• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwodna rama testowana w suchym doku

VIK
18 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (13)

Stocznia Crist przetestowała ramę podwodną SDT, która jest kluczowym elementem jednostki pływającej MPP do budowy tunelu między Niemcami a Danią. Jednostka ma służyć do układania żwiru na dnie morskim. Próby rampy odbyły się w suchym doku gdyńskiej stoczni.



Podwodna rama SDT (Submarge Dumping Tool) jest głównym elementem wykonawczym jednostki pływającej MPP, którego zdaniem jest przygotowanie podłoża pod elementy tunelu poprzez wbijanie z bardzo dużą dokładnością warstwy specjalnie przygotowanego żwiru przed posadowieniem sprefabrykowanych, betonowych segmentów tunelu, a następnie zasypaniu ułożonych segmentów w celu umocnienia ich posadowienia. Stocznia Crist realizuje projekt dla konsorcjum Femern Link Contractors.



- Celem próby było sprawdzenie zainstalowanych na statku specjalistycznych urządzeń podnośnych  służących do podniesienia ramy, weryfikacja pozycji transportowej wraz z zakotwiczeniem ramy w statku. Próba była w pełni autonomiczna - odbyła się przy użyciu urządzeń statkowych - począwszy od agregatów prądotwórczych, poprzez aparaturę elektryczno-automatyczną, kończąc na hydraulicznych elementach wykonawczych. Rama wyposażona jest w blisko 50 cylindrów hydraulicznych - poinformowała Anita Dymarkowska, asystentka pionu handlowego Crist.


Rama SDT wraz z wyposażeniem waży ponad 700 ton i jest naszpikowana urządzeniami oraz specjalistyczną aparaturą oraz oprzyrządowaniem pomiarowym - to najwyższy poziom technologiczny.

Tunel Dania-Niemcy. Stocznia Crist buduje ponton Tunel Dania-Niemcy. Stocznia Crist buduje ponton

Próba SDT, jak i cały projekt budowy statku MPP (NB131) to kolejny niezwykły, unikalny projekt na skalę światową, w którym uczestniczy Crist. Cały projekt budowy tunelu Fernbelt jest obecnie największym realizowanym projektem infrastrukturalnym w Europie i największym w historii Dani. Zatapialny tunel o długości około 17,6 km będzie się składał z kilkudziesięciu prefabrykowanych elementów.
VIK

Miejsca

Opinie (13) 2 zablokowane

  • Wow. Całkiem imponujące, kawał maszyny

    • 7 2

  • Witam (2)

    Mam pytanko,czy w stoczni crist można się zatrudnić na umowę o pracę na pełny etat

    • 12 4

    • (1)

      panie Areczku, własna działalność albo umowa zlecenie i 12h dziennie żeby coś zarobić :D

      • 6 2

      • Dzieki za info

        Dramat, 12 godzin da się znieść ale działalność to podziękuję,

        • 1 1

  • (4)

    no zaraz się zaczną hejty :D

    • 7 1

    • stocznia (3)

      hejt rozumiem, bo to normalne, firmy z gdanska ściska ze w Gdyni się buduje takie jednostki, praca i zatrudnienie jak w innych zakładach, sam sprawdzałem. nie rozumiem dlaczego opiniotwórcy ciemnogród jest jak przysłowiowe pomyje i odchody zwierzęce. można być bardziej pozytywnie nastawionym. pozdrawiam

      • 2 1

      • (2)

        czy naprawde juz tak jestesmy podzieleni?czekamy na cudenka ze stoczni MW!,czy nie skarb panstwa chcial uropic Remontowa,pierwsza stocznie pod wzgledem zysku w Polsce!!.

        • 0 1

        • (1)

          czytając wpisy odnoszę czasem wrażenie że ci z Remontowej mają syndrom sztokholmski :D

          • 0 1

          • widze ze ty nie masz ,,syndromu",ale lepszy sort,nie zaczalem na piedestaly wychodzic z Gdynia i czekam na ,,wybudowanie" stoczni MW Gdynia.

            • 0 0

  • Czy ... (1)

    Czy dalej w cieście są unikatowe zarobki na skalę światową? Takie projekty a jak pracownicy są wynagradzani? Czy tam dalej jest takie bagno ,brak sprzętu majstrowie oderwani od rzeczywistości ? Wyzysk pracownika ,wypadki ?

    • 8 3

    • Crist nie jest firmą "kogucik". Takie kontrakty są poprzedzane audytami, między innymi behapowskimi, do tego są też inne kontrole PIP, towarzystw klasyfikacyjnych, co oczywiście nie oznacza że jest idealnie, bo idealnie nie jest nigdzie.

      • 1 2

  • To rama (1)

    ... czy rampa? Piszcie jakoś sensownie, bo rama i rampa to dwie różne rzeczy

    • 2 0

    • Rama

      To jest rama.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także współodpowiedzialna za procesy strategicznego planowania i zarządzania SESCOM. Magister ekonomii z Certyfikatem Księgowym Ministra Finansów oraz ukończonymi licznymi studiami podyplomowymi z zakresu księgowości, finansów i controllingu. Wieloletni praktyk wykorzystujący w swojej pracy nie tylko wiedzę z zakresu księgowości i finansów, ale także ekonomii oraz zarządzania.

Najczęściej czytane