• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Transport Week 2024 . Kurs na porty i offshore

erka
6 marca 2024, godz. 08:05 
Opinie (9)
Transport Week odbędzie się w dniach 12-13 marca 2024 r. w Gdyni. Transport Week odbędzie się w dniach 12-13 marca 2024 r. w Gdyni.

Aktualne wyzwania i trendy w sektorze transportu morskiego, strategia ESG, prezentacje najciekawszych inwestycji w portach i terminalach oraz rozwój morskiej energetyki wiatrowej - to główne tematy zbliżającej się 13. edycji międzynarodowej konferencji Transport Week. Wydarzenie realizowane przez firmę Actia Forum odbędzie się w dniach 12-13 marca 2024 r. w Gdyni. W tym roku nowością będzie I edycja BPO Offshore Wind Conference, organizowana we współpracy z Baltic Ports Organization.



Od ponad dekady konferencja Transport Week przybliża uczestnikom najbardziej aktualne i ważne tematy związane z transportem, logistyką i branżą portową. I tym razem międzynarodowi eksperci poruszą kwestie, które kształtują obecne oblicze tych sektorów, począwszy od aktualnych trendów, poprzez analizę rynku, aż po rozwój infrastruktury.



Transport Week 2024 wiąże się także z premierą BPO Offshore Wind Conference, organizowaną we współpracy z Baltic Ports Organization zrzeszającą już ponad 50 członków reprezentujących najbardziej znaczące porty i interesariuszy w regionie Morza Bałtyckiego (Baltic Sea Region - BSR). Wydarzenie pozwoli zorientować się uczestnikom w temacie roli portów w projektach rozwoju morskiej energetyki wiatrowej.

Co czeka branżę transportu morskiego?



Trendy determinujące dalszy rozwój branży transportowej w Europie, czyli cyfryzacja, automatyzacja, zmiany demograficzne, zapotrzebowanie kadrowe i cele zeroemisyjne - te zagadnienia znajdą się w debacie otwierającej konferencję.

Transport Week od dłuższego czasu i nie bez powodu jest kojarzony szczególnie z branżą transportu morskiego. Zaproszeni eksperci omówią, jaką rolę może odegrać europejski sektor transportu w kształtowaniu polityki UE w najbliższej dekadzie.



Inwestycje portowe w regionie Morza Bałtyckiego rosną ostatnio w siłę, dlatego w programie konferencji znalazły się ambitne, złożone projekty infrastrukturalne i uzasadnienie ich realizacji. Poruszony zostanie także temat finansowania projektów portowych z perspektywy instytucji udostępniających środki na te cele.

Zwieńczeniem pierwszego dnia będzie przyszłość ESG (Environmental, Social, Corporate Governance) - kwestie standaryzacji w raportowaniu i pomiarów oddziaływania, główne filary strategii ESG dostosowanej do zabezpieczenia finansowania przyszłych inwestycji oraz opracowanie skutecznej strategii ESG w kontekście bałtyckiego sektora morskiego.

Wiatraki na morzu, czyli BPO Offshore Wind Conference



Morska energetyka wiatrowa to jeden z wiodących obecnie tematów w branży. Z tego względu Baltic Ports Organization postanowiła bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu. Drugi dzień będzie poświęcony szansom i wyzwaniom, jakie stoją w tym względzie przed portami bałtyckimi. Wśród omawianych punktów znajdą się aktualne projekty w regionie Morza Bałtyckiego oraz możliwości w kwestii osiągnięcia unijnych i bałtyckich celów w zakresie mocy morskiej energetyki wiatrowej na rok 2030.
Istotnymi przedmiotami dyskusji będą także łańcuch logistyczny budowy morskich farm wiatrowych, rozwój morskiej energetyki wiatrowej w kontekście planu zagospodarowania przestrzennego portu i strategia offshore sektora portowego dla BSR w świetle aktualnych wyzwań: rosnącego popytu, braków w infrastrukturze, szybkiego postępu technologicznego i niedoborów statków.

Rejestracja jest otwarta. Więcej informacji na stronie konferencji.
erka

Wydarzenia

Transport Week 2024

650 - 1000 zł
konferencja

Zobacz także

Opinie (9)

  • Kolejna konferencja (1)

    Warsztaty, prezentacje. A niestety zero konkretów i działania.

    Jesteśmy dobre 10 lat do tyłu. Specjalistów mamy, prawie wszyscy pracują w zagranicznych firmach. Dlaczego? DPO może zarobić 10k euro /mc. W polskich firmach np. Lotos 10k PLN/mc i to przy dobrych wiatrach.

    Rachunek jest prosty

    • 8 1

    • Niestety, Polish Local Content mający wartość

      Odpłynął. Teraz pozostaną przystawki, jakieś większe motorówki do obsługi farm, bufet dla pracowników, może kawałek kabelka, ale kupowany przez zagranicznego dostawcę itd. Szkoda. Był czas, aby zrobić to z głową. Jak idzie budowa fabryki wież przez Hiszpanów? Z planem??

      • 5 0

  • Panie Areczku, zapraszam na magazyn.

    • 4 1

  • NP pamięta akcje mieszkańców ---- o promie wróć

    A promu żadnego nadal nie ma!

    • 2 0

  • (1)

    Przynajmniej 1/3 słów w tym artykule po angielsku. Trzeba było się uczyć tego zamiast ruskiego w szkole... ;/

    • 4 0

    • Rosyjski w szkole to nie był nasz wybór.

      • 1 0

  • nie znam jezyka pary ksiazecej (1)

    • 3 0

    • pismak chcial blysnac znajomoscia jezyka royalsow

      • 0 0

  • "cele zeroemisyjne" - to jakaś nowa religia?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane