- 1 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (139 opinii)
- 2 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (86 opinii)
- 3 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (48 opinii)
- 4 Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii (132 opinie)
- 5 Rozpoczęto budowę promu dla Norwegów (60 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (234 opinie)
Spółka Orlenu planuje budowę terminalu w Porcie Gdańsk
Na Nabrzeżu Bytomskim , w gdańskim porcie, powstać ma nowy terminal przeładunkowy spółki Anwil, należącej do Grupy Orlen. Terminal ma służyć do przeładunków z transportu kolejowego na transport morski - opcjonalnie samochodowy - produktów, w szczególności nawozów luzem (saletrzaku) oraz ich magazynowania. Oferty w postępowaniu przetargowym na opracowanie koncepcji terminalu można składać do 22 lipca 2019 roku.
Teren do zagospodarowania pod inwestycję Anwilu w Gdańsku to ok. 3 ha. Koncepcja budowy terminalu powinna zawierać rozwiązania dotyczące branży drogowej i kolejowej, a także urządzeń i budowli ładunkowych oraz magazynowych. Zakłada się budowę układu torowego o długości min. 650 m, dróg i placów manewrowych, urządzeń i budowli ładunkowych oraz magazynowych.
Przetarg realizowany będzie w trybie dwuetapowym. W pierwszym etapie oferenci zobowiązani są do złożenia oferty formalnej i technicznej, a drugi etap, po akceptacji przez spółkę ofert technicznych, obejmie - w przypadku oferentów dopuszczonych do dalszej części postępowania przetargowego - złożenie ofert handlowych.
Spółka Orlenu inwestuje w produkcję nawozów
Pod koniec czerwca 2019 roku Anwil podpisała umowę na budowę instalacji granulacji mechanicznej, która stanowi jedną z trzech najważniejszych umów, jakie mają zostać zawarte w ramach rozbudowy zdolności produkcyjnych Anwilu w obszarze nawozów. Efektem prowadzonych prac będzie zwiększenie jego zdolności produkcyjnych o około 50 proc. oraz poszerzenie oferty produktowej o cztery rodzaje nawozów.
Instalacja granulacji będzie miała średnią wydajność na poziomie około 1500 ton na dobę (w zależności od rodzaju nawozów) i pozwoli na równoczesną produkcję szerokiej gamy produktów różniących się głównie zawartością azotu i siarki.
Anwil współpracuje z Politechniką Gdańską
Na początku 2019 roku Anwil i Wydział Mechaniczny Politechniki Gdańskiej zawarły porozumienie o współpracy. Tym samym zadeklarowali chęć zintensyfikowania działań edukacyjnych na rzecz studentów i absolwentów Wydziału oraz współpracy przy wykorzystaniu najnowszych ustaleń naukowych w projektach realizowanych przez Anwil.
Porozumienie zakłada realizację opracowań naukowo-badawczych na rzecz Anwilu, uczestnictwo pracowników chemicznej spółki zarówno w pracach zespołów doradczych rozpatrujących zlecone Wydziałowi Mechanicznemu projekty biznesowe, jak i w pracach zespołów eksperckich do spraw przygotowania programów pomocowych, a także organizację warsztatów i seminariów, których celem będzie zintensyfikowanie wymiany wiedzy oraz doświadczeń pomiędzy pracownikami obydwu podmiotów.
Czołowy producent nawozów w Polsce
Anwil należy do grona największych przedsiębiorstw chemicznych w Polsce. Odgrywamy istotną w rolę w Wielkiej Syntezie Chemicznej. Od 2012 roku 100 proc. akcji Anwilu pozostaje się własnością PKN Orlen.
Anwil opiera swoją działalność biznesową na dwóch filarach - produkcji PCW oraz nawozów azotowych, których - pod względem mocy wytwórczych - jest drugim producentem w kraju i trzynastym w Europie. Włocławska spółka z Grupy Orlen rozpoczęła produkcję nawozów 48 lat temu a pierwszą tonę saletry amonowej wytworzyła już 17 grudnia 1971 roku. Od lat 90. XX w instalacja produkcji saletry była systematycznie modernizowana, natomiast w 2000 roku uruchomiono instalację do wytwarzania saletrzaku, dzięki czemu moce wytwórcze spółki w obszarze nawozów wzrosły do niemal 1 mln ton rocznie. Na początku tego roku chemiczna firma wyprodukowała 30-milionową tonę nawozów azotowych.
Miejsca
Opinie (89) 4 zablokowane
-
2019-07-09 10:31
To są jednak totalne trepy ! (6)
Buduje się, rozwija region , pomaga ludziom. A ci ??? Jakiś chory amok !!!
Naprawdę zaczynam wierzyć, że tam działa antypolska V kolumna , albo kompletne wariatkowo. !!- 18 8
-
2019-07-09 10:48
Śmierdzące "inwestycje" to domena PiS.
- 5 8
-
2019-07-09 10:49
Siedziba V kolumny - Nowogrodzka, Warszawa
Szef - chodzi w obstawie za 1,5 melona rocznie
- 5 9
-
2019-07-09 10:55
też tego nie rozumiem, port centralny źle, nowe nabrzeże - źle, gazoport żle, najlepiej zaorać Gdańsk i zostawić plażę i Długą dla Niemców i Norwegów, ludzie, to miasto żyje z portu! od tego się to wszystko zaczęło, turystyka to tylko dodatek!!!
- 8 3
-
2019-07-09 12:19
Gdańsk sobie poradzi sam (1)
nie potrzeba inwestorów z CPN-u.
- 3 7
-
2019-07-09 12:58
a ktoś cie pytał o zdanie ?
nie twój interes. nie podoba sie , to wracaj do faterlandu.
- 4 3
-
2019-07-09 13:41
O, brawo dla Pana :)
W końcu jakiś rozsądny głos na forum. Głos, który nie opiera się na amoku "antyPiS" typowym dla innych komentarzy, tylko dostrzega cokolwiek więcej. No szacun.
- 2 0
-
2019-07-09 10:46
Orlen - pisowski pieszczoch zarządzany przez gamonia z Pcimia
Państwowe spółki i misiewicze na stołkach. Paranoja i Socjalizm.
- 17 12
-
2019-07-09 11:06
ul.Wyzwolenia (1)
Czy pomyslano o transporcie,ktoredy.Aby nie srodkiem osiedla mieszkaniowego odleglego od bram portowych na ul.Oliwskiej w Gd.Nowym Porcie.
- 3 8
-
2019-07-09 11:40
o czym Ty piszesz, przecież to jest koło Fosforów na Przeróbce :)
- 9 0
-
2019-07-09 11:32
CZy centrala trolli Platformy Okupacyjnej (2)
nadaje z Kocborowa ? Treść wpisów wyrażnie na to wskazuje.
- 11 11
-
2019-07-09 12:27
(1)
I znów strzał w stopę pisiorka. Największe poparcie PiS ma w zakładach psychiatrycznych! Oficjalne dane Państwowej Komisji Wyborczej !!!
- 3 3
-
2019-07-09 13:01
To, że ty z Wronek , to wiemy
Miejsce kryminalistów jest w pace. I nie mieszaj do tego Komisji Wyborczej, bo łżesz jak pies.
- 3 3
-
2019-07-09 11:44
Opinia wyróżniona
Popatrzcie na inne porty (3)
Inne porty to kolosy, niech się Port Gdański rozwija! jestem za, za każdą nową inwestycją, musimy dogonić zachód.
- 31 3
-
2019-07-09 12:11
ja też! gazoport LNG, nowy pirs do LPG, powiększony naftoport, rozwój DCT! jestem za!
- 4 2
-
2019-07-11 08:28
Ale nie kosztem zdrowia! Nawozy luzem w mieście gdzie przez 300 dni w roku hula wiatr?! (1)
Gdanszczanie maja już przeładunki chemii luzem i zawyżają średnia chorych na raka w Polsce!!!
- 2 0
-
2019-07-11 17:43
jakiej chemii luzem? siarki już prawie nie ma, nawozy są cały czas
- 0 0
-
2019-07-09 13:08
Najlepiej wysiedlić mieszkańców Nowego Portu (1)
Już w tej chwili nie ma czym oddychać w Nowym Porcie po kolejnej"inwestycji"orlenu zaczniemy zdychać jak muchy.gdzie są nasi radni - bezradni amen.
- 7 7
-
2019-07-09 13:16
chyba z Przeróbki
- 5 1
-
2019-07-09 14:17
Nie dla chorób nowotworowych w Gdańsku! (2)
- 13 0
-
2019-07-09 14:21
(1)
To nie ten artykuł :)
- 1 1
-
2019-08-12 09:12
Ten artykuł ..niestety
Statystyki nowotworowe są zaniżane w 3M a i tak są gigantyczne spójrz : Wiślinka
- 1 0
-
2019-07-09 14:27
(4)
Kolejne setki ciężarówek rozjadą Przeróbkę bo tak im bliżej.
- 10 2
-
2019-07-09 18:10
(2)
czytaj dokładnie, transport kolejowy...
- 3 1
-
2019-07-09 18:47
(1)
Przeczytaj dokładnie. Opcjonalnie transport drogowy.
- 1 2
-
2019-07-10 08:02
opcjonalnie
- 2 0
-
2019-08-05 16:33
To i tak wioska
- 0 0
-
2019-07-09 15:34
Niech te nawozy w ogródku u Obajtka rozładowują w Pcimiu Dolnym
czy tam Górnym, won z Gdańska z takimi inwestycjami, Zieloni do roboty, natychmiast blokada!!!
- 13 5
-
2019-07-09 22:26
Fajny pomysł tyle, że...
Działka tragiczna - chuda, długa przez co krótki odcinek nabrzeża, a w gratisie zakręt.. jak tam ma statek zacumować? Sami nie mają na to pomysłu dlatego przetarg na koncepcję ogłosili.
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.