• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót

Robert Kiewlicz
9 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót.

Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.



Ile płacisz za prąd?

- Przedstawiciele handlowi, którzy są informowani i szkoleni, jak mają podpisywać umowy z klientami, dostawali dyspozycje, żeby ukrywać pewne opłaty przed klientami. Przez to oszukani klienci, bardzo często seniorzy, płacili rachunki za prąd wyższe nawet o kilkaset złotych - mówi Agnieszka Pomaska. - Stąd nasze spotkanie przed siedzibą spółki Energa Obrót - spółki Skarbu Państwa. Dzisiaj złożymy interwencję w Urzędzie Regulacji Energetyki i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcemy, aby w trybie pilnym ta sprawa została zbadana i wyjaśniła, czy spółka Skarbu Państwa oszukuje klientów. Oszukują polskich obywateli, którzy powinni mieć prąd jak najtańszy.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.

Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót



Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.

- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.

Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych



Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.

- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (304) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Energa = żenada !!!

    Ostatnio otrzymałem karę w wysokości 160zł za spóźnienie w zapłacie rachunku 5 dni. Kara niby dotyczy kosztów wystawienia upomnienia które o dziwo jakoś do mnie nie doszło. Poziom merytoryczny pracowników w tej firmie oraz przekrety jakie realizują poniżej krytyki. Niby firma państwowa ..... Strona internetowa co jakis czas nie działa, nie można sprawdzić stanu konta, dziadostwo i złodziejstwo....

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Do mnie też dzwonili... (20)

    Z informacją, że zamrożą mi stawkę na 2-3 lata, która wyniosłaby więcej niż płacę teraz. A ja im odpowiedziałam, że nie ma pewnosci, czy prąd pójdzie do góry tak, jak oni zakładają i że tak czy siak płacić muszę i będę, i że nie wierzę w żaden humanitarny gest od firm czy kogokolwiek innego w tym kraju, który by działał w trosce o zwykłego zjadacza chleba. Tyle w temacie. Szkoda emerytów, bo pewnie znowu dali się nabrać. Dziwię się, ze ludzie są tak naiwni.

    • 210 4

    • Gwarancja ceny

      Gwarancja ceny to oszustwo ponieważ proponują cenę stałą ale taką która będzie pewnie za 3 lata. A klient ma już płacić taklą stawkę od dziś podpisując aneks. A jeśli poprosi się dzwoniąca osobę o przesłanie oferty na e-mail, jest odpowiedź odmowna. Finalnie po reklamacji otrzymałem tą ofertę na e-mail od centrali więc mam dowód jak taka super propozycja wygląda.

      • 0 0

    • Do mnie też dzwonili (5)

      Babeczka wyrecytowała ciągiem kilka zdań tak że nie wiedziałem o co chodzi i do mnie z tekstem to co wysyłamy umowę? Jak poprosiłem o szczegóły na maila to wielce oburzona, ale przesłała. Kilowatogodzina wychodziła taniej ALE ;) jakaś opłata stała wzrosła chyba dwukrotnie. Jak Pani oddzwoniła to podziękowałem i wtedy usłyszałem że marnuje okazję na właśnie stałą cenę prądu. Zaśmiałem się i odpowiedziałem, że przepraszam że jestem taki głupi ale nie skorzystam

      • 24 1

      • Pamiętam jak do mnie dzwonili (3)

        Powiedziałam, że muszę przemyśleć i aby jutro zadzwonił, to dam odpowiedź. Poszperałam w necie, przejrzałam oferty, cenniki i wyczytałam, że przy ofercie "stałej ceny" dochodzi comiesięczna opłata ok 14zl. Następnego dnia dzwoni facet, pytam go co to za promocja, skoro co miesiąc mam dodatkowo płacić 14zl, ile ten prąd musiałby pójść w górę, żeby mi się to opłacało....i dlaczego wczoraj mi nie wspomniał o tych 14zł...I nie uwierzycie... Rozłączył się.. I naprawdę nie dziwie sie, że starsze osoby dają się nabrać, bo konsultanci potrafią być bardzo przekonujący. Najlepiej wychodzić z założenia, że wszędzie chcą nas oszukać i 1000 razy przemyśleć zanim cokolwiek podpiszemy

        • 22 0

        • Dziękuję za radę ,ale to "musztarda po obiedzie "

          • 0 0

        • (1)

          Kilka lat temu tak dalam się zrobić w ci*la co miesiąc doliczali wlasnie te 14 zl oczywiscie wczesniej nie informując nigdy więcej

          • 14 0

          • Mało tego.

            Kiedy dzwonili do mnie, proponowali oprócz 14-tu złotych wyższą cenę za kWh niż miałem. A ponieważ miałem wolny kwadrans, poprosiłem panienkę o odpalenie kalkulatora i ponowne zaproponowanie oferty. Przeprosiła i się rozłączyła.

            • 3 0

      • Kojarzę, ten sam skrypt. Czyli możemy wysłać umowę?

        Takiego dna telemarketingu nie pamiętam.

        • 0 0

    • Aneks do umowy Energa

      Emeryci nie są naiwni ,emeryci nie znają się na treści zawartej w pismach ,które podsuwają pod nos.my emeryci nie znamy się na haczykach handlowych energii ,czarna magia. Nie mamy do dyspozycji prawnika który by sprawdził taką umowę , czy żeby ktoś doradził .Chcemy ludziom ufać i nie traktować jak oszustów. W obecnym okresie mamy utrudniony dojazd do miasta ,utrudniony kontakt w urzędach ,obostrzenia p/covidowe itp. działa na niekorzyść emerytom ,ludziom schorowanym ,wykluczonym społecznie. Szanujmy się nawzajem ,a winnych za zaistniałą sytuację ukarać.

      • 0 0

    • (3)

      Poczekaj aż sama będziesz emerytem to się przekonasz jak to jest "być naiwnym,"

      • 16 4

      • Senior (1)

        Jestem seniorem i trochę to racja że jesteśmy naiwni bo przedstawiciel Energii gada jsk z nut i nue da dojść fo głosu.

        • 4 0

        • panie senior - szacunek

          Prosty tekst na łobuza w słuchawce. Gwarantuję, ze od razu złozy broń i odechce mu się bajerowania. Warto go sobie napisac i położyc przy telefonie a w razie koniecznosci wyrecytowac prosto w słuchawkę - tekst brzmi: "Własnie włączam nagrywanie rozmowy, jeśli się Pan/Pani nie zgadza z tym to proszę sie rozłączyć"

          • 12 0

      • Jeszcze wyjdzie z kontroli

        Że Niemcy dają nam energię za darmo ;)

        • 3 4

    • mnie też czarowali jacyś magicy

      też chcieli zamrażac na 2-3 lata, ale wydębiłem od nich dokłądny wzór na obliczenie swoich "oszczędnosci" i przy tym zuzyciu co mam to juz byłbym w plecy po 2 miesiacach. Żeby te ich nowe stawki sie opłacały to trzeba by postawic w domu kilka koparek bitcoinów albo zużyc tyle pradu co Huta Katowice.

      • 2 0

    • Nauwność

      Ale oni umieją chachmęcić zasłaniać i dobrze zagadywać starszych bo młodzi nie dadzą się a senior nud wszystko zauważy. Ja ostatnio udowodniłam facetowi że kłamie ze taka taryfa nie istnieje a ja ją mam. Gadał a ja powiedziałam że znam ich gierki bo pracowałam w Enerdze 40 lat I dobrze znam cenniki. Facet poszedł jak zmyty. A ja nadal mam G11

      • 2 0

    • pamietam dokladnie tę rozmowę telefoniczną

      podniesiemy panu nieco cene za kWh ale za to gwarantujemy jej stalosc przez iles tam lat...Powiedzialem babaeczce ,ze dziekuje-bo jesli podwyzszyliby cene kWh do tej absurdalnej wysokosci którą babeczka straszyła- to cytuję: "ludzie wywlekliby by was z tych szklanych biurowców prosto do Motławy"

      • 12 0

    • Ja od lat stosuję zasadę - jak ktoś do mnie dzwoni lub przyłazi pod drzwi z "super ofertą" to oznacza ni mniej, ni więcej, że jest ona tak g.niana, że nikt z klientów nie pofatyguje się do nich po to sam. Sprawdza się w 100%. To oczywiste, że jak ktoś angażuje środki (marketera czy sprzedawcę) i ponosi koszty, to on musi finalnie zarobić, nie klient.

      • 21 0

    • Wysoce niestosowny

      text w stylu -dziwię się że ludzie są tak naiwni- uważaj z takim ocenianiem innych szczególnie starszych osób. Los może się odwrócić, więc jak się uważasz siebie za wielce mądrego niedającego się oszukiwać to możesz się strasznie zdziwić któregoś dnia i też zostaniesz tak lekceważąco wyśmiany. Kto wyróżnia te opinie???No Kto?

      • 8 2

    • Ja się dałem na to nabrać (2)

      Może i stawka jest stała, ale nagle zaczęło się zwiększone użycie energii. Korzystam tak samo, w domu same światła led... dwie osoby dorosłe... z czego jedna osoba przez 6 miesiecy.... kilowat ow jak bym konopie chodował.... co miesiac wiecej i wiecej

      • 8 0

      • bo to nie chodzi o zużycie na liczniku Kilowatów, tylko

        sobie zobacz ile dodatków , przesyłowa , mocowa, i inne wymysłone , poto żeby je podnosic , i tak jest w umowach , kV nie rośnie , ale zato iles tam dodatlowych opłat , "zmiennych , " stałych" , takie myki robią już w "czynszach , mam chyba z 18-20 składowych , nawet po 3 na jedną usługę , np. windy, i inne d*perele,

        • 11 0

      • mam tak samo !

        U mnie tez zakrecaja zdalnie licznikiem, jak chca. Chociaz spisuje zuzycie i uwazam na kazda zarowke, kazde urzadzenie w domu, zeby za duzo nie palilo. Takie z nimi hece !

        • 7 0

  • Mateusz

    I jak byla juz kontrola? Cos wiadomo?

    • 0 0

  • Mnie oszukali w salonie Energa na Kartuskiej, twierdzili że są tylko taryfy G11k i G12k

    Na pytanie czy są jakieś inne - nie nie ma. To nie jest marketing to oszustwo, a te osoby które nazwyane są "doradcami klienta' dla nich jest specjalne miejsce w piekle, nie wiem jak mogą spojrzeć w lustro.

    • 0 0

  • Aneks do umowy Energa

    Odwiedził mnie w mieszkaniu przedstawiciel Energi ,oświadczył mi ,że trzeba podpisać aneks do umowy na dostarczaną energię. Obawiałam się oszusta ,poprosiłam ,by dane moje z faktury porównać z danymi do których miał dostęp .Wszystko się zgadzało jak np.dane abonenta ,dane osobowe itp.dodał ,że jak podpiszę ten aneks ,to będzie korzystnie jak energia będzie cenowo rosnąć ,to już moje koszty nie wzrosną .Nie informował mnie o dodatkowych kosztach ,a nawet pytałam na jaki okres podpisuję aneks ,więc powiedział że na 12 miesięcy. Był bardzo miły .W rozmowie z tym panem poruszyłam temat o oszustach ,że obawiam się tego ,czy dobrze robię ponieważ jestem seniorką .Zapewnił mnie ,że jest ok.a nawet dał mi numer tel.do energii i swoje nazwisko i mogę zadzwonić .Po wyjściu tego pana zaraz zadzwoniłam do energii by sprawdzić czy był ich pracownik .Pani potwierdziła ,że jest ich pracownikiem ,więc uśpiło moje obawy. Po 3 tyg ,od sąsiada dowiedziałam się,że zrobiono nas w "bambuko" Zadzwoniłam do Energii ,ale wiadomo,że minął termin na zerwanie umowy. Pani z Energii pocieszyła mnie ,że w ramach podpisania aneksu prześle mi kartę klienta (bonus) na paliwo itp i przyśle na adres domowy .Zaznaczam ,że czegoś takiego nie otrzymałam na domiar tego zostałam celowo niedoinformowana o zmianie umowy i narażenie na dodatkowe poniesienie kosztów .Natomiast dzisiaj skontaktował się Pan ,który prosił o informację nt. przebiegu podpisania aneksu .Jak stwierdził , że nie jestem jedyną wprowadzoną w błąd klientką.

    • 0 0

  • ENEA

    Enea też naciaga klientów. Mi przyslali rachunek z zawyżonym zużyciem rocznym. Apeluje do klijentow wszystkich operatorow porownajcie faktury z poczatku roku i z końca mi dopisali 100kW i przeskoczylem na wyzsza oplate mocową a z rachunkow wynika ze zuzylem mniej.

    • 0 0

  • Głupi ludzie a Energa nic nie winna (1)

    Kto podpisał to i**ota. Przedstawiciel wykonał swoją robotę, to klient się zgadzał bez czytania warunków. Jak kupujesz auto to też sprawdzasz a nie słuchasz tylko sprzedającego

    • 1 4

    • Też kłamiesz ludziom w żywe oczy, bo uważasz ich za i**otów?
      Pękasz z dumy, że ich oszukałeś i ogłaszasz to publicznie?

      • 0 0

  • (1)

    A ja mieszkam sama, nie pracuje zdalnie i place za prad duzo wiecej niz sasiedzi tj. 7 osob, 2 rodzicow pracujacych zdalnie, 4 dzieci w wieku szkolnym - zdalna nauka i babcia, ktora ciagle cos piecze w piekarniku, ciekawe prawda? tak sie dzieje od czasu wymiany licznikow

    • 0 0

    • Powaznie

      Odlacz wszystko i sprawdz czy licznik "chodzi".

      • 0 0

  • Energa powinna anulować wszystkie zawarte "umowy" . To było zwykle oszustwo !!!

    • 0 0

  • nie wiem kto tym teraz zarządza ale obecnie nawet nie można spóźnić się i tak z zawyzonym rachunkie

    bo Energa bawi sie w telefoniczna i mailową windykacjęe, rachunek przeleżał w skrzynce na pocztę było po terminie może 2 tygodnie a prąd to nie dobra luksusowe tylko konieczność

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane