- 1 Będzie bon energetyczny i zamrożone ceny (180 opinii)
- 2 Rozpoczęto budowę promu dla Norwegów (51 opinii)
- 3 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (231 opinii)
- 4 Zmiany w Grupie Baltic. Jest nowy zarząd (46 opinii)
- 5 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (216 opinii)
- 6 Stocznie docenione na targach w Singapurze (70 opinii)
Spółka kolejowa Lotosu pójdzie pod młotek?
Gdański koncern paliwowy Lotos przymierza się do sprzedaży spółki kolejowej - Lotos Kolej. W pierwszym kwartale 2012 uzyskała ona pozycję wicelidera w rynku przewozów towarowych w Polsce. Spółka kolejowa to jednak nie "core biznes" Grupy Lotos, jest więc jednym z potencjalnych aktywów do procesu dezinwestycji.
Lotos Kolej jest prywatnym przewoźnikiem kolejowym, którego właścicielem w 100 proc. jest Grupa Lotos. Podstawowym zadaniem spółki jest kompleksowa kolejowa obsługa spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Grupy Lotos. W pierwszym kwartale 2012 spółka uzyskała pozycję wicelidera w Polsce, na rynku przewozów towarowych w Polsce. Jej udział w rynku wynosi obecnie 7,77 proc.
- Lotos Kolej to dynamicznie rozwijająca się spółka, która w ciągu dekady została wiceliderem na rynku przewozów towarowych w kraju. Z roku na rok rośnie jej znaczenie. Spółka dysponuje nowoczesnym taborem kolejowym oraz nowatorskim systemem logistycznym - mówi Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupy Lotos. - Grupa Lotos na bieżąco prowadzi analizy w zakresie optymalizacji funkcjonowania swojej grupy kapitałowej. To proces, który zaczął się już kilka lat temu. Lotos jedną transakcję dotyczącą sprzedaży (Lotos Parafiny) już zrealizował z bardzo dobrymi efektami społecznymi i biznesowymi.
Jak zaznacza Zachowicz dzisiaj czas na dezinwestycje nie jest optymalny, dlatego z kolejną nie wolno się spieszyć. - Ewentualne zmiany w tym temacie muszą być rozpatrywane nie tylko w kontekście ekonomicznym czy społecznym, ale również bezpieczeństwa pracy rafinerii w Gdańsku - dodaje Zachowicz.
Lotos Kolej powstała w 2003 roku. Dysponowała wówczas 6 lokomotywami manewrowymi i była w stanie przewieźć niecałe 200 tys. ton towarów rocznie. Dzisiaj ma potencjał, który umożliwia przewiezienie ok. 11-12 mln. ton. Eksploatuje blisko 100 lokomotyw. Wszystkie lokomotywy, które wykonują pracę pociągową są w długoletniej dzierżawie lub w leasingu. Lokomotywy leasingowane są systematycznie spłacane i w efekcie część z nich będzie mogła zostać wykupiona po 10 latach. Ponad połowa lokomotyw pociągowych spółki ma ok. dwóch lat.
Wraz z rozpoczęciem realizacji Programu 10+ spółka dokonała między innymi rozbudowy układu torowego oraz elektryfikacji toru dojazdowego. Oddała też do eksploatacji nowoczesną oczyszczalnię cystern.
Lotos Kolej powstała w 2003 roku. Dysponowała wówczas 6 lokomotywami manewrowymi i była w stanie przewieźć niecałe 200 tys. ton towarów rocznie. Dzisiaj ma potencjał, który umożliwia przewiezienie ok. 11-12 mln. ton.
Miejsca
Opinie (88) 2 zablokowane
-
2012-11-02 09:04
czy wszystko co dobre musi być nie nasze
Dlaczego sprzedawać coś co przynosi zyski i jest wiceliderem?.Lepiej coś mieć swojego niż być zależnym od innych.!!!
- 18 1
-
2012-11-02 08:48
I kto kubi tę "prywatną" spółkę?
Inna "prywatna" np. PGE albo Orlen
- 14 1
-
2012-11-02 08:28
Jesli wszystko działa to po co sprzedawać?Nie lepiej dalej rozwijać?
Śmierdzi to na kilometr.
- 41 5
-
2012-11-02 07:45
oj tam oj tam... wiadomo co jest grane... niech sobie szasza kupi ciuchcie
zainstalowali swoich to i sprzedaja po znajomosci
- 24 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.