• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka DCT wydzierżawiła kolejną działkę od Portu Gdańsk

VIK
8 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • DCT Gdańsk to największy terminal głębinowy w regionie Morza Bałtyckiego i jedyny obiekt, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu.
  • Działka wydzierżawiona przez DCT.

Gdański terminal DCT znów się powiększył. Pod koniec grudnia podpisano z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę na 30-letnią dzierżawę 6,5 ha działkiMapka. Powstaną tam place, parking i budynek biurowy.



To kolejna działka inwestycyjna, jaką od Portu Gdańsk wynajął terminal DCT - w sumie jest to już ok. 95 ha.

- Cztery lata temu oddaliśmy do użytku drugie głębokowodne nabrzeże T2, o długości 650 m. Zostało wyposażone w 8 nowoczesnych, największych na Bałtyku suwnic nabrzeżowych STS, umożliwiających obsługę statków o pojemności ponad 24 tys. TEU. Nasz potencjał przeładunkowy podwoił się z 1,5 do 3 mln TEU rocznie, co potwierdziło naszą pozycję największego terminalu kontenerowego na Morzu Bałtyckim. Teren objęty najnowszą umową umożliwi nam odsunięcie od nabrzeży procesów, które nie muszą być wykonywane tak blisko burty, ale też pozwoli nam poszerzyć portfel usług. Dzięki temu nie tylko zwiększymy naszą przepustowość, ale również zwiększymy naszą atrakcyjność dla klientów - mówi Laurent Spiessens, zastępca dyrektora generalnego DCT Gdańsk.

Zobacz, jak pracuje operator suwnicy bramowej



Na terenie Portu Gdańsk wciąż dostępne są tereny pod inwestycje, o łącznej powierzchni ponad. 70 ha - w tym bardzo atrakcyjny teren z bezpośrednim dostępem do już istniejącego pirsu głębokowodnego. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Port Gdańsk odzyskał w Porcie Zewnętrznym działkę o pow. ok. 26 ha, na której spółka OT Logistics planowała zbudować terminal przeładunkowo-składowy wyspecjalizowany w ładunkach agro.

- Jesteśmy gospodarzem niemal 700-hektarowego obszaru. Prowadzimy intensywne prace mające na celu udostępnienie pozostałej jeszcze powierzchni pod inwestycje. Porządkujemy przestrzeń, utwardzamy place i budujemy coraz nowocześniejszą infrastrukturę, by maksymalnie przyśpieszyć rozwój nowego biznesu, ale także umożliwić obecnym operatorom osiąganie coraz lepszych wyników. W połowie tego roku zakończymy współfinansowane ze środków CEF przedsięwzięcia, czyli pogłębienie toru wodnego w Porcie Wewnętrznym, modernizację nabrzeży o łącznej długości ponad 5 km oraz rozbudowę i modernizację sieci drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym, której celem jest polepszenie dostępu do portu od strony lądu - mówi Bartosz Bloch, menedżer ds. rozwoju biznesu w Porcie Gdańsk.
Plan rozbudowy DCT. Plan rozbudowy DCT.

A to nie koniec inwestycji. Przypomnijmy, że DCT rozważa kolejną rozbudowę. Od kilku lat mówi się o planach powstania kolejnego nabrzeża. Ostatnio mówiło się o terminalu "na wodzie". W marcu ub.r. DCT wystosowało zapytanie ofertowe ws. ceny za wykonanie badań geotechnicznych i geologicznych w związku z planowaną rozbudową. Jak przyznano, firma rozpoczęła prace przygotowawcze do wykonania projektu budowlanego i budowy kolejnego pirsu głębokowodnego terminalu kontenerowego. W ramach umowy w pierwszej kolejności zostaną wykonane badania geotechniczne, a po wyborze projektanta i stworzeniu projektu robót geologicznych zostanie wykonany komplet badań geologiczno-inżynierskich. DCT przewiduje wykonanie min. 350 odwiertów. Planowana inwestycja będzie zlokalizowana na akwenie wodnym w bezpośrednim sąsiedztwie pirsu T1. Według wstępnych założeń terminal miał powstać do 2023 roku.

Gospodarka morska w Trójmieście



DCT Gdańsk to największy terminal głębinowy w regionie Morza Bałtyckiego i jedyny obiekt, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal posiada głębokowodne nabrzeże o długości 1,3 km, obsługiwane przez 14 suwnic nabrzeżowych STS i obsługuje rocznie ponad 620 statków (w tym 100 największych kontenerowców świata). Rozpoczął działalność w 2007 roku, a w 2019 przekroczył 2 mln TEU przeładunków.
VIK

Miejsca

Opinie (147) 5 zablokowanych

  • jak najszybciej startować z budową DCT 3 (19)

    aby podwoić moce przerobowe do 5-6 mln TEU i Gdańsk stanie się największym portem nad Bałtykiem

    • 96 12

    • jeżeli ten terminal zarabia (9)

      dla Skarbu Państwa ponad 10 mld pln rocznie, to przynajmniej 10 % z tej kwoty powinno zasilać budżet Miasta Gdańska

      • 56 12

      • a to dlaczego? (4)

        co jest wkładem Gdańska, że żąda "spóły"?

        • 9 5

        • Tereny, oddzialywanie halasu i niszczenie drog .przez przewoznikow -Tyle wystarczy. (3)

          Po za tym od 95 r Wolne Miasto Gdansk nie jest juz pod powiernictwem polskim wiec moze trzeba bedzie oddac nam i port i rafinerie,,,bezprawnie przejete przez Obajtkow i podobnych samowolnych obcych decydentow a wybudowanych na obszarze terenow miasta panstwa.Wspolpraca tak-ale na wspolnych wypracowanycgh zasadach.Mozecie np > dalej splawiac do Gdanska zboze tratwami.

          • 7 5

          • o jprd ty się leczyć musisz, i to ostro

            Po 1. Gdańsk leży na terenie RP, i co niektórym włodarzom pod kopułami się coś po**ło, że myślą że są na prywatnym folwarku - to państwo jest właścicielem tych terenów i to z kasy Skarbu Państwa są prowadzone inwestycje i pod zarządem Urzędu Morskiego - włodarze miasta nie są w stanie chodnika wymienić w centrum od 20 lat a ty oczekujesz że zbudują port....może dla dewelopera. W Gdańsku wszystkie nabrzeża wzdłuż Motławy i Wisły też UMorski remontuje

            Po 2. "Po za tym od 95 r Wolne Miasto Gdansk nie jest juz pod powiernictwem polskim" co to znaczy, rozwiń tą złotą myśl ?

            O jakiej współpracy ty mówisz ? Władze centralne mają kłaniać się np Dulczas bo tu jest Rafineria ? hahaha - a co Gdańsk ją postawił ? Niech się niedojdy z UMiejskiego cieszą, że tu stoi bo podatki wpływają i zasilają ten ***urwi dołek - gdyby nie ta kasa, był by to drugi Sosnowiec albo Ustka - taka prawda. Te "syski" miasta to 70% kasa z podatków Portu Gdańsk i Rafinerii + kilka innych większych firm. Wydatki to nieprzemyślane inwestycje pod deweloperów i niegospodarność. Tutaj jak i w całym trójmiejskie powinny być co roku audyty robione na co i za co i upubliczniane, wtedy pomimo bełkotu wyborczego wielu by mogło się przekonać jak działa miasto i wielu by się bardzo zdziwiło

            • 0 0

          • Nie ma czegoś takiego jak Wolne Miasto Gdańsk !!!!!

            • 2 2

          • myślę że czas ci sprawdzić, ile z tych zysków przekazuje miasto...

            szpitalowi na Srebrzysku...

            Tereny portu są własnością skarbu państwa, częściowo zajumane przez miasto za pomocą nieszczęsnych ustaw portowych z przełomu wieków. Dla prawników sprawa prosta, akcjonariusz, który nie wniósł aportu, nie ma prawa decydowania i jego postanowienia sa nieważne. Więc - tu ulubiona słowo gdańskich kobiet - i tyle.
            Hałas? A czy ktoś nakazuje miastu budować mieszkaniówkę na terenach przemysłowych?
            Drogi? To niech Gdańsk zwróci koszty Południowej, Krajowej, Karczemek i A1.

            • 2 1

      • (2)

        ten terminal zarabia przede wszystkim dla właściciela, skarb państwa podatki typu cit itd, natomiast od zysków już mniej bo inwestują itd. a kapitał nie jest krajowy

        • 7 0

        • (1)

          Już w 30% jest.
          Państwo weszło tam z buciorami, prawie jedną trzecią udziałów nabył państwowy PFR.

          • 0 3

          • dlaczego z buciorami?

            było na sprzedaż, to zostało kupione...

            • 5 2

      • jak wladze gdanska beda lojalne wobec PL to i 20% dostaną

        • 2 1

    • (5)

      Racja , a wypracowany zysk niech płynie w obce ręce

      • 10 19

      • Zainwestował to mu się należy zysk !!!! Proste jak drut

        • 0 1

      • (1)

        Z Portu Gdańsk ponad 20 miliardów do budżetu rocznie wpływa z cła, akcyzy i VAT.
        Wiesz o tym?

        • 3 0

        • wiem o tym, że to jest kasa...

          która wypłynie z mojej kieszeni w postaci ceny produktu.
          Więc nie jest to warość dodania, szczególnie portu...

          • 1 4

      • nie, skoro jako społeczność Gdańska mamy wpływ na pewne decyzje (pośrednio) (1)

        to należy tak wynegocjować z inwestorem, aby uzyskać możliwie wiele dla miasta i mieszkańców.

        Jak zarabia Krauze czy Pellowski to też nie jestem pewien czy ja z tego cokolwiek mam.

        • 22 3

        • a na co masz wpływ?

          Poza tym, 30% DCT to kapitał państwowy, więc negocjacje moga być... trudne.

          • 4 0

    • największym? (2)

      sama Ust Uługa ma wyniki 2x większe od Gdańska.
      Ogólnie, Polska to 10% obrotów na Bałtyku.
      Ambicje to chwalebna rzecz ale "centralizm" i wewnętrzna konkurencja raczej ma negatywne skutki. Nalezy cieszyć się ze wzrostów ale to raczej zobowiązanie a nie osiągnięcie.
      Zawdzieczamy to wzrostom koniunktury a nie konkurencyjnością.

      I najważniejsze, nie sztuka się narobić. Sztuka jest zarobić.

      • 1 3

      • (1)

        Największy terminal kontenerowy na Bałtyku to DCT. 15 miejsce w Europie. Przeładunki na poziomie 2 mln TEU czyli ponad 20 mln ton rocznie czyli niewiele mniej niż cały Port Gdynia. Port Gdansk jest 4 na Bałtyku 2 razy większy przeładunek od Gdyni. Awansował do pierwszej 20 portów Europejskich !!!

        • 1 1

        • to nadal nie zmienia faktu, że globalnie to pojedyncze procenty obrotów na Bałtyku

          Skoro tak chętnie porównujesz kontenery do globalnych przeładunków Gdyni...
          Czyli porównujesz ziemniaki z odkuwką stalową...

          • 1 1

  • Decydenci z Portu Gdansk wara wam od wycinki lasu i betonowania plaz...wara wam od wynajmowania tych terenow!!!! (3)

    Prezes -guru z Nowogrodzkiej przeciez robi przekop na Mierzxei Wislanej-Bedzie nowy terminal przy Elblagu za 4 miliardy to po co niszczyc to co u nas najcenniejsze /Nasza przyrode? Trzeba byc pisowcem z nadania i bez sumienia lub trzesc d*pa o wlasny stolek by zgadzac sie na taka zbrodnie.

    • 3 11

    • Będzie wycinka i to jest dawno zatwierdozne od 2005 roku

      Wiedział o tym Adamowicz, który siedział w radzie nadzorczej bo sam był tego świadkiem jak ot tym mówili - jak wszyscy inni w radzie. Ale łgał przed wyborami, że nic nie wie itp.... DCT docelowo będzie kończyć się przy pętli tramwajowej - ale to pewnie gdzieś w 2040-2050 roku.

      Terminal na zalewie będzie przed Elblągiem - Batorowo (ale to będzie terminal dla małych jednostek). Jeśli piszesz o przyrodzie (tak jak cała ta UE) to zajmij się lepiej Holandią i polderami, które tworzą i z czego są tacy dumni....

      • 0 0

    • Pogadaj sobie i tak nic nie zrobisz prócz tego pisania

      • 0 0

    • Tam nie ma lasu, takich zalesień nie nazywa się lasem.

      • 0 0

  • (8)

    Żeby oddać skalę to cały Port w Gdyni przeładowały w 2020 około 24 mln ton, a sam DCT około 20 mln ton. Cały Port Gdańsk to 2 razy większe przeładunki niż w Gdyni. Jeszcze dekadę temu poziom przeładunków na poziomie Gdyni, a dziś 100 % więcej od Gdyni.

    • 8 4

    • problem w tym, że Gdynia przynosi zyski (7)

      a Gdańsk, nie bardzo...
      Nie sztuka się narobić, sztuka jest zarobić...

      Sama Ust Uługa ma 2x większy przeladunek niż Gdańsk. Ca. 30% obroty na Bałtyku to porty rosyjskie, 20% Szwecja, Polska, Dania, Finlandia po ok. 10%. Jest z kim się ścigać i konkurować. Tylko aby towarów wystarczyło. Bo port to pierwsze-ostatnie ogniwo.

      Więc porównuj się z ligą do której pretendujesz...

      • 0 7

      • Zyski (4)

        Skoro port w Gdyni przynosi zyski, to dla czego Gdańsk przejmuje kontrakty? Dla czego z nabrzeży portowych robią osiedla mieszkalne? Hmmm

        • 6 0

        • bo "porty mamy w Hamburgu" (2)

          które to hasło spowodowało, że porty Trójmiasta zapadly w dlugoletni letarg, który skończył się nieomal samozaoraniem.

          DCT to nie jest inicjatywa portu Gdańsk, Pomysł jest brytyjski, pieniądze australijskie a udział portu w tym to dzierżawa terenów. I to wszystko.
          Dlaczego buduje się apartamenty na nabrzeżach Gdyni? Z tego samego powodu co i w Gdańsku. Bo można. Bo na skutek mało rozgarnietych decyzji i braku reakcji na patologię, pozwolono miastom ingerować w funkcjonowanie portów i decydować o tych terenach. Bo szybki. tani i łatwy pieniadz łatwiej trafia do wyobraźni decydentów niż przedsięwzięcia z perspektywą 30lat. Australiczykom wystarczyło 15, aby osiągnąć zakładane korzyści i wyjść z górką.

          "dla czego Gdańsk przejmuje kontrakty"
          Bo jest tańszy? I dlatego nie ma zysku. Bo terminal kontenerowy ma mozliwości nieobecne w Gdyni i przejmuje jej kontrahentów?
          Cieszy się taka kanibalistyczna konkurencja?

          • 3 0

          • Gospodarka głupcy ! Gospodarka ! (1)

            Rządzący od lat w Gdańsku i w Polsce pokazują, że nie nadają się do zarządzania gospodarką ! Ich zadania zaprogramowali sobie na zapełnianie podręcznego koryta, z którego czerpią pełnymi lepkimi garściami !

            • 1 0

            • Wczęsniej napewno

              Gróbarczyk to inna liga do tych zer, które był wcześniej. Przez lata blokowane były inwestycje w Porcie Gdańsk i Gdynia. Wiesz o tym że projekt odpowiednika DCT w Porcie Gdańsk był gotowy w 1999 ? Dlaczego nie powstał ? Zobacz kto rządził przez lata. W ciągu ostatnich 5-8 lat zainwestowano w Port Gdańsk więcej niż w ciągu ostatnich 30. Wymieniona jest cała infrastruktura kolejowa i prace nadal trwają, nowe rozjazdy, nowe linie, nowe bocznice, nowe drogi, nowe place składowania, przepompownie i infrastruktura drogowa - sama infrastruktura kolejowa w obrębie PG kosztowała ponad 1,5 mld zł - to wszystko jest robione i to widać teraz jak tam jesteś - wg wcześniejszy założeń pod budowę portu centralnego przy Westerplatte. W Gdyni ma powstać podobny do DCT port - to też kwestia czasu, chyba, że znowu ważną funkcję będzie pełniła ameba pokroju tych, które mówią, że nic się nie opłąca.

              • 0 0

        • Każdego zapraszam na stronę Portu tam są publikowane dane dot. zysku. Niech ten rusofil też zerknie.

          • 1 0

      • (1)

        Byłem w Ust Łudze i wiem, że jest to wielkie okno eksportowe surowców: węgla, gazu i ropy. Jak chcesz porównywać Gdańsk leżący w Polsce do końcówek rurociągów w Ust Łudze czy Primorsku to znaczy, że nic nie kumasz.

        • 1 0

        • raczej nic nie rozumieją osobniki podniecające się

          milionami ton.
          I piejące z zachwytu z wzrostów wynikających z kanibalizacji własnego rynku.

          • 1 0

  • akwen wodny

    bravo. ale nie przyznawajcie się że mieszkacie nad wodą

    • 1 0

  • Bye bye Stogi (15)

    Obietnica UM Gdańsk o zachowaniu plaży Stogi coraz bardziej małymi kroczkami się rozmywa... Ale dobrze to są rozwojowe tereny przemysłu !!!

