• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Związkowcy PKP Cargo nie chcą Pendolino w swojej hali

Robert Kiewlicz
7 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Związkowcy ostrzegają, że przejęcie hali na potrzeby Pendolino może pozbawić pracy ok. 100 pracowników warsztatów spółki Cargowag Gdynia Grabówek. Związkowcy ostrzegają, że przejęcie hali na potrzeby Pendolino może pozbawić pracy ok. 100 pracowników warsztatów spółki Cargowag Gdynia Grabówek.

PKP Intercity chce przejąć halę naprawy taboru PKP Cargo w Gdyni Grabówku. W budynku tym spółka ma zamiar garażować składy pociągu Pendolino. Na takie rozwiązanie nie chcą się zgodzić kolejowe związki zawodowe twierdząc, że grozi to utratą licznych miejsc pracy. Obecnie halę użytkuje spółka-córka PKP Cargo - Cargowag. W gdyńskiej hali wykonuje ona głównie naprawy rożnego typu wagonów towarowych. Pracuje w niej ok. 100 osób.



Halą w Gdyni Grabówku zobacz na mapie Gdyni PKP Intercity interesuje się już od dawna. Początkowo spółka starała się o wydzielenie części hali dla potrzeb Pendolino. Okazało się jednak, że budynek nie spełnia wymogów technicznych dla tego typu pociągów. Intercity wystąpiła więc z propozycją przejęcia hali w całości z zamiarem jej przebudowy.

Pendolino na targach TRAKO w Gdańsku.

Pociąg przechodzi ostatnie kosmetyczne poprawki w Cisowej.



- PKP IC wyraziła chęć przejęcia hali w całości bądź części dla własnych potrzeb pod pretekstem złego stanu infrastruktury kolejowej na użytkowanych przez siebie obiektach stacji Gdynia Główna Postojowa (Gdynia Leszczynki) - twierdzą w przesłanym do zarządu spółki piśmie związkowcy z Międzyzakładowego Związku Zawodowego Pracowników Kolejowych RP w Gdyni Cargo. - Jednocześnie PKP Cargo miałoby przejąć w rozliczeniu halę w Gdyni Leszczynkach zobacz na mapie Gdyni użytkowaną obecnie przez PKP IC.

Związkowcy ostrzegają, że takie rozwiązanie może pozbawić pracy ok. 100 pracowników warsztatów spółki Cargowag Gdynia Grabówek. Dodatkowo spowodowałoby to, że naprawy taboru kolejowego odbywałyby nie w Gdyni, a w Tczewie. Co związane jest ze wzrostem kosztów napraw, a hala w Gdyni Grabówku jest bezpośrednim zabezpieczeniem potrzeb przewozowych portów Trójmiasta.

Co na to PKP Intercity? Spółka nie chce komentować tej sprawy, a jej przedstawiciele twierdzą, że rozwiązanie sporu powinna znaleźć spółka PKP Cargo, do której hala pośrednio należy. PKP Cargo zastrzega natomiast, że żadne decyzje jeszcze nie zapadły.

- Trwają rozmowy z PKP Intercity i analizy wewnętrzne dotyczące ewentualnego podziału hali w Gdyni Grabówku. Jest to kluczowy obiekt dla PKP Cargo ze względu na bliskość portu morskiego, skalę prowadzonych tam prac naprawczo-modernizacyjnych i zależy nam na wypracowaniu optymalnego rozwiązania - twierdzi Mirosław Kuk, rzecznik prasowy PKP Cargo. - Jednocześnie dostrzegamy potencjał lepszego wykorzystania hali dla PKP Cargo, nawet w przypadku jej podziału. Ale ostateczne rozwiązanie musi być zatwierdzone przez zarządy spółek: PKP Cargo i jej spółki zależnej - Cargowag, oraz PKP Intercity.

Inwestycje związane z Pendolino spółka PKP Intercity planuje już od ubiegłego roku. Składy mają być serwisowane właśnie w Gdyni Grabówku. Przewoźnik do budowy stacji końcowej chce zagospodarować będące jego własnością tory odstawcze zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

Opinie (74) 3 zablokowane

  • Zwiazki wyrażają opinie myślacej części zarzadzających w PKP

    Często Związki Zawodowe wyrażają opinie rozsądnej i myślącej części zarządzających w PKP, którzy gdyby przedstawiliby własne przemyślenia dobre dla Polski, PKP i Pracowników to wylądowaliby na bezrobociu. W tym przypadku Związki mają rację. Nie wolno psuć tego co potrzebne i daje pracę ludziom tylko dlatego, że rządzący w Intercity chcą oglądać swoje pociągi bez wychodzenia z biura. Kto może niech poprze apel związków by nie zabierać pracownikom PKP CARGO Hali w Gdyni Grabówku. Intercity ma dosyć dużo miejsca i ciągłe dotacje z Unii by wybudować nową halę na swoje potrzeby.

    • 7 2

  • (2)

    prokurator gdzie jest ?

    • 11 0

    • Gdzie jest prokurator.

      Zazwyczaj w prokuraturach, sądach, na miejscach przestępstw.

      • 0 0

    • Prokuratorzy pracują w żółwim tempie...

      • 0 0

  • Bez związków zawodowych będzie niewolnictwo jeszcze większe niż obecnie

    na zachodzie na który tak wielu się zapatruje jest większe "uzwiązkowienie" niż w PL, chcecie żyć jak np. w Danii ale bez związków zawodowych ???

    • 8 1

  • Miejsce młodym (2)

    Najlepiej naprawiać stare trupy bez chęci dokształcania- do emerytury jakoś dociągniemy. A może warto się douczyć, a jak nie to zrobić miejsca dla młodych mechaników/elektryków ?.

    • 12 10

    • Miejsce młodym (1)

      PO-kazać mi młodego ,który się tak naprawdę zna na pracy ? Chyba tylko na pyskowaniu i żądaniu za swoją jeszcze młodość dużych pieniędzy...

      • 5 5

      • Miejsce młodym

        OD-powiem na Twój post. A może problem tkwi w tym, że jak przyjdzie "młody" do zakładu to: sprząta, czyści. A żeby przekazać "tajemną" wiedzę to nie ma chętnych- "ja mu powiem, a on mnie wygryzie". Co do pieniędzy to właśnie związki zawodowe dają piękny przykład: trzynastki, wczasy, zniżki. Czyli żądanie coraz większych pieniędzy za swoją związkowość. Za robotę się wziąć, a nie za rządzenie- to wam jak widać nie wychodzi, czy prezes staje za tokarką ? Bo widzę że tokarze chcą stać za biurkiem- a szkół żadnych.

        • 3 0

  • "hejt" na związkowców

    uwielbiam. nikt ich nie chce:) choć na zachodzie więcej związków pracowniczych niż u nas i więcej osób w nich jest, tylko tam pewnie rozumieją interesy całej firmy i przekładają je nad interesy Genia i Zdzicha z drugiej zmiany co to na kacu do roboty zawsze przychodzą i za nim się wezmą do roboty to już idą na przerwę.

    • 10 0

  • wszyscy fizyczni Cargo mają ochronę pracy-pewnie przeszli by do PICu

    • 2 0

  • A ja slyszalem , ze SKM (1)

    tez ma cisnienie na przejecie tej hali . Czyli wojna w PKP bedzie? Stawiam na Pendolino - ma najlepszy , bo Warsiafski P.R. , z tej trojcy chetnych na hale .

    • 5 3

    • Może być, jeszcze nie wiadomo gdzie Pkm będzie obrządzać swoje składy.

      • 1 0

  • a co z ZNTK ??? (2)

    co z halami po zniszczonych ZNTK w Gdańsku-Przeróbce ???

    • 6 1

    • zntk (1)

      a o co chodzi ???
      mają się dobrze i funkcjonują jeszcze lepiej jak kiedyś bo i tramwaje robią

      wpisz sobie kolego ZNTKiM w google a nie tylko bezmyślnie w klawiature klepiesz

      • 1 1

      • Ostatni tramwaj ZNTKiM naprawiał w połowie lat 90-tych i z tego czasu pochodzą informacje. Ale hale są a pracownicy czekają na poważniejszą robotę.

        • 1 1

  • Złodziejskie przetagi... (4)

    Przetargi po-wstały po to , ażeby jakiś bogaty szwab czy żabojad , zniszczył mniejsze i zarazem biedniejsze polskie firmy. Co za złodziejskie prawo ? Czy w tej polsce nie ma już mądrego , uczciwego i dobrego gospodarza ? Kiedy w końcu ci będący przy władzy pomyślą o polakach ? W całej polsce rządzą tzw. Złodziejskie korporacje .Dlaczego polacy mają za nędzne grosze pracować u obcego ? Przecież niech ta polska będzie dla polaków . Z pendolino podobnie . Ktoś obcy wygrał przetarg , ktoś z politycznie poprawnych miał w tym swój interes . I tzw. Pendolino 13 minut będzie jechało szybciej niż nasze , polskie pociągi , wyprodukowane w polsce .
    kolejarze ! Nie pozwólce , ażeby was kolejny raz oszukano i ograbiono z ostatniego miejsca pracy i płacy . Trzyman za was kciuki !

    • 41 14

    • Kłamiesz ignorancie (2)

      Po pierwsze marny pisiorku, rozpisywanie przetargu na Pendolino rozpoczęło się za rządów PISu, a przetarg przyklepał prezes PKP IC Warsewicz (nominowany przez rząd PIS, notabene teraz hipokryta piszący do redakcji wRzyci). I bardzo dobrze, że projekt szybkich pociągów był kontynuowany po zmianie rządów.
      I MANIPULUJESZ, Pendolino będzie jechało (na razie!) tylko te 13 min szybciej bo będzie zatrzymywał się w wielu mniejszych miejscowościach aby objąć ofertą jak najwięcej osób! I będzie jechało SZYBCIEJ mimo, że czasy dla starych pociągów są liczone BEZ ZATRZYMYWANIA SIĘ. Gdzie tutaj sprawiedliwość w liczeniu?

      • 8 9

      • Dużo polityki (1)

        A ja nie jestem jakims zapiekłym wrogiem pendolino ale nie mogę się oprzeć przekonaniu, że jednak EZTy na 190km/h byłyby lepsze, bo tańsze imogłyby być robione u nas, nawet jako flirty. Co najważniejsze byłoby w nich więcej miejsca bo te pendolino sa węższe.

        • 4 0

        • ja tutaj nie wpycham polityki na silejak inni

          Flirty i inne pociagi na 160-190 km/h sa ledwie kilkanascie % tansze a Wwa-Gda modernizujemy do 160-200 km/h a CMK do 200-250 km/h wiec 190 jest za wolno.

          • 3 0

    • Tak postanowili w Magdalence,

      a i Jaro tam był też. Idź kup wódkę, bo trzeba świętować 25 rocznicę ostatecznych rozbiorów Polski.

      • 4 0

  • związkowcy

    Niech związkowy udadzą się do Dyrektora Szerszenia - on im to na pewno załatwi...

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane