• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka z Grupy MARS złożyła wniosek o upadłość. Konrem bankrutem

Robert Kiewlicz
12 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Spółka Konrem Nauta jest częścią grupy kapitałowej Stoczni Remontowej Nauta SA. Spółka Konrem Nauta jest częścią grupy kapitałowej Stoczni Remontowej Nauta SA.

Spółka zależna Stoczni Remontowej Nauta - Konrem Nauta złożyła wniosek o upadłość. Aktywa spółki należą poprzez MARS Fundusz Inwestycyjny Zamknięty do Agencji Rozwoju Przemysłu.


Jak oceniasz sytuację w przemyśle stoczniowym w Trójmieście?


Wniosek o upadłość złożył zarząd spółki. - Spółka straciła płynność finansową. Pracowników na mocy porozumienia z zarządem Konremu i związkami zawodowymi przejęła Stocznia Nauta - mówi Andrzej Szwarc, prezes Stoczni remontowej Nauta.

- Decyzja o ogłoszeniu upadłości Konrem zostanie podjęta przez Sąd Upadłościowy po rozpatrzeniu wniosku zarządu, dlatego w tej chwili nie jest znany termin jej ogłoszenia - twierdzi Izabella Dubielczyk, główny specjalista z Departamentu Marketingu i Komunikacji ARP. - Nie czekając na decyzję sądu, zarząd Stoczni Nauta zdecydował się zatrudnić wszystkich pracowników Konrem w stoczni na dotychczasowych warunkach. Jednocześnie Stocznia przejęła na siebie obowiązek zapłaty wszystkim pracownikom Konrem wynagrodzeń za listopad 2013 r. w pełnej wysokości i terminie wynikającym z umów, jakie Konrem zawarł z pracownikami.

Z czego wynika taka decyzja? - Przy stale rosnącej liczbie realizowanych projektów, zarówno nowych budów, jak i konwersji oraz remontów statków, Stoczni Nauta nie stać na utratę cennych pracowników i podwykonawców. W ostatnich tygodniach stocznia aktywnie poszukiwała nowych pracowników, m.in. w związku z rozszerzeniem działalności w sektorze nowych budów i produkcji offshore - informuje Dubielczyk. - Od lipca 2013 roku Nauta, w związku z włączeniem w procesy produkcyjne terenów Synergii 99, zatrudniła ok. 350 nowych pracowników, a docelowo w zakładzie w Gdańsku planuje zatrudnić nawet 600 osób. Nowi pracownicy biorą udział w realizacji kontraktów na budowę kadłuba statku PSV, dwóch sejnerów do połowu ryb oraz dwóch kontraktów na konstrukcje offshore. Ponadto, dbając o najwyższą jakość świadczonych usług, Nauta aktywnie uczestniczy w długoterminowych programach mających na celu wykształcenie i pozyskanie profesjonalnej kadry. W związku z tym podjęła współpracę ze szkołami zawodowymi, które kształcą przyszłych pracowników produkcji bezpośredniej.

Pozostał jednak problem niedokończonych projektów. Jeden z nich Konrem wykonywał dla Norwegów. Nagła upadłość Konremu zaniepokoiła norweskiego kontrahenta. Zaczął on poszukiwać innych wykonawców budowy. Z pytaniem zwrócił się między innymi do Stoczni Gdańsk.

W roku 2003 w wyniku reorganizacji Stoczni Remontowej Nauta jako odrębna firma został wydzielony ówczesny dział konstrukcji stalowych. Początkowo Konrem wykonywał prace wyłącznie na potrzeby Stoczni Nauta. Wkrótce firma zaczęła uczestniczyć samodzielnie w targach branżowych i pozyskiwać indywidualne zlecenia.

Realizowała zlecenia dla klientów z Norwegii, Szwecji, Holandii, Danii, Rosji, Litwy, Islandii, Włoch, Grecji, Niemiec, Francji, Hiszpanii i Polski. Oprócz zleceń remontowych główną działalnością Konremu była produkcja kadłubów i bloków offshore głównie dla stoczni Kleven z Norwegii. Kooperacja ta trwała od 2005 roku. W roku 2010 firma przeniosła działalność produkcyjną na tereny po Stoczni Gdynia.

Spółka Konrem Nauta jest częścią grupy kapitałowej Stoczni Remontowej Nauta SA. Z kolei prawa z akcji SR Nauta wykonywane są obecnie przez Fundusz Aktywów Niepublicznych Mars Fundusz Inwestycyjny Zamknięty. Funduszem zarządza MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA.

Miejsca

Opinie (96) 2 zablokowane

  • A gdzie pieniądze?

    Podwykonawcy nie mają zapłacone za 3 miesiące kwoty rzędu 300 000zł, 350 000zł . Minął okres płacenia VATu i lecą już odsetki. Skarbówka ma to w d*pie i będzie ściągać majątek osobisty. Ludzie pracowali tyle czasu za friko. Grożą swoim pracodawcom, że beda plywac w rowie. Prezesik caly czas mowil, ze bedzie robota. Nowe kontrakty na 2014. Ze te zaległości to chwilowe problemy i na poczatku grudnia beda uregulowane. Sprawy sadowe beda sie ciagnac latami i nikt juz nie zobaczy tych pieniędzy. W przeciagu tygodnia zawinął interes. Umył sobie rączki i ma innych w d*pie - ważne że siedzi mu pare baniek na koncie. Wróci sobie do Nauty, ciepła posadka i jest ustawiony do końca życia, a firmy które dla niego robiły stracą dach nad głową.

    • 66 0

  • nikt nie upada

    to poprostu legalne przekrety

    • 39 0

  • nasz kraj to jeden wielki przekręt

    czy nie dziwi was fakt, że wszyscy pracownicy zostali zatrudnieni przez stocznię nauta. to było planowane. dlaczego odwołano stary zarząd?- był niewygodny?
    dlaczego wysokie stanowiska obstawiane są przez pracowników cristu?
    wszystko ustawione bądzcie spokojni nic nie jest robione bez głębokich przemyśleń!!!!!!

    • 55 0

  • szkoda Norwegow (2)

    uwierzyli ze zrealizuja projekty, a tu prezent pod choinkę..

    • 66 2

    • Zapraszamy do nas.

      Posiadamy odpowiednie trunki na ukojenie norweskich smuteczków.

      • 15 0

    • Chyba nie bylo wsparcia Donka

      • 13 2

  • upadłość konremu

    a co Stachu będzie się przejmował ludźmi,którzy tam pracują,przecież on się już dorobił.On i jego rodzina będą mieli bogate i spokojne święta.A pracownicy,którzy na niego robili?Po nim to spłynie jak po kaczce.A Nauta na pewno w ciągu jednej chwili nie przejmie wszystkich pracowników.Robota jest ale nie dla wszystkich.A co z tymi co pracowali w spółkach dla konremu na umowach śmieciowych albo na czarno?Dla ludi pokroju Stacha wszyscy oni świąt mieć nie muszą,jeść nie muszą,a że mają rodziny?W tym kraju nikogo to nie obchodzi już od dawna.Najlepiej założyć spółkę,wydojić z ludzi jak najwięcej za jak najniższe stawki i zwinąć cały interes np. ogłosić upadłość!!!

    • 79 0

  • Czytać ze zrozumieniem

    MARS czytany od końca... i wszystko jasne :)

    • 45 4

  • Konrem Nauta

    no tak tylko z artykułu wcale nie wynika dlaczego spółka straciła płynność finansową. podejrzewam , że przyczyna jest prosta złe zarządzanie.

    • 84 0

  • Agencja Rozbioru Pomorza (4)

    Pewna prawidłowość juz się z tego robi...

    • 105 4

    • czy tam nie pracowal ktoś z innej upadlej stoczni.

      kiedy ten ktoś pracował w maritimie to też się przyczynil do upadku tej stoczni.

      • 11 0

    • Przecież Tusk obiecał pani Merkel , że zlikwiduje polskie stocznie , to co się dziwić ??

      • 22 1

    • jedna zniszczona polska stocznia to za mało (1)

      • 16 0

      • Nie zapomnij o Szczecinie i Gdyni

        • 15 0

  • Ooooops...

    • 8 2

  • Brawa dla Buca Stacha

    Stachu gdzie te Twoje kontrakty i podwojenie produkcji ?
    Ładnie ludziom święta zorganizowałeś. Ciebie pewnie to nie rusza pójdziesz z Wojtkiem na flaszkę i spłynie to po was jak po kaczce. Pewnie wrócicie z powrotem do Nauty i bedziecie jaja bujać .

    • 117 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy. W latach 1993-1999 zajmował kierownicze stanowiska w firmie KAMIS lidera na polskim rynku przypraw, bezpośrednio uczestniczył w kreowaniu marki Kamis od początku jej istnienia na Pomorzu. Następnie w latach 1999-2009 kierował sprzedażą w firmie FORCAN S.A. Fabryka Opakowań Różnych w Tczewie oraz zajmował stanowisko Dyrektora Handlowego, a także Członka Zarządu FORCAN S.A. Jako...

Najczęściej czytane