymam kciuki

    • 3 3

  • Przejście dla pieszych na ul. Podjazd nie odzwierciedla rzeczywistego ruchu ludzi :)

    • 3 1

  • zgłaszam się

    jako pierwszy ! taka okazja...

    • 3 0

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Kto da więcej mieszkań :)

    to wygrywa. W Gdańsku kto lepiej zna Lisickiego i lepiej mu zapłaci nawet tramwaj dostanie pomalowany z reklamą na początek za frajer:)

    bagno i dno

    • 16 7

  • Nareszcie!!!!Bravo!!!!

    Wszystkim malkontentom opadną szczeny....

    • 17 12

  • Na zachodzie, w cywlizowanych krajach- np w Niemczech to mają tam takie dworce, że hoho!!

    A w kibelkach płynie niebieska woda nie to co w pl. Wiem bo wujek Gerard był tam na szparagach i mi opowiadał

    • 15 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach menedżerskich w firmach z branży utilities. Od 2010 roku związany z GPEC. Karierę w Grupie rozpoczął zarządzając obszarem dyspozycji, a następnie jako dyrektor ds. finansowych Grupy GPEC zajmował się m.in. organizacją struktury grupy kapitałowej, modelem biznesowym oraz nadzorem właścicielskim spółek zależnych. Przez ponad rok pełnił funkcję prezesa zarządu spółki Unikom (włączonej do struktury GPEC...

Najczęściej czytane