• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Luksusowy kolos w Porcie Gdynia

Wioletta Kakowska-Mehring
2 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (104)

Wizyta wycieczkowca MSC Fantasia zainaugurowała sezon turystyczny w Porcie Gdynia. Jest to największa jednostka, jaka w tym sezonie odwiedzi Gdynię. W tym roku jednostki turystyczne będą tu cumować 36 razy.



MSC Fantasia ma 333,3 m długości i jest największą jednostką wycieczkową, jaka w tym sezonie odwiedzi Gdynię. Statek został zbudowany w 2008 r. Jego matką chrzestną jest włoska aktorka Sophia Loren. Operatorem jest MSC Cruises.

Wycieczkowiec zacumował przy nabrzeżu FrancuskimMapka, naprzeciw Muzeum Emigracji. Jeszcze dziś wypływa w dalszą podróż, ale postoi w porcie do późnego popołudnia. Według harmonogramu ma wyjść z portu ok. 18.

Wyjście statku można obserwować z Ostrogi Pilotowej, tam, gdzie znajduje się ławeczka budowniczych Portu Gdynia (ul. Polska 2Mapka).



Statki wycieczkowe spodziewane w Porcie Gdynia w 2023 r.



Sezon wycieczkowy w Porcie Gdańsk zainaugurowała wizyta statku Hamburg. Jednostka weszła do portu 20 kwietnia. W sumie w Gdańsku w tym sezonie zobaczymy 19 różnych wycieczkowców, które będą zawijać w sumie 46 razy.

Statki wycieczkowe spodziewane w Porcie Gdańsk w 2023 r.



W tym roku jednostki turystyczne w Porcie Gdynia będą cumowały 36 razy. W sumie w Gdyni zobaczymy 12 wycieczkowców. To mniej, niż się spodziewano. Jeszcze w marcu w harmonogramie było 16 jednostek, które miały zawijać 40 razy. Ostatnie zawinięcie w Gdyni odbędzie się 27 października.



Kolejny kolos w Gdyni spodziewany jest 11 lipca. Będzie to mierzący prawie 330 m długości statek Sky Princess. Za to legendarna linia Cunard, będąca od wielu lat synonimem luksusu i ekskluzywnych rejsów turystycznych, wysyła w tym roku do Portu Gdynia ponownie Queen Victorię, którą będzie można podziwiać już 20 maja.

Queen Victoria w Porcie Gdynia Queen Victoria w Porcie Gdynia

Tegoroczny harmonogram pokazuje, że Port Gdynia powrócił na listę portów, do których zawijają wycieczkowce, choć jeszcze nie udało się wrócić do wyniku sprzed pandemii. W 2019 r. do Gdyni wycieczkowce zawijały 54 razy. W 2020 r. z powodu obostrzeń statki zawinęły tylko 3 razy, a rok później - 11. W ubiegłym roku nastąpiło znaczące odbicie, bo statki zawijały już 41 razy.



- Branża wycieczkowa podniosła się po pandemii i rozwija się dobrze. Większość obostrzeń pandemicznych została zniesiona i gros wysiłków armatorów skupia się na odbudowie rynku i pozyskiwaniu nowych klientów. Zamawiane są coraz to większe jednostki, co jest dobre dla Portu Gdynia, ponieważ możemy przyjmować największe z tych, które pływają po Morzu Bałtyckim. Branża, zwłaszcza w obszarze wschodniego Bałtyku, odczuwa konsekwencje rosyjskiej agresji na Ukrainę. Porty tego obszaru doświadczają istotnych spadków zawinięć oraz obsługiwanych pasażerów. Polska jednakże jest uważana za bezpieczną i liczba pasażerów na statkach zawijających do Portu Gdynia systematycznie rośnie. Sytuacja jest dynamiczna - poinformowało biuro prasowe.

Miejsca

Opinie (104) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Niemieccy emeryci się bawią (17)

    A Polak co najwyżej może Niemieckiemu Panu na trąbce i bębenku na powitanie zagrać i jako stewart polać zimnego piwka.

    • 33 31

    • dokładnie odwrotnie niż (3)

      wtedy kiedy na narty w Alpy jeździsz (znaczy - byś pojechał)

      • 11 5

      • (2)

        Bym pojechał, ale mnie nie stać. Pracuje w pewnej znanej niemieckiej sieci handlowej. Płacą przeciętnie, ale znośnie, choć na Alpy mnie nie stać, a mój pracodawca nie odprowadza podatków w Polsce a zyski transferuje do Niemiec. Do tego dostał dopłaty i nieoprecontowaną pożyczkę na rozwinięcie działalności. I tak boli mnie to, bo Niemcy nas przyjeżdżają oglądać jak zwierzątka, a my im fundujemy to bogactwo. Może jesteś bogaty i się śmiejesz z takich jak ja, ale ja sobie co najwyżej mogę pozwolić na domki letniskowe na Mazurach a nie Alpy.

        • 13 6

        • to jedz

          • 0 5

        • Widać, że nie jesteś zorientowany

          Ceny w Alpach poza Szwajcarią nie odbiegają od mazurskich...

          • 10 1

    • ... lub też pomagać swojemu szefowi, Junkerowi, założyć marynarkę

      .

      • 11 7

    • i (1)

      piwo polewaj flapy i chciałbyś ta kase za to granie nie masz pojecia o czym mowisz

      • 0 2

      • Wolny to ty jesteś od rozumu

        • 3 1

    • Turysta (7)

      Skąd założenie, że na statku są: 1 emeryci, 2 Niemcy. Byłem dwukrotnie na rejsie MSC Fantasia i pasażerowie nie są zwykle emerytami. Mam takie ogólne wrażenie, że statki wycieczkowe to jeden z ulubionych tematów hejterów.
      W mojej opinii wycieczkowce to naprawdę ciekawy sposób podróżowania, i wbrew temu co się wszystkim wydaje nie jest to bardzo kosztowne. Tygodniowy rejs statkiem liniami MSC czy Costa to cena porównywalna z tygodniowym pobytem w dobrym polskim hotelu.

      • 11 1

      • A w dobrym polskim hotelu to jest tanio?

        Jak kogoś stać na dwa tygodnie w Gołebiewskim to średniej krajowej nie zarabia.

        • 5 0

      • A mamy polskie hotele?

        Wszystko wyprzedane

        • 1 7

      • Najwięcej w Europie na pokładach widać Włochów i Francuzów

        Hiszpanie też chyba liczniejsi od Niemców, tylko oni mieli swoje linie

        • 4 0

      • jeśli pobyt w tym czymś jest w cenie dobrego hotelu to znaczy że jest drogo (3)

        hotel oferuje pewien standard a co ważniejsze nie buja się i można z niego wyjść kiedy się chce, statek nigdy nie zaoferuje takiego komfortu jak hotel

        • 0 9

        • nie masz pojęcia o czym piszesz

          • 8 0

        • Turysta

          Mam wrażenie, że chyba nie do końca wiesz jak wyglądają statki typu MSC Fantasia. Statek jest ogromnym pływającym miastem. Jak byłem pierwszy raz na takim statku to wszędzie chodziliśmy z mapą bo jest naprawdę ogromny. Poziom usług często przewyższa ten który oferują hotele 5*. Pobyt na statku polega na tym, że codziennie masz okazję być w innym porcie a często w innym kraju. Statek zwykle płynie nocą. Podczas mojego pierwszego 7-dniowego rejsu byłem w Genui, Marsylii, Barcelonie, Kartaginie, Valetta, Mesynie i Rzymie. Dlaczego zatem piszesz, że nie można zejść na ląd kiedy się chce?
          A jeśli chodzi o bujanie to jest on niewyczuwalne, czasami tylko jak był boczny wiatr to można było zobaczyć, delikatny ruch wody w basenach.

          • 3 0

        • Toć to ma stabilizatory

          • 2 0

    • nie głosuj na ruskiego pana z drabinki, to będziesz miał więcej.

      a tak głosujesz na złodziei.

      • 3 3

    • Ach, te kompleksy!!!

      • 1 2

  • (3)

    Mój mąż ten statek budował!

    • 18 18

    • To nie moja wina

      • 15 5

    • a moja żona to

      Zofia

      • 8 1

    • Swemi spracowanemi rencami.

      • 0 1

  • (2)

    Ciekawe jak będzie wglądał jak wiatr powieje od strony hałdy węgla

    • 66 8

    • Nic.podjedzie na myjnie przy makro

      • 20 0

    • Będzie wyglądał: Serdecznie

      • 10 3

  • (4)

    Najlepszy numer ,że większość tam zatrudnionych pracuje za grosze...kontrakty 9 miesięcy,kasa 800$.

    • 7 34

    • No to płać im 1800 USD, nikt ci nie broni

      • 16 3

    • Svencjusz wielki znawca wszystkiego (1)

      • 23 2

      • Wszechwiedzący , wszędzie był , wszystko wie

        a gdy z liścia wyłapał to nie wiedział od kogo

        • 16 1

    • 6o miesięczne a jak ktoś chce to 9,Zarobki trochę wieksze

      • 3 0

  • Szkoda że artykułu nie opublikowano o 18 (1)

    • 23 2

    • I w sponsorowanych

      • 4 0

  • Ja jednak podawałbym nie tyle liczbę zawinięć, ile liczbę turystów na tych statkach (2)

    Bo przecież nie liczy się ile jednostek wpłynie, ale jak dużych.

    Czy nie można zrobić takiego zestawienia i wtedy ewentualnie porównywać do poprzednich lat?

    • 14 3

    • Można

      Możesz śmiało robić

      • 4 0

    • Dla portu ważny jest statek , a nie ilość turystów .

      • 0 0

  • (4)

    Czekam na opinie zachwyconych ekologów. Spalanie trującego mazutu tego cudownego wycieczkowca jest takie jak kilku tysięcy samochodów osobowych na godzinę paliwa typu diesel czy benzyna. Brawo Gdynia

    • 26 27

    • Tysiąc samochodów osobowych to jedna mała wioska (1)

      Których w Polsce są dziesiątki tysięcy. Na świecie miliony. Ten jeden statek to kropla bez znaczenia.

      • 12 5

      • Wszystko zależy od tego czy właściciel hojnie opłaca "ekologów". Podobnie z odrzutowcami bogaczy.

        Jeżeli właściciele najbogatszych koncernów świata hojnie łożą na "ekologów" walkę o klimat i LGBT to ich odrzutowce, samochody, statki czy co byś tylko chciał nie trują środowiska i nie zanieczyszczają oraz są obojętnie dla klimatu, niezależnie od tego jakie paliwo spalają.
        Jeżeli zaś sponsor nie płaci hojnie na "ekologów", walkę o klimat czy LGBT. To wiadomo jest strasznym trucicielem odpowiedzialnym za śmierć tysięcy stworzeń.
        Polskie elektrownie na węgiel brunatny to najgorsi truciciele na świecie. Rosyjskie i Niemieckie te nowo otwarte oraz te co mają być otwarte w najbliższych latach dzięki temu że ich właściciele hojnie opłacają lewackich aktywistów nie trują a wręcz dym z ich kominów może leczyć.
        Samoloty między kontynentalne pozostawiają ślad węglowy i trują środowisko ale tylko wtedy gdy na pokładzie tych samolotów nie ma lecących na urlop do egzotycznych krajów, "eko terrorystów" bo gdy oni lecą na wakacje to taki samolot nie truje nikogo a nawet można powiedzieć że korzystnie wpływa na otoczenie.

        • 3 1

    • Już się nie stosuje mazutu, tym bardziej do takich statków.

      • 12 1

    • W porcie silniki chodzą na diesla.Spaliny oczyszczane przez płuczki spalin,więc spoko

      • 8 1

  • Przypłynęli (2)

    zobaczyć biedaków Polaków

    • 24 16

    • Chyba bardziej niedorozwojów

      Którzy bez walki topią swój kraj zalewany tryzubami i ich tanimi produktami.

      • 5 8

    • Ten wycieczkowiec przywiózł prawdopodobnie dużą ilość sprzętu dla Ukrainy w wojnie zaplanowanej przez usadowionych bezpiecznie za oceanem sprawców konfliktów i wojen od dziesięcioleci.

      • 0 0

  • To wygląda tak. Piękny wycieczkowiec przypływa do Gdyni. Zaraz przy statku pojawiają się autobusy aby zabrać turystów na: (10)

    wycieczkę do Malborka i wycieczkę do Gdańska. Mało kto chce zobaczyć Gdynię - miasto przerobione przez Szczurka na beton i w konsekwencji - zwykła betonowia wiocha pozbawiona atrakcji.

    • 78 24

    • Do Gdańska masz 2 autokary na kilka tysięcy pasażerów (2)

      Weź może kiedyś rusz się sprzed komputera, popłyń, zweryfikuj swoje tezy

      • 11 9

      • 8-10 autokarów i busy (1)

        • 5 3

        • Tak, tyle stoi na nabrzeżu

          Połowa Malbork, dwa Długa, reszta wte i we wte (shuttelki) na Skwer Kościuszki. A 3/4 pasażerów idzie i tak z buta, bo to 10 minut. Kto jak kto, ale pasażerowie wycieczkowców zawsze sprawdzają mapy w portach i przy lokalizacjach przyśródmiejskich (Korfu, Barcelona, Bergen, Gdynia, Dubrownik itd) unikają zorganizowanych wycieczek, bo są po prostu drogie i wolne. Z Civitavecchia jak wsiądziesz w pociąg za 5 euro to do czerwca włącznie już z Watykanu będziesz wychodził i obierał marsztutę na schody hiszpańskie nim autokar za 100 euro w ogóle dojedzie

          • 2 0

    • Skwer

      Bulwar też, kamienna Góra , może coś pominęłam?

      • 4 5

    • No i ta samochodoza. Jak w Żukowie.

      Wiocha z przelotówą.

      • 1 4

    • dodatkowo zrzucają tu śmieci, szambo i nic więcej. (2)

      jesteśmy portem przelotowym. Po Gdyni już dawno turyści nie chodzą. jadą do Gdańska, Sopotu i Malborka.

      • 5 6

      • Bzdury opowiadasz.

        Mieszkam i pracuję w centrum Gdyni. Turystów jest sporo, nawet w najgorszą pogodę przychodzą nad morze.

        • 7 1

      • Do Sopotu jeżdżą tylko lokalne moczymordy

        To miasteczko nie ma dla turysty cruisowego nic do zaoferowania.

        • 4 2

    • nie rozumiem tego miałczenia

      chcesz porównywać zabytki ze zwykłym miastem?

      I tak sporo turystów zostaje i chodzi po Gdyni - być może już widzieli Gdańsk i Malbork poprzednio

      • 2 0

    • Co ty wicepierdzielku bredzisz . Spodziewasz się ze Szczurek wybuduje Stare miasto.

      Jak nie wiesz dzbanie co można zobaczyć w Gdyni to skoncentruj się na słoju .

      • 0 1

  • Zlotówy gdyńskie szykujcie się (5)

    100 euro Gdańsk, 250 euro Stuthoff , 300 euro Malbork

    • 29 2

    • Fiat gpu

      Już jade ze swojej wioski

      • 2 0

    • No i? (1)

      Pracujesz za mniej jak 100e dziennie?
      Jak tak to współczuję

      • 2 3

      • jakbys

        za tyle pracował to bys miał normalne buty i kurtke a nie ten kożuch z wioski
        weź chociaz sobie alufegi zamontuj i dobrym chłopakom roboty nie utrudniaj

        • 0 3

    • korporacje

      jezdzijcie u siebie
      slupki sa dla niezrzeszonych gadam z wami ale i tak was zamawiam

      • 2 1

    • Ubery i inne aplikacyjne

      Złotówy prawie wymarły

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i dostawcy elementów złącznych dla wielu gałęzi przemysłu w Polsce i do ponad 40 krajów na świecie. Absolwentka Wydziału Zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Związana z firmą Marcopol od 2006 roku, od trzech lat na stanowisku Dyrektora Sprzedaży Krajowej. Systematycznie realizuje strategię biznesową firmy i z sukcesem rozwija sprzedaż na rynku Polskim. Ekspert...

Najczęściej czytane