• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni

Patryk Szczerba
23 stycznia 2024, godz. 20:00 
Opinie (128)
Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem estakady Kwiatkowskiego. Nowe połączenie powiąże ją z Terminalem Promowym. Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem estakady Kwiatkowskiego. Nowe połączenie powiąże ją z Terminalem Promowym.

Port w Gdyni znalazł wykonawcę projektu połączenia drogowego między planowanymi dużymi inwestycjami w mieście: Drogą Czerwoną i Portem Zewnętrznym. Za 2,6 mln zł wykona je firma Highway z Gdańska. Ma być gotowa za dwa lata.




Czy planowane inwestycje zostaną zrealizowane do końca tej dekady

Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden



Przypomnijmy: Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:

  • węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  • węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  • węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.
Nie jest przesądzone, że powstaną wszystkie planowane odcinki Drogi Czerwonej.

  • Pierwszy odcinek na pewno zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na jego budowę.
  • Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i które nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.


  • Odcinek 2 - wariant 2 i 3.
  • Odcinek 2 i 3 - wariant 1.
  • Odcinek 1 - wariant 2.
Nad szczegółowymi rozwiązaniami pracują projektanci z firmy Mosty Katowice, którzy za swoją pracę otrzymają 8 mln zł.

Droga Czerwona: więcej informacji Droga Czerwona: więcej informacji

Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?



To, co jest pewne, to miejsce zakończenia trzeciego etapu na węźle Terminal Promowy. Do tego miejsca sięgnie przygotowywane studium, które podobnie jak Droga Czerwona powstaje z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wizualizacja Portu Zewnętrznego.


Istotną kwestią pozostaje dowiązanie Drogi Czerwonej do planowanego Portu Zewnętrznego. Przypomnijmy, że jest to projekt który obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego, na którym zlokalizowany zostanie terminal kontenerowy o wstępnie zakładanej docelowej przepustowości 2,5 mln TEU rocznie.



Pierwsze statki powinny móc wpłynąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni już na przełomie 2028 i 2029 roku.

Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji

Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie



Port Gdynia podpisał w ostatnich dniach umowę na projekt połączenia drogowego dwóch planowanych inwestycji infrastrukturalnych w Gdyni. Wykonawcą została firma Highway z Gdańska. Jej oferta była korzystniejsza niż pozostałych czterech konkurentów. Jedynym kryterium, które było brane pod uwagę, była cena.



Cała inwestycja powstanie za pieniądze portu w Gdyni.

Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca



- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie połączenia drogowego Drogi Czerwonej z Portem Zewnętrznym oraz przebudowę lub budowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej - wyjaśniają przedstawiciele portu.
Obecnie połączenie wschodnich terminali w Porcie Gdynia z siecią dróg krajowych odbywa się poprzez ulicę Polską, Janka Wiśniewskiego oraz Estakadę Kwiatkowskiego.

Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania:

  • wielowariantowego projektu koncepcyjnego oraz projektu budowlanego wraz ze wszystkimi niezbędnymi opracowaniami i wymaganymi decyzjami,
  • wielobranżowego projektu wykonawczego wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarami i kosztorysami inwestorskimi,
  • uwzględnienia na części obszaru objętego planowaną inwestycją zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Dokumentacja powinna być gotowa za dwa lata.

Miejsca

Opinie (128) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (11)

    Za obecnego włodarza to co powstało oprócz dziur i wiecznych remontów dylatacji?

    • 34 8

    • Ktoś tu nie widział Gdyni 20 lat temu :) (2)

      • 3 10

      • Szczurek był slugusem PO (1)

        Dlatego tak teraz wygląda Gdynia. A teraz chcą się pozbyć, bo zerwał się że smyczy.

        • 3 5

        • to tylko pacynka, z palcem tam, gdzie maja ja pacynki...

          Gdynia to prywatne miasto i wielu tu probuje robic prywatne interesy. Jak to za "komuny" bywalo... Wiadomo, kto wtedy takowe robil...
          Na Gdyni usilowali sie dorobic wszyscy, poczawszy od "Grubego Rycha" a na pomniejszych "rezydentach" Zygmuntowskiej z "prowadzacymi" i Hali konczac.
          Mentalnosc i doswiadczenie okresla horyzonty, dlatego bardziej przemawialo do tych umyslow szarpanie tego truchla tu i teraz niz rozwoj i inwestycje...
          No i mamy miescine skrojona pod takie widzenie swiata z marynarskiej burty lat 60-70 i cinkciarskich geszeftow.

          • 1 1

    • Delfiny, sea towers, kino Gemini oraz wyburzenie (4)

      I kilka innych,

      Nie powstało centrum biurowców w redlowie a mogło, nie ogarnął lotniska a wydał kasę, zlikwidował komunikację i wypłoszył mieszkańców do gmin ościennych

      • 11 1

      • (2)

        W normalnym mieście za takie walki jak lotnisko dawno by poleciał prezydent

        • 7 0

        • Nie poleciał bo taki plan byl PO (1)

          Miała.byc kasa dla królików i 90 mln PO szło.

          • 2 1

          • plan był na odstawienie od cyca po uzyskaniu dotacji.

            i usuniecie konkurencji dla geszeftów w Rębiechowie.
            Bo to miejska, gdańska spółka.
            I dzielić się nie będą.

            • 1 1

      • Zawalił budowę basenu olimpijskiego. Mimo, że ministerstwo zarezerwowało na ten cel środki.

        • 5 0

    • (1)

      Zakorkował miasto na rok żeby wyremontować ulicę tak że korkuje się jak przed remontem

      • 6 1

      • ...

        Ale teraz stoimy w korku na wyremontowanej ulicy a nie w dziurach.
        Zawsze to odrobinę wygodniej...

        • 1 3

    • dał

      wielkie podwyżki wszystkim pracownikom jednostek samnorządu, to są (i ich rodziny) jego wyborcy i jest ich bardzo dużo, teraz rzuca obietnice mieszkańcom - a to wszystko przed zbliżającymi się wyborami. Nie dajcie się nabrać

      • 2 1

  • Czy będzie tam wzdłuż zrealizowana droga dla rowerów? (12)

    W artykule nic o tym nie ma.
    To powinien być standard przy każdej nowej inwestycji...

    • 13 44

    • I koniecznie buspas :)

      • 9 4

    • ...

      To proste.

      Jeśli zajmie się tym Gdynia - powstanie buspas + droga dla rowerów. A potem się zobaczy.
      Jeśli Port Gdynia - jest szansa, że przede wszystkim będzie to ulica

      • 12 3

    • Na drodze ekspresowej? (4)

      Czytanie ze zrozumieniem się kłania

      • 10 2

      • ...

        A co to dla Gdyni.

        Machnie się buspas zaczynający się nigdzie i kończący się nigdzie.
        Najwyżej jak na Karwinach na końcu zwęzi się 1 pas dla samochodów i będzie git.

        • 9 2

      • (2)

        Jakiej niby ekspresowej, zwykła miejska ulica.
        Poza tym na wizualizacji jest coś co wygląda na DDR po jednej stronie.

        • 2 5

        • "zwykła miejska ulica"? (1)

          z 40 tonowymi ciężarówkami?
          Na szczęście to teren portu i miasto ma tam... niewiele do powiedzenia.

          • 4 2

          • Droga ekspresowa i dopuszczone 120km/h na terenie portu? No heloł..

            • 2 4

    • nedzna prowokacja (2)

      ani to zabawne, ani nawet smieszne...

      • 4 4

      • (1)

        Żadna prowokacja, zupełnie poważne pytanie o standard realizacji inwestycji w mieście.

        • 2 5

        • to nie jest miasto

          to jest port.

          • 4 0

    • Tylko

      Dla rowerzystów z OC

      • 2 3

    • Ja bym tak puścił ścieżkę rowerową bez ulicy

      Tak jak tzw. "Nowa Warszawska". Zrobili tory tramwajowe. Zrobili ścieżkę rowerową. O ulicy zapomnieli.

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Jestem sceptyczny (7)

    Patrząc na ostatnie 30 lat inwestycji w Gdyni, to jestem sceptyczny. Wiele rzeczy miało być a jak jest każdy widzi.

    • 172 16

    • Gdynia (3)

      Na szczęście za tą inwestycję nie odpowiada Urząd Miasta i Prezydent Szczurek, więc może się uda.

      • 32 6

      • (1)

        Mylisz się! Na pewno "głównych" dwóch będzie odpowiedzialnych "prezydent"? miasta i jego zastępca! Najważniejszy łącznik między "prezydentem" a wykonawcami. Szczególnie zastępca. Przypomnijcie sobie "skarbnika" miasta!

        • 11 9

        • " Na pewno "głównych" dwóch będzie odpowiedzialnych"

          Przy przecinaniu wstęgi...

          Ale patrząc na szopki z odsłanianymi pomnikami, chyba jednak nie...

          • 1 0

      • Gdyby UM nie byłby odpowiedzialny, to takie informacje jak ten artykuł nie pojawiałyby się akurat przypadkiem w kilka miesięcy przed wyborami.

        • 2 3

    • Ja tam widzę 8 lat PiSlamu dało w kość Gdyni (1)

      Gdynia to małe miasto a dzieje się w nim więcej niż w większych miastach

      • 1 16

      • a teraz nie ma "pislamu", tylko niemiecka k...wa z pod latarni i rudy zdrajca

        super, cnie?

        • 2 0

    • takiej kanalii jak szczurek nie ma chyba w żadnym mieście w Polsce, może poza Warszawą

      • 1 0

  • Korki (1)

    Tak prosimy o jeszcze większy korek z wyjazdu z Polskiej na Janka. Tego nam trzeba

    • 25 6

    • Nie będzie Janka, będzie Czerwona

      • 2 0

  • A dlaczego kluczowe, (1)

    a nie kłódkowe? Kłódka jest ważniejsza od klucza!

    • 11 1

    • Korki? Jakie korki?

      Kto ci każe mieszkać w dużym mieście? W Rewie korków nie ma!!!

      • 1 4

  • Za dobrym przykładem Gdańska, powinni zburzyć estakadę. (3)

    (taki żarcik)

    • 13 9

    • biorac pod uwage stan tej konstrukcji (1)

      Moze to byc jedyne rozwiazanie na stale rosnace koszty remontow.

      • 9 1

      • To czemu nie zrobia tego teraz

        Bo jeszcze z 4 mln zł remontu trochę kasy skapnie do swoich z PO.

        • 3 0

    • Nie podpowiadaj bo się takie głupie pomysły przyjma

      • 7 0

  • (2)

    Ankieta pokazuje jak mieszkańcy ufają w plany Szczurka i jego gabinetu

    • 30 4

    • Przestańcie pisać o drodze czerwonej bo robicie nadzieję gdańszczanom że w końcu Gdańsk wybuduje obiecana drogę czerwona

      • 5 1

    • a raczej wskazuje na niewiedze

      Od kogo to zalezy...

      Choc jest oczywiste, ze do odpowiednich uszu trzeba umiec dotrzec i odpowiednio przemowic. Przyklad Elblaga, sensownie czy nie, ale skutecznie samorzad dotarl do decydentow.

      "Gabinet" Szczurka nie mial nawet takich intencji ani zamiarow, zaslepiony perspektywami walkow na nieruchomosciach.

      • 6 2

  • Po co? (6)

    Po co nam port w Gdyni, jak mamy w Hamburgu?

    • 53 50

    • Wygodnie ci tam pod końskim brzuchem?

      • 9 8

    • To nie my mamy

      Hmaburg jest w innym państwie. U tak zwanego zachodniego sąsiada.

      • 7 1

    • Ważne że podatki z ceł płyną... (2)

      ... do budżetu Niemiec i np. za samochód z Chin 10% plus koszty portowe - łatwy pieniądz zostaje w Niemczech a w PL jak w koloni lub terytorium poddanym i dymasz na utrzymanie ZUS i spłatę zadłużenia zagranicznego które tylko rośnie. Np.800+ dla ukraińców nie bierze się z nieba tak samo 13i 14 emerytura. Będzie elektrownia atomowa? Port kontenerowy w Świnoujsciu? Terminal lotniczy Cargo? Niemcy zarabiają a Polacy mają dymać na Niemca.
      Po 15.X.2023 z deszczu pod rynnę! ! !

      • 13 5

      • (1)

        Mało co zamawiam spoza EU a I tak już rozumiem dlaczego ktoś woli wyładować kontener u Helmutów a nie u nas. Takich super mamy celników, że np. informację o już opłaconym VAT po prostu ignorują.

        • 2 0

        • A my zamawiamy dużo

          I tak, do Tczewa via Niemcy.

          Dlaczego? Różnica stawek frachtu rekompensuje dowóz na ostatnim odcinku, a 4% VAT różnicy to dla wielu branż kosmos

          • 3 0

    • No właśnie port w Hamburgu a lotnisko w Berlinie czy nie takie są plany Peło

      • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w obszarze badań i rozwoju technologii informatycznych, pełniąc funkcje zarządcze polskich oddziałów czołowych korporacji informatycznych: 1999-2010: Intel Technology Poland (Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu); 1997-1999: Olicom Poland (Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny); 1991-1997: CrossComm-Poland (Dyrektor Finansowy, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny) Pełnił funkcje w organach doradczych: członek...

Najczęściej czytane