- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (43 opinie)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (162 opinie)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
"Strażak" powstanie w Gdańsku
Remontowa Shipbuilding wybuduje statek pożarniczy dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Była to jedyna oferta w przetargu i ostatecznie została przyjęta. Jednostka ma być gotowa do października 2022 roku.
Statek pożarniczy będzie pełnił służbę w granicach portu, gdzie gospodarzem jest ZMPSiŚ. Jego zadaniem będzie prowadzenie akcji ratowniczo-gaśniczych, zabezpieczanie akwenu portowego przed pożarem, ochrona przeciwpożarowa i asysta np. gazowców w porcie Świnoujście.
Obecnie we flocie ZMPSiŚ są dwa statki pożarnicze. W Świnoujściu bazuje Strażak-26, który w pierwszej kolejności asystuje metanowcom dostarczającym skroplony gaz ziemny do terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. W tym czasie w dyspozycji ZMPSiŚ jest Strażak-24 mający bazę w Szczecinie.
W postępowaniu została złożona tylko jedna oferta.
- Oferta wykonawcy odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a wykonawca spełnia warunki udziału w postępowania oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania - napisano w uzasadnieniu rozstrzygnięcia przetargu.
Maksymalne zanurzenie nowej jednostki ma wynosić 4,20 metra, a minimalny uciąg na palu to 45 ton. Jeśli chodzi o prędkość, to statek w trakcie prób morskich powinien osiągnąć prędkość nie mniejszą niż 12 węzłów pod obciążeniem 100 procent mocy silników w określonych przez wykonawcę warunkach pogodowych oraz stanie załadowania statku.
Projekt "Zakup statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Spółka Akcyjna" otrzymał dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Oś priorytetowa III - Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Działanie 3.2 - Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych.
Miejsca
Opinie (60) 10 zablokowanych
-
2021-04-09 19:51
(7)
A czy dalej tam pracuje w rusztowaniach paker Rafi? Nie mogę zapomnieć, co ze mną robił!
- 10 0
-
2021-04-09 20:04
Olka do dzis jak widze dziare "Ola z trujmiasto" na mym bicku (1)
to mam ciarki. kocham cie moje kochanie kocham cie i tak zostanie
- 2 6
-
2021-04-12 04:57
Mój Rafał nie ma tatuaży
- 4 0
-
2021-04-09 20:06
(4)
To już jest nudne. Serio.
- 0 6
-
2021-04-10 06:23
może dziewczyna nie może o nim zapomnieć? (2)
- 4 0
-
2021-04-11 18:33
Lekarstwo (1)
To niech sobie kołek w d*pę wsadzi i zapomni
- 0 5
-
2021-04-12 04:58
Nie działa :(
- 4 0
-
2021-04-10 10:24
Nie podszywaj się
- 4 0
-
2021-04-09 20:08
Crist (2)
Czemu na Trójmieście nie ma informacji, że Crist ogłosił postępowanie restrukturyzacyjne i kolejny raz chce wyrolować dostawców?
- 10 1
-
2021-04-09 22:38
kooperanci
Napiszę milej, bo post mi wcześniejszy skasowali:
i wyrolują też kooperantów ...- 4 0
-
2021-04-10 09:43
bo ten portal nie jest dla czytelnikow
tylko dla zleceniodawcow. jakbys zebral ekipe spawaczy i sie zrzucil na artykul to bys mial artykul on
rolowaniu ludzi. nawet moglbys go sam napisac. tak dziala ten portal- 6 0
-
2021-04-09 20:36
Strazak (1)
Statek zbuduje byla Stocznia Polnocna ktora ma kadre i doswiadczenie. Remontowka dalej bedzie latac dziury.
- 4 8
-
2021-04-10 12:32
Masz mocno niekompletne informacje.
W latach 80. Remontówka weszła w budowy. Ale to angażowało pracowników i infrastrukturę, więc trudno było pogodzić te dwa rodzaje działalności, a do tego pochylnia w Remontowej była zbyt krótka w stosunku do spodziewanych zamówień. Dlatego Sojka wykupił ok. 50% udziałów Północnej, która później, już jako Remontowa Shipbuilding, stała się częścią holdingu. I jeszcze uwaga na marginesie: remonty to nie tylko , jak piszesz, łatanie dziur. Mam podstawy, żeby stwierdzić, że remonty są o niebo trudniejsze, niż nowe budowy.
- 5 1
-
2021-04-10 09:00
Bez Unii to byśmy tylko kutry rybackie na wycieczkowce dorszowe przebudowywali w polskich stoczniach. (3)
- 4 4
-
2021-04-10 11:24
bez unii (2)
stocznia w Gdyni i Szczecinie wciąż by działała
- 0 3
-
2021-04-10 12:39
Stocznie (1)
Komuna Paryska i Warski padły z powodu złego zarządzania, zresztą Lenina tak samo. To prosty efekt zatrudniania jako szefów (prezesów, dyrektorów) właściwych ludzi zamiast fachowców.
- 1 0
-
2021-04-11 12:40
Bzdury. Stocznie padly bo Rosja zaczela zamawiac nowe statki z Niemiec.
Przedtem my zbudowaliśmy cala ruska flotę. Prawie 80% naszej produkcji było dla ZSRR. Były tez inne problemy ale niewspółmiernie mniejsze niz ten.
- 0 0
-
2021-04-10 09:28
Taki tam
A czy jest to możliwe najtańsze rozwiązanie zorganizowania zabezpieczenia ppoż? Nie sądzę
- 2 3
-
2021-04-10 16:31
A stocznia w Radomiu nie bierze udziału w przetargach
Tylu stoczniowców na zadudziu się marnuje .
- 1 1
-
2021-04-11 18:04
Hahaha (1)
Śmiechu warty stateczek, stocznia i tak padnie.
- 2 1
-
2021-04-11 19:24
Od 5 lat gadają, że padnie ... i jako jedyna cały czas buduje wyposażone statki :)
- 1 2
-
2021-04-11 23:11
A gdzie prom pinokio?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.