• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdańsku ma powstać terminal cukrowy

VIK
16 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Nowy terminal cukrowy umożliwi rozładunek cukru dostarczanego w kontenerach kolejowych oraz autosilosami. Nowy terminal cukrowy umożliwi rozładunek cukru dostarczanego w kontenerach kolejowych oraz autosilosami.

Krajowa Spółka Cukrowa wybuduje w gdańskim porcie terminal przeładunkowo-wysyłkowy wraz z infrastrukturą dostępową, przeznaczoną do obsługi transportów cukru. Nowy obiekt ma powstać w bezpośrednim sąsiedztwie Nabrzeża Wiślanego, co umożliwi wpływanie i załadunek statków o dużej ładowności. Nie ujawniono, kiedy terminal będzie gotowy.



W ramach inwestycji Krajowa Spółka Cukrowa na terenach wydzierżawionych od Zarządu Morskiego Portu Gdańsk wybuduje terminal przeładunkowo-wysyłkowy, w skład którego wchodzić będzie silos o pojemności 50 tys. ton, pakownia cukru oraz magazyn logistyczny produktu gotowego o pojemności ok. 10 tys. ton. Inwestycja obejmie także budowę infrastruktury logistycznej wraz z niezbędnym zapleczem magazynowym. Zapowiedziano powstanie terminalu, ale niestety nie ujawniono, kiedy rozpocznie się jego budowa, ani tym bardziej kiedy będzie gotowy.

- Budowa pierwszego terminalu cukrowego w Polsce daje nam możliwość sprzedaży eksportowej w trakcie kampanii na poziomie ok. 75 tys. ton cukru, dzięki czemu ograniczymy konieczność wynajmowania powierzchni w magazynach zewnętrznych, a silos w Porcie Gdańsk będzie efektywnie wykorzystywany. Wszystkie te aspekty przekładają się na redukcję kosztów handlingowych, transportowych, magazynowych, materiałowych i siły roboczej, a na końcu strat ilościowych cukru przy przemieszczaniu pomiędzy cukrownią - magazynem zewnętrznym - portem. Inwestycja umożliwi realizację wysyłek eksportowych poza UE przez Port Gdańsk na poziomie ok. 300 tys. ton cukru rocznie - twierdzi Henryk Wnorowski, prezes Zarządu KSC SA.
- Jednym z największych strategicznych atutów Portu Gdańsk jest jego uniwersalność. W przeciwieństwie do naszych licznych, mocno wyspecjalizowanych konkurentów z regionu Morza Bałtyckiego, dajemy operatorom możliwość obsługiwania szerokiego wachlarza typów ładunków. W 2017 roku przez Port Gdańsk przeszło już - wyłączając paliwa, węgiel czy zboża - blisko 3 miliony ton ładunków masowych. Dzięki nowemu terminalowi cukrowemu bardzo szybko poprawimy te statystyki - mówi Łukasz Greinke, prezes zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA.
Koncepcja terminalu cukrowego. Koncepcja terminalu cukrowego.

Nowy terminal cukrowy umożliwi rozładunek cukru dostarczanego w kontenerach kolejowych oraz autosilosami. Przylegająca do niego nowoczesna infrastruktura przeładunkowo-wysyłkowa pozwoli na sprzedaż cukru w workach polipropylenowych układanych zarówno w kontenerach, jak i ładowniach statków konwencjonalnych. Na terenie inwestycji przewidziano parking dla 37 samochodów ciężarowych, zaprojektowany w taki sposób, aby wyeliminować krzyżowanie się dróg samochodów ciężarowych i osobowych. W jego sąsiedztwie znajdzie się także depot kontenerowy, umożliwiający składowanie blisko 130 kontenerów. Rozbudowę oraz modernizację przejdą też odpowiednie elementy infrastruktury kolejowej, potrzebne do realizacji transportów za pośrednictwem terminalu.

Krajowa Spółka Cukrowa SA jest największym w Polsce i ósmym, co do wielkości, producentem cukru w Europie. W skład koncernu wchodzi siedem cukrowni (Dobrzelin, Kluczewo, Krasnystaw, Kruszwica, Malbork, Nakło, Werbkowice) zlokalizowanych na terenie pięciu województw oraz zakład przetwórstwa owocowo-warzywnego Polskie Przetwory z siedzibą we Włocławku. Podstawowy przedmiot działalności KSC to produkcja i sprzedaż cukru, handel wyrobami powstałymi w trakcie jego wytwarzania oraz przetwórstwo owocowo-warzywne. Firma należy do Grupy Kapitałowej KSC SA.
VIK

Miejsca

Opinie (65) 7 zablokowanych

  • (6)

    Podwyżka 50zł brutto . 150 zl brutto .300zł brutto( zależności od dochodów ) taką dostali podwyżkę pracownicy jednej ze spółek z udziałem 100% ZMPG (zaznaczam ze przez 14 lat nie bylo podwyzki plac tej spółce ) HAŃBA I WSTYD

    • 5 0

    • (4)

      Napisz jakie są pensje w tej spółce i wszystko stanie się jasne.

      • 0 0

      • (2)

        2300 brutto po podwyżce! !!!!!!

        • 1 0

        • Prawda

          Zapytaj o zarobki tego co dostał 50 zł.

          • 1 0

        • Ja mam 2400 ;p

          • 0 0

      • tajny wpspółpracownik dostanie emeryturę pisowską w rublach

        • 1 0

    • Napisz mi w której spółce tak dostali?Bo u nas co roku należna podwyżka jak wszędzie 100 zł brutto i nic poza tym

      • 0 0

  • Super, tylko te drogi portowe... Na jednej kolizja i wszystko stoi.

    Przydałby się nowy plan tranzytu.

    • 1 0

  • na co komu cuker ? tera jusz nikt nie jada tej smieci ! (2)

    cuker i sol i glutamin sodu 3czy smierci !

    • 4 4

    • A to ciekawe

      Cukier jest w tylu rzeczach, że jest on jeszcze bardzo potrzebny.

      • 0 0

    • kolejna przykrywka

      • 1 0

  • Danziger

    Nie dość, że będą w Gdańsku palić śmieci z kwidzyna i tczewa ( sic. ) To jeszcze będą chłopi wozić traktorami buraki po mieście. To jakiś niesmaczny żart.

    • 0 4

  • Uzupełnienie (1)

    Obok powstanie terminal drożdżowy.Zapowiada się ciekawa reakcja.

    • 5 1

    • obok zaraz stoi terminal pleśniowy i grzybiczny

      • 1 0

  • (1)

    Im. Jarosława ?

    • 9 5

    • słodkiego

      tyle że bezzębnego i z zatwardzeniem

      • 3 0

  • Cukier to biała śmierć (1)

    to mówie wam ja doktor Pajhivo

    • 9 2

    • biegać skakać, latać pływać

      w tańcu w ruchu wypoczywać

      • 1 0

  • kupuję polskie produkty (4)

    I bardzo dobrze. Ostatnio Unia zniosła limity na produkcję cukru, Polski Cukier lub inne polskie firmy powinny zrepolonizować polskie cukrownictwo. Od 2002 roku 12 z 27 cukrowni Polskiego Cukru zostało zamkniętych. Kiedyś Polska stała cukrem. W każdej większej miejscowości była cukrownia, np. w Pruszczu Gdańskim. Teraz do Trójmiasta najbliżej położone są cukrownie w Malborku i Glinojecku. Trzeba odbić rynek z rąk niemieckich Nordzucker, Sudzucker i Pfeifer&Langen.

    • 30 8

    • Pruszcz dla Polaków ziemia dla buraków (1)

      • 1 2

      • czarna stonka na księżyć

        • 2 0

    • Zamykanie fabryk z XIX wieku nie powinno dziwić (1)

      Większość cukrowni została zamknięta bo nie opłacało się ich modernizować. Powstały w XIX wieku, czyli ponad 120 lat temu. Dziś nowoczesna cukrownia jest w stanie przerobić tyle ile kilka takich zakładów kilkadziesiąt lat temu. No i w tym czasie zupełnie zmienił się transport. Wtedy furmanka + kolej, a dziś 40 tonowe ciężarówki, które bez problemu przewiozą buraki kilka powiatów dalej. Podsumowując dziś takie rozdrobnienie zakładów nie ma sensu ekonomicznego.

      • 9 7

      • U nas nic nie ma sensu ekonomicznego.Nie widzisz tego,czy ślepy i głuchy jesteś?

        • 4 4

  • (2)

    A niech ppwstają terminale, niech powstają nowe miejsca pracy, BY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ!!

    • 27 2

    • i huty i zakłady dla pospólstwa

      • 2 0

    • Nie bo do PGE za taką śmieszną kasę to do pracy nikt nie przyjdzie.

      • 1 3

  • Jakiś czas temu jadąc niemiecką autostradą zauwazyłem cysternę z napisem "Polski Cukier", jechala do Polski. (4)

    To się chyba nazywa podbój bez jednego wystrzału.

    • 16 11

    • może wracała pusta po dostarczeniu towaru do Niemiec? (3)

      • 9 1

      • To była cysterna z cukrem. Raczej wątpię by przewiozła do Niemiec polski cukier by go tam paczkować, z etykietą "Polski Cukier". (2)

        • 2 7

        • a ty sam rozumiesz co piszesz ?

          ogarnij sie

          • 0 2

        • masz tak rozwiniete logiczne myslenie, że musisz być kobietą...
          facet by czegoś takiego nie wymyślił...

          • 5 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane