Suwnice płyną z Gdyni do USA

Z nabrzeża bułgarskiego w Porcie Gdynia odpłynęła do Wirginni w USA ostatnia partia ważących 200 ton suwnic kontenerowych. Nie oznacza to jednak koniec zleceń. Już teraz Portowy Zakład Techniczny ma pełen portfel zamówień do końca trzeciego kwartału tego roku.



Czy w związku z koronawirusem masz mniej pracy?

nie, znacznie więcej 20%
tyle samo co wcześniej 35%
tak, mniej 30%
całkiem straciłam/em pracę 15%
zakończona Łącznie głosów: 1206
Transport tak dużych elementów bez wątpienia jest spektakularny. Suwnice kontenerowe mają po kilkadziesiąt metrów wysokości, ponad 20 metrów szerokości i ważą prawie 200 ton. Zmontowane i przetestowane zostały przez Portowy Zakład Techniczny, a części powstawały nie tylko w Polsce, ale też w Finlandii i Estonii.

W sumie od 2017 roku powstało 86 zautomatyzowanych, szynowych suwnic terminalowych, które kolejnymi partiami płynęły do portu Norfolk w Wirginni w USA, gdzie będą rozładowywać oceaniczne kontenerowce. Ich pracą zarządzać będą najnowocześniejsze systemy, oparte o technologię blockchain. Kontrakt opiewał na 217 mln USD.

Nawet sam załadunek suwnic na statek to długa i skomplikowana operacja.

Ostatni transport jest właśnie w drodze, ale to nie koniec pracy dla załogi Portowego Zakładu Technicznego w Gdyni. Specjalistyczne urządzenia dla terminali cały czas są zamawiane.

- Mamy już pełen pakiet zamówień aż do końca trzeciego kwartału 2020 roku włącznie - mówi Krzysztof Bąk, prezes Portowego Zakładu Technicznego SA.

Opinie (58) 5 zablokowanych

  • (14)

    Proszę rzetelnie pisać swoje artykuły.Suwnice które były składane przy nabrzeżu Bułgarskim i załadowane na statek to są suwnice RTG które służą do przeładunku na placu składowym.Do przeładunku na statkach oceanicznych służą suwnice STS.

    • 62 3

    • spoko dzięki

      • 6 2

    • na pierwszym, górnym filmie są STSy przecież, (2)

      a na drugim RTGi

      • 8 0

      • (1)

        Zgadza się,tylko ze w Polsce są składane RTG,a STS w Chinach.Z artykułu wynika że w Polsce są skladane STS.

        • 9 2

        • a to trzeba było to zaznaczyć w komentarzu!

          • 7 0

    • a na placu skłądowym to towar niby z czego jest? (2)

      taczkami przywieźli?

      • 3 4

      • (1)

        W artykule autor podkreślił że suwnice składane w Gdyni będą służyły do rozładunku statków oceanicznych.Chciałbym zobaczyć jak te suwnice wyciągają pudła ze statku.

        • 4 2

        • Płyń do Usa

          To zobaczysz

          • 3 5

    • (1)

      Na bułgarskiej były budowane ASC

      • 4 1

      • RTG też w tym czasie, ale nie dla tego odbiorcy

        • 3 1

    • ASC

      • 5 1

    • to nie RTG (1)

      to są suwnice ASC moi drodzy a nie RTG :)
      Pozdro dla Konecranes

      • 2 1

      • Nie, to były rmg. asc są znacznie mniejsze i są składane na placu PZT przy ul. Węglowej.

        • 0 0

    • W Polsce były składane suwnice RMG (Rail Mounted Gantry), a nie RTG (Rubber Tired Gantry).

      • 0 0

    • akurat pudło

      akurat, to nie RTG.

      jak sama nazwa wskazuje RTG mają koła ogumione.

      a te, o które chodzi, nie są nabrzeżowe,ale są na szyny.

      są to nie RTG, a ASC (Automated Stacking Crane).

      ... ostatnia partia suwnic terminalowych z duzego kontraktu w drodze z gdyni do usa

      • 0 0

  • chwała ludziom dobrej roboty (3)

    • 39 2

    • i wysoka nagroda pieniężna dla Prezesa oraz Zarządu!

      ale tak tajnie i po cichu by się robole nie zwiedziały.

      • 3 3

    • Chwała

      Wielkiej Arce

      • 2 0

    • Siema Czeczo jak tam leci ? Smigasz nadal ?

      • 0 0

  • (4)

    trojmiasto pl jak zwykle informuje po fakcie. szkoda.

    • 30 4

    • A co (1)

      Chciałeś pomóc?

      • 1 2

      • chciałem pojechać na ulicę Polską, pooglądać przepływający statek i zrobić zdjęcie

        • 3 1

    • Szkoda ze redakcja nie podała nazwy statku (1)

      Chyba ze przeoczyłem

      • 0 1

      • W tytule drugiego filmiku masz podaną nazwę - Happy Buccaner

        Według marinetraffic, ETA w Norfolku na 2020-05-16 09:00 czasu lokalnego.

        • 0 0

  • (6)

    Każdego dnia widzę .... rosną jak grzyby po deszczu.Bravo.
    A dobrze wam tam chłopaki płacą?
    Macie czwórkę z przodu?

    • 17 3

    • chyb KPISZ:)

      2200 czasem będzie

      • 8 0

    • To byłaby tylko niespełna połowa zarobku na zachodzie!!!

      Taki los zafundowali nam ryzielce z kolesiami, co to teraz na 'prezydętów' się pchają!

      • 2 3

    • 4 z przodu to dobra placa?

      • 8 0

    • ;)

      Lepiej

      • 0 0

    • Odp

      He he....

      • 0 0

    • 4 na godzinę

      • 0 0

  • pzt sam sklada czy dalej z conecranes? (4)

    tak z ciekawosci ?

    • 7 2

    • (2)

      Niestety, myśl i technologia obce. Nasza tylko robocizna, którą póki co wygrywamy.
      Po prostu montownia.

      • 6 0

      • no przecież pinokio powiedział (1)

        że koniec z montowniami w polsce, teraz rodzime śmigłowce, auta elektryczne i inne takie, polskie, nie zgaraniczne

        • 4 0

        • otworz fabryke jak takis madry

          • 0 0

    • konecranes

      • 4 1

  • (9)

    pod kątem stateczności wygląda jak koszmar. Ktoś mądrzejszy może mi powiedzieć jak tak załadowany statek zachowuje się gdy napotka sztorm?

    • 29 5

    • (3)

      Statek wygląda na mocno wybalastowany. A te suwnice są wprawdzie wysokie, ale lekkie - 200 ton x4 to dla statku nie za dużo...

      • 12 1

      • (2)

        800 ton dla statku, który może zabrać 13740 ton ładunku to na prawdę niewiele.

        • 8 1

        • Fachowcy zza monitora (1)

          Musiałeś jednak wyrazić swoją i**otyczną "opinię" na temat , o którym masz pojęcie że dech wprost zapiera!

          • 1 8

          • Jeśli to do mnie to fachowca zza statkowego monitora jak już.
            15 lat spędzone na różnych typach statków, od marynarza do oficera.

            Pozdro i zdrówka życzę.

            • 6 0

    • Też jestem ciekawy gdzie jest położony srodek ciężkości załadunku i ile wynosi GM. Myśle, że trasa jest zoptymalizowana pod warunki pogodowe, raczej nie będą płynąć najkrótszą możliwą trasą po ortodromie. Ale to tylko moje przypuszczenia, bo niechciałbym być na miejscu załogi gdyby ich spotkał niż na Atlantyku

      • 8 1

    • Balast...

      Załadowane jest na pokładzie 4 x ok 200t. To jest niewiele jak na ładowność statku, za balastowany jest poniżej linii wody tysiącami ton. Jedyne co to dość spory żagiel. Raczej z takim ładunkiem unika się sztormów jak ognia i planuje trasę bardzo dokładnie jeśli chodzi o pogodę czas itp. Proszę spojrzeć jak "delikatna" i lekka w stosunku do dźwigów pokładowych statku jest taka suwnica - jest pokazane na filmie z załadunku.

      • 9 1

    • dziękuję wszystkim za kulturalne i fachowe wyjaśnienie, miłego dnia! :)

      • 10 1

    • zastrzegam że spoecjalsita nie jestem, ale widziałem parę filmów (pewnie na discovery),

      o transporcie nietypowych rzczy, także gabarytowo i sa one dokłądnie pkanowane - także pod względem pogodowym

      np. transport luksusowych jachtów z Włoch na Florydę nadkładał droge, by ominąć nagle pojawiający się front burzowy

      ale wygląda to faktycznie na mało stabilne

      • 1 3

    • stateczność

      Te kilka suwnic to tylko jakieś 1000 ton na pokładzie, statek jest duży może mieć kilkadziesiąt tysięcy ton balastu (jest głęboko zanurzony) , przed skokiem przez Atlantyk sprawdza się prognozy i można kilka dni poczekać lub zmienić nieco trasę, żurawie budowlane stoją na małej postawie i tez się nie wywalają, transport wież wiertniczych na pokładzie jest bardziej złożony bo ważą one kilkadziesiąt tysięcy to i są wyższe od suwnic kontenerowych
      Marynarze dają rade !!

      • 3 1

  • A jak wygląda automatyzacja w portach w trójmieście?

    Bo fajnie, że w juesej mają automatyczne suwnice z Polski, szkoda że u nas pod suwnicową podjeżdża kierowca tira...

    • 9 0

  • A u nas suwnicowe wódke sprzedawały :)

    • 22 2

  • Płynące są inne niż na załadunku.
    sts asc

    • 5 2

  • wiekszy sztorm i statek się przewraca i tonie (6)

    To nie jest ani stabilne ani bezpieczne - ale transportują to za duże pieniądze więc im się opłaca

    • 5 26

    • He he he, otuż nie.

      • 9 2

    • I tacy kretyni mają prawo głosu w wyborach.

      Nic na dany temat nie wiedzą ale się mądrzą.

      • 8 1

    • To jest zarąbiscie stabilne, inaczej by nie plynal. (3)

      Ludzkosc przeprowadzila pewnie miliony takich transportow, niech Ci to da do myslenia.

      • 5 0

      • widzicie taniej zmontowac w polsce i potem przez pol swiata to transportowac.

        • 0 1

      • Ale wiatr może to zwiać.. (1)

        • 0 1

        • tak, zwieje do afryki

          • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...