• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poszerzą wejście do Portu Gdynia

VIK
9 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Po powiększeniu obrotnicy nr 2 do Gdyni mogły zawijać statki do 370-400 metrów, ale wąskie wejście do portu utrudniało ten proces.
  • Zmodernizowana zostanie tzw. ostroga północna, stanowiąca element wejścia do wewnętrznej części Portu Gdynia.
  • Obrotnice w Porcie Gdynia

Zarząd Morskiego Portu Gdynia porozumiał się z Ministerstwem Obrony Narodowej w sprawie poszerzenia wejścia do portu. Teraz już nic nie stoi na przeszkodzie, aby do Gdyni wpływały jednostki do 400 metrów.



Podpisane porozumienie dotyczy modernizacji tzw. ostrogi północnej zobacz na mapie Gdyni, stanowiącej element wejścia do wewnętrznej części Portu Gdynia. Poszerzenie wejścia obok powiększonej obrotnicy jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym wykorzystanie pełnych możliwości portu w zakresie obsługi większych jednostek.

Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Po powiększeniu obrotnicy nr 2 teoretycznie do Gdyni mogły zawijać statki do 370-400 metrów. Niestety, obawiano się, że w razie nieprzychylnych warunków pogodowych wprowadzenie tak dużych jednostek może być utrudnione z racji zbyt wąskiego wejścia. Można było je poszerzyć, ale kosztem obiektów należących do resortu obrony. Po wielomiesięcznych negocjacjach podpisano porozumienie w tej sprawie.

Czytaj też: Długi i załadowany po brzegi. Rekordowy statek w Porcie Gdynia

Już rozpoczęły się prace projektowe polegające na skróceniu ostrogi północnej, a koordynacja procesu odbywa się w ścisłej współpracy z Ministerstwem Obrony Narodowej.

- Jako kraj należący do NATO jesteśmy zobowiązani do przestrzegania  międzynarodowych standardów bezpieczeństwa morskiego. Nie bez znaczenia jest również fakt, że jesteśmy jedną z baz Marynarki Wojennej, co sprawia, że kwestie dotyczące obronności są dla nas priorytetowe - mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG.
W ramach inwestycji zainstalowane zostaną nowoczesne, energooszczędne światła sektorowe. Spółka podejmuje także inne starania w celu zapewnienia bezpieczeństwa. Port Gdynia dysponuje najnowocześniejszym mechanizmem naprowadzania statków na świecie. System RTK-GBS wspomagać będzie pilotów i kapitanów statków w realizacji najtrudniejszych operacji manewrowych na największych jednostkach, które aktualnie zawijają do portu. Po dwóch latach od wdrożenia technologii Port Gdynia będzie mógł ubiegać się o certyfikat IMO.

To nie koniec inwestycji. Ostatnio ZMPG podpisał umowę o dofinansowanie projektu z CUPT, którego głównym celem jest pogłębienie akwenu portowego, a tym samym rozwinięcie infrastruktury portowej w kontekście możliwości zawijania do portu kontenerowców  o parametrach Baltimax.
VIK

Miejsca

Opinie (49)

  • Z takim refleksem to do szachów (10)

    • 41 16

    • O czyj refleks ci chodzi? (9)

      • 5 7

      • Portu, działał iść powoli się zwija (8)

        Za to Gdańsk w europejskim top 3

        • 7 14

        • I tak nigdy nie byłby w stanie osiągnąć tempa rozwoju portu gdańskiego. (1)

          Ma mniej korzystne położenie. Choć faktycznie, okres minionych nastu lat nieco przespali ale zaczynają gonić. I dobrze!

          • 10 5

          • rozumiem patriotyzm lokalny

            ale on zaślepia...
            A to duze upośledzenie.

            • 2 2

        • I po co się podszywasz? (1)

          • 0 2

          • Nieprawda

            Nie podszywam

            • 0 1

        • Top 3????

          Hahahahahahahahahahahahahahaha

          • 8 1

        • W top 3 to ty jesteś podcierając du.sko budynia. Cieszy Ciebie fagasie ten sztuczny podział? takich jak Ty powinno się usuwać kopem w du.ę z Polski za jątrzenie i tworzenie podziałów ale w imię czego zas.ańcu? Odpowiedz tchórzu.

          • 9 3

        • Buahaha top 3 ale chyba od końca. Wystarczy wymienić Hamburg, Rotterdam czy Antwerpia które są 20 krotnie większe od portu w Gdańsku. Gdańsk to trzecia liga

          • 4 0

        • Gdańsk to 10% Hamburga

          To pokazuje nikczemność na siłę tworzonej, wewnętrznej konkurencji oraz wyzwania związane z tym, z kim należy konkurować i komu można podebrać "tort".
          Ale to trzeba umieć! Elastycznością, sprawnością, dogodnością,
          A nie trzymaniem pudeł po krzakach na Przeróbce i Wisłoujściu, brakiem parkingów, bizantyjska biurokracją przeświadczoną o swej omnipotencji, brakiem lądowego zaplecza transportowego i... długo by jeszcze...

          • 4 0

  • Wszystko fajnie (5)

    ale fajnie by było jak by był jeszcze sprzet do obsługi takich wielkich kontenerowców. A z tego co wiadomo, to na BCT'cie to nawet wstrzymane są naprawy bierzące, bo Filipiny ssą kasę ile się da.

    A tak przy okazji - czy super ekstra obrotnica, juz jest oddana, czy jeszcze nie ?

    • 26 8

    • No i gitara! (1)

      A przecież kilka miesięcy temu pisałem, że bct będzie się zwijał i wtedy kilku fanów bct darło na mnie japę.

      • 7 1

      • Manheim

        Mmm.... co ?

        • 1 1

    • Co Ty piszesz? (2)

      Widać że Twoje pojęcie o tym co w BCT się dzieje jest zerowe. Po pierwsze każdy właściciel chce kasy, polskie janusze też doją swoje firmy. Po drugie to kończąca się koncesja w 2023 roku. Czy inwestował byś w firmę wiedząc że może nie dostaniesz koncesji? Trzecia sprawa to temat portu zewnętrznego tzw. głębokowodnego. Zostawiam temat pogłębienia i obrotnicy które były już dawno obiecane przez Port.

      • 0 2

      • A co ty dopiero piszesz? (1)

        Widać że to Twoje pojęcie o tym co w BCT się dzieje jest zerowe (lub nawet na dużym minusie) - to po pierwsze.
        Po drugie - wiadomo, że każdy biznes polega na robieniu kasy. Jednak co innego robienie kasy a co innego wysysanie jej przed rychłym jak widać końcem biznesu (a przy tym palenie frana, że wszystko ok i "planujemy dalszy biznes i jak najbardziej w związku z tym popieramy działania Portu w zakresie poprawy warunków infrastrukturalnych).
        Po trzecie - czy jeszcze niedawno to przypadkiem nie bct huczał, że po obrotnicy i pogłębieniu basenów wszystko będzie hulało że ho, ho?
        A po czwarte - od dawna wszyscy, którzy choć trochę mają rozeznanie w tym temacie, mają świadomość, że filipiński właściciel ICTSI trzyma tylko te terminale na świecie, które mają bezsprzeczny potencjał (bct w 2003r jeszcze go miał).

        • 0 0

        • Sam to wymyślasz?

          Po pierwsze lepsze niż Ci się to wydaje.
          Po drugie - biznes polega na robieniu kasy, ale Ty sugerujesz że nie inwestują w obecny terminal co jest nie prawdą.
          Po trzecie - gdzie ta obrotnica.
          Po czwarte - skoro inwestują w terminale które tylko mają potencjał to może coś o Batumi napiszesz fachowców (1 statek na tydzień). Inna sprawa, że każdy inwestuje w coś dla zysku i BCT jeżeli zostaną spełnione pewne przesłanki będzie przynosił większe zyski.

          • 0 0

  • Większe wejście to więcej śmieci z Chin! (1)

    Trzy najczęściej używane niegatywne słowa na świeci to Made in China. Chinczycy już stosują logo Made in P.R.C.

    • 12 31

    • Mozesz uzywac szwajcarskich długopisów, nożyczek czy tasakow do mięs. Kto ci broni?

      • 14 2

  • ten port wojenny to jeden wielki żart

    poszerzyć i nie pytać chyba ze boicie się tych paru holowników :)

    • 43 6

  • Tak trzymać! (1)

    Potencjał rozwojowy jest, Polska nareszcie czerpie korzyści z nadmorskiego położenia. :)

    • 30 13

    • Więcej wody, głębsze akweny, to więcej jodu!

      To tyle jeśli idzie o korzyści z nadmorskiego położenia Gdyni.

      • 6 4

  • To dobrze

    Bo my z Haliną się nie mieściły we dwie

    • 23 3

  • wszystko o 10 lat za późno. (1)

    port Gdynia zamiast tych spóźnionych inwestycji mógłby kupić dct od australijczykow; chcą przecież sprzedać.

    • 28 14

    • Nie stać was, wielbiciele Kim Dzon Sczura

      • 8 8

  • (4)

    W gct ocean byłby robiony 6 tygodni.
    0.5 na 6stsow jest sprawna. Jurek nie da rady siedziec 24\7 żeby to naprawiać przez 6 tygodni

    • 24 3

    • Spoko ma jeszcze dwóch przydu*asów, dadzą radę.

      • 0 0

    • (1)

      Pamiętajmy że dwa STSy z tych sześciu to zabytki na skalę światową.

      • 5 0

      • Dokładnie chyba 1982 rok produkcji made in espsnia

        • 2 0

    • pozazdrościć wiedzy, szkoda ze reszta to nieudaczniki.

      • 1 0

  • Tylko stsy ciut za małe do oceanikow (1)

    • 13 3

    • Po co im teraz?

      Skończą się prace w porcie, to wtedy mogą dokupić. Obecnie to by były chyba dla ozdoby.

      • 4 0

  • Cieszy mnie to.

    • 13 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane