• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

UOKiK ukarał Vectrę za przedłużanie umów

VIK
20 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
W ub. roku Vectra zaprzestała stosowania procedury automatycznego przedłużania umowy, którą zakwestionował UOKiK. W ub. roku Vectra zaprzestała stosowania procedury automatycznego przedłużania umowy, którą zakwestionował UOKiK.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na gdyńską firmę Vectra, operatora telewizji kablowej i dostawcę Internetu, karę w wysokości 493 tys. zł za przedłużanie bez zgody klientów umów zawartych na czas określony. Spółka nie zgadza się z tą decyzją.



Wątpliwości Urzędu wzbudziło automatyczne przedłużanie umów zawartych z konsumentami na czas określony, który wynosił 6 miesięcy. W związku z tą praktyką, konsument nie miał możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszym korzystaniu z usług Vectry. Zdaniem UOKiK, gdy kończy się zawarta umowa, przedsiębiorca, który chce przedłużyć kontrakt na kolejny czas określony, powinien złożyć konsumentowi odpowiednią propozycję. Według Urzędu jest to działanie, które narusza zbiorowe interesy konsumentów. Urząd zakwestionował też nieinformowanie w umowach o warunkach ich zmian wbrew obowiązkowi, jaki nakłada prawo telekomunikacyjne. Postępowanie przeciwko operatorowi telewizji kablowej, dostawcy Internetu i telefonu, spółce Vectra z Gdyni zostało wszczęte w lipcu 2013 roku.

Czytaj też: Vectra i Multimedia Polska brały udział w zmowie cenowej

Decyzja nie jest ostateczna, spółka odwołała się do sądu. - Vectra nie zgadza się z tą decyzją - poinformowała Monika Żelazko, z biura prasowego spółki Vectra. - W trakcie postępowania przedstawiliśmy Urzędowi szereg uzasadnień swojego stanowiska, informując o korzyściach dla abonentów płynących z automatycznie przedłużanej umowy oraz ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa. Dodatkowo zaprzestaliśmy stosowania tych postanowień już wiosną 2014 roku. Dlatego tym bardziej uważamy decyzję za krzywdzącą i odwołaliśmy się od niej.

Czytaj też: Milionowa kara dla Vectry

Niezależnie od tego spółka poinformowała, że zaprzestała wiosną 2014 roku stosowania procedury automatycznego przedłużania umowy, którą zakwestionował UOKiK.
VIK

Miejsca

  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253

Opinie (30) 2 zablokowane

  • UOKiK

    Najgorsze jest to, że jak się wyprowadzasz to masz dalej umowę, przecież jest to internet stacjonarny więc przypisany do miejsca i do osoby, więc jeżeli jeden czynnik się zmienia to umowa jest po prostu nieważna!!!

    • 7 1

  • Bardzo dobrze, wprowadzili bardzo niekorzystne zapisy: np. okres wypowiedzenia wynosi 2 pełne cykle (miesiące). (2)

    Czyli jeśli chcesz wypowiedzieć umowę z końcem promocji musisz to zrobić prawie 3 miesiące wcześniej?

    • 38 0

    • Multimedia (1)

      W multimedich jest podobnie...

      • 9 1

      • W Multimedia

        jest trzy miesięczny okres wypowiedzenia

        • 2 0

  • Kłamstwo - w grudniu 2014r poinformowano mnie w biurze Vectry, że umowa została przedłużona na 6 kolejnych m-cy z karą. (2)

    • 14 0

    • ph Vectra

      pewnie umowa z 2012

      • 0 1

    • a niech sobie przedużają umowę, ale bez nowej kary za zerwanie

      • 3 0

  • Nic nie zaprzestała.

    Właśnie wystawili mi fakturę za zerwanie umowy przed upływem czasu określonego, czas ten wynika z automatycznego przedłużenia tej umowy...

    • 34 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane