- 1 Unieważniono przetarg na terminal zbożowy w Porcie Gdynia (29 opinii)
- 2 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (73 opinie)
- 3 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (45 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (111 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 6 Energa z zyskiem za 2023 r. (71 opinii)
Spółka kolejowa Lotosu pójdzie pod młotek?
Gdański koncern paliwowy Lotos przymierza się do sprzedaży spółki kolejowej - Lotos Kolej. W pierwszym kwartale 2012 uzyskała ona pozycję wicelidera w rynku przewozów towarowych w Polsce. Spółka kolejowa to jednak nie "core biznes" Grupy Lotos, jest więc jednym z potencjalnych aktywów do procesu dezinwestycji.
Lotos Kolej jest prywatnym przewoźnikiem kolejowym, którego właścicielem w 100 proc. jest Grupa Lotos. Podstawowym zadaniem spółki jest kompleksowa kolejowa obsługa spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Grupy Lotos. W pierwszym kwartale 2012 spółka uzyskała pozycję wicelidera w Polsce, na rynku przewozów towarowych w Polsce. Jej udział w rynku wynosi obecnie 7,77 proc.
- Lotos Kolej to dynamicznie rozwijająca się spółka, która w ciągu dekady została wiceliderem na rynku przewozów towarowych w kraju. Z roku na rok rośnie jej znaczenie. Spółka dysponuje nowoczesnym taborem kolejowym oraz nowatorskim systemem logistycznym - mówi Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupy Lotos. - Grupa Lotos na bieżąco prowadzi analizy w zakresie optymalizacji funkcjonowania swojej grupy kapitałowej. To proces, który zaczął się już kilka lat temu. Lotos jedną transakcję dotyczącą sprzedaży (Lotos Parafiny) już zrealizował z bardzo dobrymi efektami społecznymi i biznesowymi.
Jak zaznacza Zachowicz dzisiaj czas na dezinwestycje nie jest optymalny, dlatego z kolejną nie wolno się spieszyć. - Ewentualne zmiany w tym temacie muszą być rozpatrywane nie tylko w kontekście ekonomicznym czy społecznym, ale również bezpieczeństwa pracy rafinerii w Gdańsku - dodaje Zachowicz.
Lotos Kolej powstała w 2003 roku. Dysponowała wówczas 6 lokomotywami manewrowymi i była w stanie przewieźć niecałe 200 tys. ton towarów rocznie. Dzisiaj ma potencjał, który umożliwia przewiezienie ok. 11-12 mln. ton. Eksploatuje blisko 100 lokomotyw. Wszystkie lokomotywy, które wykonują pracę pociągową są w długoletniej dzierżawie lub w leasingu. Lokomotywy leasingowane są systematycznie spłacane i w efekcie część z nich będzie mogła zostać wykupiona po 10 latach. Ponad połowa lokomotyw pociągowych spółki ma ok. dwóch lat.
Wraz z rozpoczęciem realizacji Programu 10+ spółka dokonała między innymi rozbudowy układu torowego oraz elektryfikacji toru dojazdowego. Oddała też do eksploatacji nowoczesną oczyszczalnię cystern.
Lotos Kolej powstała w 2003 roku. Dysponowała wówczas 6 lokomotywami manewrowymi i była w stanie przewieźć niecałe 200 tys. ton towarów rocznie. Dzisiaj ma potencjał, który umożliwia przewiezienie ok. 11-12 mln. ton.
Miejsca
Opinie (88) 2 zablokowane
-
2012-11-02 07:19
Lotos najlepszym pracodawca. (14)
- 18 27
-
2013-02-28 12:41
Widać że chyba chciałbyś z nami jeździć :) bo na pewno nie jeździsz, piszesz takie bzdury rodem ze Star Wars, a widać że głupi to ty nie jesteś ale rozumu to nie masz za grosz, bzdury wypisujesz, rzucasz nazwiskami a swojego nie podasz totalny cham i kretyn, i na szczęście tacy idioci jak ty u nas nie pracują na pewno.
- 0 0
-
2012-11-02 08:34
nie zgadzam się (4)
był do czasu jak kadra zarządzająca nie przyszła z PKP, potem coraz gorzej. Wybiórczo przyjmują ludzi. Za odmówienie pracy są duże kary, np: po powrocie pociągiem towarowym z Karsznic miałem mieć dobę wolną a po 4 godzinach wołają mnie na 12 godzin znowu do pracy. Odmówiłem i karnie zesłali mnie na warsztat i ostrzegli że następnym razem albo nie przedłużą umowy albo zwolnią. Częste jest także donoszenie na siebie nawzajem , lepsze znaczy lepiej płatne nadgodziny dostają tylko lizusy. Szef czyli Mirosław Łosiński sam w oczy mi powiedział że donoszenie na swoich kolegów mam w obowiązkach. pomijam też inne sprawy których nie powie głośno żaden pracownik. Ja także bo boje się utraty pracy.
- 28 9
-
2012-11-08 15:24
MARIUSZ KŁAMIESZ !!!!!!!!!!!
Jest az dwuch Mariuszow w Lotosie i zaden nie ma szlaku do Karsznic,,,, po drugie zaden maszynista pociagowy nie zszedł za odmowe pracy na warsztat, i po trzeciejest cos o czym nie wiesz a mianowicie w Lotosie WSZYSTKIE nadgodziny sa jednakowo płatne ,,,, a i jeszcze jedno szef nazywa sie Gruca ...
podszywasz sie pod pracownoka Lotosu ale słabo ci to idzie , nie znasz firmy od srodka ,, cos tam słyszałes ale nie wiesz co....- 1 1
-
2012-11-02 09:04
rozumiem, że Mariusz toimię kolegi którego nie lubisz (2)
i właśnie zbierasz punkty za podpier*alanie...
- 17 7
-
2012-11-02 21:58
nie , to moje drugie imie , którego w pracy nie znają.
- 4 0
-
2012-11-02 10:55
Każdy się broni jak może ;) tamten działa psychologia
- 4 0
-
2012-11-04 18:15
Bezpieczeństwo to podstawa
Dla mnie hitem jest odpowiedzialność zbiorowa za wypadki losowe. Wypadków przy pracy nie należy zgłaszać bo spółka nie dostanie 13. Osobiście bawią mnie wielkie hasła rodem z kronik PRL. A tak szczerze za świecącym budynkiem i wzniosłymi hasłami kryje się zgnilizna i zepsucie bandy kolegów i członków rodzin którzy od pokoleń zajmują kierownicze stanowiska ,świetnie się bawią za firmowe pieniądze , a w wolnym czasie wymyślają głupoty jak zwykłemu człowiekowi utrudnić życie.
- 4 2
-
2012-11-03 16:56
Kamil Skowroński tylko ty i tobie podobni tak pisza.
Przestań robić reklamę, tu większej kariery nie zrobisz...
- 1 2
-
2012-11-02 12:05
Dziurę po Yme trza załatać no to wszystko pod młotek. (1)
700 mln zł straty to nie pryszcz. Tyle stadion kosztował w Gduńsku.
- 10 2
-
2012-11-02 20:51
Zgadzam się!
Nie bez powodu Olechnowicz publicznie się zdeklarował, że w 3 lata chce odrobić 2 miliardy straconych złotych utopionych w Yme. Teraz wyprzedadzą wszystkie spółki, które rzekomo nie są związane z core business'em. Cała Grupa kapitałowa jest już po wstępnej wycenie analityków zza granicy i możemy sobie teraz tylko obserwować wyprzedaż jedną po drugiej...
- 3 1
-
2012-11-02 14:55
Pewnie, ze najlepsza! Dla rodzin, kochanek i znajomych królika! (2)
Całe familie pozatrudniane w Lotosie. Od dziadków do wnuczkow, od wujków do szwagrów, od rodzeństwa do kocanek i kochanków. We wszystkich społkach w grupie Lotos. Wielki "menedzer" z Lotosu o wielkich kompetencjach teraz rządzi spółką Euro 2012. Widac po tym, jakie facet ma kompetencje - zna sie na wszystkim, czyli na niczym. Mistrz ściemy. Ale wystarczą dobre koneksje w sztabie Tuska i robota za 100 tysiakow miesiecznie bez żadnej odpowiedzialności załatwiona. Oczywiscie w Lotosie siedza tylko najwyzej wyksztalceni, z najwiekszymi umiejetnosciami i najbardziej pracowici. Powinni dostac jeszcze gwarancje zatrudnienia na 100 najblizszych lat plus 5 srednich krajowych na miesiac. Bo na razie biorą tylko trzy.
- 13 7
-
2012-11-02 19:33
ja mam tylko jedna srednia krajowa,
a wykonuje czynności za kilku czasami, bo chce się pokazac, zapracowac na swoje nazwisko swoja ciezka pracą, a nie ukladami.
- 3 1
-
2012-11-02 15:55
III RP - lewactwo i popapraństwo
Bartoszewski (pseudonim dyplomatołek) był swego czasu szefem LOT-u choć w ogóle się na tym nie znał.
Prezesem Narodowego Banku Polskiego była Hanna Gronkiewicz-Waltz która na bankowości w ogóle się nie znała co wyszło w czasie przesłuchań na komisji śledczej.
A ministra Mucha? STADION NARODOWY - MUCHA NIE SIADA!!!- 12 3
-
2012-11-02 12:27
no wiadomo, rodzinie nikt krzywdy nie będzie robił
tam w biurach jedna wielka familia, córeczka, szwegier, kuzyn, bratanek, synowa....
- 13 2
-
2012-11-02 08:24
lotosowe ciuchcie (1)
Witam pracuję w terminalu kontenerowym DCT który korzysta z usług Lotos koleje z rozmów z ludzmi przyjmujacymi u nas koleje wynika jedna bardzo pozytywna rzecz lotos wagony wprowadza co do umówionej minuty a spółka pkp cargo niestety ale potrafi miec nawet dobe poslizgu na niektorych składach pozdrawiam.
- 34 3
-
2013-01-31 23:54
PKP Cargo
No to ból Cargo. Spóźniasz się - płacisz spore kary :).
- 0 0
-
2012-11-15 20:33
na salon 24 , ekonomia i biznes artykuł o lotos kolej : minister budzanowski kontra minister nowak
- 0 0
-
2012-11-02 07:46
Panowie i Panie (6)
Jaki może być cel sprzedaży dynamicznie rozwijającej się spółki, która:
- w ciągu dekady została wiceliderem na rynku przewozów towarowych w kraju
- przynosi zyski.- 44 3
-
2012-11-02 07:59
Obniżenie kosztów własnych? (3)
Pytanie czy nie przynosi zysków poprzez dojenie spółki matki? Może konkurencja zaproponowała grupie Lotos przewozy na warunkach bardziej opłacalnych? Może być bardzo wiele powodów wbrew pozorom.
- 14 10
-
2012-11-02 09:10
powód jest zawsze ten sam (2)
i jest prozaiczny - dziura w budżecie, nie da się całego Lotosa za jednym razem opchnąć? To spółka po spółce się go rozgrabi.
- 25 2
-
2012-11-02 14:08
Właśnie (1)
Zwłaszcza, że doinwestowanych z państwowego :) to teraz można ładnie sprzedać
- 11 2
-
2012-11-05 20:12
tak jak banki - najpierw polski budżet je doinwestował a potem państwo polskie "sprzedało" za mniej niż dopłaciło wcześniej
- 1 0
-
2012-11-02 09:05
kręcenie lodów...
i tyle w temacie...
- 15 2
-
2012-11-02 08:49
Inwestycje Polskie, Donalda Ambera?
- 9 2
-
2012-11-04 23:21
...
Związki Zawodowe z Lotosa są czujne i sprawne! Na nic te podchody ze sprzedażą!
- 3 2
-
2012-11-04 23:16
Ciuchcie!!!!
Nie bójta się! Związki zawodowe z Lotosa nie pozwolą nikogo skrzywdzić. a co dopiero sprzedać taką spółę!
- 3 1
-
2012-11-02 23:53
To miło (2)
"Lotos Kolej jest prywatnym przewoźnikiem kolejowym, którego właścicielem w 100 proc. jest Grupa Lotos" - bardzo ładny oksymoron od razu z uzasadnieniem.
Fajnie być zatrudnionym w budżetówce ale rząd ma zajmować się infrastrukturą i bezpieczeństwem obywateli a nie działalnością gospodarczą. Za monopol paliwowy utrzymywany dla doraźnych celów politycznych płacimy my wszyscy.- 0 6
-
2012-11-04 19:57
Monopol energetyczny w tym paliwowy panstwa nie jest utrzymywaniem politycznej fanaberii a polska racja stanu. (1)
- 1 0
-
2012-11-04 20:44
Utopione w Możejkach miliardy...
...to też racja stanu? Dziwnym trafem zbiegło się to z podwyżkami cen paliw. Ja chcę rodzinę utrzymać a nie rację stanu, jak chcesz racji stanu to sam na nią pracuj i płać, pomagaj utrzymywać różnych polityków i płacić za ich chore wizje. Komunizm to też racja stanu bo gwarantował monopol państwa niemal we wszystkim? Dla mnie racja stanu wygląda inaczej - im mniej polityków tym więcej mam pieniędzy, to jest moja racja stanu i tego się będę trzymał. Bycie zwolennikiem państwowej własności to nie żadna racja stanu tylko zwykły komunizm.
- 0 0
-
2012-11-04 16:01
Lotos na ślepym torze
Szkoda spółki ale to dopiero początek. W następnej kolejności pójdzie pod młotek serwis i inne spółki które nie generują dochodów.Z drugiej strony poziom nepotyzmu i kolesiostwa osiągnął już chyba poziom krytyczny.Czas to zakończyć ,i zobaczyć jak wielcy panowie kierownicy odnajdą się w normalnej pracy.
- 9 0
-
2012-11-04 08:23
Zamech
Pamieta go ktos?
- 3 0
-
2012-11-04 08:21
kolej
klania sie ZAMECH ELBLAG
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.