• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery platformy i japoński samochodowiec naraz

Wioletta Kakowska-Mehring
16 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa


Japoński samochodowiec City of St. Petersburg przechodzi krótki remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa.

Japoński samochodowiec City of St. Petersburg, słynący z nietypowego kształtu, pod koniec tygodnia wypłynie z Gdańska po krótkim remoncie w Gdańskiej Stoczni Remontowa. To zresztą nie jedyny ciekawy "gość" w tej stoczni. W tej chwili remontowane są tam aż cztery platformy wiertnicze naraz.



Statek City of St. Petersburg wpłynął do stoczni w poniedziałek nad ranem. Wcześniej przez kilka dni stał na redzie oczekując na miejsce w stoczniowym doku.

- Statek uszkodził śrubę napędową przedzierając się przez pola lodowe w pobliżu Petersburga - mówi Janusz Woźniak, rzecznik Gdańskiej Stoczni Remontowa. - Został podniesiony z wody na doku pływającym, aby można było ocenić zniszczenia i naprawić uszkodzoną część.

Okazało się, że śruba miała pogięte końcówki skrzydeł. Zdecydowano się je obciąć, a potem dorobić nowe. Podjęto decyzję o naprawie śruby, ponieważ wymiana na nową kosztuje bardzo dużo i trwa znacznie dłużej. Armatorowi zależało, aby statek mógł jak najszybciej kontynuować rejs.

City of St. Petersburg eksploatowany jest w barwach holenderskiego operatora Euro Marine Carrier B.V. (EMC), którego statki często bywają w Gdańsku z ładunkiem samochodów, ale należy do japońskiego koncernu Nissan. Do eksploatacji został przekazany zaledwie w grudniu ubiegłego roku. City of St. Petersburg ma nietypowy, opływowy, półsferyczny dziób.

W GSR aktualnie remontowane są aż cztery platformy wiertnicze naraz.



Równie ciekawymi konstrukcjami są platformy wiertnicze. Aktualnie Gdańska Stocznia Remontowa remontuje aż cztery takie jednostki.

- Przez ostatnich 10 lat wyremontowaliśmy i remontujemy w sumie 10 platform wiertniczych. Nie zdarzyło się jednak, aby cztery naraz. To ewenement - mówi Janusz Woźniak. Trzy stoją w GSR, a jedna na terenie byłej Stoczni Gdynia.

Jedną z nich jest "Atlantic Rotterdam" - platforma serwisowa wybudowana w 1979 w holenderskiej stoczni Gusto Shipyard. Wysokość jej nóg wynosi 104,55 m. W GSR przeprowadzane są prace remontowe powierzchni mieszkalnych platformy. Kolejna to "WilPhoenix", która służy do wydobywania ropy z podmorskich złóż w północnym rejonie Atlantyku. Ma 107 m wysokości, 94,1 m długość i 71 m szerokość. W Gdańskiej Stoczni Remontowej platforma została poddana gruntownej przebudowie. Zwiększona została między innymi ilość miejsc dla załogi. Obecnie stoi ona w stoczni w Gdyni, gdzie prowadzone są pracy wymagające jej wynurzenia.

Kolejna to "Safe Bristolia", platforma hotelowo-serwisowa o powierzchni pokładu 400 m kw. Znajdują się na niej miejsca do spania dla 587 osób. Została ona zbudowana w Singapurze w 1983 r. i poddana gruntownej przebudowie w roku 2006. Wyposażona jest w miejsca do rekreacji, stołówki, biura, a nawet ogrody. Właścicielem jej jest międzynarodowy koncern Prosafe, który zajmuje się eksploatacją tego typu jednostek na całym świecie. Platforma pracowała dla firmy Samsun Sachalin LLC w Rosji oraz dla ConocoPhillips w brytyjskie strefie Morza Północnego i dla Pemex w Meksyku. W GSR jest przebudowywana.

Jest jeszcze "Wilhunter" (przed remontem w GSR nazywała się Arctic IV), platforma należąca do firmy Awilco Drilling Limited. Zbudowana 27 lat temu przez koncern Daewoo w Korei Płd. platforma może dokonywać odwiertów na akwenach o głębokości ok. 500 m i wwiercić się w morskie dno na głębokość około 750 m. Wysokość platformy osadzonej na czterech kolumnach i pontonach wynosi około 100 m. Bok platformy ma długość około 60 m. W czasie eksploatacji podmorskich złóż pracuje na niej prawie 100 osób. W GSR przechodzi okresowy remont oraz prace malarsko-konserwacyjne.

Miejsca

Opinie (44) 4 zablokowane

  • Remontówka może a S.Gdańska nie.

    Tyle, że w Remontówce nie ma silnych związków a w SG są na czele z paroma oszołomami.

    • 9 2

  • Platformy

    Panow z Remontowki zapraszam Singapuru do stoczni Keepel i zobaczycie jak wyglada prawdziwa stocznia ktora produkuje i remontuje platformy.
    A co do wyzysku ciekawe czy nasi stoczniowcy zamieniliby sie z tutejszymi ktorzy zarabiaja ok 35 PLN za dzien a koszty zycia w Singapurze sa o wiele wieksze niz w Polsce , wiec co wy mozecie mowic o wyzysku

    • 4 9

  • Kolejna to "Safe Bristolia", platforma hotelowo-serwisowa o powierzchni mieszkalnej 400 m kw. Na jej pokładzie znajdują się (1)

    miejsca do spania dla 587 osób huhu...to jakies spanie na stojaka widzę. Widzę że znowu kopiuj wklej bez jakiegokolwiek pomyslunku. Czytajcie co piszecie plisss!

    • 6 1

    • po przeczytaniu takiego tekstu zastanawiający jest

      sens wchodzenia na tę stronę. Skoro dziennikarza pracą jest podawanie faktów to niech tak będzie. Zwłaszcza, że juz kolejny raz podawana jest ta powierzchnia ( art. sprzed kilku miesięcy ) a prawdopodobnie te 400 m kw odnosi się do powierzchni roboczej pokładu ( jeśli na platformie hotelowej takowa istnieje )

      • 2 0

  • Remontowa

    szkoda ze polowa spolek w remontowej zatrudnia na czarno !!!! taki podatek ucieka !!!!!

    • 5 0

  • pytanie.... (1)

    ....Czy ktos mi moze powiedziec jak ksztaltuja sie zarobki w remontówce?? Dziekuje za informacje ,pozdrawiam.

    • 0 0

    • Ktoś może

      • 0 0

  • Narzekam bo ten samochodowiec jest za bardzo opływowy

    • 0 0

  • Narzekam bo nie ma tam Macierewicz Aviatora

    • 0 1

  • Narzekam bo tam nic sie nie stało i nie ma po co robić zdjęć i dawać do mediów

    • 0 1

  • Przestańcie drażnić ludzi platformami!

    Dosyć juz rządów tych cwaniaków liberałów!

    • 4 3

  • moja propozycja

    remont Platformy Obywatelskiej ! oni są wypłacalni :)

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane