• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

CTL Logistics szykuje się do przejęcia Lotos Kolej

Robert Kiewlicz
7 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Grupa CTL Logistics oferuje kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu kolejowego i samochodowego towarów, spedycji, obsługi bocznic kolejowych, utrzymania taboru kolejowego, budowy i serwisu infrastruktury kolejowej, usług przeładunkowych, doradztwa celnego oraz zaopatrzenia w surowce. Grupa CTL Logistics oferuje kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu kolejowego i samochodowego towarów, spedycji, obsługi bocznic kolejowych, utrzymania taboru kolejowego, budowy i serwisu infrastruktury kolejowej, usług przeładunkowych, doradztwa celnego oraz zaopatrzenia w surowce.

Kolejny chętny na przejęcie kolejowej spółki Grupy Lotos. Jak się nieoficjalnie dowiedziało Trojmiasto.pl, ofertę na zakup spółki Lotos Kolej szykuje CTL Logistics. To międzynarodowy koncern, oferujący kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu. Wcześniej zainteresowanie przejęciem spółki kolejowej gdańskiego Lotosu wyraziła spółka PKP Cargo.


Lotos Kolej jest przewoźnikiem kolejowym, którego właścicielem w 100 proc. jest Grupa Lotos.


Jednym z najważniejszych argumentów przemawiających za połączeniem kapitału CTL i Lotos Kolej jest bez wątpienia wieloletnie doświadczenie we współpracy, wzajemna znajomość zarówno struktury, jak i stosowanych praktyk biznesowych oraz podobne dążenie do budowania pozycji na rynku międzynarodowym.

Grupa CTL i Lotos mają 10-letnią historię współpracy. Od 1998 roku CTL świadczył dla spółki usługi spedycyjne, potem także operatorskie. Przewoźnik zaangażował się też w dzierżawę firmie Lotos swojego taboru, przyczyniając się do rozwoju jej działalności w obszarze przewozów dedykowanych obsłudze wewnętrznej spółki Lotos. CTL współpracował m.in. z należącymi obecnie do Grupy: Rafinerią Czechowice Dziedzice, Rafinerią Jasło, Rafinerią Glimar oraz Rafinerią Gdańsk SA.

W 2012 roku CTL uruchomiło pociąg Baltic Express z gdańskiego DCT do terminalu w Sławkowie. Połączenie to obsługuje kontenery rozładowywane z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu.


Jeżeli Lotos Kolej nie jest zainteresowany fuzją z PKP Cargo, Grupa CTL pod względem skali działalności i specjalizacji jest następnym w kolejce potencjalnym partnerem do rozmów. Prezes zarządu Grupy CTL nie chce jednak otwarcie zdradzić, czy spółka, jak i jej większościowy właściciel, fundusz Bridgepoint, chcieliby przejąć Lotos Kolej.

- Na pewno CTL i Lotos mają wiele wspólnego. Nie tylko 10-letnią historię współpracy, ale i doświadczenie w branży chemicznej. Potrafię wyobrazić sobie działalność CTL-Lotos z maksymalnym wykorzystaniem przewag: Lotos na północy kraju, a CTL na kierunku Wschód-Zachód - mówi Jacek Bieczek, prezes zarządu CTL Logistics. - Myślę jednak, że docelowo obu stronom zależałoby w szczególności na inwestowaniu w rozwój oraz ekspansję i dynamikę funkcjonowania na rynku europejskim. Takie możliwości Grupie Lotos daje raczej prywatny kooperant, dla którego hasłami-kluczami w kształtowaniu polityki firmy są optymalizacja, rozwój, elastyczność i specjalizacja. Decyzja jednak, z kim rozmawiać o przyszłej współpracy, należy do Grupy Lotos.

To nie jedyny związek CTL Logistics z Trójmiastem. W 2012 roku CTL uruchomiło specjalny pociąg Baltic Express z gdańskiego Deepwater Container Terminal do terminalu w Sławkowie. Dedykowany on jest armatorowi Maersk. Połączenie to obsługuje kontenery rozładowywane z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu oraz z połączeń feederowych.

Grupa CTL jest jednym z największych prywatnych przewoźników w Polsce. Jej udziały w rynku sięgają 6,6 proc. Grupa CTL posiada 30 bocznic, 5 tys. wagonów, 203 lokomotywy i 138 km własnych torów. Obecnie w skład Grupy wchodzi 19 spółek, mających swoje siedziby w Polsce oraz poza jej granicami. 75 proc. akcji spółki należy do brytyjskiego funduszu Bridgepoint, natomiast 25 proc. do byłego prezesa CTL, Jarosława Pawluka .

Miejsca

Opinie (60) 2 zablokowane

  • Dyrekcja Eksploatacji Cystern

    A co stało się z Dyrekcją Eksploatacji Cystern? Potężną firmą dysponującą tysiącami nowoczesnych wagonów - cystern? Opitolono ją za parę dolarów niszcząc w ten sposób "złote jabłko" transportu kolejowego w Polsce! De facto to czym dzisiaj dysponuje Lotos w Gdańsku stanowiło własność DEC.

    • 11 0

  • Prywatyzacja LOTOSU rozpoczęta

    Kura znosząca złote jaja jest sprzedawana, a co z podatkami dla gminy, a co ze sponsoringie, a zyski dla kraju?
    Przecież to skandal i grabierz państwa, taka strategiczna fima na pasku zagranicznych koncernów!

    Sprawdiz się przedwojenne powiedzenie: " Wasze ulice, nasze kamienice"

    • 12 0

  • kto kogo (10)

    to porażka na całej linii . Firmę która ma jeden z lepszych taborów ma przejąć CTL ?

    • 10 0

    • Re: kto kogo (9)

      A czemu najlepsze? Bo częściej remontowane, poddawane okresowym rewizjom itp. Przewożą jakby nie patrzeć materiały niebezpieczne więc mają bardziej wyśrubowane wymogi techniczne, takie wymogi stawia m.in. komwencja RID. To nie węglarka gdzie często burty są pogięte lub prowizorycznie pospawane przez "pana waldka" z warsztatu.
      Zatem jaką to zasługa Lotosu? To ich obowiązek.

      • 2 4

      • obowiązek czy zasługa (2)

        to ja sam juz zauwazyłes mało znaczy. Wazne jest, ze z racji tego obowiązku czy zasługi Lotos ma najlepsze składy w Polsce do przewożenia swinstw w taki sposob byś nie musiał bac się zasnąc, gdy obok Twojego domku przejeżdża 40 niebezpiecznych wagonów.

        • 2 0

        • Re: obowiązek czy zasługa (1)

          Oj tam. 30UNxxxx czy 33UNxxxx nie robi nikomu różnicy...chyba, że ktoś bezmyślnie próuje ukraść - ale po to mamy SOK. Gorzej jak na tablicy znamionowej jest 23UNxxxx - z gazem "do zapalniczek" należy uważać. Podobnie z amoniakiem. Ale Lotos ani CTL nie zajmuje się taką drobnicą...

          • 2 2

          • ???

            Lotos nie przewozi?? widocznie mało sie przyglądasz składom jakie ciągnę...
            I jeszcze coś , Lotos jako jedyny przewoźnik oprócz Cargo zajmuję sie przewozem przesyłek wagonowych

            • 3 1

      • (5)

        Zobacz na lokomotywy CTL i Lotosu i wszystko w temacie ile CTL ma lokomotyw własnych nie dzierżawionych i to samo z wagonami ?

        • 2 2

        • Re: (4)

          Większość pod CD.
          Ważne aby RIV był.
          ..ale co z tego?

          Zresztą tak sobie pomyślałem, że pepiki mają najfajniejsze tarcze końca pociągów ;) lekkie, poręczne.

          • 1 0

          • (3)

            a to z tego że majątku własnego to CTL ma bardzo mało. A te lokomotywy 182 to już dawno winy być w hucie

            • 1 0

            • re: (2)

              Ale nie są Trezorze, nie są.
              Żelastwo ma się toczyć, nie wiesz o tym?

              • 2 1

              • (1)

                Tak masz rację ale sprzęt CTL do Lotosu ma się jak pięść do oka. Lotos sam tak jak jest da sobie radę a CTL?

                • 3 0

              • Re: b

                I masz Ty tez rację. Z czego to wynika? Pisałem wcześniej. Towary niebezpieczne, RID, czestrze rewizje wagonów.

                • 4 0

  • Rte

    Tak ctl śmiechu warte dziś też wywalili wagony w gdyni a jak powoli jeżdzą przepisowo hehehe no i 36 godz trzeba jezdzic nigdy w życiu

    • 3 0

  • CTL ??? (1)

    CTLem powinien zajac sie UTK a nie kupowac innych przewoźników. Sprawdźcie jak wykonują przeglady PK na srodku stacji bez rzadnego kanału bez sprawdzenia podwozia , ani pantografów . Zatrudniaja tylko pracowników którzy są jednocześnie maszynistami , ustawiaczami rewidentami . ten człowiek sam sobie wykonuje prube hamulca , sam odstawia wagony lokomotywą ( kilka dni temu Inowrocław Rąbinek) Gdzie bezpieczeństwo ??? . Lotos od nich wynajmował przez krótki okres raptem 4 ( cztery stare 60 cio letnie elektrowozy) 182-005, 182-007, 182-037,182-101. Wszystcy chca przejac Lotos z tej przyczyny iz on ma najnowocześniejszy tabor w Polsce , i Intratne kontrakty , nic wiecej nikogo nie interesuje. Pozostaje pytanie : CZY PRACOWNICY LOTOS KOLEJ KTORZY TA FIRME ZBUDOWALI OD PODSTAW CHCA ABY KTOS INNY TERAZ ICH ZAGARNĄŁ ???

    • 6 1

    • ...

      weź sobie słownik ortograficzny do ręki analfabeto !!!!

      • 0 1

  • Jedyna firma

    To że ostrzą sobie zabki inni wiadomo było od dawna.
    1. Lotos nie potrzebuje przejęcia -PKP CTL i innych (ma swietnie prosperujaca firme) i przejecie zniszczylo by to co budowali przez 10 lat
    2. Lotos potrzebuje wsparcia czyli dobrego partnera w biznesie ktory by zainwestowal w spolke kapital
    3. Predzej LK by przejelo inna firme tylko pytanie po co ? Po przejeciu zyskuje sie moze sprzet ludzi zaplecze jakies kontrakty ale tez mnóstwo klopotow .

    Caly czas zle jest odbierana wypowiedz prezesa Lotosu - a powiedzial tylko iz w dobie kryzysu musza ograniczyc finansowanie LK - i spolka ta musia sama na siebie zarabiac. Nic nie mowil iz musi sprzedac LK !!!
    To PO caly czas chce sprzedac udzialy Lotosu aby ratowac budżet kraju i pokazac jak to oni dobrze rzadza ... zostawiam to bez komentarza .....

    • 3 0

  • Dzis UTK podało wyniki przewozowe za 2012 rok

    Lotos Kolej 8.21% rynku kolejowego , CTL mając jeszcze raz tyle taboru aż 6.69%. komentarz chyba zbyteczny kto jest kim i jak wyglada zarzadzanie firmą ....

    • 3 0

  • a gdzie przepisy//

    • 1 0

  • a gdzie przepisy

    • 1 0

  • Przyszłość

    I pod CTL trzeba będzie jeździć powyżej 12h, a pod DB dorabiać na innym etacie bo to nędzarze najniższe zarobki w kraju to jest niemiecka marka:)

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane