• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stocznia Wojenna stawia nowe hale produkcyjne

VIK
13 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (145)

Konsorcjum firm: NDI, NDI Sopot oraz Pekabex BET zbuduje dwie nowe hale i rozbuduje nabrzeże oraz place składowe w Stoczni Wojennej w Gdyni. Zmodernizowana infrastruktura jest niezbędna do realizacji programu "Miecznik", czyli budowy fregat dla polskiej Marynarki Wojennej.



W 2021 r. Polska Grupa Zbrojeniowa, PGZ Stocznia Wojenna wraz z partnerem w konsorcjum, czyli Remontowa Shipbuilding, przedstawiły plan prac budowy fregat dla polskiej Marynarki Wojennej. Kontrakt zakładający budowę trzech fregat ma być zrealizowany do 2034 r., a koszt przedsięwzięcia to ok. 8 mld zł. Już wybrano projekt. Kolejna sprawa to podział zadań pomiędzy członkami konsorcjum. Obie stocznie - i PGZ Stocznia Wojenna, i Remontowa Shipbuilding - przygotowują się do tego. Jednak stocznia z Gdyni potrzebuje nowej infrastruktury i ta właśnie ma powstać.

Stocznia Wojenna szykuje się do budowy nowych hal produkcyjnych Stocznia Wojenna szykuje się do budowy nowych hal produkcyjnych

Najważniejszym zadaniem tej inwestycji jest budowa nowej hali, w której integrowane będą kadłuby trzech fregat dla Marynarki Wojennej RP powstających w ramach programu "Miecznik". Zgodnie z projektem powierzchnia zabudowy wyniesie blisko 6 tys. m kw. Wysokość hali - 43 m (a nawet 46 m, wliczając zamontowany na dachu zespół urządzeń do wentylacji) - będzie ją czyniła najwyższą halą w polskim przemyśle stoczniowym i jednym z największych tego typu obiektów w Europie. Obiekt stanie przy nabrzeżu ZachodnimMapka.


Poza tym wybudowana zostanie hala produkcyjna, w której będą funkcjonowały wszystkie stoczniowe wydziały wyposażeniowe (powierzchnia zabudowy to prawie 5 tys. m kw.). Konsorcjum odpowiada także za rozbudowę i przebudowę nabrzeża, placów składowych i dróg wewnętrznych wraz z modernizacją infrastruktury technicznej na terenie PGZ Stoczni Wojennej. Generalny wykonawca na realizacje wszystkich prac ma 67 tygodni od dnia podpisania umowy. Roboty zakończą się w czerwcu 2024 r.

- Jeżeli nie natrafimy na nieprzewidziane okoliczności, to już w połowie 2024 r. będziemy dysponowali infrastrukturą i maszynami oraz urządzeniami, które uczynią PGZ Stocznię Wojenną najnowocześniejszą stocznią w Polsce. Dzięki właśnie tym inwestycjom zbudujemy trzy fregaty typu "Miecznik", które będą najnowocześniejszymi jednostkami naszej Marynarki Wojennej. Nasz nowy, rozbudowany potencjał wykorzystamy w przyszłości również do budowy i modernizacji innych jednostek - powiedział Paweł Lulewicz, prezes PGZ Stoczni Wojennej.


- Bardzo się cieszę, że możemy się podjąć tak ważnego zadania. Mamy duże doświadczenie zarówno w inwestycjach kubaturowych, jak i hydrotechnicznych. W ostatnim czasie działaliśmy m.in. na Mierzei Wiślanej, w portach w Szczecinie, w Gdańsku czy Gdyni, rozpoczęliśmy też dużą inwestycję na nabrzeżu Orlenu. Jestem przekonany, że doświadczenie, jakie dotąd zebraliśmy, zaowocuje sprawną realizacją także tego zadania. Liczę, że za nieco ponad rok spotkamy się w zupełnie odmienionej, nowoczesnej przestrzeni - mówi Szymon Reptowski, wiceprezes i dyrektor finansowy Grupy NDI.
VIK

Miejsca

Opinie (145) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Niech budują ile się tylko da. (12)

    Stocznia musi mieć gdzie budować i remontować statki.
    Marynarka Wojenna potrzebuje statków.
    W pewnym sensie, szkoda mi minionego ustroju, bowiem można by zmobilizować ludzi do społecznego zaangażowania w budowę.
    W obliczu oczywistego zagrożenia ze strony Rosji, takie działanie znalazłoby uzasadnienie.

    • 41 47

    • Wszystko ok, tylko jeden szczegół: (2)

      statki są we flocie handlowej i pasażerskiej. W M. Wojennej mamy okręty.
      Trochę słabo jeszcze z polską kulturą morską.

      • 3 0

      • (1)

        Nie bądź taki do przodu bo ci zabraknie z tyłu, czyli dla większości publiki to jedna rybka :to są statki. Tak jak żołnierz , czy on będzie saperem ,lotnikiem czy komandorem w biurze to zawsze żołnierz a nie np komandor- chociaż tutaj można się pomylić.

        • 0 3

        • No to sobie..

          ....nazywaj żaglówki i szalandy okrętami.Nikt Ci nie tego zabroni , mundralo

          • 0 0

    • jak zawijać sreberka (2)

      Nie wiesz, o czym piszesz na to potrzeba miliardy przykład Gawrona budowanego 20 lat. Projekt ,wyposażenie ,uzbrojenie wszystko kupione na zachodzie tu tylko składano, nie ma kim, nie ma czym i nie ma za co Jedna wielka fikcja pod publiczkę przed wyborami. Nie ma fachowców, bo wszyscy odeszli za mało płacili na produkcji ,za to biura były potężne (niekonstrukcyjne ) . W nowych halach będzie wylęgarnia słupów i pralnia pieniędzy. Trzeba mieć dobrą kadrę . Jedynie prywatny kapitał miałby szanse . Jak zrobili remont okrętu podwodnego ,to się spalił i po nim.

      • 9 6

      • A jednak....

        ....ten projekt ma być zrealizowany przy współudziale prywatnej Stoczni.remontowa shb. I pod nadzorem firmy Babcock.Czas pokaże, czy nasze obawy się potwierdzą.No i wreszcie samo biadolenie NIC dalej nie zmieni.Wiec jak ? Łatwo pisać scenariusze z ciepłego łóżka w zacisznym mieszkanku....

        • 0 0

      • Racja i czysta prawda

        • 1 0

    • MW nie potrzebuje statków. MW potrzebuje okręty. (2)

      • 20 3

      • MW potrzebuje przemysłu . (1)

        To co było niszczone od 89r.teraz jest światełko w tunelu po nieudolnych rządach 30 lat

        • 6 9

        • Gdyby.....

          .....nie wojną e Ukrainie i zbliżające się wybory - dalej nic by się nie działo kuliego

          • 0 0

    • Hęęę ???

      PMW potrzebuje okrętów ,a nie statków.Czy to takie trudne do przyswojenia ? Oto efekt czytania artykulików napisanych przez niekompetentnych pismaków

      • 0 0

    • Marynarka potrzebuje okrętów jak już

      • 1 0

    • dobralinia partii bolszewików

      Zasłyszane ze stron rządowych chyba od tego co lotnisko jakiś meiza czy coś "Rozsądnie, bo jak 20 lat będą robić jeden okręt, to muszą to zadaszyć".

      • 1 4

  • klamstwo

    Tak zbuduja jak milion samochodow elektrycznych 100tys.mieszkan lotnisko pod radomie albo spieprza jak Elektrownie Za 2 Miliardy

    • 1 0

  • Bedą tak budować jak Ślazaka 18 lat .Nasi decydenci myśla o swoich portfelach a nie o innych

    • 1 0

  • Przypomnijcie mi (2)

    Opijaliśmy już stępke??

    • 8 5

    • Prom jest budowany w GSR. Masz słabe info.
      Wodowanie we wrześniu.

      • 0 0

    • 5 razy

      Na zdrowie!

      • 1 1

  • To jest skandal poco takie hale jak są stonie w hamburgu czy Francji to marnowanie publicznych pieniedzy według PONa szczescie (8)

    i wszystko wykasują by zyło sie lepiej nam POlitykom .

    • 15 15

    • Można we Włoszech! Bo prom pinokio 7 lat powstaje (1)

      We włoskiej stoczni Visentini kończy się budowa konstrukcji kadłuba promu, który powstaje dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Wodowanie kadłuba zaplanowano na wiosnę 2023 r.

      • 5 5

      • Coś ci się chyba pomyliło. ten prom powstaje w Remontowej.
        We wrześniu wodowanie;)

        • 0 0

    • Dlatego Polska ma Niemieckie czołgi, Amerykańskie samoloty (3)

      A nacjonalistyczny rząd Niemieckie limuzyny
      He he he

      • 5 5

      • a totalna opozycja wcina polski chleb. heheh (2)

        • 4 6

        • W Polsce nie ma opozycji to są donosiciele chyba?

          • 0 0

        • Bo to Polska opozycja ofermo.

          Na wasze nieszczęście.
          Bo chcecie 1 pierwszego sekretarza, 1 partię 1 media

          • 5 3

    • A co mają do tematu słonie z Hamburgu?

      • 1 0

    • O marnowaniu i przekrętach wiemy wszystko!

      Sasinienko

      • 5 4

  • umiaru..umiaru

    chopaki zakupiły jusz tyle broni że zabraknie rekruta.
    ciekawe czy do zapłaty staną te IO ..co podpisy złożyły.
    Pólnocna raz na rok cos produjeje.. A cały potencjał ludzki w rozp..poszedł.
    Wielka halle oraz place montażowe ..do produkcji statków..i w Leninie .wybudowano...i co stoi cos do remontu..
    totalny Cretynizm

    • 2 0

  • Gdyby nie PIS to nic by sie nie działo w tym Trójmiescie. (2)

    A nie czekaj, zmieniliby nazwe jakiegos ronda.

    • 7 13

    • Znowu na Kaczyszenko, tego co brat się pozbył? (1)

      • 2 7

      • Za czasów PO PSL znikało 30 mld rocznie VATu, sprzedali PKP energetyka nawet Polskie Kolejne Linowe

        Nigdy więcej Peło

        • 0 0

  • Kolejny wał na kolosalne kwoty z naszych podatków (3)

    • 4 4

    • Wał to Ryży jest

      • 0 2

    • (1)

      POzdrów swoich POKOlesi od innych mega wałów.

      • 1 1

      • Nikt nie kradł i defraudował jak pis

        Handlarz broni pozdrawia

        • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    W końcu dobra informacja odnośnie odbudowy (13)

    Przemysłu w Polsce. Jest to dalej kropla w morzu ale zawsze coś.

    Na szczęście mamy jeszcze trochę ludzi którzy mają kwalifikacje żeby pociągnąć temat. Za 10 lat było już za późno...
    Dla krytyków, zapewniam was że wszędzie są problemy w realizacji dużych i skomplikowanych projektów, Polacy to i tak nieźle zorganizowany naród. Mam doświadczenie jako PM w dużych międzynarodowych projektach i ci super opłacani zagraniczni fachowcy z Europy i USA dawali ciała na całej linii... Podczas gdy Polacy dostarczali robotę przed czasem.

    • 57 36

    • Masz chłopie wyobraźnię.

      • 0 0

    • Masz racje. Ale stawki zeby byly porownywalne do zachodnich. (6)

      Pracuje na stoczniach w Trojmieście od 20 lat i mało idzie do przodu. Czasem trzeba wyjechać żeby podreperować swój budżet

      • 6 2

      • To Wyjedź i niewracaj (5)

        Stawki większe są w zarobkach ale to nie tylko w Polsce ,kto ci każe robić w Polsce ?ile w tej stoczni zarabiasz ?pewno 7.000 na zachodzie jest około 40%więcej zależy gdzie robisz.

        • 1 11

        • (4)

          Zazdrościsz? Chcesz mieć fachowców to płac.

          • 7 1

          • Pewnie skończy się na pustych halach (3)

            które będzie można pokazać w tvpis jako kolejny "sukces"

            • 7 2

            • Puste by były gdyby rządziła Peło i reszta donosicieli Totalnych (1)

              • 3 4

              • Da,da towariszcz.

                • 3 1

            • Dokładnie.

              • 2 0

    • PIC na wodę (3)

      Nie wiesz, o czym piszesz.W Korei południowej w stoczni w ciągu tygodnia mają 6 kadłubów zbudowanych (niedziela wolna ). Na wyposażenie takiej stoczni i fachowców potrzeba miliardy.Na szefa trzeba specjalistę, a nie trepa ze stoczni w Radomiu. Lotniska typu szprycha na zachodzie przestali budować w latach 70, bo doszli do wniosku, że to nie ma sensu, ale Hójała wie lepiej. Poczytaj, pomyśl, zapytaj ,uruchom myślenie. Daj przykład ,co zbudowali przed czasem.
      Tylko nie okręt co po remoncie się spalił. Tylko prywatny inwestor miałby szanse z kasą i technologiami

      • 5 6

      • Z ilością kadłubów to poleciałeś. (2)

        Ale jeżeli sama stocznia zajmuje teren wielkości Gdyni, to może tak być. Składanie kadłuba to nie jest kilka godzin,ale tygodni.

        • 2 1

        • nie duzo (1)

          trochę Chińskie stocznie za to zdobyły kontrakt na większą liczbę jednostek (406) w porównaniu do drugiej Japonii (253) i trzeciej Korei Południowej (252). Tam kadłuby spawają roboty.

          • 0 3

          • I jakość tych statków też jest na poziomie Chin.

            • 3 2

    • Budowa nowych hal nic nie da.

      Tam trzeba wymienić wszystkich ludzi. Nasze pieniądze wyrzucone w błoto. Ta stocznia nigdy nie będzie przyniosła zysków, zawsze będziemy dokładać do tego interesu.

      • 4 1

  • Jedynym chyba sukcesem tej rządzącej obecnie ekipy jest nadawanie patriotycznych oczywiscie nazw, programom, planom i wiekim wyzwaniom. Gorzej już z ich realizacją.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej, studiów MBA oraz licznych programów w Harvard Business School i London Business School. Karierę zawodową rozpoczęła w 1993 r. w AT&T Bell Labs (dziś Lucent Technologies) jako projektant systemów informatycznych. Od 1995 r. pracowała w firmie PROKOM jako koordynator projektów. Od 1.01.2014 r. do 31.10.2015 r. była Prezesem...

Najczęściej czytane