• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Milionowa kara dla Vectry

erka
30 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Gdyńska Vectra została ukarana za stosowanie w umowach niedozwolonych zapisów. UOKiK nałożył na nią karę ponad 1 mln zł. Gdyńska Vectra została ukarana za stosowanie w umowach niedozwolonych zapisów. UOKiK nałożył na nią karę ponad 1 mln zł.

Gdyńska spółka Vectra naruszyła zbiorowe interesy konsumentów stosując w regulaminie świadczenia usług niedozwolone klauzule - uznała prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nałożyła na spółkę karę w wysokości ponad milion złotych. Vectra zmieniła już zakwestionowane klauzule.



UOKiK zakwestionowała m.in. nakładanie na abonentów dodatkowej opłaty za ponowne uruchomienie usługi wyłączonej z powodu nieopłacenia rachunków. Warto podkreślić, że zablokowanie dostępu do internetu, telewizji czy telefonu i towarzyszący temu obowiązek uregulowania zaległych należności razem z odsetkami nie budzą wątpliwości Urzędu. Niezgodne z prawem jest natomiast karanie klientów dodatkową ustaloną arbitralnie opłatą, w tym przypadku w wysokości 39 zł.

- UOKiK zakwestionował ponadto czasowe ograniczenie odpowiedzialności operatora w przypadku wystąpienia przerw w świadczeniu usług. Regulamin przewidywał, że klient był uprawniony do odszkodowania i obniżenia kosztów opłaty abonamentowej, jedynie wówczas gdy przerwa trwała dłużej niż 24 godziny - informuje Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.

Ponadto spółka zastrzegła, że łączny czas przerw nie mógł być krótszy niż 36 godzin w miesiącu. Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym abonentom przysługuje uprawnienie do uzyskania odszkodowania oraz proporcjonalnego zwrotu opłat abonamentowych.

Dodatkowo klienci, którzy chcieli odzyskać pieniądze pobrane w czasie braku dostępu do usługi, mogli domagać się rekompensaty, ale liczonej dopiero od dnia zgłoszenia, a nie od momentu wystąpienia faktycznej przerwy. W ten sposób spółka ograniczyła swoją odpowiedzialność względem odbiorców, wyłączając ją w okresie od rozpoczęcia przerwy do czasu zgłoszenia reklamacji.

Stosowane przez Vectrę warunki w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych były tożsame z już wcześniej uznanymi za niedozwolone i wpisanymi do rejestru klauzul, dlatego na spółkę została nałożona kara pieniężna w wysokości 1 030 062 zł. Prezes urzędu wzięła pod uwagę fakt, że w trakcie postępowania spółka zaniechała stosowania praktyki wprowadzając w styczniu 2010 roku zmieniony regulamin i cennik usług telekomunikacyjnych
erka

Miejsca

  • UOKiK Gdańsk, Podwale Przedmiejskie 30
  • Vectra Gdynia, al. Zwycięstwa 253

Opinie (38) 3 zablokowane

  • !!!!!

    I BARDZO DOBRZE - ZLODZIEJE!!!

    • 41 4

  • Nie chcieli mnie przyjąć do pracy, to im dowaliłem :)

    Pozdrowienia dla Prezesów i HR Managera :)

    • 50 8

  • Wspaniale!!!

    Karać wszystkich tym podobnych.Oszustów i naciągaczy trzeba karać!!!

    • 25 2

  • Czas na kontrolę w Multimedii... Tam, to by się posypały kary, oj by się posypały... (6)

    • 45 1

    • (5)

      proszę o przykłady, łatwo rzucać słowa !

      • 0 0

      • Ależ proszę bardzo: (1)

        Cennik dostępny dzisiaj na stronie Multimedi:

        Tytuł opłaty:
        Ponowne podłączenie po odłączeniu spowodowanym zaległościami w opłatach (po uregulowaniu zaległości)
        Cena Netto:
        3.28zł
        Cena Brutto
        4.00zł

        Brzmi znajomo?

        • 6 0

        • płacisz regularnie - nie masz problemu - ot co, proste i logiczne

          • 0 3

      • I jeszcze jedna praktyka stosowana przez Multimedię. (1)

        Gdy odetną Ci Internet na jakiś czas za niepłacenie rachunków np. na 2 tygodnie to każą płacić za okres, w którym nie miałeś dostępu!!!
        Ja rozumiem, że stosuje się taką metodę, że jak klient nie płaci to mu nie dostarczamy usługi... Ale nie dostarczać i kazać sobie za to płacić to już złodziejstwo.

        p/s
        Nie jestem na 100% pewien czy tą taktykę stosują jeszcze dzisiaj. W każdym bądź razie było tak kiedyś. Być może już jej poniechali... mam nadzieję bo jeśli nie to nadaje się to do kontroli.

        p/s
        I nie pisać mi tu, że "trzeba było płacić to nie było by problemu". Są różne przypadki dla których ktoś nie płaci...

        • 5 0

        • Jednak w regulaminie są niedozwolone klauzule

          REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUGI TELEFONICZNEJ PRZEZ MULTIMEDIA
          POLSKA – POŁUDNIE S.A.
          &16/2
          W okresie Wstrzymania Świadczenia Usługi pobierana jest opłata za Abonament oraz opłaty za Usługi Dodatkowe o charakterze stałym o ile są świadczone.

          Jest to niezgodne z Kodeksem Cywilnym.

          • 0 0

      • Najpierw wcisneli mi telewizje cyfrową oprócz analogowej i telefon którego nie potrzebuję bo w pakiecie (sama analogowa i internet poza pakietem i "promocją wychodzi znacznie drożej taka machloja) potem przysłali mi rachunek na 350 zł wliczając koszty prawie100 zł za podłączenie telefonu po za tym opłatę za jeden miesiąc telewizji cyfrowej bez promocji około 50 zł bo promocja dopiero od września(przedstawiciel zapomniał powiedzieć) Teraz czekam już 2 tygodnie na reklamacje , ale więcej nie dam się nabrać.

        • 1 0

  • Brawo Brawo

    Cała vectra to zlodzieje. I jeszcze te biedne robaczki z coll center .

    • 20 0

  • A ktoś wie, czy taka kara może być "wrzucona w koszty"??? (1)

    Bo tyle, to nasi szefowie zostawiają w restauracjach, to im wrzucam w koszty...

    • 15 2

    • nie

      to nie jest kosztem.

      • 0 0

  • Nie ma co się cieszyć z takiej kary... (1)

    ...odbiją sobie na czym innym i na cztery łapy spadną.

    • 6 1

    • I zaraz będą podwyżki opłat. Muszą jakoś to w końcu nadrobić.

      • 2 0

  • No to teraz pora na multimedia :-) (1)

    też z Gdyni i też naciągacze

    • 17 1

    • a to niby dlaczego ? przykłady proszę

      • 0 0

  • (1)

    Firma która naciąga pracowników. Po wstępnej rekrutacji jest się zapraszanym na szkolenie produktowe i dopiero po przepracowanym bezpłatnym tygodniu np w call center informują czy jesteś lub nie zatrudnionym.
    Sam tego doświadczyłem.

    Tym powinna zainteresować się Inspekcja Pracy.

    • 39 1

    • Jak byś był doskonały w tym co robisz to byś był właściecielem własnej firmy a nie szukał pracy, .. .......... ..........

      • 0 0

  • Siedziba w Gdyni a usługi tutaj niedostępne. Ciekawe.

    • 17 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane