• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Vectra ma zwrócić klientom pieniądze

Wioletta Kakowska-Mehring
13 grudnia 2023, godz. 12:30 
Opinie (52)
Decyzja UOKiK jest nieprawomocna. Zobowiązanie dotyczy zarówno obecnych, jak i byłych klientów Vectry. Decyzja UOKiK jest nieprawomocna. Zobowiązanie dotyczy zarówno obecnych, jak i byłych klientów Vectry.

Firma Vectra, która świadczy m.in. usługi telewizji kablowej i dostępu do internetu, ma zrekompensować klientom automatycznie pobierane przez siebie płatności za dodatkową usługę "Bezpieczny Internet" - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.



Vectra świadczy m.in. usługi telewizji kablowej i dostępu do internetu. Przed 11 maja 2020 r. część ofert promocyjnych, w oparciu o które Vectra zawierała umowy z abonentami, przewidywała automatyczne uruchamianie oprogramowania antywirusowego pod nazwą "Bezpieczny Internet".

W takim przypadku jego aktywacja była wymogiem uzyskania korzystnych warunków usług telekomunikacyjnych i nie można było z tego zrezygnować w momencie zawierania umowy. W zależności od oferty tylko przez pierwsze dwa lub cztery miesiące usługa była bezpłatna. Następnie, jeśli konsument nie podjął działań, aby zrezygnować z usługi dodatkowej "Bezpieczny Internet", zwiększała wysokość abonamentu o 6,90 zł miesięcznie.

Vectra znów waloryzuje opłaty. Ceny za usługi w górę Vectra znów waloryzuje opłaty. Ceny za usługi w górę

- Włączenie dodatkowych, płatnych usług zawsze musi odbywać się za wyraźną, świadomą zgodą konsumenta. Chodzi o zapewnienie realnego wyboru i możliwości odmowy. Konsument powinien zadecydować, czy świadczenie jest mu potrzebne i czy chce ponosić związane z nim koszty, które wykraczają poza uzgodnioną opłatę za usługę podstawową, np. dostępu do internetu lub telewizji - mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK .

Prezes UOKiK wydał w sprawie Vectry decyzję zobowiązującą. Spółka pozytywnie rozpatrzy odrzucone wcześniej reklamacje dotyczące aktywacji usługi "Bezpieczny Internet" i zwróci pobrane za nią środki (do 24 płatności, czyli do 165,60 zł). Ponadto podwyższone opłaty za maksymalnie pięć pierwszych faktur (do 34,50 zł) zostaną zwrócone wszystkim abonentom, którzy zawarli umowę o świadczenie usługi dostępu do internetu w oparciu o warunki oferty promocyjnej przewidującej automatyczną aktywację usługi dodatkowej "Bezpieczny Internet" i zrezygnowali z niej przed otrzymaniem piątej faktury.

Zobowiązanie dotyczy zarówno obecnych, jak i byłych klientów Vectry. Vectra poinformuje konsumentów, których dotyczy rekompensata, o decyzji UOKiK w indywidualnej korespondencji, na stronie internetowej spółki i prowadzonym przez nią profilu na portalu społecznościowym.


Przypomnijmy, że 11 maja 2020 r. Vectra wycofała oferty, których warunki przewidywały, że uruchomienie płatnej usługi dodatkowej "Bezpieczny Internet" było konieczne dla zawarcia umowy na warunkach promocyjnych. Od tego dnia nowe oferty promocyjne nie zawierają już takiego warunku, przez co Vectra w każdym przypadku zadaje konsumentom odrębne pytanie o wyrażenie zgody na aktywację usługi "Bezpieczny Internet". Jest to obecnie opcja dodatkowa, bez wpływu na warunki świadczenia głównego. Konsument może nie wyrazić zgody na jej aktywację.

Decyzja jest nieprawomocna. Vectra rozpocznie realizację swojego zobowiązania w terminach określonych w decyzji po jej uprawomocnieniu się.

Obowiązek uzyskania wyraźnej zgody przed zawarciem umowy na wszelkie dodatkowe płatności wynika z art. 10 ustawy o prawach konsumenta. Prezes UOKiK wielokrotnie już to wskazywał w prowadzonych działaniach wobec branży telekomunikacyjnej. W ostatnich latach prezes UOKiK wydał decyzje zobowiązujące wobec spółek Cyfrowy Polsat, UPC, Netia, P4 (operator sieci Play) oraz Orange Polska.

Miejsca

  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253

Opinie (52) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Mielić ich na drobne

    Następne powinno pójść samowolnie podnoszenie abonamentu z powodu inflacji.

    • 35 5

  • (1)

    Od razu wiedziałem że to lipa.Polecam własny dekoder albo satelitę muska.Tałzen dolców i net do końca życia w doskonałej jakości.

    • 3 24

    • i własne satelity do tego

      • 11 1

  • Vectra to porządna firma! (1)

    Ww. insynuacje to pomówienia, potwarz i HAŃBA!

    • 2 39

    • Peowska firma

      To nie moze byc porządna

      • 2 5

  • Znowu Bectra (2)

    Wszystkie te telewizje to lipa, a najgorsza na dziś to UPC od kiedy połączyła się z PLAY to jedno wielkie bagno z awariami .

    • 42 3

    • (1)

      UPC nie połączyła się z Play, tylko została przez tych drugich kupiona i od tego momentu, bardzo mało awaryjny operator stał się jednym wielkim bublem. Ogólnokrajowa awaria, która miała miejsce kilka dni temu to był majstersztyk z ich strony. Oczywiście, teraz zachęcają swoich abonentów do wymiany dekoderów, a jakże, odpłatnie i z nowymi umowami , a że droższymi, to taki zabieg okoliczności. A ja się zastanawiałem, czy nie połączyć usług kablówki z abonamentem na telefon, ale prędzej świnia zobaczy niebo, niż oni mnie u siebie jako klienta.

      • 11 1

      • Tak samo Limes odkąd go wykupiła Vectra obniżył jakość usług

        Im więszy operator tym gorzej dla użytkownika :(

        • 10 0

  • Opinia wyróżniona

    Kiedyś to samo chyba miało UPC (4)

    Pierwszy miesiąc gratis, potem trzeba było zrezygnować z jakiegoś antywirusa żeby za niego nie płacić. Nie wiem w czym problem, przecież wszystko jasno było opisane. Ludzie nie czytają umów a potem wielki lament i zgłoszenia do UOKiK bo ktoś ich okrada. Tylko sami wyrazili na to zgodę podpisując umowę bez czytania.

    • 15 68

    • Jakich umów?

      Kablówka potrafi napisać "prawnie wiążące klauzule" na tylnej stronie rachunku, z tekstem że "jak nie protestujesz, to się zgadzasz".

      • 18 1

    • Problem w tym, że mi to włączyli w ogóle nie informując o tym. Dowiedziałem się po pierwszej fakturze.

      W umowie też ani słowa o tym nie było

      • 16 0

    • ......

      A może napiszcie prawdę że najpierw ci w salonie wciskają kit ludziom bo tak im każą.
      I mówią pan/pani to weźmie a potem przyjdzie do mnie ja to odwieszę i nie będzie żadnych dodatkowych opłat.
      Klient idzie potem naiwny a tam nie można tego zrobić trzeba płacić za nie wiadomo co fikcyjne durne dodatkowe numery i inne bzdedy by coś dostać w rzekomej promocji.
      Powinno się iść do salonu i nagrywać jak się zawiera umowę a potem zgłaszać na policję. Bo w tych salonach Ci ludzie w majestacie prawa nabijają ludzi za kasę tylko nie swoją.

      • 17 1

    • O tym drogi panie powinie poinformować sprzedawca.

      • 2 0

  • Czekaj tatka latka:)

    • 5 2

  • Opinia wyróżniona

    Opłaty (5)

    Umowę mam 109,90 zł. a na początku pandemii podnieśli do 114,90 zł. I tyle obciążają do dziś. Czy zwrot się należy?

    • 43 4

    • (2)

      To nie ten przypadek, sprawdź czy umowa nie przeszła na czas nieograniczony, wtedy też podnoszą opłaty.

      • 14 1

      • (1)

        miałęm to szczeście ,że mogłem w ciągu pierwszych 3 miesięcy rozwiązać umowe.jakąś taką promocje kiedyś wychaczyłem.. po miesiacu oddałęm sprzęt... boże, ten internet to tragedia...

        • 3 1

        • w upc a teraz plej to samo na wi fi ciagle buforowanie , a jak z nim rozmawiasz to kqza ci dokupic wzmacniacz albo kabel dodatowy Chyba orange jest solidniejsza ,po skinczeniu z nimi umowy przechodze do Orang

          • 1 0

    • Umowa z "promocją" się skończyła

      Dalej płacisz zgodnie ze standardowym, bieżącym cennikiem. Zobacz na stronie jakie promocje są obecnie, wybierz co ci najbardziej pasuje i poproś o nową umowę z wybranym pakietem.

      • 1 1

    • Wsi zbierało na kampanie dla Szwaba

      • 7 10

  • Opinia wyróżniona

    Pełna zgoda (1)

    UPC od połączenia z Play dramat.
    Co chwilę się coś zacina to już nie ta telewizja. Proponowanie klientom wymiany dekoderów za odpłatność to oni szukają jeleni. Robią biznes w majestacie prawa za ogromne pieniądze.

    • 23 2

    • To samo stalo sie z internetem od Interkar (dzis Interkam). Awaria za awaria, czeste przerwy w dostawie neta odkad wykupil ich Orange. Jestesmy niezadowoleni z beznadziejnego poziomu uslug tej firmy.

      • 0 0

  • Mi też musieli zapłacić bo mi ograniczyli transfer

    • 6 0

  • (1)

    W oczy rzuca się też marketingowa bezczelność. Opcja "bezpieczny internet". Pan handlowiec pyta pani Zosi zakładającej internet czy chce "bezpieczny internet". Bez żadnych dodatkowych wyjaśnień. "Ojejejej, oczywiście, że chcę bezpieczny internet" odpowiada pani Zosia. Czujecie schemat działania, nie?

    • 31 2

    • Ja akurat wziąłem tę opcję świadomie. Za kilka złotych miesięcznie mam AV na 5 urządzeniach. Ten ich soft to tak naprawdę F-Secure - całkiem niezły. To praktycznie jak za darmo.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Jan Zarębski

Działalność gospodarczą rozpoczął już na początku lat 80. Stworzył firmy takie jak Lonzę i Natę, które od lat 90. należą do głównych producentów napojów bezalkoholowych w Polsce. Związane z nim przedsiębiorstwa zajmują się również m.in. wytwarzaniem maszyn i oprzyrządowanie do produkcji opakowań. Kieruje Gdańskim Związkiem Pracodawców, działa też w Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Najczęściej czytane