• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

To już koniec DCT Gdańsk, teraz będzie Baltic Hub

Wioletta Kakowska-Mehring
28 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Władze terminalu kontenerowego zdecydowały, że DCT Gdańsk po 15 latach działalności zmieni nazwę. Teraz będzie to Baltic Hub. Według operatora nowa nazwa "ma wyraźniej odzwierciedlać ambicje funkcjonowania na rynku jako regionalny bałtycki hub kontenerowy, gdzie zbiegają się połączenia morskie i śródlądowe".



Czy zmiana nazwy po 15 latach działalności firmy to dobra decyzja?

Od momentu uruchomienia kompleksu jego operator zanotował znaczący wzrost, zaczynając od jednego nabrzeża głębokowodnego i zdolności przeładunkowej sięgającej 500 000 TEU (20-stopowych kontenerów), aby w 2021 roku stać się prawdziwym hubem na Bałtyku z dwoma głębokowodnymi nabrzeżami, które obsłużyły w ciągu roku ponad 2,09 mln TEU.

Obecnie już nie DCT Gdańsk, tylko Baltic Hub dysponuje nabrzeżami o łącznej długości 1,3 tys. m, 14 suwnicami typu STS (ship-to-shore) oraz roczną przepustowością 2,7 mln TEU. Terminal stał się też bramą transportową dla Europy Środkowo-Wschodniej z usługami obejmującymi rynki śródlądowe, takimi jak: Czechy, Słowacja, Węgry i Niemcy.

- To efekt doskonałego położenia naszego hubu, z dobrym dostępem do morza i brakiem ograniczeń pływowych, ale także doskonałych możliwości operacyjnych oraz wsparcia i inwestycji w infrastrukturę - powiedział Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.
100 mln euro na rozbudowę terminalu kontenerowego DCT 100 mln euro na rozbudowę terminalu kontenerowego DCT

W najbliższej przyszłości zdolność przeładunkowa z obecnych 750 tys. podniesie się do ponad miliona TEU, ponieważ wkrótce rozpocznie się budowa trzeciego nabrzeża głębokowodnego znanego jako T3. Otwarcie działalności komercyjnej planowane jest na koniec pierwszej połowy 2024 r., a pełne zakończenie projektu na drugi kwartał 2025 roku.

- Dzięki tej inwestycji stanie się jednym z największym kompleksów terminali kontenerowych w Europie, zdolnym do obsługi kontenerowców nowej generacji, przypływających na Bałtyk. Uruchomienie dodatkowego nabrzeża oznacza dalsze wspieranie gospodarki Polski, krajów Europy Środkowo-Wschodniej i bałtyckich, ich międzynarodowych rynków handlowych oraz znaczące wzbogacenie oferty usługowej, dostępnej dla klientów Baltic Hub i impuls do pozyskania nowych usług i sojuszy żeglugowych. W ramach budowy T3, która zostanie zakończona do 2025 roku, powstanie głębokowodne nabrzeże o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Projekt T3 obejmuje dodatkowo zakup 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do obsługi największych statków na świecie, oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym - poinformowano w komunikacie.
Co z budową terminalu instalacyjnego w Gdańsku? Znów przesunięto termin Co z budową terminalu instalacyjnego w Gdańsku? Znów przesunięto termin

Zmiana nazwy zbiegła się z 15-leciem powstania terminalu. W tym czasie obsłużył ponad 15 mln TEU, 700 statków, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata, 6 tys. pociągów i 600 tys. ciężarówek rocznie. W 2019 roku jako pierwszy terminal na Bałtyku obsłużył ponad 2 mln TEU w jednym roku, a w lipcu 2021 roku pobił swój rekord TEU obsłużonych w jednym zawinięciu statku - 20 207 TEU. W listopadzie tego samego roku BH pobił również swój rekord, obsługując 70 statków w ciągu miesiąca.

BH jest własnością PSA International (40 proc.), Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.) oraz IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30 proc.). Zatrudnia ponad 1,1 tys. osób, z których ponad 50 proc. mieszka w Gdańsku i okolicach.

Miejsca

Opinie (121) 7 zablokowanych

  • Strategiczny Terminal Kontenerowy (1)

    Dlaczego rząd sprzedał udziały Singapurskiemu holdingowi.Przecież to jest port o strategicznym znaczeniu a chińczycy tylko czekali aby zawiesić kotwicę w Gdańsku.Rząd otrzymał 1 mld euro.Dla mnie jest to zdrada.

    • 3 3

    • jak rząd mógł sprzedać, co do niego nie należało?

      rząd nie sprzedał, rząd kupił od Australijczyków 30% udziałów.

      • 3 0

  • Pieniądze

    Ciekawe czy pracownicy którzy biją rekordy przeładunków którymi firma się tak chętnie chwali dostaną jakieś podwyżki z tego tytułu ??

    • 6 0

  • koniec nazwy DCT

    Zmiana nazwy na Baltic Hub bardzo korzystna.

    • 1 4

  • brzmi świeżo

    i zachęcająco

    • 1 2

  • Nowa nazwa - nowe umowy dla pracowników (7)

    Ciekawe czy zmienią się zarobki? Byłem na rozmowie kwalifikacyjnej, i jak zaproponowano mi 3500 brutto za pracę w dzień i w nocy , święta kościelne i państwowe i w weekendy to niech sobie jeszcze Koreańczyków ale z tej północnej zatrudnią, bo to śmiech na sali, jak niby największy port nad Bałtykiem i taka kasa, to wolę do o wiele mniejszego portu w Norwegii, Danii , Szwecji pójść i 6 razy więcej zarobić. Jądro zarządzająca, czy Wam nie wstyd. Pozdrawiam z Bremefhaven.

    • 49 5

    • Czyli ok 2k Eur, szału nie ma

      • 3 0

    • 3500 brutto

      To byłeś na rozmowie najszybciej 3-4 lata temu ?

      • 2 3

    • A jakie masz doświadczenie? Ile masz lat?

      • 1 2

    • 7 brutto

      Mi zaproponowali 7000 brutto, ale odmówiłem.

      • 2 0

    • Tak

      • 0 0

    • zapomniałes napisac ze ceny w sklepie tez masz X razy wyzsze, (1)

      I jak zapraszasz rodzine w odwiedziny to pozyczasz od kolegów żeby było Cie stać ich przyjąć. Tam zarabiac u nas wydawac to jestes Pan ale jak tam zarabiac i tam wydawac to sie robi problem..

      • 0 3

      • " tam zarabiac i tam wydawac to sie robi problem"

        Dużo mniejszy niż sugerujesz...

        • 3 0

  • Przyda się do transportów z Afryki

    Ciekawe czy dadzą radę zastąpić cały handel z Chinami.

    • 0 0

  • Teraz

    To kasa dla ludzi będzie bo będą hubem

    • 0 0

  • ile tam mozna zarobic netto? (1)

    • 0 0

    • 500+

      • 0 0

  • pewnie same kaszuby i kociewiaki

    • 1 1

  • Czytam uwaznie dane podane przez autorkę i czegoś nie rozumiem , DCT przeładowało

    ponad 2mln TEU a dyrektor wypowiada sie ze po przebudowie zrośnie jego mozliwość przeładunku do ponad 1mln TEU . To pracuje obecnie ponad swoje mozliwosci?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane