stat

Stocznia "Remontowa" skończyła 65 lat


W listopadzie 1952 roku Bazę Remontową-Ostrów przemianowano na Gdańską Stocznię Remontowa. Od tamtej pory gdańska stocznia remontuje statki i buduje... Remontowa Holding. Z okazji jubileuszu w Operze Bałtyckiej odbyła się uroczysta gala 65-lecia Gdańskiej Stoczni Remontowa im. J. Piłsudskiego SA.



Przedsiębiorstwo Baza Remontowa-Ostrów powstało 1 lipca 1952 roku. Po kilku miesiącach, dokładnie 7 listopada zmieniono nazwę na Gdańska Stocznia Remontowa i właśnie tę datę przyjmuje się za początek istnienia gdańskiego zakładu. Pierwszym dyrektorem został Tadeusz Radomski. Przez 65 lat aż 13 osób stało na czele stoczni. Najdłużej "dyrektorował, a potem prezesował" Piotr Soyka, bo aż 20 lat. Dziś za sterami stoczni stoi prezes Michał Habina.

Gdańska Stocznia Remontowa jest największą polską stocznią remontową. Na początku zakład zatrudniał 800 pracowników. Dziś w całej grupie pracuje kilka tysięcy osób. Bo dziś Gdańska Stocznia Remontowa jest liderem dużo większego organizmu, czyli Remontowa Holding, którą tworzy blisko 30 spółek, m.in. Remontowa Shipbuilding, która zajmuje się budową statków i okrętów, Fabryka Mebli Okrętowych Famos w Starogardzie Gdańskim, Hydroster, spółka projektująca i budująca urządzenia okrętowe, Fabryka Urządzeń Okrętowych Rumia czy Polam-Rem SA, firma produkująca sprzęt oświetleniowy.

GSR remontuje, ale w ostatnich latach zajęła się też bardzo mocno przebudowami. Firma wyspecjalizowała się w m.in. w przebudowach platform wiertniczych oraz promów. Kilka tygodni temu rozpoczęła realizację kontraktu o wartości 140 mln dolarów, zawartego z kanadyjskim armatorem BC Ferries. Zgodnie z umową, stocznia Remontowa przeprowadzi modernizację dwóch promów klasy Spirit i dostosuje ich napęd do paliwa LNG. Z kolei we wrześniu tego roku GSR rozpoczęła realizację umowy z armatorem statków Finnlines. Kontrakt dotyczy przedłużenia czterech promów - Finnsky, Finnsun, Finntide i Finnwave, zbudowanych zaledwie w 2012 roku. Do każdego z nich zostanie dołożona wstawka o wadze 1 500 t, która wydłuży je o około 30 m. W umowie stocznia zobowiązała się, że przebudowa każdego promu zajmie mniej niż dwa miesiące. Realizacja całego programu wydłużenia promów klasy Breeze ma zakończyć się w maju 2018 roku.
Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (41)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
12.12.2017 wprowadzono zmiany w regulaminie.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Strefa start-up

Najczęściej czytane