stat

Stocznia Nauta przebuduje Vidara

Vole au Vent został zbudowany przez stocznię Crist w 2013 roku jako Vidar.
Vole au Vent został zbudowany przez stocznię Crist w 2013 roku jako Vidar. fot. Piotr Wittman

Stocznia Crist zbudowała, a Nauta przebuduje. Jednostka Vidar, a właściwie już Vole au Vent wraca do Gdyni. Stocznia przebuduje i dostosuje jednostkę do nowego kontraktu.



Jednostka Vole au Vent należy do jednej z czołowych firm specjalizujących się w pracach podwodnych, takich jak pogłębianie, a także instalacja rur i kabli na dnie morskim oraz instalacja farm wiatrowych, czyli Jan De Nul. Firma ta zatrudnia ponad 6000 pracowników, a jej flota liczy ponad 400 jednostek specjalistycznych, które służą do różnorodnych prac związanych z infrastrukturą morską.

- Będzie to jeden z większych i ważniejszych projektów realizowanych obecnie w Naucie. Armator, który do współpracy wybiera tylko najlepsze stocznie zdecydował się na nas. To budujące, że zostaliśmy dostrzeżeni pomimo liczącej się konkurencji, działającej na rynku europejskim. Cieszymy się, że armator zaufał właśnie nam i liczymy na wieloletnią kooperację - powiedział Sławomir Latos, prezes Nauty.
W ramach kontraktu Stocznia Nauta wykona na statku prace, które pozwolą zwiększyć powierzchnię roboczą pokładu oraz przygotują jednostkę do realizacji nowego kontraktu. Łączna masa nowo zainstalowanych konstrukcji wyniesie około 600 ton.

Vole au Vent został zbudowany przez stocznię Crist w 2013 roku jako Vidar. Jest to jednostka typu "Heavy Lift Jack up Vessel". Mierzy 140,5 m długości oraz 41 m szerokości i rozwija prędkość 11 węzłów. Posiada ogromny pokład ładunkowy o powierzchni 3400 metrów kwadratowych. Na pokładzie znalazło się także miejsce na lądowisko dla helikoptera. Statek może szybko przekształcić się w 1,2 tys. tonowy dźwig służący do instalacji morskich farm wiatrowych. To wszystko dzięki specjalnemu systemowi samopodnoszącemu, czyli charakterystycznym opuszczanym na morskie dno "nogom" o wysokości aż 90 m. Ich konstrukcja pozwala na prowadzenie prac na głębokości do 50 m.

Na statku zastosowano również system pozycjonowania jednostki na morzu z dokładnością do 1 m. Dzięki takim parametrom może on kompleksowo obsługiwać cały proces instalacji farmy wiatrowej, począwszy od załadunku turbin i masztów przez ich transport, aż po instalację w miejscu przeznaczenia. Ogromna nośność oraz przestrzeń ładunkowa pozwala na maksymalną efektywność operacji na morzu. Czym po przebudowie będzie się zajmował Vole au Vent, nie podano. Prawdopodobnie chodzi o prace pogłębiarskie.

Jednostka jeszcze jako Vidar.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (31)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Moim zdaniem

Strefa start-up

Najczęściej czytane