• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz, jak powstaje autostrada. Asfalt z Lotosu na A1

VIK
17 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Budowa kolejnego odcinka autostrady A1 to także szansa dla pomorskich firm.


Już pod koniec tego roku gotowy będzie kolejny odcinek autostrady A1. Wówczas z Rusocina za Pruszczem Gdańskim będzie można dojechać aż do Czerniewic pod Toruniem. Swój udział w tej budowie ma Lotos Asfalt, spółka należąca do gdańskiej Grupy Lotos, która zaprosiła nas z kamerą na plac budowy autostrady.



Kolejny odcinek A1 z Nowych Marz do Czerniewic. Kolejny odcinek A1 z Nowych Marz do Czerniewic.
Wytwórnia Masy Bitumicznej. Wytwórnia Masy Bitumicznej.
Odcinek z Nowych Marzów do Czerniewic ma 62,4 km. Generalnym wykonawcą jest Skanska-NDI, a asfalt dostarcza właśnie spółka Lotosu. W tym celu pod Lisewem postała Wytwórnia Mas Bitumicznych.

Lotos Asfalt to jeden z czołowych dostawców asfaltu w Europie oraz lider w sprzedaży najbardziej zaawansowanych technologicznie asfaltów modyfikowanych MODBIT na rynku krajowym. Spółka powstała w 2004 roku i od początku koncentruje swoją działalność na produkcji i handlu asfaltami drogowymi, asfaltami przemysłowymi, emulsjami oraz specyfikami asfaltowymi.

Nawierzchnie asfaltowe stanowią w Europie ponad 90 proc. długości sieci drogowej, lepiszcze asfaltowe stanowi masowo jedynie 4-6 proc. mieszanki mineralno - asfaltowej (MMA), z której wykonana jest nawierzchnia drogowa. Obecnie asfalty stosowane w budownictwie powstają przede wszystkim w rafineriach, w procesach rafinacji ropy naftowej, choć przy okazji warto nadmienić, że asfalt pochodzący ze źródeł naturalnych występujących w przyrodzie (asfalt skalny, "jeziora asfaltowe") był stosowany już w starożytności (czasy Persji i Babilonu, 2800-2500 r. p.n.e. ), tym samym lepiszcze asfaltowe jest najdłużej stosowanym materiałem budowlanym na świecie.

Dzisiejsze asfalty trudno porównać z produktami dostępnymi kilkanaście lat temu, przede wszystkim ze względu na wymagania stawiane materiałom budowlanym. Zastosowanie dodatku odpowiednio wyselekcjonowanych polimerów pozwoliło znacznie podwyższyć kluczowe właściwości asfaltów, co w konsekwencji pozwala wydłużyć trwałość nawierzchni asfaltowych o ponad 25 proc.

W Polsce stosowanie asfaltów modyfikowanych polimerami upowszechniło się w latach 90-tych XX wieku, obecnie udział modyfikowanych asfaltów wynosi ok. 20 proc. w całej puli lepiszczy drogowych.
VIK

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (121) 5 zablokowanych

  • Zleceniodawca powinien od wykonawcy zarządać gwarancji !!!- jak długo pojeżdzimy zanim powstaną wzdłużne muldy ? . jakoś na (6)

    niemieckich autostraach wybudowanych 10 lat temu w byłych DDr -ani śladu po muldach !...ą

    • 37 6

    • (1)

      Z tego co wiem, to nawierzchnie w Niemczech nie są asfaltowe tylko betonowe, dlatego nie ma kolein. W Polsce też mieli taki pomysł, ale to było w czasach boomu mieszkaniowego i cementownie nie byłyby w stanie wyprodukować cementu w wystarczającej ilości, m.in. przez limity narzucone prze UE.

      • 3 1

      • słusznie

        budują nawierzchnie z płyt betonowych, które są trwalsze od asfaltowych. Ale też droższe - a wiadomo, że u nas nikt nie kalkuluje, czy się to opłaci - tylko cena decyduje. Droższa inwestycja w nawierzchnię betonową odpłaci za to trwałością i tańszym utrzymaniem.

        • 1 0

    • byc moze poniewaz w tych miejscach sa plyty betonowe pod spodem? (1)

      • 5 2

      • jak nie ma plyt to sie inny podklad daje,ale w PL to tylko fuszera

        • 0 0

    • możesz wracać skoro od 10 lat tam stoisz i patrzysz żeby nam to napisać.

      Napewno nie przespaeś jakiegoś remontu?

      • 2 1

    • A co mnie obchodzi

      jakie gwarancje ustaliły między sobą prywatne firmy.
      Poczytaj kto jest inwestorem i będzie właścicielem.

