• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szefowie Grupy Kleven spotkali się z Siergiejem Tarutą. Mają odwiedzić Stocznię Gdańsk

Robert Kiewlicz
29 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Grupa Kleven chce zainwestować w Stocznię Gdańsk i od kilku miesięcy trwają rozmowy w tej sprawie pomiędzy ukraińskim właścicielem stoczni a norweskim inwestorem. Grupa Kleven chce zainwestować w Stocznię Gdańsk i od kilku miesięcy trwają rozmowy w tej sprawie pomiędzy ukraińskim właścicielem stoczni a norweskim inwestorem.

W środę odbyło się w Warszawie spotkanie kierownictwa Grupy Kleven z Siergiejem Tarutą, większościowym udziałowcem Stoczni Gdańsk. Norwegowie mają też w planie odwiedzenie zakładu w Gdańsku. Rozmowy dotyczyły ewentualnego zaangażowania Grupy Kleven w Stocznię Gdańsk.



W spotkaniu oprócz ukraińskich udziałowców Stoczni Gdańsk uczestniczył Staale Rasmussen, dyrektor zarządzający Kleven Maritime. - Nie komentujemy sprawy. Nie możemy mówić obecnie o żadnych szczegółach - mówi Jacek Łęski, rzecznik prasowy Gdańsk Shipyard Group.

Nieoficjalnie odwiedziliśmy się jednak, że pod uwagę brane są obecnie dwa rozwiązania dotyczące przyszłości Stoczni Gdańsk. Grupa Kleven może wejść kapitałowo lub przenieść do Gdańska część swojej produkcji. Grupa Kleven zdobyła w ostatnim czasie kontrakt na czternaście statków, który wyceniany jest na kilka miliardów euro. - Szukają więc sposobu, aby szybko zwiększyć swoje możliwości produkcyjne - mówi nam osoba znająca kulisy rozmów. - Stocznia Gdańsk świetnie się do tego nadaje. Norwegowie znają jej specyfikę i od kilku lat współpracują z gdańskim zakładem.

O tym, że norweska Grupa Kleven chce zainwestować w Stocznię Gdańsk i od kilku miesięcy trwają rozmowy w tej sprawie pomiędzy ukraińskim właścicielem stoczni a norweskim inwestorem Trojmiasto.pl poinformowało jako pierwsze w tekście Norwegowie z Grupy Kleven chcą zainwestować w Stocznię Gdańsk. W tle kolejne wnioski o upadłość.

Norwegowie są gotowi rozpocząć na terenie Stoczni Gdańsk produkcję kadłubów i wielkogabarytowych konstrukcji stalowych. Do tego celu ma być wykorzystana hala K-1 zobacz na mapie Gdańska oraz Nabrzeże Kaszubskie zobacz na mapie Gdańska. Jest ono przystosowane do odbierania jednostek o maksymalnym zanurzeniu siedmiu metrów i posiada miejsce cumowania jednostek pływających 5,6 metrów. Nabrzeże Kaszubskie jest umiejscowione na skraju obrotnicy statku, co umożliwia obrót jednostek do 240 metrów długości. Dwa zagospodarowane nabrzeża wyposażone są w żurawie - cztery o udźwigu 150 ton i trzy o udźwigu 50 ton.

Szanse na porozumienie pomiędzy ukraińskim inwestorem Stoczni Gdańsk a Grupą Kleven są duże. Norwegowie czekają jednak na decyzję Agencji Rozwoju Przemysłu (mniejszościowego udziałowca Stoczni Gdańsk). Jak zapowiedział Wojciech Dąbrowski, prezes ARP, do końca stycznia powinna zostać zakończona analiza "Biznesplanu Stoczni Gdańsk 2013/2023". Jedna z kancelarii prawnych pracuje też nad Testem Prywatnego Inwestora. Ma on zweryfikować, czy prywatna firma podjęłaby współpracę ze Stocznią Gdańsk na warunkach zaproponowanych w jej biznesplanie.

Miejsca

Opinie (36)

  • Niestety przemysł okrętowy idzie na dno. Czy ktoś tak na spokojnie bez emocji pomyślał, że od ponad 20 lat nie ma szkół okrętowych - szkół przyzakładowych, techników nie ma też nawet już uczelni o profilu czysto okrętowym. Kto ma uczyć nowych przyszłych stoczniowców, moje roczniki wybierają sie już na emeryturę nikt nawet nie jest za interesowny przekazywaniem wiedzy okretowej. Ilu monterów okrętowych zna rysunek kadłubowy czy schematy ideowe rurociągów. Czy stocznia Gdańska ma jeszcze fachowców ilu jest tak naprawdę inżynierów, techników okrętowych na wydziale K1 czy też innym wydziale SG. Niestety większość ludzi, którzy mówią że sie znają sie na statkach to racze należy tak " śruba i okręt to śrubokręt". Niestety ale to już schyłek przemysłu okrętowego w Polsce. Jeżeli chcemy coś odbudować to zaczynajmy od nowa wykorzystajmy jeszcze starych mądrych fachowców może następne pokolenie będzie miało przemysł Okrętowy od nowych budów ale tylko od naprawy starych. Od naprawy starych butów to szewców mamy dosyć ale zamówcie i poszukajcie szewca który sam zrobi nowe buty.

    • 5 0

  • Stocznia polska zarzadza Ukrainiec - jaja , a teraz sie pchaja Norgi,bo Polacy nie ma pomyslu co by tu zrobic (2)

    Bo czemu nie?
    Tani polski Robol bedzie siedzial u siebie a nie w Norwegii , dostawal kase mniejsza niz Norgi , a robote bedzie robil nawet lepsza .
    Bo nasi to jednak sa fachowcy w tej dziedzinie i nie ma co gadac. Zreszta zawsze nasi byli fachowcami w tej dziedzinie , chylic czolo.
    A wszystko dlatego ze Polacy we wlasnym kraju maja stocznie i uwa!!!!!! nie wiedza co maja z tym zrobic!!!!!!!!
    nie maja pomyslu!!!!!!!
    no to sa jaja!!!!! Musi byc jakis ukrainiec albo pijany Noirg , ktory im bedzie mowil co robic , bo nasi nie wiedza co maja robic!!!!

    • 25 7

    • Polacy są fachowcami? Weź mnie nie rozśmieszaj. Polscy inżynierowie po GUANianych uczelniach nic nie potrafią, zaczęliśmy wypuszczać masę magistrów, szkoda tylko, że zeszliśmy z tych wykształconych do zera. Przeciętny polski robotnik nie ma zielonego pojęcia co w ogóle robi, potem na budowie pracują cukiernicy, piekarze i technicy informatyki. Wykształconych w zawodzie robotników w Polsce jak na lekarstwo. Szkoda gadać.

      • 1 1

    • Akurat co do Norwegów, to dzieli nas od nich kosmiczna przepaść mentalna. Ci ludzie mają zupełnie inne standardy i mentalność. Przejęcie stoczni przez Norwegów, to najlepsze, co może ich spotkać. Do tego jeszcze, żeby pozbyli się ARP... Dopóki ARP będzie trzymał łapę na stoczni, to zawsze będą kopać pod nią dołki i kombinować, żeby ją udupić.

      • 2 0

  • Kleven Trójmiasto (3)

    Kto w Trójmieście buduje dla Klevena???Ktoś się orientuje?

    • 1 0

    • no..chyba budyn

      • 0 1

    • kleven

      Montex Shipyard, Crist, Stocznia Gdańska, Stocznia Ustka(chyba już nie będzie budować), kiedyś budował Konrem Nauta a TW i Buc popsuli

      • 2 0

    • Wszyscy :) od gdyni po gdańsk

      • 1 0

  • Najlepszy scenariusz... (1)

    Kleven spłaca ARP i kupuje 51% udziałów, ISD zachowuje 49%. Potem zwolnienie 100% załogi. I budowa struktury opartej na nowym szkielecie i firmach podwykonawczych. Inaczej Karolek i "fachowcy " Wam wszystko rozp...dolą przy pierwszej okazji.

    • 11 1

    • A kto niby będzie pracował, jak zwolnią 100% załogi? Co do wywalenia "palaczy opon" i pozbycia się ARP, jak najbardziej się zgadzam.

      • 2 0

  • Boże, zamknijcie w końcu ten zakład, wywalcie ludzi na bruk (5)

    Otwórzcie nową stocznię, zatrudnijcie tych najpracowitszych za uczciwe pensje, związkowcom podziękujcie. W tym przypadku reforma przez rewolucję, a nie ewolucję, jest jedyną opcją.

    • 34 15

    • Jeśli zamkną zakład, to ARP przejmie za bezcen majątek stoczni dla swojej grupy i tyle. Żadnej nowej firmy nie będzie. Do tego padną firmy, którym stocznia wisi kasę i te które utrzymują się wyłącznie ze współpracy ze stocznią. To nie jest problem tylko jednej firmy.

      • 0 0

    • debil (2)

      Tylko osioł mógł coś takiego napisać ... Powiedz to małym dzieciom pracowników których byś zwolnił.

      • 1 3

      • nie obrażaj innych

        Tam praca to jak zabawa z odpezpieczonym granatem, trzeba mieć oczy otwarte i nie ma się co obrażac.

        • 1 1

      • a Ty co mówisz swoim dzieciom?

        "poczekaj, tatuś za trzy miesiące dostanie wypłatę"? "zamknij się GUANiarzu, też jestem głodny" ? Ci ludzie już są bez pracy i bez wypłaty.

        • 2 1

    • Powinieneś być 1 który się zgłosi do nowego zakładu do pracy ale w żadnym wypadku nie możesz decydować który z pracowników sg zaliczał się do najpracowitszych

      • 2 3

  • Taka tradycja

    Upierdooooląąąą to na bank, jak zwykle .Taka tradycja polska

    • 4 2

  • wroga konkurencja (2)

    w Stoczni Gdańsk została śmietanka fanatyków, fachowców, których Nauta za wszelką cenę podkupuje bo nie potrafią budować statków, a jak kokoś pozyskają to i tak na raty płacą . kleven jest firmą, której portfel zamówień jest nieograniczony, wystarczy zatrudnić z 5 tys ludzi i będzie firma huczała .

    • 15 4

    • konkurencja

      a jak ma budować Nauta skoro nie umieja podpisać kontraktu przykład - lady gaga z bucem z konrem nauty podpisali kontrakt na budowę sejnera ze stratami juz na poczatku- sejner budowny przez konrem nauta zarzadzana przez nieuka S.F. do dzis nie skończony straty ida w miliony złotych buc zwany nieukiem biega do zarządu nauty po pomoc finansową - skonczyło sie to upadłością konrem nauty teraz buc kombinuje by uciec przed odpowiedzialnością za straty jakie przyniosły jego rzady w konremie.mysli ze bedzie tak samo jak bylo w elblagu ( tam szlanta wziął na siebie wszystko i jakoś rozeszło sie po kosciach tu tak nie bedzie)

      • 5 1

    • nie więcej, niż tysiąc

      dzisiejsze stocznie to zakłady automatów, gdzie ludzie robią to, czego automat nie zrobi (czytaj: wchodzą tam, gdzie automatu włożyć się nie da).

      • 3 1

  • tak wygląda Polska po 25 latach styropianowych rządów

    Niemcy, Ukraińcy, Norwegowie, Francuzi - to oni stanowią "polską" gospodarkę. Prawdziwie polskie są tylko urzędy.

    • 16 2

  • a tymczasem masowe zwolnienia w stoczni Gdańsk

    Bez protestu związków zwalnia się setki ludzi nawet nie ma żadnego programu pomocy dla zwalnianych , żadnych kursów żadnych programów dotyczących założenia działalności, żadnego dofinansowania, co najwyżej 3 m-ce odprawa , a w innych zakładach po 12 odpraw

    • 9 4

  • (1)

    niech tylko majdan dowie się że ukrainiec ma naszą stocznię, ciekawy który oligarcha ?
    Co na to nasz rząd ?

    • 5 6

    • Sergiej to opozycja !

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane