• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka z Grupy MARS złożyła wniosek o upadłość. Konrem bankrutem

Robert Kiewlicz
12 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Spółka Konrem Nauta jest częścią grupy kapitałowej Stoczni Remontowej Nauta SA. Spółka Konrem Nauta jest częścią grupy kapitałowej Stoczni Remontowej Nauta SA.

Spółka zależna Stoczni Remontowej Nauta - Konrem Nauta złożyła wniosek o upadłość. Aktywa spółki należą poprzez MARS Fundusz Inwestycyjny Zamknięty do Agencji Rozwoju Przemysłu.


Jak oceniasz sytuację w przemyśle stoczniowym w Trójmieście?


Wniosek o upadłość złożył zarząd spółki. - Spółka straciła płynność finansową. Pracowników na mocy porozumienia z zarządem Konremu i związkami zawodowymi przejęła Stocznia Nauta - mówi Andrzej Szwarc, prezes Stoczni remontowej Nauta.

- Decyzja o ogłoszeniu upadłości Konrem zostanie podjęta przez Sąd Upadłościowy po rozpatrzeniu wniosku zarządu, dlatego w tej chwili nie jest znany termin jej ogłoszenia - twierdzi Izabella Dubielczyk, główny specjalista z Departamentu Marketingu i Komunikacji ARP. - Nie czekając na decyzję sądu, zarząd Stoczni Nauta zdecydował się zatrudnić wszystkich pracowników Konrem w stoczni na dotychczasowych warunkach. Jednocześnie Stocznia przejęła na siebie obowiązek zapłaty wszystkim pracownikom Konrem wynagrodzeń za listopad 2013 r. w pełnej wysokości i terminie wynikającym z umów, jakie Konrem zawarł z pracownikami.

Z czego wynika taka decyzja? - Przy stale rosnącej liczbie realizowanych projektów, zarówno nowych budów, jak i konwersji oraz remontów statków, Stoczni Nauta nie stać na utratę cennych pracowników i podwykonawców. W ostatnich tygodniach stocznia aktywnie poszukiwała nowych pracowników, m.in. w związku z rozszerzeniem działalności w sektorze nowych budów i produkcji offshore - informuje Dubielczyk. - Od lipca 2013 roku Nauta, w związku z włączeniem w procesy produkcyjne terenów Synergii 99, zatrudniła ok. 350 nowych pracowników, a docelowo w zakładzie w Gdańsku planuje zatrudnić nawet 600 osób. Nowi pracownicy biorą udział w realizacji kontraktów na budowę kadłuba statku PSV, dwóch sejnerów do połowu ryb oraz dwóch kontraktów na konstrukcje offshore. Ponadto, dbając o najwyższą jakość świadczonych usług, Nauta aktywnie uczestniczy w długoterminowych programach mających na celu wykształcenie i pozyskanie profesjonalnej kadry. W związku z tym podjęła współpracę ze szkołami zawodowymi, które kształcą przyszłych pracowników produkcji bezpośredniej.

Pozostał jednak problem niedokończonych projektów. Jeden z nich Konrem wykonywał dla Norwegów. Nagła upadłość Konremu zaniepokoiła norweskiego kontrahenta. Zaczął on poszukiwać innych wykonawców budowy. Z pytaniem zwrócił się między innymi do Stoczni Gdańsk.

W roku 2003 w wyniku reorganizacji Stoczni Remontowej Nauta jako odrębna firma został wydzielony ówczesny dział konstrukcji stalowych. Początkowo Konrem wykonywał prace wyłącznie na potrzeby Stoczni Nauta. Wkrótce firma zaczęła uczestniczyć samodzielnie w targach branżowych i pozyskiwać indywidualne zlecenia.

Realizowała zlecenia dla klientów z Norwegii, Szwecji, Holandii, Danii, Rosji, Litwy, Islandii, Włoch, Grecji, Niemiec, Francji, Hiszpanii i Polski. Oprócz zleceń remontowych główną działalnością Konremu była produkcja kadłubów i bloków offshore głównie dla stoczni Kleven z Norwegii. Kooperacja ta trwała od 2005 roku. W roku 2010 firma przeniosła działalność produkcyjną na tereny po Stoczni Gdynia.

Spółka Konrem Nauta jest częścią grupy kapitałowej Stoczni Remontowej Nauta SA. Z kolei prawa z akcji SR Nauta wykonywane są obecnie przez Fundusz Aktywów Niepublicznych Mars Fundusz Inwestycyjny Zamknięty. Funduszem zarządza MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA.

Miejsca

Opinie (96) 2 zablokowane

  • Marsjanie

    Niech zjedzą snikersa....

    • 5 20

  • a co oni teraz robią (2)

    • 2 35

    • bu

      Bujają jaja :-)

      • 5 6

    • d

      Mają bogate kochanki !!! Ciulu!

      • 1 9

  • ARP i Mars Stocznie Gdańską już praktycznie zniszczyli.

    Teraz biorą się za następne firmy.

    • 30 1

  • Buc

    "To nie moja wina, że Konrem padł, to nie moja wina . ja nie ,może oni lecz w każdym bądż razie nie Ja !" miało być inaczej a że wyszło jak zawsze no trudno Wolę długi niż krótki

    • 48 0

  • Hareid Group (3)

    Do ostatniego projektu i tak został ściągnięty specjalista Mr Five Minute by wykonać pracę związane z torami kablowymi. Norweska Grupa HG planuje całkowicie przejąć tą cześć produkcji bo polska str nie chce się dostosować do jakości wymaganej przez norwegów.

    • 38 0

    • hareid (1)

      a co Elektro Nauta nie dała rady takiej prostej roboty zrobić?

      • 2 1

      • A co ma Elektro Nauta do wtopy Konremu ? Chyba ktoś pomylił adres lub wypił za dużo. Elektro Nauta to firma z innej bajki.

        • 4 0

    • co ty wiesz

      o cabble ladder steel rz - e 200 300 400 500 600 :)

      • 2 2

  • pitoloty (2)

    Kto jest bez winy, niech pierwszy kamień rzuci... Pamiętacie, jak się pracowało pod wasiołem i sampolem? Dzisiaj te ćwoki mają się dobrze

    • 4 52

    • zazdrosc

      A co cwoku zazdroscisz im palancie

      • 5 2

    • odp

      Nie znam osobiscie tych poprzednich ale wiem ze sobie jakos radza ale dziwie sie zalodze ze wtedy nikt ich nie bronil. Wszyscy mieli to w d*pie . Mowiono ze konrem jest jak rodzina ale w godzinie proby wszyscy sie odwrocili od nich. Ten kto to pisal chyba jest zadowolony ze zmiany bo jak wnioskuje Chyba zle mu sie pracowalo a teraz jest mu lepiej

      • 13 1

  • Dlaczego (3)

    Panie redaktorze Kiewlicz !! Zapomniał Pan o rzetelności dziennikarskiej i nie zapytał prezesa Szwarca jakie są powody upadku stoczni Konrem Nauta. Artykuł Pański jest peanem na cześć Nauta S.A. W kontekście przejęcia pracownikow. Czytelnikowi należy sie więcej informacji o powodach upadku Konremu. Co ze zobowiązaniami upadłej stoczni, kto ponosi odpowiedzialność za złe zarządzanie Konremem. Są to informacje, na które czeka wiele współpracujących z Konremem firm, za którymi stoją ludzie, ich wynagrodzenia i zobowiązania. Liczymy na to, ze sie Pan zreflektuje i chociaż spróbuje ustalić to, co ustalić Pan powinien w pierwszej kolejności. Takie pisanie jak wyżej, nie rozwiązuje sprawy i nie zaspokaja głodu informacyjnego ludzi, którzy zostali pozostawieni na lodzie po sprytnym posunięciu zarządu Konrem Nauty. Za wszystkim stoją ludzie nie ponoszący wg Pana żadnej odpowiedzialności ?? Prezes Konrem Nauty niech wytłumaczy skąd przerost zatrudnienia w biurach, brak nowych kontraktów, aroganckie traktowanie kooperantów, wyprowadzanie środków finansowych ze spółki. Warto rownież zapytać jak sie czuje w tej sytuacji poseł Aziewicz, który tak dzielnie wspierał akcje zmiany zarządu podobno na lepszy. Czekamy na rzetelny artykuł w tej sprawie !!!!

    • 67 1

    • ciekawemu (2)

      za zobowiązania odpowiada Zarząd Spółki czyli pan Stanisław F., Krzysztof G.,pan prokurent Wojciech S. oraz rada nadzorcza - pan Włodzimierz W. i jeszcze dwóch innych których nie znam.Ponieważ spólka oddała majątek dla stoczni czyli nie ma majątku sprawa bedzie prosta - wszyscy wierzyciele mogą zwrócić się o zapłatę do tych ludzi -oczywiście na drodze sądowej. Chyba , że ktoś za nich zapłaci ale wątpię.

      • 23 0

      • (1)

        ależ nie będą mogli, bo Zarząd wybroni się tym że złożył wniosek o upadłość w ciągu 14 dni od powstania przesłanki, czyli utraty płynności

        • 0 18

        • beda mogli bo widmo upadłosci krazyłpo od 7 miesiecy

          • 17 0

  • ARP kombinuje i malwersuje miliony

    a wszystko po to by zaszkodzić stoczni gdańsk, dlatego na siłe kradną kontrakty SG, i wymuszają straty na transakcjach

    • 30 5

  • (2)

    ma ktoś pożyczyć 100 zł"??

    • 14 1

    • A co, pracowales w konremie i nie dostales wyplaty za listopad? Fakt, swieta sie zblizaja, wypadaloby choicaz zrobic symboliczny prezent najbliższym. Harowałeś w listopadzie ponad 200 godzin i nie dostales ani grosza? Nie tylko ty.... a nie ma gdzie sie zglosic po kasiore, bo telefony wylaczone, a przed biurem stoi ochrona i nie mozna wejsc do budynku na Waszyngtona. Prezes tłumaczy się: "To nie moja wina, że Konrem padł, to nie moja wina!"

      • 3 0

    • na wóde i szlugi

      nigdy
      !!!

      • 2 1

  • kaszub

    te zbiorniki to zbiorniki na fekalia- to jest fekaliowiec.

    • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także współodpowiedzialna za procesy strategicznego planowania i zarządzania SESCOM. Magister ekonomii z Certyfikatem Księgowym Ministra Finansów oraz ukończonymi licznymi studiami podyplomowymi z zakresu księgowości, finansów i controllingu. Wieloletni praktyk wykorzystujący w swojej pracy nie tylko wiedzę z zakresu księgowości i finansów, ale także ekonomii oraz zarządzania.

Najczęściej czytane