    • 77 24

    • Mało masz plaży.Polowa plaży pusta w sezonie Janusze leżą jeden obok drugiego w ciasnocie i nie potrzeba plaży.A po drugie plaże dla DCT zarezerwowano już 15 lat temu.

      • 1 0

    • Kąpiel ze rdzewiejącymi statkami (8)

      ciekawe kto będzie się chciał kapać obok rdzewiejącego statku słuchając szumu i dźwięków z terminala zamiast szumu fal :)

      • 20 63

      • ja będę chciał (5)

        ja bardzo chętnie. jest kilkaset km plaż, plaż, plaż. a plaża, gdzie masz na horyzoncie największe statki kontenerowe świata - w Gdańsku takie miejsce może być jedno. oby się zrealizowało. to będzie przyciągać więcej turystów, na ten odcinek plaży, na który i tak już widać terminal

        • 34 5

        • takiej plaży jest tylko kilka kilometrów (2)

          a w Gdańsku jest ona jedyna i unikalna.

          • 6 2

          • Jest tak unikalna,

            że unikam. No chyba, że statki oglądać przyjadę. W sezonie za bardzo "sielsko" jak na mój gust.

            • 0 0

          • to najpiękniejsza plaża w Gdańsku

            • 4 1

        • Gdzie indziej możesz się opalać wdychając zapach mazutu i kąpiąc się w zużytym oleju silnikowym i smarach?

          Gdzie indziej możesz wypoczywać w rytm miarowego łoskotu suwnic?
          Gdzie indziej zamiast nudnego widoku na morze możesz obserwować "fabrykę"?
          ps. Można latać dronem nad portem?

          • 2 0

        • Wykreujemy zapotrzebowanie na szczepionki i plusy pod opiniami.

          • 1 1

      • Ja sie zawsze kąpałem na tej plaży w miejscu drugiego pirsu! (1)

        Bylo super bo pusto a przede wszystkim ten widok kiedy wpływały te kolosy z maersk - niezapomniany!
        Brakuje mi tamtej dzikiej plaży dlatego nie można dać im sie rozrastać kierunku stogów! Niech se wgłąb morza budują..

        • 11 5

        • Plaże na Wyspie Sobieszewskiej są lepsze.

          • 1 7

    • warto zajrzeć do dużych portowych miast Europy (2)

      80% ich wybrzeży to nie plaże.

      Albo albo. Albo chcemy być dużymi Juratami, albo miastem z dużym portem i przemysłem morskim. Wybór należy do nas.

      • 39 7

      • Nie obchodzi nas zdanie troli z ministerstwa.

        Betonuj sobie podworko w Radomiu a od naszych plaz sie odstosunkuj.

        • 6 2

      • plaża w postaci bałtyckiej

        nie jest powszechną formą brzegu...
        Ale tam gdzie są, raczej miasta starają się je zachować. Właśnie dlatego, że nie są powszechną atrakcją.

        • 9 1

    • plaza jest dlugaaz do golasow pod Gorki Zach mozna sie opalac

      • 2 0

    • Plaze zapewne zostanie zachowana. Bedzie po prostu krotsza.

      • 28 0

  • Piąta kolumna (9)

    Po co Port w Gdańsku jak jest Port Hamburg? To jest myślenie Polaka?
    Niech się Port w Gdańsku pnie w rankingach i rozwija jak najszybciej Dobra robota!!!

    • 7 5

    • Kosztem naszych plaż i lasów, kosztem naszej pięknej przyrody (2)

      Zanim napiszesz jakąś głupotę, sprawdź co ma z tego nasze miasto

      • 1 1

      • (1)

        Człowieku zapoznaj się z bilansem wycinek do nasadzeń w Polsce.

        • 0 0

        • zabiorą nasze piękne plaże, wytną cudowne nadmorskie Trójmiejskie lasy

          a my mamy się cieszyć, że gdzieś tam w Polsce zasadzą jakieś drzewka i bilans nasadzeń jest ok?
          Z tobą wszystko ok ?

          • 1 0

    • Ok to ile udzilalu w tym przedwsiewzieciu ma miasto Gdansk? (5)

      Rowne zero ..panstwo polskie-30% reszta w obcych rekach....wiec w czyim interesie jest ten beton w naszym miescie ?Na pewno nie na takich zasadach i warunkach.Budzet Gdanska ma z tego promil i setke zatrudnionych. Kooperanci?-owszem ale wracam do pytania co z tego ma Gdansk i nasz budzet?

      • 5 4

      • (4)

        Polska jest jedna! To nie czasy Miast Państw. 10 miliardów rocznie do budżetu Polski trafia dzięki DCT. Mało? 1000 zatrudnionych gdańszczan.

        • 2 1

        • Dzięki spedytorom i klientom

          • 1 0

        • a Gdansk wlasnie do takiego miasta - panstwa pretenduje

          Na dodatek, dojac caly region...

          • 0 0

        • Acha czyli zniszczenie naszej zieleni i powietrza przez Port i Rafinerie dla nas tu mieszkajacych a zyski do centralnego

          Dla nas syf i zadnych bebefitow dla was smietanka miod i orzeszki? Chyba wam na tej Nowogrodzkiej sufit sie na lby obsunal. Albo wplacacie wieksza kase do gdanskiego budzetu albo blokada i fora ze dwora.Wasze prawa beda sie konczyc w przyszlosci na rogatkach miasta.

          • 0 1

        • gdańszczan?

          a to w Gdańsku po rosyjsku się mówi?
          To 10 miliardów to podatki. Które zapłacimy w towarach.

          • 1 1

  • Pracownik Zarządu Portu (3)

    Co tydzień wielu z nas. na tacę wrzuca i modli się żeby Prezes Greinke jak najdłużej w Porcie rządził. Ten chłop Port z ery chaszczy, dziurawych płotów, dzikich wysypisk śmieci (które nikomu wcześniej nie przeszkadzały) przeniósł w XXI wiek. Dziś Port to miejsce pracy do którego się idzie z dumą. Podkreślam słowo pracy bo tego wymaga od ludzi i przede wszystkim od siebie.

    • 7 11

    • Kto to pisze ?

      • 0 0

    • Ale gdzie ?

      • 0 3

    • I super niech dalej rzadzi ale niech ma na uwadze tez ochrone bezcennej przyrody.

      Zyczymy mu samych sukcesow.

      • 3 5

  • (5)

    Bardzo dobrze. Niech wszystkie pudła na południe i poludniowy wschod czyli Czechy Slowacja Wegry Ukraina i td ida przez Gdańsk a nie np porty niemieckie. Im więcej tym lepiej.

    • 127 3

    • niestety Pisiory budują południowcom autostradę do portów Litwy i Łotwy (4)

      na złość Gdańskowi

      • 9 9

      • Polaczenie do CPK od samej Gdyni i portu zenwetrznego który powstaje mówi to coś panu (2)

        Dzięki pisowi będą dwie trasy wschodnia i centralna... Dzięki po masz kilka stadionów na które przychodzi po 5 k ludzi i kropeczki autostrad na które poszły miliardy a PiS je systematycznie łączy. Nawet epidemia nie przeszkodziła. Można? Można ale co wy tam wiecie jak wasze hasło wyborcze to '' na nic nie ma pieniedzy nie da rady'' pozdrowienia dla szczurka, po samej stagnacji było widać z kim trzyma.

        • 8 6

        • To tylko dalsza czesc realizacji programu ktory powstał za PO (1)

          • 2 1

          • powstal znacznie wczesniej

            jako dalsze etapy rozwoju Portu Polnocnego.
            I wyciagnieto go z szuflady...

            • 1 0

      • glosujecie na zlodzieji z platformy i sbecki sady to pisiory nam obcinaja kase

        • 1 0

  • (4)

    Port Gdańsk jest 4 portem na Bałtyku
    Awansował do pierwszej 20 największych portów w Europie pomimo pandemii.
    DCT to największy terminal kontenerowy na Bałtyku i jedyny do którego zawijają największe kontenerowce na świecie. DCT jest w pierwszej 15 terminali kontenerowych Europy. Zarówno Port jak i DCT przez ostatnie lata były najdynamiczniej rozwijane w Europie! To wszystko w temacie-po owocach ich poznacie!

    • 7 3

    • byliśmy również 10 potęgą przemysłową świata... (3)

      jakoś te wyliczanki mi znajome...

      • 1 1

      • (2)

        Ty chyba jesteś fanem tych co to mówili, że piniędzy nie ma i nie będzie. Bolą Cię te dobre wyniki? Kochasz swoją Ojczyznę?

        • 1 1

        • tak

          Dlatego widze rowniez negatywy.
          A centralizacje juz przerabialismy i nic dobrego z tego nie wyniklo.

          • 1 0

        • nie sztuka sie narobić

          sztuka jest zarobić...

          • 2 0

  • Dlaczego nie rozwijają się w głąb morza ? (1)

    • 8 3

    • Wszystko w swoim czasie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane