- 1 Będzie bon energetyczny i zamrożone ceny (180 opinii)
- 2 Rozpoczęto budowę promu dla Norwegów (51 opinii)
- 3 Zmiany w Grupie Baltic. Jest nowy zarząd (46 opinii)
- 4 4500 zł dla każdego? Płaca minimalna będzie rosła (216 opinii)
- 5 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (231 opinii)
- 6 Stocznie docenione na targach w Singapurze (70 opinii)
Stocznia Wojenna szykuje się do budowy nowych hal produkcyjnych
Stocznia Wojenna szykuje się do budowy hali kadłubowej i produkcyjnej. Bez tej infrastruktury Stocznia nie będzie mogła czynnie uczestniczyć w budowie w fregat dla polskiej Marynarki Wojennej.
PGZ Stocznia Wojenna poinformowała, że szuka tzw. inwestora zastępczego dla zadania inwestycyjnego polegającego na "budowie hali kadłubowej oraz na budowie hali produkcyjnej wraz z budynkiem biurowo-socjalnym". Podmiot ten, który ma zostać wyłoniony pod koniec października, ma na rzecz Stoczni zająć się budowa nowej infrastruktury.
- Przetarg na inwestora zastępczego ma za zadanie wyłonienie podmiotu, który w imieniu PGZ Stoczni Wojennej będzie pełnił funkcję menedżera projektu przy realizacji inwestycji przez generalnego wykonawcę (zostanie wybrany w oddzielnym postępowaniu). Najlepiej znamy się jako stocznia na budowie i naprawach okrętów, więc w zakresie budowy hali wspomagamy się specjalistami właśnie w tej dziedzinie - powiedział nam Jerzy Łopatyński, rzecznik PGZ Stoczni Wojennej.
Okręt Miecznik. MON wybrało Brytyjczyków
Przypomnijmy, że rok temu Polska Grupa Zbrojeniowa, PGZ Stocznia Wojenna wraz z partnerem w konsorcjum, czyli Remontowa Shipbuilding przedstawiły plan prac budowy fregat dla polskiej Marynarki Wojennej. Kontrakt zakładający budowę trzech fregat ma być zrealizowany do 2034 roku, a koszt przedsięwzięcia to ok. 8 mld zł. Już z wybrano projekt. Kolejna sprawa to podział zadań pomiędzy członkami konsorcjum. Obie stocznie - i PGZ Stocznia Wojenna, i Remontowa Shipbuilding - przygotowują się do tego. Jednak stocznia z Gdyni potrzebuje nowej infrastruktury.
Co zawiera plan inwestycyjny? Stocznia będzie miała 11 dźwigów (do 50 t), dok pływający (150 m x 27 m), podnośnik mechaniczny (1900 t), 2108 m nabrzeży i dwie hale wyposażeniowe (jedna po modernizacji, drugą trzeba postawić). Powstanie więc hala kadłubowa i hala produkcyjna. Obiekt stanie przy nabrzeżu Zachodnim.
Stocznia Wojenna potrzebuje także nowej siedziby dla swojej administracji, ponieważ budynek obecnie użytkowany znajduje się na terenie sprzedanym Marynarce Wojennej. Przypomnijmy, że chodzi o tereny przy ul. Śmidowicza w Gdyni z bezpośrednim dostępem do basenu IX, na których znajdują się m.in. budynki biurowe, hale magazynowe i produkcyjne oraz drogi i infrastruktura energetyczna. Całość to prawie 7 hektarów. Dlatego część nowego obiektu produkcyjnego zostanie zagospodarowana na potrzeby zarządu i administracji Stoczni Wojennej.
Miejsca
Opinie (110) 8 zablokowanych
-
2022-10-23 14:04
Kpina
Stocznia która od kilkudziesięciu lat nie zbudowała żadnego okrętu - z wyjątkiem megakompromitacja ORP Ślązak - bierze się za budowę bardzo skomplikowanej jednostki.
- 2 0
-
2022-10-21 21:52
Wizja (3)
Pomijając kwestie kompetencje SW w budowie czegokolwiek (przy zeszłorocznych opóźnieniach remontu błyskawicy) to powstaje pytanie w jakim celu inwestować prawie pół miliarda w obiekt, który w przyszłości będzie pusty? Mając stocznie (Remontowa), która ma know-how i wymaga mniejszych kosztów związanych z dostosowaniem infrastruktury do budowy fregat (około 100mln zł) jaki jest cel tej inwestycji? To jawna kpina ze społeczeństwa, nabijanie kabzy prezesowi lulewiczowi (czlowiek bez doświadczenia w biznesie prywatnym, całe życie na państwowym) oraz członkom rady nadzorczej. Jednym słowem - d r a m a t
- 11 1
-
2022-10-22 16:30
ReWizja (2)
RSB nie ma know-how na Miecznika. Wszystko bazuje na platformie zagranicznej.
Więc kompetencji w tym zakresie niema ani RSB ani SW tylko Babcock.
Nasze polskie stocznie prywatne czy państwowe nigdy nie budowały okrętów typu fregata, i to tak dużych i tak wyposażonych. RSB sama sobie nie poradzi.
RSB budowała w ostatnich latach jedynie dla MW holowniki i kormorany(w konsorcjum z SW).
Miecznik do Kormorana już samy rozmiarem i wypornością robi ogromną różnice, o zastosowaniu i uzbrojeniu nie wspominając. Widać, że nie ma Pan Patriota pojęcia do końca o czym Pan mówi.
Fakt faktem, że łatwej i szybciej było by kupić od Babcock-a gotowe jednostki niż zabierać się za budowę bez odpowiedniej infrastruktury, ale PIS musi pokazać, że ratuje polski przemysł stoczniowy.
Co do SW i remontu Błyskawicy niech sobie Pan wyobrazi dostaje pan wykaz prac naprawczych(WPN) od KPW oraz termin realizacji, w czasie demontażu i remontu na jednostce okazuje się że WPN nie pokrywa nawet 1/3 rzeczy która trzeba wykonać a termin i koszt nie jest z gumy.
Broń Boże nie jestem jakimś obrońcą SW, też mi się nie podobają zarządy i rady nadzorcze w spółkach państwowych, ale szeregowi pracownicy stają na głowie by dopiąć projekty. Tylko dzięki tym ludziom jeszcze jakoś to się kręci.- 3 0
-
2022-10-23 09:03
(1)
W uzupełnieniu do powyższej opinii- Babcock również nie ma doświadczenia w realizacji takiego projektu, budują przedmiotowe fregaty po raz pierwszy (dla przypomnienia - są w trakcie budowy 5 fregat dla Marynarki Wojennej UK)
- 0 0
-
2022-10-23 13:44
brak zaintersowania!,Remontowa jest juz po probach basenowych!!,problem bedzie tylko z wkomponowaniem historycznej stepki.do transportu proponuje co dzwig utopila,z Gdyni po sasiedztwie z SMW.
- 0 1
-
2022-10-23 12:16
dobre,a to dobre!, Remontowa bedzie budowala fregaty ,a SMW bedzie podbierc szma na hale produkcyjne.dobry interes na takiej spolce ,,joncevecere".
- 1 0
-
2022-10-21 15:36
Cieszy mnie ta inwestycja i trzymam kciuki za budowę nowoczesnych jednostek (6)
...zastanawia mnie natomiast aktywność ruskich troli która się przejawia dziwnymi komentarzami "że po co to" itp.
- 54 52
-
2022-10-21 19:10
Jakie trolle, masz obsesję. (1)
Mieszkamy na Wybrzeżu i jest wielu stoczniowców znających specyfikę tego zawodu więc komentują i tyle.
- 10 2
-
2022-10-23 11:03
Na wybrzeżu może mieszkasz ale pojęcia na ten temat to Ty nie masz za grosz
Były stoczniowiec
- 0 0
-
2022-10-21 17:55
Gawron (1)
Bo 17 lat budowali Gawrona i kosztował ponad miliard złotych. Ta stocznia to nieudolnie zarządzany trup...
- 17 4
-
2022-10-23 08:54
Następny, który nie ma pojęcia na temat historii budowy Ślązaka. Stocznia zainwestowała bardzo duże środki w inwestycje infrastrukturalne do budowy korwet (przypominam, ze miało być ich 7). Brak finansowania Zamawiającego i ciągłe zmiany koncepcji rządzących w zakresie tego projektu były głównymi przyczynami przeciągającej się budowy i przy okazji problemów finansowanych Stoczni
- 1 0
-
2022-10-21 17:10
A nie mamy innych stoczni? (1)
Stocznia MW to pralnia pieniędzy.
- 19 8
-
2022-10-21 20:38
Część zlikwidowali, zgadnij kto...
- 5 0
-
2022-10-22 08:32
dobrze , że temat stoczni powraca (2)
zauwazcie jak Niemcy teraz chętnie będą znowu dotować swoje stocznie. Ktoś jeszcze pamęta jak przez ich zakaz dotowania padły nasze, a sPOlegliwy rząd z bezdypomacją tylko pochylił główki?
- 39 39
-
2022-10-22 10:00
W tym kraju dotować to trzeba... (1)
psychiatrię.
- 7 1
-
2022-10-23 10:26
Zwłaszcza na Pomorzu.
- 0 2
-
2022-10-23 09:39
znow kasa bez przemyslenia
przejedzą kase, no ale na parenaście lat beda miec etaty do emerytury , włącznie ze stolarzem, znawca okretownictwa, nie przemyslana rozbudowa tej stoczni to dramat.........ale co tam byle co miesiac cos wpływało na konto..........
- 2 1
-
2022-10-21 15:24
Gdańsk rośnie w siłę :) Brawo ! Kiedy pierwszy lotniskowiec ? (5)
- 7 24
-
2022-10-21 19:43
Radom! (1)
- 1 0
-
2022-10-23 08:50
Kolejni "spece", spółka ma siedzibę w Gdyni
- 0 0
-
2022-10-21 15:37
To jest Gdynia. (1)
- 9 1
-
2022-10-21 16:18
To jest Radom. KRS wskazuje siedzibę w Radomiu. Łyso ?
Radom rośnie w siłę !
- 3 3
-
2022-10-21 15:34
nie rośnie w siłę ?
- 1 0
-
2022-10-21 15:21
(2)
co na to Radom?
- 20 10
-
2022-10-21 16:19
Radom jest siedzibą stoczni wg krs zatem na pewno są dumni ze swojej stoczni. (1)
- 7 1
-
2022-10-23 08:49
Widać jacy spece "od wszystkiego" tu piszą. Od dawna spółka ma swoją siedzibę w Gdyni
- 0 0
-
2022-10-23 07:18
?
Orlen nie jest zainteresowany?
- 0 0
-
2022-10-23 05:16
Czytajcie ze zrozumieniem:
Hala integracji to hala, dzięki której dokona się integracja ogromnych pieniędzy z wybraną grupą ludzi, którzy mają je dostać.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.