- 1 Enterprise Investors inwestują w Sescom (11 opinii)
- 2 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (93 opinie)
- 3 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (83 opinie)
- 4 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (101 opinii)
- 5 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 6 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (286 opinii)
Zobacz, jak pracuje ogromna pogłębiarka w Porcie Gdynia
29 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku)
Pogłębianie kanału portowego w gdyńskim porcie. Materiał Portu Gdynia
W Porcie Gdynia trwa pogłębianie akwenów wewnętrznych. Prace prowadzone są przy użyciu ogromnej pogłębiarki mającej 65 m długości i 20 m szerokości. Ta sama maszyna niedawno pracowała przy wejściu do Portu Północnego w Gdańsku.
W ubiegłych latach przebudowano nabrzeża, teraz trwa pogłębianie toru wodnego. Cały projekt współfinansowany ze środków unijnych ma zwiększyć możliwości przeładunkowe Portu Gdynia. Inwestycja ma spowodować pogłębienie portowego basenu o ok. 2,5 metra, (z 13,5 m do 16 m), co pozwoli obsługiwać w terminalach 400-metrowe jednostki o zanurzeniu sięgającym nawet 15 metrów.
Rozpoczęła się rozbudowa terminalu Baltic Hub
Jednym z głównych elementów powiększenia możliwości przeładunkowych portu jest właśnie wykonanie robót czerpalnych i zasypowych wraz z robotami budowlanymi i telekomunikacyjnymi. W ramach prac wyczerpane zostanie ok. 4 mln m sześc. urobku, który zdeponowany zostanie na tzw. klapowisku morskim. Prace prowadzi belgijska firma JanDeNul, a potrwają one prawie półtora roku.
W ramach umowy zostanie wykonana m.in.
- przebudowa akwenów wewnętrznych Portu Gdynia do głębokości -16 m wraz z budową i rozbiórką umocnienia dna;
- zabezpieczenie rurociągów podwodnych dla potrzeb przebudowy akwenów wewnętrznych do głębokości -16 m;
- przebudowa umocnienia dna stanowiska prób na uwięzi przy Pirsie III dla potrzeb przebudowy akwenów wewnętrznych do głębokości -16 m;
- przełożenie kabli podwodnych akwenów wewnętrznych Portu Gdynia.
Po zakończonych przebudowach nabrzeży Norweskiego, Słowackiego, Włoskiego oraz Portowego, skróceniu Północnej Ostrogi Pilotowej rozpoczęte zostały prace polegające na wykonaniu robót czerpalnych na całej długości kanału portowego, od wejścia głównego do Nabrzeża Puckiego, do docelowej głębokości 16 m. Pogłębione zostaną również Baseny III, IV oraz V. W ramach prac wykonywane są umocnienia dna przy Nabrzeżach Szwedzkim, Bułgarskim/Puckim oraz nad rurociągami paliwowymi zlokalizowane w dnie w rejonie Awanportu, a także przekładane są kable teletechniczne przebiegające pod dnem kanału portowego.
VIK
Miejsca
Opinie (23)
-
2022-11-29 13:51
Piękna. To ta sama co się przewróciła wtedy w Sopocie na plaży ?
- 3 8
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.