thyssenkrupp Group Services Gdańsk: Rozwój w niepewnych czasach

Firma thyssenkrupp Group Services funkcjonuje w Gdańsku od 2014 roku. Obecnie zatrudnia ok. 400 specjalistów z obszaru finansów, księgowości, controllingu, HR, IT i zarządzania projektami.
Firma thyssenkrupp Group Services funkcjonuje w Gdańsku od 2014 roku. Obecnie zatrudnia ok. 400 specjalistów z obszaru finansów, księgowości, controllingu, HR, IT i zarządzania projektami. fot. mat. prasowe

W krótkim czasie pokonali drogę od startupu do dużej firmy zatrudniającego setki osób. Jeszcze przed pandemią koronawirusa firma thyssenkrupp Group Services wdrożyła szereg zmian, które pozwalają jej rozwijać się nawet w obecnym, trudnym okresie.



Firma thyssenkrupp Group Services funkcjonuje w Gdańsku od 2014 roku. I od tamtej pory stale się rozwija. Jeszcze "wczoraj" była małym startupem, a "dziś" zatrudnia już ok. 400 specjalistów z obszaru finansów, księgowości, controllingu, HR, IT i zarządzania projektami. Pracowników kusi konkurencyjnym wynagrodzeniem, pakietem benefitów i atrakcyjnymi możliwościami rozwoju.

Jak przyznają przedstawiciele gdańskiego oddziału thyssenkrupp, wraz z rozwojem oraz powiększaniem struktury i oferty usług wyzwaniem okazały się charakterystyczne dla dużych firm kwestie, takie jak złożoność procesów decyzyjnych, mnogość systemów zarządzania i operacyjnych czy utrudniona możliwość nawiązania bliskich relacji ze współpracownikami. I to głównie z tego powodu nowy zarząd firmy już wiosną ubiegłego roku postawił na zmiany.

- Zaczęliśmy od analizy naszych mocnych i słabych stron oraz zdefiniowania zestawu nowych wartości, które chcemy szerzyć w naszym centrum w Gdańsku. Uznaliśmy, że szacunek, zaufanie i zwiększenie umocowania naszych pracowników będą podstawą naszego działania - wyjaśnia dr Ralf Sonnberger, Członek Zarządu thyssenkrupp Group Services Gdańsk Sp. z o.o. - Jednocześnie w realizacji codziennych obowiązków i wyzwań stawiamy na przejrzystość, jasne zasady i otwartą komunikację, niezbędne dla osiągania wyznaczonych celów i zapewniania najwyższej jakości obsługi naszych klientów.
Kolejne miesiące przebiegały pod znakiem realizacji szeregu inicjatyw związanych z osiąganiem doskonałości operacyjnej. Jedną z nich było m.in. przeszkolenie 176 pracowników z metody Six Sigma. Ta zmiana szybko stała się odczuwalna dla wszystkich odwiedzających gdańskie centrum thyssenkrupp, którzy pozostają pod wrażeniem atmosfery wynikającej z przeprowadzonej transformacji. Znalazła ona też odzwierciedlenie w pozytywnym wyniku finansowym i utrzymującej się stabilnej liczbie pracowników.

Firma kusi pracowników atrakcyjnym wynagrodzeniem, elastycznym grafikiem pracy czy różnego rodzaju benefitami.
Firma kusi pracowników atrakcyjnym wynagrodzeniem, elastycznym grafikiem pracy czy różnego rodzaju benefitami. fot. mat. prasowe

Jak pracować w burzliwych czasach?



Wiosną tego roku powodem kolejnych zmian w firmie i dotychczasowego modelu pracy była pandemia koronawirusa. Nagłe i liczne ograniczenia oraz konieczność przestawienia się na system zdalnej pracy przypomniała wszystkim, że żyjemy w burzliwej rzeczywistości określanej jako VUCA: Volatility (zmienność, ulotność), Uncertainty (niepewność), Complexity (złożoność) i Ambiguity (niejednoznaczność).

- Wszystkie firmy działają obecnie w trybie ciągłych zmian, co stało się nową normą. Pomimo szerokiego zakresu świadczonych usług i dużej liczby systemów wykorzystywanych w codziennej pracy, a także konieczności pracy z klientami z różnych krajów, w tym różnych stref czasowych (np. USA), udało nam się zapewnić ciągłość działania i praktycznie ten sam poziom efektywności pracy oraz zadowolenia naszych klientów z obsługi - wyjaśnia Mirta Hegedusic, Członek Zarządu i CFO thyssenkrupp Group Services Gdańsk Sp. z o.o.

Robić swoje i pomagać innym



Już na początku pandemii firma thyssenkrupp Group Services włączyła się w pomoc potrzebującym. Przekazała 15 laptopów jednej z pobliskich szkół podstawowych, by zapewnić możliwość nauki zdalnej dzieciom z uboższych rodzin. Kilka tygodni temu rozpoczęła się też zbiórka charytatywna na rzecz Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku, które spółka chce wesprzeć w zakupie respiratora.

- Przez pierwsze 2 tygodnie zebraliśmy ok. 7,5 tys. zł, ale liczymy na to, że dzięki udostępnieniu nagrania #Hot16WhiteCollarChallenge z udziałem rapujących członków zarządu i pracowników naszego centrum, kwota ta będzie znacznie wyższa. Cała akcja jest tym bardziej ciekawa, że kwota zebrana przez pracowników i osoby zaproszone zostanie podwojona o darowiznę wyasygnowaną przez zarząd firmy - dodaje Joanna Osińska Dyrektor Działu HR thyssenkrupp Group Services Gdańsk.
W ostatnich miesiącach pracownicy przeszli na tryb pracy zdalnej. W biurze może pracować póki co 1/3 załogi.
W ostatnich miesiącach pracownicy przeszli na tryb pracy zdalnej. W biurze może pracować póki co 1/3 załogi. fot. mat. prasowe

Dialog z pracownikami o przyszłości



Obecnie powrót do stacjonarnej pracy umożliwiono 30 proc. pracowników. Pozostali nie czują się jeszcze na tyle bezpiecznie, by pracować z biura. Wśród nich są także osoby opiekujące się dziećmi lub osobami starszymi.

- Przeprowadziliśmy wśród pracowników ankietę, z której wynika, że duża grupa pracowników jest gotowa przejść całkowicie na pracę z domu. To byłaby duża zmiana dla całej firmy, a jej wdrożenie zależy od wielu czynników i będzie rozważane przez kadrę menedżerską w najbliższej przyszłości - zdradza Joanna Osińska.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

 

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Anna Jakób

Członek zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Wcześniej przez kilkanaście lat pełniła...