• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zawyżone rachunki za prąd. Będzie kontrola w Energa Obrót

Robert Kiewlicz
9 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka - posłanki Koalicji Obywatelskiej, chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót.

Posłanki Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka chcą natychmiastowej kontroli Urzędu Kontroli Energetyki i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w spółce Energa Obrót. Chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Przez to płacili oni wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.



Ile płacisz za prąd?

- Przedstawiciele handlowi, którzy są informowani i szkoleni, jak mają podpisywać umowy z klientami, dostawali dyspozycje, żeby ukrywać pewne opłaty przed klientami. Przez to oszukani klienci, bardzo często seniorzy, płacili rachunki za prąd wyższe nawet o kilkaset złotych - mówi Agnieszka Pomaska. - Stąd nasze spotkanie przed siedzibą spółki Energa Obrót - spółki Skarbu Państwa. Dzisiaj złożymy interwencję w Urzędzie Regulacji Energetyki i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chcemy, aby w trybie pilnym ta sprawa została zbadana i wyjaśniła, czy spółka Skarbu Państwa oszukuje klientów. Oszukują polskich obywateli, którzy powinni mieć prąd jak najtańszy.
- Sprawa jest wyjątkowo bulwersująca, bo w czasie pandemii to instytucje państwowe powinny chronić obywateli. Jeśli prawdą jest, że spółka Skarbu Państwa dopuszcza się praktyk nieuczciwych - polegających na oszukiwaniu obywateli i przymuszaniu ich do podpisywania nieuczciwych umów - to jest to niebywały skandal - dodaje Barbara Nowacka. - W czasie, kiedy ludzie tracą pracę, upadają firmy, to przedstawiciele firmy, mając na wizytówkach logo spółki Skarbu Państwa, oszukują ludzi. Ludzie mają prawo ufać państwu, zabieranie im tego prawa przez nieuczciwości w spółkach Skarbu Państwa to potężne nadużycie.

Niekorzystne umowy klientów Energi Obrót



Jak informuje RMF FM, przedstawiciele handlowi jednej z firm, która reprezentowała Energę, zatajali przed klientami Energi Obrót informacje o dodatkowej opłacie. Odbiorcy, którzy podpisali z nimi aneksy do umów, byli zaskakiwani znacznie wyższymi rachunkami.

- Podczas trwania pandemii koronawirusa przedstawiciele handlowi spółki Energa Obrót w ramach akcji sprzedażowej door2door namawiali klientów spółki do podpisywania aneksów do umów na dostawę prądu. Przedstawiając ofertę, zatajali przed nimi informację o dodatkowej opłacie. Aneks miał zagwarantować stałą cenę za kilowatogodzinę przez najbliższe trzy lata, zamiast tego spowodował wzrost rachunków za prąd o około 40 proc. (przykładowo: rachunek przed podpisaniem aneksu - 160-190 zł; po podpisaniu aneksu - 255 zł) - czytamy w piśmie skierowanym do Urzędu Regulacji Energetyki przez posłanki Koalicji Obywatelskiej.

Energa nie wyklucza podjęcia kroków prawnych



Przedstawiciele Grupy Energa twierdzą, że po otrzymaniu informacji dotyczących standardów sprzedaży w kanale door-to-door funkcjonujących w grupie, w której pracował przedstawiciel handlowy, który zgłosił się do spółki, Energa Obrót wdrożyła procedury wyjaśniające, wykraczające poza wewnętrzną kontrolę dokumentów i procedur. Do czwartku, 8 kwietnia 2021 r. w trakcie postępowania odebrano jednej z osób certyfikat przedstawicielstwa handlowego. Po kolejnych czynnościach 9 kwietnia spółka postanowiła decertyfikować kilkunastu handlowców pracujących na rzecz subagenta do czasu pełnego wyjaśnienia sprawy.

- Aktualnie trwa kilkutorowe postępowanie, mające na celu weryfikację nie tylko zgodności prowadzonej sprzedaży ze standardami obowiązującymi w spółce, ale także pod kątem dbałości o ochronę danych osobowych klientów - czytamy w oświadczeniu spółki. - Do partnerów skierowane też zostały przypomnienia obowiązujących wytycznych, standardów oraz konkretne polecenia dotyczące ograniczenia wykorzystania niektórych powszechnie dostępnych komunikatorów. W wyjaśnienie sprawy zaangażowany jest także Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Spółka nie wyklucza podjęcia kroków prawnych włącznie z ewentualnym skierowaniem sprawy do prokuratury, jeśli nieprawidłowości znajdą potwierdzenie w wynikach wewnętrznego postępowania wyjaśniającego. Szacuje się, że proces ten może potrwać kilka tygodni. Ewentualne konsekwencje oparte na jego wynikach będą wyciągane w kolejnych krokach.

Miejsca

Zobacz także

Opinie (304) ponad 20 zablokowanych

  • Kolejny przekręt spółki państwowej za PiS. Co na to Obajtek?

    • 3 1

  • Głupi ludzie a Energa nic nie winna (1)

    Kto podpisał to i**ota. Przedstawiciel wykonał swoją robotę, to klient się zgadzał bez czytania warunków. Jak kupujesz auto to też sprawdzasz a nie słuchasz tylko sprzedającego

    • 1 4

    • Też kłamiesz ludziom w żywe oczy, bo uważasz ich za i**otów?
      Pękasz z dumy, że ich oszukałeś i ogłaszasz to publicznie?

      • 0 0

  • Pomaska ta Niemka?

    • 2 3

  • Tak, ta niemra. Pomaska to dno intelektualne. W dodatku brzydka bo Niemka w końcu

    • 3 0

  • Wydajemy więcej na energooszczędny sprzęt rtv agd, a rachunki coraz większe.

    Trochę dziwne, ale czego można się spodziewać po spółce skarbu państwa w której ludzie pracują od wyborów do wyborów. Teraz jeszcze Energe przejął Orlen, czyli biznesmen i najjaśniejszy negocjator Pan Obajtek.

    • 5 0

  • Oszukali i mnie

    Przy przepisywaniu licznika przez internet nie było możliwości podpisania umowy z czystą taryfą G11, były tylko G11k (z dodatkową opłatą handlową). Zorientowałem się niestety po kilku miesiącach, teraz, mimo, że można zmienić grupę taryfową raz w roku straszą mnie karą za przejście z G11k na G11. Ale i na to jest sposób - przepisanie licznika na inną osobę (szerzej opisany na forum elektroda).

    • 5 0

  • Innoga - niemiecki złodziej

    A kiedy wreszcie ruszy się UOKiK oraz UODO i podejmie stanowcze kroki wobec innogy Polska S.A. niemieckiej firmy energetycznej okupującej Warszawę od 01.12.2002r. (najpierw jako RWE) i okradającej Warszawiaków na: fałszywych spisach liczników zawyżających opłaty, przesuwaniu liczników w nierentownych gospodarstwach domowych - emerytów czy inwalidów, np. w takich które pobierają poniżej 500 kWh rocznie, co przekłada się na kolosalne rachunki do zapłaty, nachodzeniu i straszeniu starszych ludzi, że jak nie zapłacą to im wyłączą prąd po czym to robią i idą do e-sądu w Lublinie po e-nakazy zapłaty, choć jest to bezpodstawne wzbogacenie, wnoszą swój e-nakaz zapłaty do komornika, okradjąc emerytów i rencistów z ich marnych, niewystarczających świadczeń na życie i nadal pozostawiając ich bez prądu. Mam taki przykład. Od 4 lat dwie renciski, emerytki, żyją bez prądu, z e-nakazem, ciągle zastraszone przez nich. Panie Posłanki, Panie Radne nawet tą sprawą się nie zainteresowały, bo to niemiecka firma - okupant.

    • 2 0

  • Tak się dzieje bo Energa została oddana pod opiekę Matki Boskiej.

    • 0 1

  • Był telefon. Powieś, ialwm, że przemyślę sprawę ale nic nie podpisywałem ! Mimo to rachunki są dużo wyższe. To jest skur.......two. Mam nadzieję, że Energa Obrót zwróci wszystkim pieniądze! Chyba, że u nich uczciwość pisowska obowiązuje. Jednak odwołanie mam zamiar pisać!!! Jak nie poskutkuje zmieniam operatora.

    • 0 0

  • czas najwyższy

    czas najwyższy wziążć się za tego monopolistę
    drugi raz w okresie 5 lat brak dostepu do konta - bo zmieniają system
    to tylko możliwe w Energa
    okazało się ,że bez mojej wiedzy dopisano mnie do bandy orlen o czym się dowiedziałam po 2-ch miesiącach dobijania się na nr telefonu 555... bo pisanie na skrzynkę kontaktową bezcelowa.
    Ostatnia możliwość wpisu odczytu rzeczywistego to sierpień 2020 od tego okresu wyświetlanie na koncie " nie ma takiego punktu poboru ". Po wielu bojach dodzwoniłam się i się okazuje ,że ożeniono moje konto prywatne z kontem Ogrodów Działkowych "bo przy rejestracji e-konto użyłam ten sam email" nie ważne punkt poboru ,płatnik tylko adres email.
    Jako przezorny użytkownik energii pomimo braku dostepu do e-konta co miesiąc wpłacałam jakąś średnią kwotę poprzednich rachunków . Ale doznałam lekkiego szoku po wprowadzeniu odczytu miała do dopłaty kwotę 350,00 zł przy takim samym zużyciu .
    Co znaczy ,że ceny za moimi plecami bez poinformowania mnie wzrosły.
    dlatego czas na porządne prześwietlenie cen na pewno a przy okazji systemu obsługi klienta
    którego traktuje się tylko jak bankomaty.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i dostawcy elementów złącznych dla wielu gałęzi przemysłu w Polsce i do ponad 40 krajów na świecie. Absolwentka Wydziału Zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. Związana z firmą Marcopol od 2006 roku, od trzech lat na stanowisku Dyrektora Sprzedaży Krajowej. Systematycznie realizuje strategię biznesową firmy i z sukcesem rozwija sprzedaż na rynku Polskim. Ekspert...

Najczęściej czytane