      • 2 3

  • co to za nuta w tle?

    j.w. z góry thx

    • 0 1

  • Ile będzie kosztowała przyjemność podróżowania do Torunia?

    30 zł?

    • 0 0

  • nice nice (5)

    dawać tam panowie,
    chińcole się sprężą na A2 i bedziemy mieli piekny dojazd do stolicy!

    • 32 5

    • Do stolicy to może w 2013 (4)

      ale do Torunia tym odcinkiem już za 3 miesiące.

      • 6 1

      • tak, wrzesień jest już pewną datą przejezdności ! (3)

        nie mogę się doczekać podróży do Torunia w 1,5 godzinki !

        • 3 0

        • No Jurek, co ty (2)

          1,5 godzinki, chyba na hulajnodze!!! dokad ty tak pedzisz, czlowieku.

          • 0 0

          • (1)

            Spokojnie można będzie tyle wyciągnąć. to tylko 150 km autostrady, po której wolno max. 140 km/h - na upartego i legalnie nawet mniej, niż 1,5 h.

            • 3 0

            • do 150 nawet można, jest 10 tolerancji, a pomiarowy odcinek prędkości jest póki co tylko na potrzeby autostrady A1 między Pruszczem a Nowymi Marzami. Więc można ile fabryka dała :)

              • 1 0

  • MAM DOWODY!

    NIE KRADNA ASFALTU, NIE DAJA ŁAPÓWEK ALE ZA TO ''KRADNA''-''ZCIĄGAJĄ'' PALIWO Z BAKÓW SAMOCHODÓW, KTÓRE PRACUJĄ PRZY BUDOWIE AUTOSTRADY I ODSPRZEDAJA NA PRYWATNE STACJE.

    A KIEROWCY WYKAZUJĄ ''PRZEPAŁ''...

    WIEM BO WIDZIAŁEM I NADAL TO WIDZE...

    NORMALNIE ŻART I OGROMNY WSTYD !!!!!

    • 0 1

  • asfalt

    chciałabym,aby firmy, które budują drogi i po krótkim czasie pojawiają się tam dziury nie mogły przystępować w kolejnych latach do przetargów!!! naturalna selekcja jaka praca -taka płaca !

    • 0 0

  • wow, żyjemy w raju i kraju dobrobytu (1)

    Może tak napiszcie, że są problemy z budową A1 za Grudziądzem, które grożą wycofaniem się wykonawcy.

    • 2 0

    • Bzdura, ten odcinek zostanie oddany przed terminem

      Lepiej ty wycofaj się z pisania takich bredni tutaj.

      • 1 0

  • heh, jaka ta Polska cywilizowana i rozwinięta, asfalt na drogi kładą. (1)

    A na nowej wiśniewskiego w Gdyni studzienki już pięknie pozapadane. ile toto ma? 3-4 lata? I nikt w tym g*wnianym kraju za fuszerki nie odpowiada. tylko zwykły człowiek

    • 6 0

    • bo kto za to zaplaci ? Pan zaplaci pani zaplaci

      bo przeciez nie ten co budował ani urzedas ani inspektor nadzoru co droge odbierał.
      Juz nieraz mówili ze winspektorzy nadzoru to stare dziadki jeszce z czasów PRlu które nic nienadzoruja tylko kase zbieraja i tak jest wcałej POlsce dlatego własnie ciagle wszedzie sa niedorubki fuszerki itp.

      • 0 0

  • CO Z TEGO ZE ASFALT Z LOTOSU JAK POŁOWĘ ROZKRADNĄ .... (2)

    • 21 34

    • Beton masz ale w głowie...

      • 2 1

    • ...

      czlowieku, wypadaloby nie majac nic madrego do powiedzenia pomilczec i udawac ze Cie nie ma...

      • 5 1

  • asfalt na Chelmie

    kto kladl asfalt na Chelmie, skad ten asfalt - pelno dziur
    moze to ty Iwona?
    przyznaj sie po dobroci

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim, doktor nauk ekonomicznych. Pracował w Stoczni Gdynia pełniąc funkcję m.in.: doradcy zarządu, dyrektora biura zarządu, pełnomocnika zarządu ds. restrukturyzacji stoczni oraz członka zarządu. W 2005 roku był doradcą Sekretarza Generalnego CESA z siedzibą w Brukseli. W latach 2002-2004 wykładał na Uniwersytecie Gdańskim i w Sopockiej Szkole Wyższej w okresie 2003-2009. Potem...

Najczęściej czytane