- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (67 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (123 opinie)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (42 opinie)
Trojmiasto.pl zaprasza do dyskusji na temat przyszłości Lotosu
Ograniczenie konkurencji na rynku paliw, głównie polskim, czy szansa na powstanie dużego konkurencyjnego podmiotu na rynku europejskim? W każdym zakątku kraju, oprócz Pomorza, dyskusja o połączeniu PKN Orlen i Grupy Lotos opiera się głównie na wymianie opinii na temat rynku czy konkurencji. W Trójmieście emocji jest więcej, bo chodzi o podatki, miejsca pracy, lęk przed utratą gospodarczej lokomotywy, jaką jest Lotos. Jak ma wyglądać ta wspólna przyszłość Orlenu i Lotosu? O tym porozmawiamy na debacie z ekspertami, a pytania zadamy w imieniu mieszkańców Trójmiasta.
Dyskusja o wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu w kraju toczy się głównie na poziomie merytorycznym, czasem politycznym. Rynek, konkurencja, stabilność gospodarki krajowej, to terminy, które często padają, choć ostatecznie mieszkańca Katowic czy Lublina i tak interesuje głównie to, ile zapłaci za paliwo.
Lotos i Orlen - razem, czy osobno. Emocje i argumenty
- W biznesie skala ma znaczenie. Rozumieją to wszyscy znaczący europejscy i światowi gracze w branży paliwowo-energetycznej, którzy procesy konsolidacyjne mają dawno za sobą. Jeden silny podmiot to możliwość skutecznego konkurowania na wymagającym rynku, większa stabilność krajowej gospodarki, również w obszarze cen paliw, a także intensyfikacja inwestycji ukierunkowanych na rozwój - twierdzi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.
Jednak na Pomorzu, w Trójmieście, rozmowa o przyszłości Orlenu i Lotosu to bardziej złożony temat. Dla trójmiejskiej społeczności połączenie Orlenu z Lotosem to coś więcej niż dywagacja na temat gospodarki krajowej i pozycji naszych firm na globalnym rynku paliwowym.
- Brak informacji dotyczących formuły organizacyjno-kapitałowej Grupy Lotos po przekształceniach budzi obawy dotyczące dalszego znaczenia i roli odgrywanej przez Lotos w systemie gospodarczym regionu. Brak konkretnej wiedzy, szczególnie w zakresie skutków finansowych i rozwojowych dla regionu w zakresie procesu połączenia wzbudza obawy, które mogą być rozwiązane tylko przez przekazanie rzetelnych informacji i wiedzy dotyczącej proponowanych działań - alarmują członkowie Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego w Gdańsku.
W ankiecie zapytaliśmy naszych czytelników, co dla nich oznacza połączenie Lotosu i Orlenu. Dla 11 proc. jest to dobra decyzja. Dla 22 proc. w skali kraju może i dobry pomysł, ale dla regionu tragiczny. Jednak dla 67 proc. jest to czysto polityczna decyzja, bez żadnych pozytywnych efektów. Dlatego uznaliśmy, że rozmowa na temat wspólnej przyszłości Orlenu i Lotosu jest bardzo potrzebna.
Debata z udziałem Lotosu, Orlenu, ekonomistów i przedsiębiorców
Już we wtorek 27 sierpnia w siedzibie portalu Trojmiasto.pl odbędzie się debata, na którą razem z Orlenem zaprosiliśmy ekspertów, którzy reprezentują różne poglądy na temat połączenia spółek paliwowych.
W debacie wezmą udział:
- Krzysztof Nowicki, prezes zarządu Lotos Oil,
- Artur Cieślik, doradca zarządu PKN Orlen,
- Andrzej Sadowski, polski ekonomista, publicysta gospodarczy, prezydent Centrum im. Adama Smitha,
- Zbigniew Canowiecki, prezydent Pracodawców Pomorza,
- Alan Aleksandrowicz, wiceprezydent Gdańska
- Bogdan Kucharski, prezes BP Polska.
Dobór gości gwarantuje ciekawą i merytoryczną dyskusję, niepozbawioną trudnych pytań.
Czekamy na pytania naszych czytelników
Do tej dyskusji chcemy też zachęcić naszych czytelników. Za naszym pośrednictwem będziecie mogli zadać pytania gościom uczestniczącym w debacie. Swoje propozycje należy wysłać na adres biznes@trojmiasto.pl
Na pytania czekamy do niedzieli 25 sierpnia.
Relację ze spotkania zamieścimy w piątek 30 sierpnia. Do obejrzenia będzie też m.in. pełen zapis video ze spotkania.
W najbliższym czasie odbędzie się też debata na temat spraw, które przede wszystkim nurtują pracowników obu koncernów i spółek zależnych. Na spotkanie zaproszeni zostaną przedstawiciele związków zawodowych.
Miejsca
Opinie (113) 6 zablokowanych
-
2019-08-20 11:53
To powinno byc zrobione 10 lat temu (5)
O czym tu mowic? To powinno bylo nastąpić 10 lat temu. Jesteśmy znowu w ogonie. TotalFinaElf, ExxonMobil, BPCastrol.... ile jeszcze mam wymieniac? To sa fuzje. Przestanmy mieszac sie do biznesu. Dochodziło do absurdów. Lotos z Orlen bily sie i surowiec podbijajac cene. O jakim bezpieczeństwie piszecie. Przeciez paliwa na stacjach Shell, BP, Orlen itp sa z polskich rafinerii. Nikt o zdrowych ekonomicznych zmysłach nie będzie importować paliwa! Jak zwykle Polacy znaja sie na wszystkim... zajmijcie sie porzadkami w miescie, a biznes zostawcie biznesmenom.
- 22 41
-
2019-08-20 18:39
A co z podatkami?
- 1 0
-
2019-08-20 18:53
Ja w branży jestem od 1982 roku i powiem ci króciutko; pierdzielisz!
- 4 2
-
2019-08-21 00:46
Specjalistom takim jak Obajtek ?
- 3 0
-
2019-08-21 06:03
Jełopom możesz bez końca
Mentalność niemiecka?
- 0 0
-
2019-08-21 07:05
Stop amatorce
Hahah biznes zostawcie specjalistom czy jakos tak?
Ci specjalisci z pisu od kilku lat czego nie dotkna w tym kraju, to wszystko spier...
Niedlugo nie bedzie niczego, jak mowil chyba wizjoner Jarka z Bialegostoku- 1 2
-
2019-08-20 11:56
a kto bedzie dyskutował?
ludzie dulskiej czy ktoś z ministerstwa? Gadanie po próżnicy.
- 11 9
-
2019-08-20 12:17
Durne promocje z jakimś szklankami
Hot dog kawa kartą rabat batonik
Kasjerzy wciskają bo obszarowe panny mają ciśnienie na dobry wynik
Obszarowe to korpoludki- 5 4
-
2019-08-20 12:43
Dyskutanci tak dobrani aby opcja pisowska miała przewage
- 12 10
-
2019-08-20 12:46
Dobór gości gwarantuje ciekawą dyskusję
tak karpie będą głosować za przyśpieszeniem Świąt Bożego Narodzena- 8 4
-
2019-08-20 12:50
Kto w debacie (9)
Moze zaprosic byłego prezesa pana Olechnowicza. Ma największą wiedzę z zakresu zarzadzania koncernem paliwowym i jakos ciężko wierzyć słowom obecnym prezesom Lotosu czy Orlenu którzy sa mianowani z nadania a nie za kompetencje.
- 47 11
-
2019-08-20 13:25
Ole... kto ? Kpisz czy prowokujesz ? (6)
Wiedzę ? Chyba o tym jak dobrze robić za króla w Lotosie, tak żeby w papierkach wszystko było ok.
Może zaprosić jeszcze Żurawika, niejakiego profesora ?- 4 17
-
2019-08-20 14:45
Wiedza (5)
Za jego prezesury poczyniono największe inwestycje. Jakoś wtedy nie zdarzały się przestoje z powodu awarii na produkcji a ostatnio biura przez 2 dni stały bo system ERP nie działał. Przypadek? Sadze, że raczej obecny brak kompetencji do zarządzania i wiedzy biznesowej.
- 15 4
-
2019-08-20 20:55
buhehehehe, dobre (4)
Biura stały 2 dni..... dramat......
Przestoje na produkcji zdarzały się zawsze i najwięcej ich było za czasów Olechnowicza, a to z tego prostego powodu że dość długo był prezesem....
Jacku, czas dokończyć szkołę podstawową.- 2 9
-
2019-08-20 21:07
To było płytkie (1)
Wiesz jak sie wysuwa w tego typu rozmowach jakieś insynuacje osobiste w kierunku rozmówcy (pisze o tekście o szkole) oznacza to, że zabrakło innych argumentów i trzeba znizac sie do takiego poziomu.
- 5 0
-
2019-08-21 10:45
owszem, to było płytkie i zamierzone
Skoro ktoś nie ma bladego pojęcia o "przestojach na produkcji", dodatkowo wiąże to z w jakiś sposób z osobą prezesa i wypowiada się na forum, to co można o takim ktosiu powiedzieć ?
Nic, tylko odesłać takiego delikwenta do szkoły.
Czasem nie wystarczy tylko potrafić pisać, trzeba też wiedzieć o czym się pisze.- 3 1
-
2019-08-21 17:08
"Biura stały 2 dni..... dramat......" (1)
Brawo, toś się popisał wiedzą !
ERP - to sprzedaż, faktury, zamówienia itd.
Fakt, że bez ERP się produkuje do zbiornika ale nalew już nie idzie.
Bez ERP nie kupisz części, ropy a nawet z czasem pracy i wypłatami jest problem.
hmmm... może to jednak ważny system, co ?- 2 1
-
2019-08-23 01:11
Czy jest i w jakim stopniu jest ważny - nie mam takiej wiedzy.
Tzn. nie wiem jakie straty (o ile były takowe), wygenerowała taka awaria programu.
Wiem natomiast ile, z rubsza, ksztuje awaryjny postój jakiejś istotnej instalacji.
Ale, skoro nie miało to wpływu na przerób surowca i nie brakowało paliwa na stacjach, jest to dla mnie sprawa o drugorzędnym znaczeniu.- 0 1
-
2019-08-20 22:27
zaproszeni goście
A czemu nie zaprosić dwóch ostatnich Prezesów?
a czemu nie zaprosić kogoś naprawdę z zewnątrz ?
kto w gronie zaproszonym powie coś sensownego i z neutralnej pozycji ?
perełką jest niejaki prezes nowicki
może opowie ilu pracowników L Oil straci zatrudnienie i dlaczego to za jego urzędowania Spółka z lidera sprzedaży środków smarnych w kraju spadła na zaszczytne 3 miejsce ?
w połowie 2016 czyli na 2 miesiące przed jego nastaniem jeszcze była liderem...- 5 2
-
2019-08-22 22:29
Olechnowicz powinien siedzieć w więzieniu !!
Za złoże YME i stracone miliardy złotych powinni go posadzić na dużo lat do kicia.
- 0 2
-
2019-08-20 13:20
(3)
Od kiedy monopol to rozwój...
- 22 7
-
2019-08-20 20:30
w Pislandzie wszystko ma być narodowe jak za komuny
- 0 3
-
2019-08-21 06:07
Oto poziom dyskusji z jełopami (1)
- 3 1
-
2019-08-21 22:17
Jak dostaniesz po kieszeni, to od razu Cię oświeci...
- 0 2
-
2019-08-20 13:36
Tutaj nie ma co dyskutować! Lotos musi pozostać w" rękach" Gdańska!!!
- 27 10
-
2019-08-20 13:39
(2)
Nadzieja jest jedną, że UE zablokuje pomysły z Nowogrodzkiej. Jak nie to żadna władza nie jest wieczna! Prędzej, czy później rozliczymy PiS za niszczenie Polski
- 17 12
-
2019-08-21 00:15
To pokrzykiwanie o rozliczaniu PIS jak to robi Schetyna zrobiło się nudne...
I jest szkodliwe, bo będzie burdel w kraju jaki jest, a może i większy, tylko strony się zmienią i wojna polsko-polska się zaostrzy. PIS w opozycji "rozliczany" z rzeczywistych i wymyślonych przewin będzie jeszcze bardziej brutalny niż obecnie cała opozycja. To już nie będzie jakieś pokrzykiwanie w sejmie i marsze na ulicach, a regularne zamieszki i bitwy z Policją, szczególnie, jeśli KO doszłoby do władzy i zabrało 500+. To będą też ataki na parady równości, których Policja nie będzie w stanie powstrzymać.
Zresztą, jeśli na czele opozycji będą dalej stać takie durnie jak Schetyna, to PIS ma zapewnioną władzę na długo. Sondaże i to nawet wśród wyborców opozycji są dla niego miażdżące. Na pytanie, który polityk opozycji powinien być premierem 62% stwierdziło nie wiem, za Schetyną opowiedziało się ledwie 0,9%, wyprzedzili go Tusk z 14,8%, Trzaskowski z 5,4%, Kosiniak - Kamysz z 5,2%, nasza pani prezydent Dulkiewicz z 4,8 %, Arłukowicz z 4%. A już najwięcej mówi ranking zaufania zrobiony już po aferze samolotowej, gdzie Grzesia wyprzedził między innymi Kuchciński zarówno w kategorii polityków którym ufamy jak i tych, którym nie ufamy (odpowiednio Kuchciński 21,1 ufa i 52 % nie ufa, Schetyna 17,8 ufa i 66 % nie ufa).
PO potrzebuje kogoś innego, kogoś mądrego, kto będzie walczyć inaczej niż być anty-PIS i straszyć PIS, bo to tak naprawdę jest największa szansa na wygranie z PIS, ale to trzeba też doprowadzić do odzyskania wiarygodności, czyli oczyścić szeregi z wszystkich umoczonych w afery, najlepiej przeprosić za zaniedbania, które doprowadziły do Amber Gold czy potężnych przekrętów na VAT i wrócić programowo do korzeni PO.- 2 1
-
2019-08-21 06:05
Więcej takich
Niemcy i Francuzi zacierają łapki. Później samo wpadnie.
- 2 0
-
2019-08-20 14:27
"vox populi, vox dei?"
nie w gospodarce...
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.