• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót

Robert Kiewlicz
9 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót.

Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.



Ile płacisz za prąd?

- Przedstawiciele handlowi, którzy są informowani i szkoleni, jak mają podpisywać umowy z klientami, dostawali dyspozycje, żeby ukrywać pewne opłaty przed klientami. Przez to oszukani klienci, bardzo często seniorzy, płacili rachunki za prąd wyższe nawet o kilkaset złotych - mówi Agnieszka Pomaska. - Stąd nasze spotkanie przed siedzibą spółki Energa Obrót - spółki Skarbu Państwa. Dzisiaj złożymy interwencję w Urzędzie Regulacji Energetyki i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcemy, aby w trybie pilnym ta sprawa została zbadana i wyjaśniła, czy spółka Skarbu Państwa oszukuje klientów. Oszukują polskich obywateli, którzy powinni mieć prąd jak najtańszy.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.

Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót



Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.

- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.

Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych



Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.

- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (304) ponad 20 zablokowanych

  • Płacę średnio 80 pln miesięcznie za rachunek z czego ok 50 pln to koszty przesyłu a sam prąd 30 pln

    • 1 0

  • energe przejmuje orlen no już zaczynaja sie kanty i oszustwa orlen i wszystko wiadomo

    • 0 0

  • niech dziewuchy sprawdzą czy aby cennik za parking w mieście ni ejest zawyżony albo wywóz śmieci

    albo podatki od nieruchomości... relatywizm moralny tych pań poraża...

    • 2 1

  • nie wiem kto tym teraz zarządza ale obecnie nawet nie można spóźnić się i tak z zawyzonym rachunkie

    bo Energa bawi sie w telefoniczna i mailową windykacjęe, rachunek przeleżał w skrzynce na pocztę było po terminie może 2 tygodnie a prąd to nie dobra luksusowe tylko konieczność

    • 0 0

  • Energa powinna anulować wszystkie zawarte "umowy" . To było zwykle oszustwo !!!

    • 0 0

  • ENEA

    Enea też naciaga klientów. Mi przyslali rachunek z zawyżonym zużyciem rocznym. Apeluje do klijentow wszystkich operatorow porownajcie faktury z poczatku roku i z końca mi dopisali 100kW i przeskoczylem na wyzsza oplate mocową a z rachunkow wynika ze zuzylem mniej.

    • 0 0

  • Aneks do umowy Energa

    Odwiedził mnie w mieszkaniu przedstawiciel Energi ,oświadczył mi ,że trzeba podpisać aneks do umowy na dostarczaną energię. Obawiałam się oszusta ,poprosiłam ,by dane moje z faktury porównać z danymi do których miał dostęp .Wszystko się zgadzało jak np.dane abonenta ,dane osobowe itp.dodał ,że jak podpiszę ten aneks ,to będzie korzystnie jak energia będzie cenowo rosnąć ,to już moje koszty nie wzrosną .Nie informował mnie o dodatkowych kosztach ,a nawet pytałam na jaki okres podpisuję aneks ,więc powiedział że na 12 miesięcy. Był bardzo miły .W rozmowie z tym panem poruszyłam temat o oszustach ,że obawiam się tego ,czy dobrze robię ponieważ jestem seniorką .Zapewnił mnie ,że jest ok.a nawet dał mi numer tel.do energii i swoje nazwisko i mogę zadzwonić .Po wyjściu tego pana zaraz zadzwoniłam do energii by sprawdzić czy był ich pracownik .Pani potwierdziła ,że jest ich pracownikiem ,więc uśpiło moje obawy. Po 3 tyg ,od sąsiada dowiedziałam się,że zrobiono nas w "bambuko" Zadzwoniłam do Energii ,ale wiadomo,że minął termin na zerwanie umowy. Pani z Energii pocieszyła mnie ,że w ramach podpisania aneksu prześle mi kartę klienta (bonus) na paliwo itp i przyśle na adres domowy .Zaznaczam ,że czegoś takiego nie otrzymałam na domiar tego zostałam celowo niedoinformowana o zmianie umowy i narażenie na dodatkowe poniesienie kosztów .Natomiast dzisiaj skontaktował się Pan ,który prosił o informację nt. przebiegu podpisania aneksu .Jak stwierdził , że nie jestem jedyną wprowadzoną w błąd klientką.

    • 0 0

  • Mnie oszukali w salonie Energa na Kartuskiej, twierdzili że są tylko taryfy G11k i G12k

    Na pytanie czy są jakieś inne - nie nie ma. To nie jest marketing to oszustwo, a te osoby które nazwyane są "doradcami klienta' dla nich jest specjalne miejsce w piekle, nie wiem jak mogą spojrzeć w lustro.

    • 0 0

  • Mateusz

    I jak byla juz kontrola? Cos wiadomo?

    • 0 0

  • Energa = żenada !!!

    Ostatnio otrzymałem karę w wysokości 160zł za spóźnienie w zapłacie rachunku 5 dni. Kara niby dotyczy kosztów wystawienia upomnienia które o dziwo jakoś do mnie nie doszło. Poziom merytoryczny pracowników w tej firmie oraz przekrety jakie realizują poniżej krytyki. Niby firma państwowa ..... Strona internetowa co jakis czas nie działa, nie można sprawdzić stanu konta, dziadostwo i złodziejstwo....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...

Najczęściej czytane