• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwolnienia w Stoczni Gdańsk i EPG, czyli program dobrowolnych odejść

Wioletta Kakowska-Mehring
27 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Państwo odkupiło Stocznię Gdańsk w 2018 r. Państwo odkupiło Stocznię Gdańsk w 2018 r.

Grupa Przemysłowa Baltic chcąc skuteczniej pozyskiwać kontrakty m.in. z sektora morskiej energetyki wiatrowej, skupiła stare aktywa Agencji Rozwoju Przemysłu, czyli Stocznię Gdańsk, GSG Towers, Baltic Operator i Energomontaż Północ Gdynia. Tych na razie nie widać, za to pracownikom zaproponowano program dobrowolnych odejść.



Jak poinformowano, spółki należące do Grupy Przemysłowej Baltic oraz Energomontaż Północ Gdynia od kilku miesięcy intensywnie pracują nad stabilizacją sytuacji biznesowej. Według zapewnień, decyzja o zmniejszeniu poziomu zatrudnienia była jedną z trudniejszych, jaką podjęły zarządy, ale w porozumieniu z organizacjami związkowymi, które podpisały regulamin programu dobrowolnych odejść. Program został przygotowany w oparciu o zapotrzebowanie produkcyjne wynikające z planów sprzedażowych i możliwości finansowych firmy.

Była "Stocznia Gdańsk 4.0 - nowy początek" jest "Stocznia OdNowa"



Przypomnijmy. Agencja Rozwoju Przemysłu w kwietniu tego roku podjęła decyzję o integracji podległych sobie spółek działających na rynku stoczniowym oraz offshore. W wyniku integracji spółek Stocznia Gdańsk, GSG Towers, Baltic OperatorEnergomontaż Północ Gdynia powstał nowy podmiot, czyli właśnie Grupa Przemysłowa Baltic. Celem integracji było przyspieszenie planowanego rozwoju Spółek i poprawa ich rentowności poprzez m.in. integrację i optymalizację sprzedaży, funkcji korporacyjnych oraz wspólne inwestycje w potencjał produkcyjny. Łączny kapitał zakładowy dla Grupy Przemysłowej Baltic to ok 600 mln zł (razem z EPG).

Firmy w Trójmieście. Stocznie i przemysł morski



Planowano m.in. rozpoczęcie produkcji wież wiatrowych dla morskich farm wiatrowych, usprawnienie oraz wprowadzenie nowych procesów produkcyjnych. Optymalizację rozpoczęto jednak od cięć w kadrach. A problemy mają związek m.in. z... pandemią.

- Firma zmaga się z wyzwaniami, jakie niespodziewanie postawiła przed całą gospodarką pandemia. COVID-19 pogłębił trudną sytuację związaną w kryzysem w branżach offshore oraz okrętowej, szczególnie w segmencie bloków do wycieczkowców - mówi Andrzej Zienkiewicz, prezes zarządu Grupy.
Według zarządu dodatkowo zamówienia w segmencie offshore były już od dłuższego czasu niewielkie ze względu na spadek inwestycji w wydobycie ropy i gazu. Doprowadziły do tego niskie ceny tych surowców. Pandemia spowodowała skokowy spadek zamówień i sprawiła, że spółki nie są w stanie sprawnie funkcjonować - tak jak zakładały jeszcze na początku tego roku.

Gospodarka morska w Trójmieście



- Z rozmów z potencjalnymi kontrahentami wynika dodatkowo, że nie spodziewają się oni szybkiego powrotu koniunktury. Z drugiej strony nasze analizy potwierdzają konieczność podniesienia konkurencyjności spółek, by móc skutecznie o zlecenia zabiegać. Niezbędne jest też wzmocnienie efektywności organizacyjnej oraz optymalizacja funkcji wsparciowych - podkreśla Andrzej Czech, wiceprezes zarządu Grupy, odpowiedzialny za obszar handlowy.
Program ruszył 20 listopada i potrwa do 4 grudnia br. Do skorzystania z oferty osoby zatrudnione w spółkach mają zachęcić atrakcyjne pakiety świadczeń finansowych. Do przewidzianej w ustawie odprawy Grupa dokłada dwa rodzaje odszkodowania: dobrowolne i dodatkowe. W zależności od stażu pracy odprawa może stanowić wielokrotność nawet do 11 miesięcznych pensji odchodzącego. Dzięki zapisowi w świadectwie pracy o rozwiązaniu umowy na zasadzie porozumienia stron z przyczyn leżących po stronie pracodawcy osoby ubiegające się o zasiłek dla bezrobotnych będą mogły od razu wystąpić o to świadczenie.

Miejsca

Opinie (127) 10 zablokowanych

  • Ciekawe co teraz robi Aziewicz obrońca stoczniowców (1)

    • 14 7

    • Aco na to Solidarność i palacz opon.

      Cisza jak makiem zasiał. Przewodniczącego Solidarności bardziej interesuje niedziela handlowa 6 grudnia niż Stocznia i pracownicy.

      • 9 0

  • Panstwowe stocznie

    Wszystko pada. Nie ma się co dziwić, panuje tam największa biurokracja a odpowiedzialnych nigdy nie ma. Wieczne straty.

    • 16 0

  • DOBRA!!! (1)

    Jeżeli ;Stocznie; padają i zwalniają ludzi,to po kiego diabła istnieje ;Solidarność; Dudy P.??? Zwolnienia powinny zacząć od siebie,czyli Związku Solidarności Stoczni.!!!

    • 35 0

    • Opona przeciez nie bedzie protestowal .. jego nie rusza. g**no robi ale pis nie rusza

      • 6 0

  • a ja slyszalem ze za tych rzadow (1)

    stocznie maja sie coraz lepiej lol

    • 24 0

    • Caly swiat zazdrosci nam naszych stoczni.

      • 7 0

  • Ciekawe ...?

    Ciekawe czy do zwolnienia pójdą związkowi wyżeracze zawodowo ratujący kolebkę od 30 lat z widocznym skutkiem ?

    • 24 0

  • (2)

    Stycznia Gdańska to istnieje jeszcze???

    • 11 1

    • Zarzad stoczni ma sie wysmienicie. (1)

      • 6 0

      • A sama stocznia leży kwiczy i nie wstanie

        • 4 0

  • Najlepsze że o grupowych zwolnieniach w Naucie cichosza (1)

    Nawet Trójmiasto.pl boi się poruszać tematu

    • 26 0

    • a kto ci powiedział że będą zwalniać,nie słuchaj plotek

      • 1 5

  • DOBRA!!!

    Ja słyszałem ,że Rząd dąży do powstania/odbudowy/ przemysłu stoczniowego.!!! Bynajmniej tak postanowił RZĄD na czele z Jarosławem Małym;!!!! I co tu jest grane,;dobra zmiano;.!!!

    • 21 0

  • Skonczy sie jak w New Castle czy w Malmo (3)

    Stocznie zamkna i wybuduja osiedle blokow ze szkla i stali, ktore beda generowac straty .

    A statki beda produkowac w Chinach i Indiach...
    Antypolski okrągły stół : Wałęsa, Kaczyński, Geremek, Michnik, Mazowiecki, Kler i Kiszczak i komuna to zrobiła, a Euro komuna z EU tylko gwóźdź do trumny wbiła sowimi 'regulacjami' czyli defakto zakazami.

    Czas pozegnac okragly stól i EU i stworzyc Polskę na wzór dawnej Korony bez Litwy obecnie. I tyle.

    • 10 42

    • Lubię jak się czasem odezwie pisowski i**ota.. nic nie rozumie ale się mądrzy..

      • 12 1

    • I jeszcze Jarka na króla a koty niech sie od dzisiaj nazywaja lwami.

      • 11 0

    • Jak już się z EU wyrwało miliardy euro, pobudowało autostrady, stadiony , zmodernizowało porty i koleje to faktycznie można się zachować jak typowy "Polak", wytrzeć gębę i zwiać bez płacenia rachunku. Europa z nas się śmieje - kombinatorzy i złodzieje.

      • 17 2

  • Opinia wyróżniona

    Przemysł stoczniowy wstaje z kolan !

    Politycy obiecają nam wszystko co chcemy usłyszeć. A gdy chcemy ich rozliczyć otrzymujemy kolejne jeszcze większe obietnice i najgorsze jest to, że to łykamy... albo nie chce nam się już nawet sprawdzać jak zrealizowano te poprzednie.

    • 75 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane