• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szefowie Grupy Kleven spotkali się z Siergiejem Tarutą. Mają odwiedzić Stocznię Gdańsk

Robert Kiewlicz
29 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Grupa Kleven chce zainwestować w Stocznię Gdańsk i od kilku miesięcy trwają rozmowy w tej sprawie pomiędzy ukraińskim właścicielem stoczni a norweskim inwestorem. Grupa Kleven chce zainwestować w Stocznię Gdańsk i od kilku miesięcy trwają rozmowy w tej sprawie pomiędzy ukraińskim właścicielem stoczni a norweskim inwestorem.

W środę odbyło się w Warszawie spotkanie kierownictwa Grupy Kleven z Siergiejem Tarutą, większościowym udziałowcem Stoczni Gdańsk. Norwegowie mają też w planie odwiedzenie zakładu w Gdańsku. Rozmowy dotyczyły ewentualnego zaangażowania Grupy Kleven w Stocznię Gdańsk.



W spotkaniu oprócz ukraińskich udziałowców Stoczni Gdańsk uczestniczył Staale Rasmussen, dyrektor zarządzający Kleven Maritime. - Nie komentujemy sprawy. Nie możemy mówić obecnie o żadnych szczegółach - mówi Jacek Łęski, rzecznik prasowy Gdańsk Shipyard Group.

Nieoficjalnie odwiedziliśmy się jednak, że pod uwagę brane są obecnie dwa rozwiązania dotyczące przyszłości Stoczni Gdańsk. Grupa Kleven może wejść kapitałowo lub przenieść do Gdańska część swojej produkcji. Grupa Kleven zdobyła w ostatnim czasie kontrakt na czternaście statków, który wyceniany jest na kilka miliardów euro. - Szukają więc sposobu, aby szybko zwiększyć swoje możliwości produkcyjne - mówi nam osoba znająca kulisy rozmów. - Stocznia Gdańsk świetnie się do tego nadaje. Norwegowie znają jej specyfikę i od kilku lat współpracują z gdańskim zakładem.

O tym, że norweska Grupa Kleven chce zainwestować w Stocznię Gdańsk i od kilku miesięcy trwają rozmowy w tej sprawie pomiędzy ukraińskim właścicielem stoczni a norweskim inwestorem Trojmiasto.pl poinformowało jako pierwsze w tekście Norwegowie z Grupy Kleven chcą zainwestować w Stocznię Gdańsk. W tle kolejne wnioski o upadłość.

Norwegowie są gotowi rozpocząć na terenie Stoczni Gdańsk produkcję kadłubów i wielkogabarytowych konstrukcji stalowych. Do tego celu ma być wykorzystana hala K-1 zobacz na mapie Gdańska oraz Nabrzeże Kaszubskie zobacz na mapie Gdańska. Jest ono przystosowane do odbierania jednostek o maksymalnym zanurzeniu siedmiu metrów i posiada miejsce cumowania jednostek pływających 5,6 metrów. Nabrzeże Kaszubskie jest umiejscowione na skraju obrotnicy statku, co umożliwia obrót jednostek do 240 metrów długości. Dwa zagospodarowane nabrzeża wyposażone są w żurawie - cztery o udźwigu 150 ton i trzy o udźwigu 50 ton.

Szanse na porozumienie pomiędzy ukraińskim inwestorem Stoczni Gdańsk a Grupą Kleven są duże. Norwegowie czekają jednak na decyzję Agencji Rozwoju Przemysłu (mniejszościowego udziałowca Stoczni Gdańsk). Jak zapowiedział Wojciech Dąbrowski, prezes ARP, do końca stycznia powinna zostać zakończona analiza "Biznesplanu Stoczni Gdańsk 2013/2023". Jedna z kancelarii prawnych pracuje też nad Testem Prywatnego Inwestora. Ma on zweryfikować, czy prywatna firma podjęłaby współpracę ze Stocznią Gdańsk na warunkach zaproponowanych w jej biznesplanie.

Miejsca

Opinie (36)

  • wroga konkurencja (2)

    w Stoczni Gdańsk została śmietanka fanatyków, fachowców, których Nauta za wszelką cenę podkupuje bo nie potrafią budować statków, a jak kokoś pozyskają to i tak na raty płacą . kleven jest firmą, której portfel zamówień jest nieograniczony, wystarczy zatrudnić z 5 tys ludzi i będzie firma huczała .

    • 15 4

    • nie więcej, niż tysiąc

      dzisiejsze stocznie to zakłady automatów, gdzie ludzie robią to, czego automat nie zrobi (czytaj: wchodzą tam, gdzie automatu włożyć się nie da).

      • 3 1

    • konkurencja

      a jak ma budować Nauta skoro nie umieja podpisać kontraktu przykład - lady gaga z bucem z konrem nauty podpisali kontrakt na budowę sejnera ze stratami juz na poczatku- sejner budowny przez konrem nauta zarzadzana przez nieuka S.F. do dzis nie skończony straty ida w miliony złotych buc zwany nieukiem biega do zarządu nauty po pomoc finansową - skonczyło sie to upadłością konrem nauty teraz buc kombinuje by uciec przed odpowiedzialnością za straty jakie przyniosły jego rzady w konremie.mysli ze bedzie tak samo jak bylo w elblagu ( tam szlanta wziął na siebie wszystko i jakoś rozeszło sie po kosciach tu tak nie bedzie)

      • 5 1

  • (1)

    niech tylko majdan dowie się że ukrainiec ma naszą stocznię, ciekawy który oligarcha ?
    Co na to nasz rząd ?

    • 5 6

    • Sergiej to opozycja !

      • 1 0

  • a tymczasem masowe zwolnienia w stoczni Gdańsk

    Bez protestu związków zwalnia się setki ludzi nawet nie ma żadnego programu pomocy dla zwalnianych , żadnych kursów żadnych programów dotyczących założenia działalności, żadnego dofinansowania, co najwyżej 3 m-ce odprawa , a w innych zakładach po 12 odpraw

    • 9 4

  • tak wygląda Polska po 25 latach styropianowych rządów

    Niemcy, Ukraińcy, Norwegowie, Francuzi - to oni stanowią "polską" gospodarkę. Prawdziwie polskie są tylko urzędy.

    • 16 2

  • Taka tradycja

    Upierdooooląąąą to na bank, jak zwykle .Taka tradycja polska

    • 4 2

  • Najlepszy scenariusz... (1)

    Kleven spłaca ARP i kupuje 51% udziałów, ISD zachowuje 49%. Potem zwolnienie 100% załogi. I budowa struktury opartej na nowym szkielecie i firmach podwykonawczych. Inaczej Karolek i "fachowcy " Wam wszystko rozp...dolą przy pierwszej okazji.

    • 11 1

    • A kto niby będzie pracował, jak zwolnią 100% załogi? Co do wywalenia "palaczy opon" i pozbycia się ARP, jak najbardziej się zgadzam.

      • 2 0

  • Kleven Trójmiasto (3)

    Kto w Trójmieście buduje dla Klevena???Ktoś się orientuje?

    • 1 0

    • Wszyscy :) od gdyni po gdańsk

      • 1 0

    • kleven

      Montex Shipyard, Crist, Stocznia Gdańska, Stocznia Ustka(chyba już nie będzie budować), kiedyś budował Konrem Nauta a TW i Buc popsuli

      • 2 0

    • no..chyba budyn

      • 0 1

  • Niestety przemysł okrętowy idzie na dno. Czy ktoś tak na spokojnie bez emocji pomyślał, że od ponad 20 lat nie ma szkół okrętowych - szkół przyzakładowych, techników nie ma też nawet już uczelni o profilu czysto okrętowym. Kto ma uczyć nowych przyszłych stoczniowców, moje roczniki wybierają sie już na emeryturę nikt nawet nie jest za interesowny przekazywaniem wiedzy okretowej. Ilu monterów okrętowych zna rysunek kadłubowy czy schematy ideowe rurociągów. Czy stocznia Gdańska ma jeszcze fachowców ilu jest tak naprawdę inżynierów, techników okrętowych na wydziale K1 czy też innym wydziale SG. Niestety większość ludzi, którzy mówią że sie znają sie na statkach to racze należy tak " śruba i okręt to śrubokręt". Niestety ale to już schyłek przemysłu okrętowego w Polsce. Jeżeli chcemy coś odbudować to zaczynajmy od nowa wykorzystajmy jeszcze starych mądrych fachowców może następne pokolenie będzie miało przemysł Okrętowy od nowych budów ale tylko od naprawy starych. Od naprawy starych butów to szewców mamy dosyć ale zamówcie i poszukajcie szewca który sam zrobi nowe buty.

    • 5 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane