• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńscy przedsiębiorcy uczyli się jak tworzyć reklamę i szyld

Patryk Szczerba
19 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
- Żeby reklama była skuteczna, musi być odpowiednio wkomponowana w otoczenie - tłumaczy Jacek Piątek. Na zdjęciu jeden z bardzo wielu przykładów, że mało kto o tym wie. - Żeby reklama była skuteczna, musi być odpowiednio wkomponowana w otoczenie - tłumaczy Jacek Piątek. Na zdjęciu jeden z bardzo wielu przykładów, że mało kto o tym wie.

Coraz więcej przedsiębiorców jest świadomych tego, że dobra reklama wizualna to wizytówka firmy. O tym, jak ważna jest także dla przestrzeni miejskiej można było dowiedzieć się na szkoleniu zorganizowanym przez gdyńskiego plastyka.



Czy dostrzegasz zmianę w podejściu przedsiębiorców do reklam?

Szyldy, banery, reklamy outdoorowe, siatki banerowe, a coraz częściej także na ekranach LED. Otaczają nas od dawna, ale dopiero od niedawna rozpoczęła się w Polsce publiczna dyskusja na temat ich jakości. Odpowiedzialni za czystość przestrzeni miejskiej nie ukrywają, że potrzebne jest konkretne prawo, która pozwoli na walkę z chaosem reklamowym.

Nad projektem prezydenckiej ustawy o wzmocnieniu narzędzi ochrony krajobrazu pracują posłowie, ale w najbliższych miesiącach jej uchwalenia spodziewać się nie należy. Póki co muszą wystarczyć przepisy przygotowywane w gminach i edukacja.

- Nie jesteśmy przeciwko reklamom w mieście jako takim. Tyle tylko, że przestrzeń komercyjna wymknęła się nam spod kontroli, a powinna być uporządkowana i spójna, by satysfakcję z jej wyglądu czerpali przedsiębiorcy w postaci klientów i wszyscy mieszkańcy. Stąd nasze zaproszenie skierowane do przedsiębiorców - mówił gdyński plastyk miejski Jacek Piątek do ok. 50 osób, które pojawiły się na zorganizowanym w Infoboksie szkoleniu.

Podczas spotkania nie mogło zabraknąć przykładów dobrych i złych praktyk. Jak wiele brakuje do doskonałości pokazały fotografie ze ścisłego centrum Gdyni. Mimo zakładanego prestiżu śródmieścia, wciąż rażą "poupychane" jeden na drugim plakaty, tablice reklamowe oraz siatki reklamowe porozwieszane na budynkach i to nie tylko na - dopuszczonych jako miejsce reklamowe - ścianach szczytowych.

- Każdy chce, żeby jego reklama trafiała do jak najszerszego grona odbiorców. Zapewniam jednak, że stonowany i pomysłowy szyld oraz odpowiednio zaaranżowana witryna ma w sobie większą siłę przekazu, niż mogłoby się wydawać. Dlatego warto szukać takich rozwiązań, które zainteresują klientów, a nie będą ich odstraszały lub wręcz odpychały - tłumaczył planującym w większości założyć firmę przedsiębiorcom Piątek.

"Dostało się" także reklamowym afiszom przyklejanym na słupach oświetleniowych, trakcyjnych i innych urządzeniach należących do infrastruktury miejskiej. Jak zapowiada Piątek, w uchwale Rady Miasta o utrzymaniu porządku i czystości w mieście, ma niebawem znaleźć się zapis o karaniu firm, które niszczą w ten sposób przestrzeń publiczną.

Nie zabrakło pytań z sali o tereny poza śródmieściem. Reklamowe zagłębia chaosu to przede wszystkim skrzyżowania. Wielu klientów firm reklamowych wciąż widzi w takich lokalizacjach szansę na dobrą reklamę.

- Takie reklamy wyglądają źle i moim zdaniem nie przynoszą żadnego efektu. W natłoku reklam praktycznie nikt nie zwraca na nie uwagi. Firmy reklamowe będą przekonywały, że to świetna lokalizacja. Podczas prezentacji pokazują jednak tylko jedną reklamę. W rzeczywistości jest ich tam nawet kilkanaście - tłumaczył Piątek

Całościowo zagadnienie przestrzeni miejskiej w Gdyni obejmie przygotowywana od początku roku koncepcja, która zinwentaryzuje wszystkie zadania plastyka w tym względzie. Ma także określi zasady reklamowania na terenach prywatnych podczas tworzenia nowych planów zagospodarowania. Dokument ma pozwolić jednak już teraz wykorzystać możliwie jak najmocniej istniejące narzędzia prawne. Konsultowany z prawnikami będzie gotowy wiosną, kiedy trafi do akceptacji prezydenta Gdyni.

Opinie (22)

  • No i słusznie.

    Prawidłowo. Trzeba tępić pstrokatą tandetę. Kolorowe nędzne banery pisane Times New Roman nie przyciągną nikogo z pieniędzmi. Za śmieciowe szyldy w miastach powinny być mandaty.

    • 26 4

  • bardzo ładne te reklamy

    • 2 0

  • Szkoda, że ten plastyk nie zrobił szkolenia dla polityków samorządności przed wyborami

    Do czego to doszło? Urzędasy zaklejają szmatami całe miasto, a później mają czelność pouczać przedsiębiorców jak się robi reklamy ;)

    • 14 2

  • W Gdańsku w budyniolandi niestety niebedzie ! (1)

    Trzeba tych smieciarzy chwastów tępić zasmieciaja kraj obraz reklamami na lawetach i gdzie sie da a najgorsze są te szczury roznoszące ulotki naklejają je gdzie popadnie!

    • 5 3

    • dla niektórych jest to praca pajacu

      • 0 0

  • Może zamiast, lub oprócz tworzenia reklamy, szanowni przedsiębiorcy

    nauczą się jak pracować, a przy okazji niejako nabędą wiedzy jak zarządzać. Na końcu nauczą się jaki to ma związek z sukcesem. Tak to bym widział i w takiej kolejności.

    • 4 1

  • Szkolenie z reklam i szyldów bardzo przydatne (3)

    ale jeszcze bardziej przydałoby sie szkolenie z uczciwej pracy.
    Większość właścicieli firm nie jest w stanie zrobić najprostszych rzeczy, które robią ich pracownicy, np. równo i porządnie pozamiatać przed firmą. A mimo to mają się za "z lepszej gliny ulepionych".
    Przedsiębiorcy "starej daty" mieli najpierw fach, a dopiero potem byli przedsiębiorcami. Teraz byle kmiotek-cwaniak myśli że może być wielkim biznesmenem za dotację z Urzędu Pracy, bez grama wiedzy i umiejętności fachowych. To ma być "gospodarka oparta na wiedzy"?

    • 7 7

    • otwórz firmę

      i pokaż jak "to" się robi

      • 3 1

    • Gupoty piszesz.

      • 2 1

    • to sam otwórz firmę i pokaż, nie musisz u nikogo pracować przecież

      • 1 0

  • Na ogrodzeniu o dawnego Tosu

    można podziwiać wysokich lotów banery reklamowe.

    • 0 0

  • Lepiej uczyc sie jak nie dac sie polskim urzedom - szczegolnie skarbowemu. (1)

    To urzedy zabijaja polska przedsiebiorczosc

    • 6 2

    • Tzw. "wolny rynek" zabija jeszcze skuteczniej. Urzędnicy przy tym to mała Miki.

      • 2 2

  • Aż przykro, że te koszmarne reklamy w mojej pięknej dzielnicy..

    Dąbrowie, nie Dąbrowej!

    • 0 0

  • NIE dla reklamy-baneru na trojmiasto.pl (1)

    Mam nadzieję, że ze strony t.pl zniknie szpecąca, nachalna i nieproporcjonalnie wielka reklama, która ostatnio zaczęła się tu pojawiać.

    dewastacja własnego otoczenia dotarła i tu... Może warto wysłać kogoś na szkolenie?

    • 9 1

    • zainstaluj sobie taką prostą wtyczkę, która się nazywa ad-block
      ma dużo własnych wzorców według których eliminuje reklamy
      a jak ci zacznie jakaś nietypowa reklama wystakiwać to ją klikasz myszą z boku i wybierasz "zablokuj"

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes...

Najczęściej czytane