• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

CTL Logistics szykuje się do przejęcia Lotos Kolej

Robert Kiewlicz
7 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Grupa CTL Logistics oferuje kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu kolejowego i samochodowego towarów, spedycji, obsługi bocznic kolejowych, utrzymania taboru kolejowego, budowy i serwisu infrastruktury kolejowej, usług przeładunkowych, doradztwa celnego oraz zaopatrzenia w surowce. Grupa CTL Logistics oferuje kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu kolejowego i samochodowego towarów, spedycji, obsługi bocznic kolejowych, utrzymania taboru kolejowego, budowy i serwisu infrastruktury kolejowej, usług przeładunkowych, doradztwa celnego oraz zaopatrzenia w surowce.

Kolejny chętny na przejęcie kolejowej spółki Grupy Lotos. Jak się nieoficjalnie dowiedziało Trojmiasto.pl, ofertę na zakup spółki Lotos Kolej szykuje CTL Logistics. To międzynarodowy koncern, oferujący kompleksową obsługę logistyczną w zakresie transportu. Wcześniej zainteresowanie przejęciem spółki kolejowej gdańskiego Lotosu wyraziła spółka PKP Cargo.


Lotos Kolej jest przewoźnikiem kolejowym, którego właścicielem w 100 proc. jest Grupa Lotos.


Jednym z najważniejszych argumentów przemawiających za połączeniem kapitału CTL i Lotos Kolej jest bez wątpienia wieloletnie doświadczenie we współpracy, wzajemna znajomość zarówno struktury, jak i stosowanych praktyk biznesowych oraz podobne dążenie do budowania pozycji na rynku międzynarodowym.

Grupa CTL i Lotos mają 10-letnią historię współpracy. Od 1998 roku CTL świadczył dla spółki usługi spedycyjne, potem także operatorskie. Przewoźnik zaangażował się też w dzierżawę firmie Lotos swojego taboru, przyczyniając się do rozwoju jej działalności w obszarze przewozów dedykowanych obsłudze wewnętrznej spółki Lotos. CTL współpracował m.in. z należącymi obecnie do Grupy: Rafinerią Czechowice Dziedzice, Rafinerią Jasło, Rafinerią Glimar oraz Rafinerią Gdańsk SA.

W 2012 roku CTL uruchomiło pociąg Baltic Express z gdańskiego DCT do terminalu w Sławkowie. Połączenie to obsługuje kontenery rozładowywane z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu.


Jeżeli Lotos Kolej nie jest zainteresowany fuzją z PKP Cargo, Grupa CTL pod względem skali działalności i specjalizacji jest następnym w kolejce potencjalnym partnerem do rozmów. Prezes zarządu Grupy CTL nie chce jednak otwarcie zdradzić, czy spółka, jak i jej większościowy właściciel, fundusz Bridgepoint, chcieliby przejąć Lotos Kolej.

- Na pewno CTL i Lotos mają wiele wspólnego. Nie tylko 10-letnią historię współpracy, ale i doświadczenie w branży chemicznej. Potrafię wyobrazić sobie działalność CTL-Lotos z maksymalnym wykorzystaniem przewag: Lotos na północy kraju, a CTL na kierunku Wschód-Zachód - mówi Jacek Bieczek, prezes zarządu CTL Logistics. - Myślę jednak, że docelowo obu stronom zależałoby w szczególności na inwestowaniu w rozwój oraz ekspansję i dynamikę funkcjonowania na rynku europejskim. Takie możliwości Grupie Lotos daje raczej prywatny kooperant, dla którego hasłami-kluczami w kształtowaniu polityki firmy są optymalizacja, rozwój, elastyczność i specjalizacja. Decyzja jednak, z kim rozmawiać o przyszłej współpracy, należy do Grupy Lotos.

To nie jedyny związek CTL Logistics z Trójmiastem. W 2012 roku CTL uruchomiło specjalny pociąg Baltic Express z gdańskiego Deepwater Container Terminal do terminalu w Sławkowie. Dedykowany on jest armatorowi Maersk. Połączenie to obsługuje kontenery rozładowywane z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu oraz z połączeń feederowych.

Grupa CTL jest jednym z największych prywatnych przewoźników w Polsce. Jej udziały w rynku sięgają 6,6 proc. Grupa CTL posiada 30 bocznic, 5 tys. wagonów, 203 lokomotywy i 138 km własnych torów. Obecnie w skład Grupy wchodzi 19 spółek, mających swoje siedziby w Polsce oraz poza jej granicami. 75 proc. akcji spółki należy do brytyjskiego funduszu Bridgepoint, natomiast 25 proc. do byłego prezesa CTL, Jarosława Pawluka .

Miejsca

Opinie (60) 2 zablokowane

  • Dzis UTK podało wyniki przewozowe za 2012 rok

    Lotos Kolej 8.21% rynku kolejowego , CTL mając jeszcze raz tyle taboru aż 6.69%. komentarz chyba zbyteczny kto jest kim i jak wyglada zarzadzanie firmą ....

    • 3 0

  • Jedyna firma

    To że ostrzą sobie zabki inni wiadomo było od dawna.
    1. Lotos nie potrzebuje przejęcia -PKP CTL i innych (ma swietnie prosperujaca firme) i przejecie zniszczylo by to co budowali przez 10 lat
    2. Lotos potrzebuje wsparcia czyli dobrego partnera w biznesie ktory by zainwestowal w spolke kapital
    3. Predzej LK by przejelo inna firme tylko pytanie po co ? Po przejeciu zyskuje sie moze sprzet ludzi zaplecze jakies kontrakty ale tez mnóstwo klopotow .

    Caly czas zle jest odbierana wypowiedz prezesa Lotosu - a powiedzial tylko iz w dobie kryzysu musza ograniczyc finansowanie LK - i spolka ta musia sama na siebie zarabiac. Nic nie mowil iz musi sprzedac LK !!!
    To PO caly czas chce sprzedac udzialy Lotosu aby ratowac budżet kraju i pokazac jak to oni dobrze rzadza ... zostawiam to bez komentarza .....

    • 3 0

  • Przecież CTL to bankrut (1)

    już wolałbym, żeby LK został przejęty przez PKP Cargo, albo DB Schenker

    • 17 11

    • tylko nie schenker,chłopcy będą za pół darmo pociągami jeździc ,bo Polakom sie nic nie nalezy a w DE szwaby mają full socjal

      • 2 0

  • kto kogo (10)

    to porażka na całej linii . Firmę która ma jeden z lepszych taborów ma przejąć CTL ?

    • 10 0

    • Re: kto kogo (9)

      A czemu najlepsze? Bo częściej remontowane, poddawane okresowym rewizjom itp. Przewożą jakby nie patrzeć materiały niebezpieczne więc mają bardziej wyśrubowane wymogi techniczne, takie wymogi stawia m.in. komwencja RID. To nie węglarka gdzie często burty są pogięte lub prowizorycznie pospawane przez "pana waldka" z warsztatu.
      Zatem jaką to zasługa Lotosu? To ich obowiązek.

      • 2 4

      • obowiązek czy zasługa (2)

        to ja sam juz zauwazyłes mało znaczy. Wazne jest, ze z racji tego obowiązku czy zasługi Lotos ma najlepsze składy w Polsce do przewożenia swinstw w taki sposob byś nie musiał bac się zasnąc, gdy obok Twojego domku przejeżdża 40 niebezpiecznych wagonów.

        • 2 0

        • Re: obowiązek czy zasługa (1)

          Oj tam. 30UNxxxx czy 33UNxxxx nie robi nikomu różnicy...chyba, że ktoś bezmyślnie próuje ukraść - ale po to mamy SOK. Gorzej jak na tablicy znamionowej jest 23UNxxxx - z gazem "do zapalniczek" należy uważać. Podobnie z amoniakiem. Ale Lotos ani CTL nie zajmuje się taką drobnicą...

          • 2 2

          • ???

            Lotos nie przewozi?? widocznie mało sie przyglądasz składom jakie ciągnę...
            I jeszcze coś , Lotos jako jedyny przewoźnik oprócz Cargo zajmuję sie przewozem przesyłek wagonowych

            • 3 1

      • (5)

        Zobacz na lokomotywy CTL i Lotosu i wszystko w temacie ile CTL ma lokomotyw własnych nie dzierżawionych i to samo z wagonami ?

        • 2 2

        • Re: (4)

          Większość pod CD.
          Ważne aby RIV był.
          ..ale co z tego?

          Zresztą tak sobie pomyślałem, że pepiki mają najfajniejsze tarcze końca pociągów ;) lekkie, poręczne.

          • 1 0

          • (3)

            a to z tego że majątku własnego to CTL ma bardzo mało. A te lokomotywy 182 to już dawno winy być w hucie

            • 1 0

            • re: (2)

              Ale nie są Trezorze, nie są.
              Żelastwo ma się toczyć, nie wiesz o tym?

              • 2 1

              • (1)

                Tak masz rację ale sprzęt CTL do Lotosu ma się jak pięść do oka. Lotos sam tak jak jest da sobie radę a CTL?

                • 3 0

              • Re: b

                I masz Ty tez rację. Z czego to wynika? Pisałem wcześniej. Towary niebezpieczne, RID, czestrze rewizje wagonów.

                • 4 0

  • Rte

    Tak ctl śmiechu warte dziś też wywalili wagony w gdyni a jak powoli jeżdzą przepisowo hehehe no i 36 godz trzeba jezdzic nigdy w życiu

    • 3 0

  • Kolejna roz...bka dobrej spółki (2)

    jak i innych "prywatyzowanych" spółek i firm

    • 28 0

    • to ostatnie z firm, ktore trzeba sprzedac (1)

      ja nawet kiedys myslałem, ze PKO jest nie do ruszenia jako tzw. federalna rezerwa Polski, a tu proszę od sprzedazy akcji nie minął dobry rok, a juz udziałowcy sie pozbywaja kolejnej puli akcji. Mają do tego prawo, bo statut banku jest sprytnie napisany, a poza tym są włascicielami i MOGĄ WSZYSTKO według własnego widzimisię.
      Polskiego LOTOSU, też nie można tak sobie sprzedac, wiec stosuje się sztuczki polegajace na ODSTRZELENIU najpierw JEDNEJ nogi, potem przyjdzie czas i an resztę kończyn, z kazdą następną będzie juz łatwiej.

      Co jeszcze w Polsce nam zostało tak intratnego do opylenia? Telekomy poszly precz, publiczny transport kolejowy jest nierentowny wiec odpada, kopalnie zostały sprowadzone do parteru. Podpowiedzcie co mozna jeszcze w tym kraju opylic?

      • 5 1

      • Wojna o niepodległy byt Polski trwa

        Lasy, jeziora... ziemię. Po 2015 roku kończy się okres przejściowy i Niemcy będą mogli kupować już jawnie. Do tej pory wykupili już miliony hektarów podstawiając swoich ludzi, tzw judaszy - polscy rolnicy wysyłają skargi, rządzący "polskość to nienormalność" udają, że "nie widzą".

        • 2 0

  • Prywatyzacja LOTOSU rozpoczęta

    Kura znosząca złote jaja jest sprzedawana, a co z podatkami dla gminy, a co ze sponsoringie, a zyski dla kraju?
    Przecież to skandal i grabierz państwa, taka strategiczna fima na pasku zagranicznych koncernów!

    Sprawdiz się przedwojenne powiedzenie: " Wasze ulice, nasze kamienice"

    • 12 0

  • (2)

    CTL Logistics to międzynarodowy koncern, czyli niemiecko-izraelski?

    Wasze ulice, nasze kamienice.
    Tutaj wasze tory do naprawiana, nasze tabory do zarabiania.

    • 30 18

    • to tylko przymiarka do prawdziwego zakupu Rabe

      • 4 0

    • Popaprańskie decyzje tych polskojęzycznych, dla których "polskość to nienormalność"

      • 3 1

  • Dyrekcja Eksploatacji Cystern

    A co stało się z Dyrekcją Eksploatacji Cystern? Potężną firmą dysponującą tysiącami nowoczesnych wagonów - cystern? Opitolono ją za parę dolarów niszcząc w ten sposób "złote jabłko" transportu kolejowego w Polsce! De facto to czym dzisiaj dysponuje Lotos w Gdańsku stanowiło własność DEC.

    • 11 0

  • Co za nieudolny fotomontaż....

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową - wcześniej pracował w Zarządzie Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, uczestniczył także w rozwoju STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sp. z o.o. Jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Gdańskiej. Ukończył również wiele prestiżowych, międzynarodowych kursów z dziedziny ubezpieczeń i zarządzania.

Najczęściej czytane